Opdrachten

Nationale Ombudsman Consultant informatiehuishouding

Consultant informatiehuishouding

Info

Functie

Consultant informatiehuishouding

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

01.10.2023 - 29.09.2024

Opdrachtnummer

143807

Sluitingsdatum

date-icon13.09.2023 clock-icon14:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Datum selectiegesprekken: 14-09-2023

Opdrachtomschrijving

Vanuit een hands-on mentaliteit werk je mee in uiteenlopende projecten op het gebied van informatiehuishouding en adviseer je de projectleider en de gebruikersorganisatie. De projecten waaraan je werkt bevorderen het volgens de regelgeving archiveren, toegankelijk en openbaar maken van informatie en variëren in omvang en complexiteit.
Voorbeelden van projecten:
-    Informatiebeheerplan ontwikkelen
-    Overdracht archief naar Nationaal Archief
-    Opruimen van netwerkschijven
-    Inrichten van lakken en anonimiseren t.b.v. openbaarmaking
-    Archiveren van email en chats
Op deze manier bouw jij mee aan een innovatieve en betrouwbare informatievoorziening binnen de Nationale ombudsman. 

Competenties (zie ook functieprofiel)
Organisatiesensitiviteit, Analytisch, Omgevingsbewust, Overtuigingskracht, Samenwerken, Plannen en organiseren

Hard skills vereist

HBO werk- en denkniveau met minimaal een afgeronde MBO-opleiding in de informatiekunde of een vergelijkbare richting. Je opleiding heb je aangevuld met specifieke cursussen op het gebied van informatiehuishouding
minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in het aandachtsgebied van de documentaire informatievoorziening
kennis van de Archiefwet, de Wet Open Overheid en rijksbrede kaders en standaarden en de vaardigheid om deze te vertalen naar de Nationale ombudsman.

Hard skills gewenst

Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Soft skills vereist

Een goed ontwikkeld analytisch vermogen

Soft skills gewenst

Neemt waar nodig het initiatief, weet anderen met heldere argumenten te overtuigen, benadert uitdagingen creatief.
"geïnteresseerd in en kunt opereren in een breed scala aan onderwerpen op het gebied van informatiehuishouding kan aandacht goed verdelen over meerdere onderwerpen - flexibel in het opzetten en uitvoeren van je taken, afhankelijk van de omvang en de inhoud van projecten
is een 'afmaker'"

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Nationale Ombudsman

Rolomschrijving en taakafspraken

Datum selectiegesprekken: 14-09-2023

Opdrachtomschrijving

Vanuit een hands-on mentaliteit werk je mee in uiteenlopende projecten op het gebied van informatiehuishouding en adviseer je de projectleider en de gebruikersorganisatie. De projecten waaraan je werkt bevorderen het volgens de regelgeving archiveren, toegankelijk en openbaar maken van informatie en variëren in omvang en complexiteit.
Voorbeelden van projecten:
-    Informatiebeheerplan ontwikkelen
-    Overdracht archief naar Nationaal Archief
-    Opruimen van netwerkschijven
-    Inrichten van lakken en anonimiseren t.b.v. openbaarmaking
-    Archiveren van email en chats
Op deze manier bouw jij mee aan een innovatieve en betrouwbare informatievoorziening binnen de Nationale ombudsman. 

Competenties (zie ook functieprofiel)
Organisatiesensitiviteit, Analytisch, Omgevingsbewust, Overtuigingskracht, Samenwerken, Plannen en organiseren

Hard skills vereist

HBO werk- en denkniveau met minimaal een afgeronde MBO-opleiding in de informatiekunde of een vergelijkbare richting. Je opleiding heb je aangevuld met specifieke cursussen op het gebied van informatiehuishouding
minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in het aandachtsgebied van de documentaire informatievoorziening
kennis van de Archiefwet, de Wet Open Overheid en rijksbrede kaders en standaarden en de vaardigheid om deze te vertalen naar de Nationale ombudsman.

Hard skills gewenst

Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Soft skills vereist

Een goed ontwikkeld analytisch vermogen

Soft skills gewenst

Neemt waar nodig het initiatief, weet anderen met heldere argumenten te overtuigen, benadert uitdagingen creatief.
"geïnteresseerd in en kunt opereren in een breed scala aan onderwerpen op het gebied van informatiehuishouding kan aandacht goed verdelen over meerdere onderwerpen - flexibel in het opzetten en uitvoeren van je taken, afhankelijk van de omvang en de inhoud van projecten
is een 'afmaker'"

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Lisa Sijsenaar

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center