Opdrachten

Ministerie van Justitie en Veiligheid - HR Senior HR Adviseur

Senior HR Adviseur

Info

Functie

Senior HR Adviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

17.03.2024 - 27.06.2024

Opdrachtnummer

154863

Sluitingsdatum

date-icon06.03.2024 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Met jouw kennis en HR ervaring voorzie je het bestuursdepartement van het ministerie van Justitie en Veiligheid in Den Haag gevraagd en ongevraagd van advies. Het gaat om grote HRM-vraagstukken als organisatieontwikkeling, reorganisatie, strategisch personeelsmanagement of loopbaanbeleid. Als senior HR-adviseur ben je hét aanspreekpunt voor het management op het brede werkterrein van HRM. Je brengt advies uit over organisatorische en personele vraagstukken aan het management en bent eerste aanspreekpunt voor het management op het brede werkterrein van HR. Jouw werkzaamheden lopen uiteen van het fungeren als strategisch en tactisch sparringpartner tot het op operationeel en tactisch niveau adviseren en ondersteunen. Op zelfstandige wijze voorzie je het management van advies. Je geeft niet alleen de mogelijke oplossingsrichting aan, maar ook de meest succesvolle keuze. Indien nodig weet je daarvoor snel te schakelen met collega's van de meer specialistische afdelingen van P&O en van UBR Rijk. Jouw brede ervaring in diverse adviesrollen deel je met je collega's.

Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Justitie en Veiligheid verdedigt en beschermt de rechtsorde. Het bestuursdepartement maakt beleid, wetten en regels over de meest uiteenlopende vraagstukken. Bijvoorbeeld over veiligheid op straat, internetfraude, jeugdcriminaliteit, nationale veiligheid en rampenbestrijding. We houden ons bezig met de nationale politie, crisisbeheersing en terrorismebestrijding. De ministers en staatssecretaris worden ondersteund bij hun parlementaire werk. Internationale ontwikkelingen worden gevolgd en beïnvloed. Onze meer dan 2000 medewerkers hebben uiteenlopende opleidingsachtergronden, zijn deskundig en maatschappelijk betrokken. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het Bestuursdepartement van Justitie en Veiligheid zo bijzonder. Want recht raakt mensen.

De directie Personeel & Organisatie draagt bij aan een optimaal toegeruste organisatie. Dit doen we via een professionele, effectieve en efficiënte P&O functie, zodat de leiding de organisatie doelmatig kan besturen en haar beleidsdoelstellingen weet te realiseren. We werken aan een directie P&O die er is voor heel Justitie en Veiligheid als het gaat om personeels- en organisatievraagstukken. We vertalen rijksbeleid naar de taakorganisaties en verzorgen het primaire HR-advieswerk voor het bestuursdepartement. We zijn bovendien een P&O-expertiseknooppunt voor het ministerie. We werken volgens de visie van wendbaar organiseren, waarbij we ons richten op drie pijlers: de mens centraal/duurzame inzetbaarheid, eigentijds leiderschap en de flexibele organisatie.

De visie is leidend bij de uitvoering van de taken van de directie:

  • Advisering van de departementsleiding over de ontwikkeling, organisatie, coördinatie van en control op de uitvoering van het organisatie- en personeelsbeleid;
  • De uitvoering van de departementale werkgeverstaken.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in meerdere adviestrajecten met meerdere klanten op het gebied van HR
  • De kandidaat geeft een voorbeeld van projectmatig werken en het aansturen van P&O-adviestrajecten
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring als Senior HR Adviseur binnen de (Rijks) overheid
  • Wensen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HR of vergerlijkbaar. Dit blijkt uit het cv.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in meerdere adviestrajecten met meerdere klanten op het gebied van HR. Dit blijkt uit het cv.
  • De kandidaat heeft ervaring als (senior) HR Adviseur bij het ministerie van Justitie en Veiligheid. Dit blijkt uit het cv.
  • Competenties

  • Omschrijving interviewcriterium: Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen.
  • Kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren.
  • Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten.
  • Kandidaat kan zich goed uitdrukken en is sociaal vaardig.
  • Kandidaat past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Ministerie van Justitie en Veiligheid - HR

