Opdrachten

Stedin Netbeheer B.V. Portfolio Management Officer (PMO)

Portfolio Management Officer (PMO)

Info

Functie

Portfolio Management Officer (PMO)

Locatie

Rotterdam

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

01.01.2025 - 01.01.2026

Opdrachtnummer

218389

Sluitingsdatum

date-icon05.12.2024 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Stedin is op zoek naar een Portfolio Management Officer (PMO).

Werk waar je trots op kunt zijn. Dit ga je doen.
Stedin staat voor grote maatschappelijke uitdagingen die van invloed zijn op onze taak als netbeheerder. Door de energietransitie is de vraag naar ruimte op het elektriciteitsnet aanzienlijk groter dan het aanbod, en deze vraag blijft groeien. Om aan deze toenemende vraag te voldoen, wil Stedin zowel de capaciteit uitbreiden als de productiviteit van de bestaande infrastructuur verhogen door deze beter te benutten en te beheren. Het is echter onwaarschijnlijk dat er voldoende personeel kan worden gevonden om al het werk te verrichten. Daarom wil Stedin manieren vinden om met meer medewerkers meer werk te verzetten en de processen te versnellen.

Om deze uitdaging aan te pakken, hebben we een strategie ontwikkeld om beter te bouwen, benutten en beheren. Binnen deze strategie willen we een volgende stap zetten door ‘Resultaatgericht Sturen’. Het doel hiervan is meer duidelijkheid te creëren in de organisatie over onze doelen, hoe iedereen daaraan bijdraagt en waar we besluiten nemen. Dit helpt ons om meer eigenaarschap te nemen en resultaatgericht samen te werken, zodat we de energietransitie mogelijk maken.

Jouw rol als PMO
Als portfolio management officer (PMO) ben je de spin in het web van het programma Resultaatgericht Sturen. Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning van de decentraal portfoliomanager Transitie en de Change Lead Optimaal Benutten. Je bent de drijvende kracht die ervoor zorgt dat het inzicht in deze portfolio’s of programma’s up-to-date is, alles soepel draait en op tijd wordt geregeld.

Je taken omvatten onder andere:
- Het organiseren van vergaderingen, workshops, townhall meetings en andere evenementen.
- Het bijhouden van voortgangsrapportages en planningen.
- Het verzamelen en harmoniseren van stukken voor vergaderingen.
- Het zorgen dat de informatie over het programma of portfolio in onze systemen continu up-to-date is.
- Het onboarden van nieuwe collega's, oog hebben voor de behoeften van het team en het organiseren van teambuildingactiviteiten.
- Stakeholders op de hoogte houden en informeren over de status van het programma via nieuwsberichten en andere communicatiemiddelen.

Je opereert zelfstandig en weet precies wat nodig is om de continuïteit van het programma te waarborgen. Je regelt vergaderingen, verzamelt input van verschillende deelnemers en maakt hiermee heldere overzichten van de maandelijkse voortgang. Je onderscheidt hoofdzaken van bijzaken en hebt gevoel voor welke zaken op directieniveau gerapporteerd moeten worden. Daarnaast beheer je de resourcebehoefte van het programma.

Jouw sterke punten. Hier worden wij blij van:
- Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grote programma’s of portfolio’s binnen grote organisaties.
- Een resultaatgerichte werkhouding en het durven nemen van initiatief. Als verbinder binnen het programma en met alle stakeholders gebruik je eigenschappen zoals communicatievaardigheid, klantgerichtheid, overtuigingskracht en toegankelijkheid.
- Een flexibele werkhouding waarmee je de programmamanager kunt ontzorgen. Je kunt signaleren én handelen vanuit (gemandateerd) eigenaarschap en hebt organisatiesensitiviteit.
- Een analytische blik, oog voor detail en een gestructureerde manier van werken. Je kunt pragmatisch en nauwkeurig te werk gaan en de programmamanager en stakeholders voorzien van de juiste (sturings)informatie.
- Zelfstandigheid, leergierigheid en het vermogen om snel de organisatie te leren kennen. Je kunt de materie eigen maken en onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken.
- Affiniteit met (informatie)technologie en tooling die binnen Stedin wordt gebruikt, en kennis van de organisatiekant van verandering.
- Goede beheersing van MS Office en MS Project. Kennis van Power BI en ervaring met projectmatig en Agile werken zijn een pré.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Het kernteam bestaat uit de programmamanager, een aantal business consultants en de PMO’er. Jij speelt een centrale rol in het programma en hebt een belangrijke positie naar alle stakeholders binnen Stedin, aangezien dit programma de hele Stedin-organisatie betreft. Je rapporteert inhoudelijk aan de programmamanager van het programma en hebt daarnaast contact met PMO’ers van andere projecten.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stedin Netbeheer B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Stedin is op zoek naar een Portfolio Management Officer (PMO).

