Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (BZK) Ontwerper Basisregistraties

Ontwerper Basisregistraties

Info

Functie

Ontwerper Basisregistraties

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.09.2023 - 29.09.2024

Opdrachtnummer

144728

Sluitingsdatum

date-icon28.09.2023 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Organisatie & directie BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.' De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening. Afdeling Kwaliteit en Ontwikkeling (K&O)
De Nederlandse overheid werkt met een systematiek waarbij gegevens eenmalig aan burgers en bedrijven worden uitgevraagd en binnen de overheid meervoudig worden gebruikt. Daartoe werken de overheidsinstanties met een aantal basisregistraties. Eén van die basisregistraties in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze basisregistratie bestaat uit verschillende systemen die de gegevens van de ingezetene en de niet-ingezetene registreren en delen met overheidsinstanties die geautoriseerd zijn om deze gegevens te ontvangen. De gegevens worden verzameld en gedeeld in een keten van samenwerkende overheidspartijen. De afdeling K&O is binnen RvIG verantwoordelijk voor het opstellen van het kwaliteitsnormen (voor de BRP is dat met het Logisch Ontwerp BRP) en het inhoudelijk beheer van de kwaliteitsinstrumenten (voor de BRP onder andere de BestandsControleModule en TerugMeldVoorziening en Zelfevaluatie Gemeenten). K&O vervult die rol ook voor burgerservicenummer, reisdocumenten en persoonsinfomatievoorziening van de (ei)landen in het Caribisch deel van het Koninkrijk. Wat ga je doen?
Als Ontwerper Basisregistraties ben je dé kennishouder en expert van de Basisregistratie Personen (BRP) en aanverwante voorzieningen zoals de bevolkingsadministraties in het Caribisch deel van het Koninkrijk en weet je als geen ander de huidige mogelijkheden en beperkingen om te zetten naar toekomstige ambities en ontwikkelplannen. Of deze nu voort komen uit het informatiestelsel zelf, (veranderende) wetgeving of actuele maatschappelijke uitdagingen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen van en adviseren over de toepassing van het Logisch Ontwerp: een omschrijving van functionele eisen en voorwaarden waaraan alle systemen van ketenpartners die zijn aangesloten op onze systemen voor identiteitsgegevens en -middelen moeten voldoen. In deze functie komen analyse, ontwerp en wetgeving bij elkaar. Als Ontwerper maak je de vertaalslag van wetgeving naar functionaliteit en techniek. En adviseer je over de weg terug, als de situatie daar om vraagt. Samen met betrokken partijen denk je na over creatieve en toekomstbestendige oplossingen voor diverse maatschappelijke vraagstukken en krijg je de kans om deze ook daadwerkelijk te realiseren. Een bijzonder interessante functie waarin je veel impact kunt maken op de Nederlandse informatievoorziening omtrent persoons- en identiteitsgegevens. Daarnaast heeft iedere adviseur een specialisatie. Het kan zijn dat jouw kennis en expertise wordt gevraagd bij complexe autorisatietrajecten. Of dat je je buigt over kwaliteitsinstrumenten. Of misschien ben je een uitstekende portefeuillehouder. In deze rol ben je de voorzitter van een multidisciplinair team, waar kennis wordt gedeeld en verbetervoorstellen worden gedaan. Omschrijving organisatie
Het halen van een hielprikje, het ontvangen van huurtoeslag en de wereld buiten Nederland verkennen. De publieke dienstverlening van Nederland staat of valt met betrouwbare identiteitsgegevens. Als

