Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Doc-Direkt (BZK) I-Adviseur

I-Adviseur

Info

Functie

I-Adviseur

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

29.04.2024 - 30.10.2024

Opdrachtnummer

160140

Sluitingsdatum

date-icon28.05.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Doc-Direkt is op zoek naar informatieadviseurs die via Doc-Direkt worden ingezet bij RWS. De afdeling Digitale Informatiehuishouding van Doc-Direkt faciliteert digitaal werken bij verschillende kerndepartementen en uitvoeringsorganisaties van het Rijk. Dit doet de afdeling aan de ene kant door bijvoorbeeld het ondersteunen van het gebruik van document management systemen en het leveren van adviesdiensten en projectleiding. Aan de andere kant wordt specialistische ondersteuning verleend voor specifieke vraagstukken zoals de automatisering van workflows, geautomatiseerde dataclassificatie maar ook toepassing van krachtige zoekmachines om informatie terug te vinden in omvangrijke bronnen (Zoek & Vind).

We zijn op zoek naar een breed onderlegde informatiespecialist die onze afnemers kan ontzorgen over de volle breedte van de Informatiehuishouding en informatiebeheer en -dienstverlening.

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring met/in de omgeving van Rijkswaterstaat is een pré
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen,
  • Kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Gelijkwaardig gesprekpartner kunnen zijn voor beleidsambtenaren, directiesecretarissen en voor specifieke groepen gebruikers
  • Goed kunnen luisteren; de vraag achter de vraag kunnen oppikken
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder:
    • Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen
    • Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers
  • Onderzoeksvaardigheden, kennis van relevante (papieren en digitale) bronnen en mogelijkheden
  • Sterk analytisch vermogen, verbanden kunnen leggen
  • Kennis van semantische en linguïstische indexeringsfunctionaliteiten (synoniemen en vervoegingen)
  • Netwerkvaardigheid, weten hoe relaties te onderhouden
  • Creativiteit
  • Zelfstandigheid
  • Nauwkeurigheid
  • Pro-activiteit
  • Dienstverlenende en klantgerichte instelling
  • Kunnen denken in mogelijkheden en oplossingen (en niet in beperkingen of problemen)
  • Representativiteit

Extra achtergrondinformatie
Informatiehuishouding binnen de rijksoverheid is op dit moment toe aan het verplicht realiseren van veranderingen en verbeteringen.

  • Aanleiding hiervan zijn o.a.
    • Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag. Zie: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/pok
    • Parlementaire enquête naar aardgaswinning https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/parlementaire-enqu%C3%AAte-naaraardgaswinning-groningen-van-start
    • COVID-19: https://www.nationaalarchief.nl/archiveren/kennisbank/hotspot-covid-19-relevant-informatie-blijvend-bewaren
  • Hierop gebaseerd zijn binnen de Rijksoverheid een aantal acties vastgesteld die enige behoefte hebben aan voorbereiding en uitvoering. Denk aan het recente rapport Open op Orde' wat door de Ministerraad recent is goedgekeurd. zie: https://www.informatiehuishouding.nl/actueel/nieuws/2021/04/07/open-op-orde-generiekactieplan-informatiehuishouding-rijksoverheid
  • Doc-Direkt als Shared Service Organisatie faciliteert het informatiebeheer b

    Eisen

    • Kandidaat beschikt over een HBO/WO werk en denkniveau (aantoonbaar in cv/motivatie)
    • Kandidaat beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening Dit moet duidelijk terug komen in het CV
    • Kandidaat heeft brede kennis van relevante kaders en regelving zoals bijvoorbeeld: Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata. Dit moet duidelijk terugkomen in het CV

    Wensen

  • Mate van ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen
  • Mate van kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Doc-Direkt (BZK)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Doc-Direkt is op zoek naar informatieadviseurs die via Doc-Direkt worden ingezet bij RWS. De afdeling Digitale Informatiehuishouding van Doc-Direkt faciliteert digitaal werken bij verschillende kerndepartementen en uitvoeringsorganisaties van het Rijk. Dit doet de afdeling aan de ene kant door bijvoorbeeld het ondersteunen van het gebruik van document management systemen en het leveren van adviesdiensten en projectleiding. Aan de andere kant wordt specialistische ondersteuning verleend voor specifieke vraagstukken zoals de automatisering van workflows, geautomatiseerde dataclassificatie maar ook toepassing van krachtige zoekmachines om informatie terug te vinden in omvangrijke bronnen (Zoek & Vind).

We zijn op zoek naar een breed onderlegde informatiespecialist die onze afnemers kan ontzorgen over de volle breedte van de Informatiehuishouding en informatiebeheer en -dienstverlening.

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring met/in de omgeving van Rijkswaterstaat is een pré
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen,
  • Kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Gelijkwaardig gesprekpartner kunnen zijn voor beleidsambtenaren, directiesecretarissen en voor specifieke groepen gebruikers
  • Goed kunnen luisteren; de vraag achter de vraag kunnen oppikken
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder:
    • Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen
    • Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers
  • Onderzoeksvaardigheden, kennis van relevante (papieren en digitale) bronnen en mogelijkheden
  • Sterk analytisch vermogen, verbanden kunnen leggen
  • Kennis van semantische en linguïstische indexeringsfunctionaliteiten (synoniemen en vervoegingen)
  • Netwerkvaardigheid, weten hoe relaties te onderhouden
  • Creativiteit
  • Zelfstandigheid
  • Nauwkeurigheid
  • Pro-activiteit
  • Dienstverlenende en klantgerichte instelling
  • Kunnen denken in mogelijkheden en oplossingen (en niet in beperkingen of problemen)
  • Representativiteit

Extra achtergrondinformatie
Informatiehuishouding binnen de rijksoverheid is op dit moment toe aan het verplicht realiseren van veranderingen en verbeteringen.

  • Aanleiding hiervan zijn o.a.
    • Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag. Zie: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/pok
    • Parlementaire enquête naar aardgaswinning https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/parlementaire-enqu%C3%AAte-naaraardgaswinning-groningen-van-start
    • COVID-19: https://www.nationaalarchief.nl/archiveren/kennisbank/hotspot-covid-19-relevant-informatie-blijvend-bewaren
  • Hierop gebaseerd zijn binnen de Rijksoverheid een aantal acties vastgesteld die enige behoefte hebben aan voorbereiding en uitvoering. Denk aan het recente rapport Open op Orde' wat door de Ministerraad recent is goedgekeurd. zie: https://www.informatiehuishouding.nl/actueel/nieuws/2021/04/07/open-op-orde-generiekactieplan-informatiehuishouding-rijksoverheid
  • Doc-Direkt als Shared Service Organisatie faciliteert het informatiebeheer b

    Eisen

    • Kandidaat beschikt over een HBO/WO werk en denkniveau (aantoonbaar in cv/motivatie)
    • Kandidaat beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening Dit moet duidelijk terug komen in het CV
    • Kandidaat heeft brede kennis van relevante kaders en regelving zoals bijvoorbeeld: Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata. Dit moet duidelijk terugkomen in het CV

    Wensen

  • Mate van ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen
  • Mate van kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Michelle Wassmer

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center