Opdrachten

Belastingdienst Non -ICT Projectleider IV en data transitie

Projectleider IV en data transitie

Info

Functie

Projectleider IV en data transitie

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

16.02.2025 - 30.07.2025

Opdrachtnummer

220950

Sluitingsdatum

date-icon10.01.2025 clock-icon21:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Toeslagen heeft de opgave om jaarlijks voor meer dan vijf miljoen huishoudens meer dan zeven miljoen toeslagen rechtmatig, tijdig en juist toe te kennen en uit te keren. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders getroffen. De komende periode staat in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen van de burger, het herstellen en mogelijk compenseren van burgers die getroffen zijn. Het beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door, de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal werd ingericht. Omdat UHT een tijdelijke organisatie is gaat deze uiteindelijk weer op in Toeslagen. Op dit moment wordt gewerkt aan een plan om de transitie goed te laten verlopen. Daarin worden verschillende fases onderscheiden. De eerste fase is het opstellen van een transitiestrategie. Het afronden van de organisatie grijpt in op verschillende gebieden waaronder informatievoorziening, data en applicaties. Hiervoor moet het volgende in kaart worden gebracht :

  • -wat is er allemaal
  • -waarvoor het wordt gebruikt
  • -wat is er aan het eind van de rit over en wat doen we daarmee

Verder dienen de fases naar het einde toe beschreven te worden. Dit alles in het licht van de dynamiek in de primaire processen. In deze opdracht willen wij antwoord op de vraag is dan welke keuzes liggen dan voor, welke scenario's zijn mogelijk, wat moet worden overgedragen en aan wie, welke impact hebben de te maken keuzes bezien vanuit de verschillende perspectieven; de gedupeerde, de samenleving, de politiek, de medewerkers en het werk. Als Projectleider Transitie ben je verantwoordelijk voor het leiden van de transitie van de organisatie op het gebied van informatievoorziening, data en applicaties. Je hebt de leiding over het opstellen en uitvoeren van de transitiestrategie en zorgt ervoor dat de overgang naar de nieuwe situatie soepel en efficiënt verloopt. Dit omvat het in kaart brengen van alle huidige systemen, processen en applicaties, het analyseren van de impact van de transitie en het plannen van de benodigde stappen om deze te realiseren. Je hebt een cruciale rol in het bepalen van de verschillende fasen van de transitie, het verkennen van mogelijke scenario's en het nemen van strategische besluiten over welke systemen, data en applicaties behouden, aangepast of overgedragen moeten worden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beheren van de veranderingsimpact, het ontwikkelen van een draagvlak en het bewaken van de voortgang in lijn met de strategische doelstellingen van de organisatie.


Eisen

Deze aanvraag is niet geschikt voor ZZP

  • Aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk-denkniveau. Dit is aantoonbaar minimaal een met diploma afgeronde hbo-opleiding in de richting van Informatica
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een politiek/bestuurlijke omgeving
  • De aangeboden kandiaat beschikt over aanvullende opleidingen of certificeringen op het gebied
    van projectmanagement zoals Prince II, Agile, Lean Six Sigma

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst Non -ICT

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Toeslagen heeft de opgave om jaarlijks voor meer dan vijf miljoen huishoudens meer dan zeven miljoen toeslagen rechtmatig, tijdig en juist toe te kennen en uit te keren. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders getroffen. De komende periode staat in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen van de burger, het herstellen en mogelijk compenseren van burgers die getroffen zijn. Het beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door, de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal werd ingericht. Omdat UHT een tijdelijke organisatie is gaat deze uiteindelijk weer op in Toeslagen. Op dit moment wordt gewerkt aan een plan om de transitie goed te laten verlopen. Daarin worden verschillende fases onderscheiden. De eerste fase is het opstellen van een transitiestrategie. Het afronden van de organisatie grijpt in op verschillende gebieden waaronder informatievoorziening, data en applicaties. Hiervoor moet het volgende in kaart worden gebracht :

  • -wat is er allemaal
  • -waarvoor het wordt gebruikt
  • -wat is er aan het eind van de rit over en wat doen we daarmee

Verder dienen de fases naar het einde toe beschreven te worden. Dit alles in het licht van de dynamiek in de primaire processen. In deze opdracht willen wij antwoord op de vraag is dan welke keuzes liggen dan voor, welke scenario's zijn mogelijk, wat moet worden overgedragen en aan wie, welke impact hebben de te maken keuzes bezien vanuit de verschillende perspectieven; de gedupeerde, de samenleving, de politiek, de medewerkers en het werk. Als Projectleider Transitie ben je verantwoordelijk voor het leiden van de transitie van de organisatie op het gebied van informatievoorziening, data en applicaties. Je hebt de leiding over het opstellen en uitvoeren van de transitiestrategie en zorgt ervoor dat de overgang naar de nieuwe situatie soepel en efficiënt verloopt. Dit omvat het in kaart brengen van alle huidige systemen, processen en applicaties, het analyseren van de impact van de transitie en het plannen van de benodigde stappen om deze te realiseren. Je hebt een cruciale rol in het bepalen van de verschillende fasen van de transitie, het verkennen van mogelijke scenario's en het nemen van strategische besluiten over welke systemen, data en applicaties behouden, aangepast of overgedragen moeten worden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beheren van de veranderingsimpact, het ontwikkelen van een draagvlak en het bewaken van de voortgang in lijn met de strategische doelstellingen van de organisatie.


Eisen

Deze aanvraag is niet geschikt voor ZZP

  • Aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk-denkniveau. Dit is aantoonbaar minimaal een met diploma afgeronde hbo-opleiding in de richting van Informatica
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een politiek/bestuurlijke omgeving
  • De aangeboden kandiaat beschikt over aanvullende opleidingen of certificeringen op het gebied
    van projectmanagement zoals Prince II, Agile, Lean Six Sigma

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Shirley Trouwen

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center