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Met jouw kennis en HR ervaring voorzie je het bestuursdepartement van het ministerie van Justitie en Veiligheid in Den Haag gevraagd en ongevraagd van advies. Het gaat om grote HRM-vraagstukken als organisatieontwikkeling, reorganisatie, strategisch personeelsmanagement of loopbaanbeleid. Als senior HR-adviseur ben je hét aanspreekpunt voor het management op het brede werkterrein van HRM. Je brengt advies uit over organisatorische en personele vraagstukken aan het management en bent eerste aanspreekpunt voor het management op het brede werkterrein van HR. Jouw werkzaamheden lopen uiteen van het fungeren als strategisch en tactisch sparringpartner tot het op operationeel en tactisch niveau adviseren en ondersteunen. Op zelfstandige wijze voorzie je het management van advies. Je geeft niet alleen de mogelijke oplossingsrichting aan, maar ook de meest succesvolle keuze. Indien nodig weet je daarvoor snel te schakelen met collega's van de meer specialistische afdelingen van P&O en van UBR Rijk. Jouw brede ervaring in diverse adviesrollen deel je met je collega's.

    Achtergrond opdracht
    Beschrijving directie/dienst/afdeling: Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Justitie en Veiligheid verdedigt en beschermt de rechtsorde. Het bestuursdepartement maakt beleid, wetten en regels over de meest uiteenlopende vraagstukken. Bijvoorbeeld over veiligheid op straat, internetfraude, jeugdcriminaliteit, nationale veiligheid en rampenbestrijding. We houden ons bezig met de nationale politie, crisisbeheersing en terrorismebestrijding. De ministers en staatssecretaris worden ondersteund bij hun parlementaire werk. Internationale ontwikkelingen worden gevolgd en beïnvloed. Onze meer dan 2000 medewerkers hebben uiteenlopende opleidingsachtergronden, zijn deskundig en maatschappelijk betrokken. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het Bestuursdepartement van Justitie en Veiligheid zo bijzonder. Want recht raakt mensen.

    De directie Personeel & Organisatie draagt bij aan een optimaal toegeruste organisatie. Dit doen we via een professionele, effectieve en efficiënte P&O functie, zodat de leiding de organisatie doelmatig kan besturen en haar beleidsdoelstellingen weet te realiseren. We werken aan een directie P&O die er is voor heel Justitie en Veiligheid als het gaat om personeels- en organisatievraagstukken. We vertalen rijksbeleid naar de taakorganisaties en verzorgen het primaire HR-advieswerk voor het bestuursdepartement. We zijn bovendien een P&O-expertiseknooppunt voor het ministerie. We werken volgens de visie van wendbaar organiseren, waarbij we ons richten op drie pijlers: de mens centraal/duurzame inzetbaarheid, eigentijds leiderschap en de flexibele organisatie.

    De visie is leidend bij de uitvoering van de taken van de directie:

    • Advisering van de departementsleiding over de ontwikkeling, organisatie, coördinatie van en control op de uitvoering van het organisatie- en personeelsbeleid;
    • De uitvoering van de departementale werkgeverstaken.

    Eisen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in meerdere adviestrajecten met meerdere klanten op het gebied van HR
  • De kandidaat geeft een voorbeeld van projectmatig werken en het aansturen van P&O-adviestrajecten
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring als Senior HR Adviseur binnen de (Rijks) overheid
  • Wensen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HR of vergerlijkbaar. Dit blijkt uit het cv.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in meerdere adviestrajecten met meerdere klanten op het gebied van HR. Dit blijkt uit het cv.
  • De kandidaat heeft ervaring als (senior) HR Adviseur bij het ministerie van Justitie en Veiligheid. Dit blijkt uit het cv.
  • Competenties

  • Omschrijving interviewcriterium: Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen.
  • Kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren.
  • Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten.
  • Kandidaat kan zich goed uitdrukken en is sociaal vaardig.
  • Kandidaat past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

    De recruiter

    Jordan Gemert

    Between

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center