Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Service Manager

Service Manager

Info

Functie

Service Manager

Locatie

Groningen

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

01.10.2023 - 28.03.2024

Opdrachtnummer

144753

Sluitingsdatum

date-icon28.09.2023 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Let erop dat u voordat u een kandidaat aanbiedt de Aanbiedingsrichtlijnen doorneemt, gebruik maakt van het “standaard reactie formaat” (downloadbaar tijdens aanbiedingsprocedure) en dat het aangeboden CV een Word-document is van maximaal 5 A4.
De aanbesteding EZ is (mede) gegund aan de combinatie Yellow Friday en Sogeti. De inleen van niet-eigen personeel geschiedt door Yellow Friday. De contractering (en dus ook het accountmanagement) geschiedt door Sogeti. Er is hier geen sprake van doorleen en tariefstapeling, omdat we naar EZ toe één aanbieder zijn.

Binnen Servicemanagement van het team Informatiemanagement van de RDI worden twee projecten uitgevoerd. Hiervoor is de RDI op zoek naar een projectleider. Het gaat hierbij om de volgende projecten:

  • Doorontwikkeling Cloudwerkplek. Hierin zijn we o.a. bezig met de migratie naar OneDrive online, een nieuwe beheersoftware voor het zakelijk smartphone en tablet. Deze generieke doorontwikkeling is geïnitieerd vanuit EZK. RDI lift hier in mee. Dit zowel in het beleid als in de uitvoering. Deze casus heeft betrekking op de uitvoering.
  • Vervanging server. De huidige 'wordserver' voldoet niet meer aan de wensen en moet vervangen worden. De aanschaf, installeren en migratie wordt door de servicemanager/ projectleider geleid.

Achtergrond opdracht
RDI heeft een drietal ICT afdelingen te weten: Informatiemanagement, Gegevensmanagement en CIO Office. Totaal werken hier ongeveer vijftig medewerkers. Een groot deel van IT is door RDI uitbesteed aan een Shared Service Center (SSC) bij EZK. Totaal betreft het ongeveer 80 applicaties en ruim 450 werkplekken.

Het team informatiemanagement van 30 personen bestaat uit de servicelijnen:

  • architecten
  • strateeg
  • projecten
  • business analisten
  • product owner
  • servicemanagement
  • functioneel beheer

RDI is volop bezig om servicemanagement te versterken o.a. door de verdere invoering van ITIL processen en beheer tools. Servicemanagement bestaat nu uit drie medewerkers. Binnen servicemanagement worden reguliere taken uitgevoerd maar ook een aantal projecten. De resources die dit vergt staan op gespannen voet. Daarom wil RDI tijdelijk een projectleider aantrekken die servicemanagement ontlast en zich volledig focust op het realiseren van de projecten binnen servicemanagement.


Eisen

  • HBO niveau op het gebied van servicemanagement
  • ITIL Foundation
  • BiSL Foundation
  • Systeembeheer Microsoft windows omgevingen
  • HBO niveau
  • HBO niveau
  • HBO niveau
  • HBO werk en denkniveau (>5 jaar)
  • Projectmanagementervaringen (>5 jaar)
  • Servicemanagement (>5 jaar)
  • Wensen

  • Ervaring bij de Rijksoverheid;
  • Ervaring met changemanagement;
  • Kennis van 'ICT techniek';
  • Kennis van Microsoft 365 is een pre.
  • Competenties

  • Communicatievaardigheden
  • Omgevingsbewustzijn
  • Schriftelijke vaardigheden
  • Gestructureerd en planmatig werken
  • Resultaatgericht
  • Aanvullende Informatie
    Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
    Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
    Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Sogeti Nederland B.V.

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Let erop dat u voordat u een kandidaat aanbiedt de Aanbiedingsrichtlijnen doorneemt, gebruik maakt van het “standaard reactie formaat” (downloadbaar tijdens aanbiedingsprocedure) en dat het aangeboden CV een Word-document is van maximaal 5 A4.
    De aanbesteding EZ is (mede) gegund aan de combinatie Yellow Friday en Sogeti. De inleen van niet-eigen personeel geschiedt door Yellow Friday. De contractering (en dus ook het accountmanagement) geschiedt door Sogeti. Er is hier geen sprake van doorleen en tariefstapeling, omdat we naar EZ toe één aanbieder zijn.

    Binnen Servicemanagement van het team Informatiemanagement van de RDI worden twee projecten uitgevoerd. Hiervoor is de RDI op zoek naar een projectleider. Het gaat hierbij om de volgende projecten:

    • Doorontwikkeling Cloudwerkplek. Hierin zijn we o.a. bezig met de migratie naar OneDrive online, een nieuwe beheersoftware voor het zakelijk smartphone en tablet. Deze generieke doorontwikkeling is geïnitieerd vanuit EZK. RDI lift hier in mee. Dit zowel in het beleid als in de uitvoering. Deze casus heeft betrekking op de uitvoering.
    • Vervanging server. De huidige 'wordserver' voldoet niet meer aan de wensen en moet vervangen worden. De aanschaf, installeren en migratie wordt door de servicemanager/ projectleider geleid.

    Achtergrond opdracht
    RDI heeft een drietal ICT afdelingen te weten: Informatiemanagement, Gegevensmanagement en CIO Office. Totaal werken hier ongeveer vijftig medewerkers. Een groot deel van IT is door RDI uitbesteed aan een Shared Service Center (SSC) bij EZK. Totaal betreft het ongeveer 80 applicaties en ruim 450 werkplekken.

    Het team informatiemanagement van 30 personen bestaat uit de servicelijnen:

    • architecten
    • strateeg
    • projecten
    • business analisten
    • product owner
    • servicemanagement
    • functioneel beheer

    RDI is volop bezig om servicemanagement te versterken o.a. door de verdere invoering van ITIL processen en beheer tools. Servicemanagement bestaat nu uit drie medewerkers. Binnen servicemanagement worden reguliere taken uitgevoerd maar ook een aantal projecten. De resources die dit vergt staan op gespannen voet. Daarom wil RDI tijdelijk een projectleider aantrekken die servicemanagement ontlast en zich volledig focust op het realiseren van de projecten binnen servicemanagement.


    Eisen

  • HBO niveau op het gebied van servicemanagement
  • ITIL Foundation
  • BiSL Foundation
  • Systeembeheer Microsoft windows omgevingen
  • HBO niveau
  • HBO niveau
  • HBO niveau
  • HBO werk en denkniveau (>5 jaar)
  • Projectmanagementervaringen (>5 jaar)
  • Servicemanagement (>5 jaar)
  • Wensen

  • Ervaring bij de Rijksoverheid;
  • Ervaring met changemanagement;
  • Kennis van 'ICT techniek';
  • Kennis van Microsoft 365 is een pre.
  • Competenties

  • Communicatievaardigheden
  • Omgevingsbewustzijn
  • Schriftelijke vaardigheden
  • Gestructureerd en planmatig werken
  • Resultaatgericht
  • Aanvullende Informatie
    Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
    Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
    Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.


    De recruiter

    Tiffany Grondman

    YellowFriday

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center