Opdrachten

Min. BZK – Rijksdienst voor Identiteitsgegevens Senior Functioneel Beheerder

Senior Functioneel Beheerder

Info

Functie

Senior Functioneel Beheerder

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

28.03.2023 - 27.09.2023

Opdrachtnummer

133198

Sluitingsdatum

date-icon23.03.2023 clock-icon20:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever: Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG)
De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen (BRP), het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Directie IV&S/Afdeling Identiteitssystemen
IV&S is verantwoordelijk voor het beheer van de ICT-infrastructuur die de dienstverlening van RvIG ondersteunt. Deze infrastructuur is een absolute voorwaarde voor de werking van een aantal belangrijke stelsels binnen de rijksoverheid. De systemen zijn 7x24 operationeel en stellen zeer hoge eisen aan de infrastructuur als het gaat om beschikbaarheid (99,8%), integriteit en vertrouwelijkheid. In overleg met collega’s van alle directies en programma’s voeren wij regie op leveranciers en werken wij aan continue verbetering van prestaties. Om sneller in te spelen op toekomstige opdrachten ontwikkelen wij ons naar een wendbare organisatie. Doorontwikkeling van het regiemodel moet ons bij deze ontwikkeling ondersteunen. Dit vertaalt zich in focus op een robuuste en tegelijkertijd flexibele IT-omgeving, betere risicobeheersing en het blijvend versterken van het team van de beste professionals die gedreven worden door identiteitsvraagstukken.

De afdeling Identiteitssystemen is verantwoordelijk voor een goed functionerende informatievoorziening. Onder de informatievoorziening verstaan we gemakshalve de in beheer zijnde systemen op het gebied van de bevolkingsadministraties Nederland en Caribisch Nederland, het Burgerservicenummer, het Register Niet-Ingezetenen en de eIDAS-voorzieningen. Er wordt gewerkt met agile ontwikkel- en beheermethoden. Daarnaast is de afdeling samen met haar partners voortdurend bezig met verbetering van de dienstverlening. Ook draagt zij bij aan de realisatie van nieuwe diensten in het portfolio van RvIG.

Opdrachtomschrijving
Werken aan systemen die het altijd moeten doen. Systemen die betrouwbaar en veilig functioneren. En die bij de behoefte van klanten aansluiten. Dat is waar jij als senior functioneel beheerder bij de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens aan werkt.
Jij staat voor de ICT-functionaliteit van onze stelsels van identiteit en reisdocumenten. Je beantwoordt vragen, lost incidenten op en voert wijzigingen door. Op basis van impactanalyses stel je verbeteringen voor en je helpt mee met analyses, regressie- en acceptatietesten. Dagelijks voer je controles uit en je levert input aan voor rapportages. Je grijpt de mogelijkheden aan om het belang van onze systemen en ons werk naar voren te brengen.
Dynamiek, kennis, innovatie en perspectief: deze opdracht heeft het allemaal voor jou. En heb jij als senior functioneel beheerder ook alles voor deze opdracht?

Eisen & wensen
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Eisen 
1    Kandidaat beschikt over een diploma op hbo-niveau, of heeft door een combinatie van training en opleiding aantoonbaar hbo-niveau.   
2    Kandidaat beschikt over kennis van relevante raamwerken en methoden, waaronder BiSL, ITIL, Agile/Scrum. 
3    Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als functioneel beheerder  

Wensen 
1    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het beheer en onderhoud van maatwerksoftware
2    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het gebruik van de raamwerken en methoden waaronder BiSL, ITIL, Agile/Scrum. 
3    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met regie op leveranciers en werken aan continue verbetering van prestaties.   
4    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het werken op het snijvlak van publieke en private sector.  
5    Mate waarin de kandidaat over de volgende competenties beschikt:
•    Flexibel
•    Accuraat
•    Klantgerichtheid
•    Plannen en organiseren
•    Samenwerken
•    Goede communicatieve vaardigheden
Dit blijkt uit de motivatie/het CV en kan tijdens een evt. gesprek worden toegelicht aan de hand van voorbeelden.    

