Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Functioneel beheerder (Rijkspas)

Functioneel beheerder (Rijkspas)

Info

Functie

Functioneel beheerder (Rijkspas)

Locatie

Den Haag

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

17.09.2023 - 30.03.2024

Opdrachtnummer

142912

Sluitingsdatum

date-icon22.08.2023 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

  • Realiseren van een WID scan opstelling t.b.v. RvdK personeel
  • Indien noodzakelijk aansluiten WID scan opstelling op Rijksscan HUB.
  • Realiseren van het inrichten van WID scan mogelijkheden op locaties van de RvdK en/of het in gebruik nemen van een WID scan app
  • Samenwerking zoeken en aangaan met Rijksoverheidsonderdelen gehuisvest in het Rijksverzamel pand of Rechtbank t.b.v. WID scan en uitgifte en gebruik Rijkspas
  • Het onderzoeken van de kwaliteit van de userregistraties in relatie tot de normenkaders rijkspas
  • Het testen van opgeleverde voorzieningen
  • Het documenteren van nieuwe voorzieningen t.b.v. het uitvoeren van functioneel beheer werkzaamheden
  • Afstemmen met in- en externe stakeholders
  • Leveren van input voor eventueel noodzakelijke opleidingen voor gebruikers
  • Trainen van gebruikers
  • Zorgen voor kennisoverdracht en bijdragen aan het beleggen van deze kennis en vaardigheden in de staande organisatie
  • Ondersteunen gebruikers bij gebruikers acceptatie tests
  • Ondersteunen gebruikers bij gebruikers acceptatie tests.
  • Het (laten) doorvoeren van aanpassingen in SIMS samenhangende systemen
  • Het participeren in het inrichten van IAM processen binnen de RvdK
  • Het adviseren en helpen inrichten van accesmanagement systeem
  • Het oplossen van functionele problemen in IAM en daaraan gerelateerde applicaties

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

  • Zwaarwegend advies geven m.b.t. registratie medewerkers in SIMS en IAM
  • Kwaliteitsbewaking SIMS en IAM
  • Opstellen acceptatiecriteria en uitvoeren acceptatietest nieuwe applicaties in IAM domein
  • Opstellen functionele documentatie
  • Monitort gemaakte afspraken met de leverancier over de dienstverlening en de sturing op de gemaakte afspraken.
  • Bijhouden van voortgang en opstellen rapportage/afstemmen met het project.
  • Gebruikersbeheer: gebruikersondersteuning, verzorgen van handleidingen, acceptatietesten
  • Wijzigingenbeheer: adviseren van de gebruikersorganisatie, opstellen van functionele specificaties, in beheer nemen van applicaties.

Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: Raad voor de Kinderbescherming
Bij de Raad voor de Kinderbescherming (RvdK) werken mensen die meedenken en regie nemen als de ontwikkeling van een kind ernstig wordt bedreigd. Hoewel zelfstandig optreden noodzakelijk is, staat samenwerking centraal. Met collega's en ook met de instellingen voor jeugdhulpverlening, de politie, het openbaar ministerie, de rechterlijke macht, jeugdreclassering en scholen. Wij zijn een werkgever waar jij je ervaring kunt inzetten voor de bescherming van kinderen en waar je de kans krijgt om je te ontwikkelen. Bij de RvdK werken ongeveer 2200 mensen verspreid over verschillende locaties in het land. De organisatie wordt geleid door de directie en ondersteund door de Landelijke Staforganisatie (LSO). De LSO is gevestigd in Den Haag aan de Turfmarkt.
De functie valt onder het team Inkoop wat onderdeel uitmaakt van de LSO en is één van de ondersteunende teams. Team Inkoop zorgt voor Raadsbrede ondersteuning en ontzorging van de RvdK op alle aspecten van het inkoopgebied. Van het inkoopproces tot moment van contractering tot bestellen, facturatie en contractmanagement. Als onderdeel van team Inkoop zorg jij ervoor dat collega's hun werk kunnen blijven doen.
Werken bij de Raad voor de Kinderbescherming betekent #zinvolwerk. Dat laten de persoonlijke verhalen van raadsonderzoekers zien waarin zij vertellen met welke dilemma's zij te maken krijgen en wat voor hen het werk zinvol maakt. Benieuwd? Kijk op www.kinderbescherming.nl/zinvolwerk.
Als functioneel beheerder/informatie analist met kennis van Rijkspas, GCMS/IAM en WID scan ben je (mede)verantwoordelijk voor de user gegevens in de identity en cardmanagment systemen zoals in gebruik bij MinJenV (SIMS en GCMS). Initieer je noodzakelijke aanpassingen in de gegevens en draag je de verantwoording voor de zowel logische (IT) als fysieke toegang (rijkspas). Inmiddels is er een aanvang gemaakt met het uitvoeren van een aantal projecten in het kader van Identity en Accesmanagement (o.a. lifecycle van IAM). De functioneel beheerder zal een rol spelen in dit programma op de raakvlakken betreffende het identity beheer, het accesmanagement, het uitvoeren van de identificatie van medewerkers (WID scans) en het verstrekken van Rijkspassen. Binnen het project Rijkspas van de RvdK is de medewerker verantwoordelijk voor het inrichten van SIMS, o.a. het aanmaken van locaties, incl. autorisatieprofielen. Het realiseren van de noodzakelijk koppelingen voor het aanmaken en leveren van de Rijkspas door de RvdK op diverse locaties. Koppeling met rijksbrede functionaliteiten zoals IDT app.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal hbo werk- en denkniveau aangetoond via het cv met opleidingen en werkervaring op het gebied van ICT/IV
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare kennis op het gebied van Rijkspas GCMS/IAM en WID scan binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken in een Agile omgeving
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het IV-voortbrengingsproces beheerproces en de exploitatie ervan
  • De kandidaat beschikt over goede beheersing en uitdrukkingsvaardigheid van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • De kandidaat is per september 2023 voor minimaal 32 uur per week en maximaal 36 uur per week beschikbaar
  • De kandidaat beschrijft een beknopte motivatie voor de opdracht(gever)
  • Wensen