Eisen

  • Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als inhoudelijk adviseur in bijvoorbeeld de rol van ontwerper, functioneel beheerder of informatie analist
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen een complexe (politiek) bestuurlijke omgeving
  • Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis van het vakgebied persoonsinformatie heeft (in het bijzonder de BRP en de relevante wet- en regelgeving).
  • Mate waarin de kandidaat goede mondelinge en schriftelijke communicatie heeft.
  • Mate waarin kandidaat in staat is om belangen met elkaar verbinden om gemeenschappelijke doelstellingen te halen en tot resultaat te komen.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (BZK)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Organisatie & directie BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.' De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening. Afdeling Kwaliteit en Ontwikkeling (K&O)
De Nederlandse overheid werkt met een systematiek waarbij gegevens eenmalig aan burgers en bedrijven worden uitgevraagd en binnen de overheid meervoudig worden gebruikt. Daartoe werken de overheidsinstanties met een aantal basisregistraties. Eén van die basisregistraties in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze basisregistratie bestaat uit verschillende systemen die de gegevens van de ingezetene en de niet-ingezetene registreren en delen met overheidsinstanties die geautoriseerd zijn om deze gegevens te ontvangen. De gegevens worden verzameld en gedeeld in een keten van samenwerkende overheidspartijen. De afdeling K&O is binnen RvIG verantwoordelijk voor het opstellen van het kwaliteitsnormen (voor de BRP is dat met het Logisch Ontwerp BRP) en het inhoudelijk beheer van de kwaliteitsinstrumenten (voor de BRP onder andere de BestandsControleModule en TerugMeldVoorziening en Zelfevaluatie Gemeenten). K&O vervult die rol ook voor burgerservicenummer, reisdocumenten en persoonsinfomatievoorziening van de (ei)landen in het Caribisch deel van het Koninkrijk. Wat ga je doen?
Als Ontwerper Basisregistraties ben je dé kennishouder en expert van de Basisregistratie Personen (BRP) en aanverwante voorzieningen zoals de bevolkingsadministraties in het Caribisch deel van het Koninkrijk en weet je als geen ander de huidige mogelijkheden en beperkingen om te zetten naar toekomstige ambities en ontwikkelplannen. Of deze nu voort komen uit het informatiestelsel zelf, (veranderende) wetgeving of actuele maatschappelijke uitdagingen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen van en adviseren over de toepassing van het Logisch Ontwerp: een omschrijving van functionele eisen en voorwaarden waaraan alle systemen van ketenpartners die zijn aangesloten op onze systemen voor identiteitsgegevens en -middelen moeten voldoen. In deze functie komen analyse, ontwerp en wetgeving bij elkaar. Als Ontwerper maak je de vertaalslag van wetgeving naar functionaliteit en techniek. En adviseer je over de weg terug, als de situatie daar om vraagt. Samen met betrokken partijen denk je na over creatieve en toekomstbestendige oplossingen voor diverse maatschappelijke vraagstukken en krijg je de kans om deze ook daadwerkelijk te realiseren. Een bijzonder interessante functie waarin je veel impact kunt maken op de Nederlandse informatievoorziening omtrent persoons- en identiteitsgegevens. Daarnaast heeft iedere adviseur een specialisatie. Het kan zijn dat jouw kennis en expertise wordt gevraagd bij complexe autorisatietrajecten. Of dat je je buigt over kwaliteitsinstrumenten. Of misschien ben je een uitstekende portefeuillehouder. In deze rol ben je de voorzitter van een multidisciplinair team, waar kennis wordt gedeeld en verbetervoorstellen worden gedaan. Omschrijving organisatie
Het halen van een hielprikje, het ontvangen van huurtoeslag en de wereld buiten Nederland verkennen. De publieke dienstverlening van Nederland staat of valt met betrouwbare identiteitsgegevens. Als

Eisen

  • Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als inhoudelijk adviseur in bijvoorbeeld de rol van ontwerper, functioneel beheerder of informatie analist
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen een complexe (politiek) bestuurlijke omgeving
  • Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis van het vakgebied persoonsinformatie heeft (in het bijzonder de BRP en de relevante wet- en regelgeving).
  • Mate waarin de kandidaat goede mondelinge en schriftelijke communicatie heeft.
  • Mate waarin kandidaat in staat is om belangen met elkaar verbinden om gemeenschappelijke doelstellingen te halen en tot resultaat te komen.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Agbor Eyongakpa

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center