Werk waar je trots op kunt zijn. Dit ga je doen.
Stedin staat voor grote maatschappelijke uitdagingen die van invloed zijn op onze taak als netbeheerder. Door de energietransitie is de vraag naar ruimte op het elektriciteitsnet aanzienlijk groter dan het aanbod, en deze vraag blijft groeien. Om aan deze toenemende vraag te voldoen, wil Stedin zowel de capaciteit uitbreiden als de productiviteit van de bestaande infrastructuur verhogen door deze beter te benutten en te beheren. Het is echter onwaarschijnlijk dat er voldoende personeel kan worden gevonden om al het werk te verrichten. Daarom wil Stedin manieren vinden om met meer medewerkers meer werk te verzetten en de processen te versnellen.

Om deze uitdaging aan te pakken, hebben we een strategie ontwikkeld om beter te bouwen, benutten en beheren. Binnen deze strategie willen we een volgende stap zetten door ‘Resultaatgericht Sturen’. Het doel hiervan is meer duidelijkheid te creëren in de organisatie over onze doelen, hoe iedereen daaraan bijdraagt en waar we besluiten nemen. Dit helpt ons om meer eigenaarschap te nemen en resultaatgericht samen te werken, zodat we de energietransitie mogelijk maken.

Jouw rol als PMO
Als portfolio management officer (PMO) ben je de spin in het web van het programma Resultaatgericht Sturen. Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning van de decentraal portfoliomanager Transitie en de Change Lead Optimaal Benutten. Je bent de drijvende kracht die ervoor zorgt dat het inzicht in deze portfolio’s of programma’s up-to-date is, alles soepel draait en op tijd wordt geregeld.

Je taken omvatten onder andere:
- Het organiseren van vergaderingen, workshops, townhall meetings en andere evenementen.
- Het bijhouden van voortgangsrapportages en planningen.
- Het verzamelen en harmoniseren van stukken voor vergaderingen.
- Het zorgen dat de informatie over het programma of portfolio in onze systemen continu up-to-date is.
- Het onboarden van nieuwe collega's, oog hebben voor de behoeften van het team en het organiseren van teambuildingactiviteiten.
- Stakeholders op de hoogte houden en informeren over de status van het programma via nieuwsberichten en andere communicatiemiddelen.

Je opereert zelfstandig en weet precies wat nodig is om de continuïteit van het programma te waarborgen. Je regelt vergaderingen, verzamelt input van verschillende deelnemers en maakt hiermee heldere overzichten van de maandelijkse voortgang. Je onderscheidt hoofdzaken van bijzaken en hebt gevoel voor welke zaken op directieniveau gerapporteerd moeten worden. Daarnaast beheer je de resourcebehoefte van het programma.

Jouw sterke punten. Hier worden wij blij van:
- Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grote programma’s of portfolio’s binnen grote organisaties.
- Een resultaatgerichte werkhouding en het durven nemen van initiatief. Als verbinder binnen het programma en met alle stakeholders gebruik je eigenschappen zoals communicatievaardigheid, klantgerichtheid, overtuigingskracht en toegankelijkheid.
- Een flexibele werkhouding waarmee je de programmamanager kunt ontzorgen. Je kunt signaleren én handelen vanuit (gemandateerd) eigenaarschap en hebt organisatiesensitiviteit.
- Een analytische blik, oog voor detail en een gestructureerde manier van werken. Je kunt pragmatisch en nauwkeurig te werk gaan en de programmamanager en stakeholders voorzien van de juiste (sturings)informatie.
- Zelfstandigheid, leergierigheid en het vermogen om snel de organisatie te leren kennen. Je kunt de materie eigen maken en onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken.
- Affiniteit met (informatie)technologie en tooling die binnen Stedin wordt gebruikt, en kennis van de organisatiekant van verandering.
- Goede beheersing van MS Office en MS Project. Kennis van Power BI en ervaring met projectmatig en Agile werken zijn een pré.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Het kernteam bestaat uit de programmamanager, een aantal business consultants en de PMO’er. Jij speelt een centrale rol in het programma en hebt een belangrijke positie naar alle stakeholders binnen Stedin, aangezien dit programma de hele Stedin-organisatie betreft. Je rapporteert inhoudelijk aan de programmamanager van het programma en hebt daarnaast contact met PMO’ers van andere projecten.

De recruiter

Rens Wit

Between

+31 (0)88 32 18 123

Rens.deWit@between.com

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center