  • De kandidaat is na gunning beschikbaar na x-aantal weken
  • De kandidaat heeft x-aantal jaren ervaring en aantoonbare kennis opgedaan op het gebied van Rijkspas, GCMS/IAM en WID scan binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft aantoonbare (werk)ervaring met adviseren van de gebruikersorganisatie, opstellen van functionele specificaties, in beheer nemen van applicaties
  • De opdrachtgever beoordeelt integraal het cv en de motivatie voor de opdracht(gever)
  • Competenties

  • Analyseren
  • Klantgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling
  • Aanvullende Informatie
    Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten. Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan. Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Sogeti Nederland B.V.

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

    • Realiseren van een WID scan opstelling t.b.v. RvdK personeel
    • Indien noodzakelijk aansluiten WID scan opstelling op Rijksscan HUB.
    • Realiseren van het inrichten van WID scan mogelijkheden op locaties van de RvdK en/of het in gebruik nemen van een WID scan app
    • Samenwerking zoeken en aangaan met Rijksoverheidsonderdelen gehuisvest in het Rijksverzamel pand of Rechtbank t.b.v. WID scan en uitgifte en gebruik Rijkspas
    • Het onderzoeken van de kwaliteit van de userregistraties in relatie tot de normenkaders rijkspas
    • Het testen van opgeleverde voorzieningen
    • Het documenteren van nieuwe voorzieningen t.b.v. het uitvoeren van functioneel beheer werkzaamheden
    • Afstemmen met in- en externe stakeholders
    • Leveren van input voor eventueel noodzakelijke opleidingen voor gebruikers
    • Trainen van gebruikers
    • Zorgen voor kennisoverdracht en bijdragen aan het beleggen van deze kennis en vaardigheden in de staande organisatie
    • Ondersteunen gebruikers bij gebruikers acceptatie tests
    • Ondersteunen gebruikers bij gebruikers acceptatie tests.
    • Het (laten) doorvoeren van aanpassingen in SIMS samenhangende systemen
    • Het participeren in het inrichten van IAM processen binnen de RvdK
    • Het adviseren en helpen inrichten van accesmanagement systeem
    • Het oplossen van functionele problemen in IAM en daaraan gerelateerde applicaties

    De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

    • Zwaarwegend advies geven m.b.t. registratie medewerkers in SIMS en IAM
    • Kwaliteitsbewaking SIMS en IAM
    • Opstellen acceptatiecriteria en uitvoeren acceptatietest nieuwe applicaties in IAM domein
    • Opstellen functionele documentatie
    • Monitort gemaakte afspraken met de leverancier over de dienstverlening en de sturing op de gemaakte afspraken.
    • Bijhouden van voortgang en opstellen rapportage/afstemmen met het project.
    • Gebruikersbeheer: gebruikersondersteuning, verzorgen van handleidingen, acceptatietesten
    • Wijzigingenbeheer: adviseren van de gebruikersorganisatie, opstellen van functionele specificaties, in beheer nemen van applicaties.