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Min. BZK – Rijksdienst voor Identiteitsgegevens

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever: Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG)
De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen (BRP), het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Directie IV&S/Afdeling Identiteitssystemen
IV&S is verantwoordelijk voor het beheer van de ICT-infrastructuur die de dienstverlening van RvIG ondersteunt. Deze infrastructuur is een absolute voorwaarde voor de werking van een aantal belangrijke stelsels binnen de rijksoverheid. De systemen zijn 7x24 operationeel en stellen zeer hoge eisen aan de infrastructuur als het gaat om beschikbaarheid (99,8%), integriteit en vertrouwelijkheid. In overleg met collega’s van alle directies en programma’s voeren wij regie op leveranciers en werken wij aan continue verbetering van prestaties. Om sneller in te spelen op toekomstige opdrachten ontwikkelen wij ons naar een wendbare organisatie. Doorontwikkeling van het regiemodel moet ons bij deze ontwikkeling ondersteunen. Dit vertaalt zich in focus op een robuuste en tegelijkertijd flexibele IT-omgeving, betere risicobeheersing en het blijvend versterken van het team van de beste professionals die gedreven worden door identiteitsvraagstukken.

De afdeling Identiteitssystemen is verantwoordelijk voor een goed functionerende informatievoorziening. Onder de informatievoorziening verstaan we gemakshalve de in beheer zijnde systemen op het gebied van de bevolkingsadministraties Nederland en Caribisch Nederland, het Burgerservicenummer, het Register Niet-Ingezetenen en de eIDAS-voorzieningen. Er wordt gewerkt met agile ontwikkel- en beheermethoden. Daarnaast is de afdeling samen met haar partners voortdurend bezig met verbetering van de dienstverlening. Ook draagt zij bij aan de realisatie van nieuwe diensten in het portfolio van RvIG.

Opdrachtomschrijving
Werken aan systemen die het altijd moeten doen. Systemen die betrouwbaar en veilig functioneren. En die bij de behoefte van klanten aansluiten. Dat is waar jij als senior functioneel beheerder bij de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens aan werkt.
Jij staat voor de ICT-functionaliteit van onze stelsels van identiteit en reisdocumenten. Je beantwoordt vragen, lost incidenten op en voert wijzigingen door. Op basis van impactanalyses stel je verbeteringen voor en je helpt mee met analyses, regressie- en acceptatietesten. Dagelijks voer je controles uit en je levert input aan voor rapportages. Je grijpt de mogelijkheden aan om het belang van onze systemen en ons werk naar voren te brengen.
Dynamiek, kennis, innovatie en perspectief: deze opdracht heeft het allemaal voor jou. En heb jij als senior functioneel beheerder ook alles voor deze opdracht?

Eisen & wensen
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Eisen 
1    Kandidaat beschikt over een diploma op hbo-niveau, of heeft door een combinatie van training en opleiding aantoonbaar hbo-niveau.   
2    Kandidaat beschikt over kennis van relevante raamwerken en methoden, waaronder BiSL, ITIL, Agile/Scrum. 
3    Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als functioneel beheerder  

Wensen 
1    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het beheer en onderhoud van maatwerksoftware
2    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het gebruik van de raamwerken en methoden waaronder BiSL, ITIL, Agile/Scrum. 
3    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met regie op leveranciers en werken aan continue verbetering van prestaties.   
4    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het werken op het snijvlak van publieke en private sector.  
5    Mate waarin de kandidaat over de volgende competenties beschikt:
•    Flexibel
•    Accuraat
•    Klantgerichtheid
•    Plannen en organiseren
•    Samenwerken
•    Goede communicatieve vaardigheden
Dit blijkt uit de motivatie/het CV en kan tijdens een evt. gesprek worden toegelicht aan de hand van voorbeelden.    

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Agbor Eyongakpa

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center