    Achtergrond opdracht
    Beschrijving directie/dienst/afdeling: Raad voor de Kinderbescherming
    Bij de Raad voor de Kinderbescherming (RvdK) werken mensen die meedenken en regie nemen als de ontwikkeling van een kind ernstig wordt bedreigd. Hoewel zelfstandig optreden noodzakelijk is, staat samenwerking centraal. Met collega's en ook met de instellingen voor jeugdhulpverlening, de politie, het openbaar ministerie, de rechterlijke macht, jeugdreclassering en scholen. Wij zijn een werkgever waar jij je ervaring kunt inzetten voor de bescherming van kinderen en waar je de kans krijgt om je te ontwikkelen. Bij de RvdK werken ongeveer 2200 mensen verspreid over verschillende locaties in het land. De organisatie wordt geleid door de directie en ondersteund door de Landelijke Staforganisatie (LSO). De LSO is gevestigd in Den Haag aan de Turfmarkt.
    De functie valt onder het team Inkoop wat onderdeel uitmaakt van de LSO en is één van de ondersteunende teams. Team Inkoop zorgt voor Raadsbrede ondersteuning en ontzorging van de RvdK op alle aspecten van het inkoopgebied. Van het inkoopproces tot moment van contractering tot bestellen, facturatie en contractmanagement. Als onderdeel van team Inkoop zorg jij ervoor dat collega's hun werk kunnen blijven doen.
    Werken bij de Raad voor de Kinderbescherming betekent #zinvolwerk. Dat laten de persoonlijke verhalen van raadsonderzoekers zien waarin zij vertellen met welke dilemma's zij te maken krijgen en wat voor hen het werk zinvol maakt. Benieuwd? Kijk op www.kinderbescherming.nl/zinvolwerk.
    Als functioneel beheerder/informatie analist met kennis van Rijkspas, GCMS/IAM en WID scan ben je (mede)verantwoordelijk voor de user gegevens in de identity en cardmanagment systemen zoals in gebruik bij MinJenV (SIMS en GCMS). Initieer je noodzakelijke aanpassingen in de gegevens en draag je de verantwoording voor de zowel logische (IT) als fysieke toegang (rijkspas). Inmiddels is er een aanvang gemaakt met het uitvoeren van een aantal projecten in het kader van Identity en Accesmanagement (o.a. lifecycle van IAM). De functioneel beheerder zal een rol spelen in dit programma op de raakvlakken betreffende het identity beheer, het accesmanagement, het uitvoeren van de identificatie van medewerkers (WID scans) en het verstrekken van Rijkspassen. Binnen het project Rijkspas van de RvdK is de medewerker verantwoordelijk voor het inrichten van SIMS, o.a. het aanmaken van locaties, incl. autorisatieprofielen. Het realiseren van de noodzakelijk koppelingen voor het aanmaken en leveren van de Rijkspas door de RvdK op diverse locaties. Koppeling met rijksbrede functionaliteiten zoals IDT app.

    Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal hbo werk- en denkniveau aangetoond via het cv met opleidingen en werkervaring op het gebied van ICT/IV
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare kennis op het gebied van Rijkspas GCMS/IAM en WID scan binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken in een Agile omgeving
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het IV-voortbrengingsproces beheerproces en de exploitatie ervan
  • De kandidaat beschikt over goede beheersing en uitdrukkingsvaardigheid van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • De kandidaat is per september 2023 voor minimaal 32 uur per week en maximaal 36 uur per week beschikbaar
  • De kandidaat beschrijft een beknopte motivatie voor de opdracht(gever)
  • Wensen

  • De kandidaat is na gunning beschikbaar na x-aantal weken
  • De kandidaat heeft x-aantal jaren ervaring en aantoonbare kennis opgedaan op het gebied van Rijkspas, GCMS/IAM en WID scan binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft aantoonbare (werk)ervaring met adviseren van de gebruikersorganisatie, opstellen van functionele specificaties, in beheer nemen van applicaties
  • De opdrachtgever beoordeelt integraal het cv en de motivatie voor de opdracht(gever)
  • Competenties

  • Analyseren
  • Klantgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling
  • Aanvullende Informatie
    Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten. Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan. Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.


    De recruiter

    Tiffany Grondman

    YellowFriday

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center