Opdrachten

Min. BZK - Rijksvastgoedbedrijf Functioneel applicatie beheerder

Functioneel applicatie beheerder

Info

Functie

Functioneel applicatie beheerder

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.06.2023 - 29.06.2024

Opdrachtnummer

138448

Sluitingsdatum

date-icon12.06.2023 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid en valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, en heeft daarbinnen een aantal
specifieke taken op vastgoedgebied. Daarom maakt het RVB maximaal gebruik van de voorzieningen die vanuit DGOBR rijksbreed geleverd worden aan de rijksonderdelen, zoals is opgedragen door de ministerraad met de vaststelling van de Hervormingsagenda Rijksdienst. RVB betrekt alle ICT-diensten van het SSC-ICT die niet specifiek voor ondersteuning van de vastgoedprocessen zijn ingericht. Voor de vastgoed specifieke diensten wordt een ‘leveringsketen’ ontwikkeld waarin SSC-ICT de beschikbaarstelling van de ICT voorzieningen levert, en het RVB de proces specifieke configuraties beheert. Hiermee kan het RVB haar eigen verantwoordelijkheid voor het voortbrengingsproces in het vastgoeddomein van de rijksoverheid borgen. Bij het inrichten van de vastgoed gerelateerde ICT systemen voor het RVB zijn de RVB processen en de bruikbaarheid van de toepassingen richtinggevend.


Directie
De directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement is de schakel tussen de departementen, beleidsmakers, vastgoedhoudende diensten, medeoverheden en maatschappelijke organisaties en het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op strategisch niveau. Hierbij is P&P op concern Rijksniveau verantwoordelijk voor het opstellen van de Rijksvastgoedportefeuillestrategie met als doel “het accommoderen en implementeren van de Rijksdoelen en het beleid waarbij Rijksvastgoed een rol van betekenis kan spelen”. Het secretariaat van het DG-overleg Rijksvastgoed en Beleid en de ondersteuning van de Raad voor Vastgoed Rijksoverheid (RVR) zijn binnen P&P belegd, waardoor zowel de beleidsmakers rondom Rijksvastgoed als de uitvoerende vastgoeddiensten van het Rijk (RVR) bij elkaar komen.
De directie P&P bestaat uit vier afdelingen: de afdeling Strategie- en Uitvoeringsbeleid, de afdeling gebieden, de afdeling Portefeuillemanagement, de afdeling Chief Information Officer en de afdeling Informatievoorziening. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.

Afdeling & team
Informatievoorziening is een essentieel onderdeel van het Rijksvastgoedbedrijf. Sterker nog: onze bedrijfsprocesarchitectuur is het zenuwstelsel voor een slagvaardige, efficiënte en innovatieve organisatie. De afdeling Informatievoorziening is hiervoor verantwoordelijk.
Binnen de afdeling richt jij je vooral op het Functioneel Applicatie Beheer DDB. Maar we doen meer. Zo voeren we het functioneel applicatie beheer uit van alle informatiesystemen van het Rijksvastgoedbedrijf, bieden we data services aan en beheren en ontwikkelen we maatwerk.
Het werk van PIM speelt zich af aan de vraagzijde van de informatiebehoefte. We werken nauw samen met de afdeling ICT&S, die ICT levert en de regie voert op ICT-dienstverleners.

Project en Opdrachtomschrijving
Voor het uitvoeren van het functioneel applicatie beheer van de informatiesystemen die nodig zijn ter ondersteuning van het Rijksvastgoedbedrijf worden een aantal domeinen onderscheiden op basis van de specifieke benodigde kennis en expertise:
•    PORT (Portalen)
•    DDB (Digitaal Document Beheer)
•    GIS (Geografische Informatie)
•    BWI (Bouwwerk informatie, CAD)
•    GEN (Generiek, meet-, reken- en beheertools zoals Topdesk, JIRA)

Deze disciplines ondersteunen meerdere bedrijfsprocessen en omvatten de ondersteuning door meerdere applicaties.

De Functioneel Applicatie Beheerder voert onder meer de volgende werkzaamheden uit:
•    Beantwoorden van gebruikersvragen;
•    Oppakken en afhandelingen van incidenten;
•    Beheren van autorisaties binnen de generieke (GEN) applicaties;
•    Opstellen en bijhouden van wiki, handleidingen en gebruiksinstructies;
•    Organiseren en voorzitten van gebruikers overleggen;
•    Verzorgen van instructies/opleidingen aan gebruikers;
•    Ondersteunen bij het specificeren van de behoefte aan nieuwe of aangepaste
functionaliteit;
•    Contacten onderhouden met leveranciers t.b.v. releases en wijzigingen;
•    Schrijven van testplannen op een uniforme wijze;
•    Voorbereiden en uitvoeren van testen;
•    Namens functioneel applicatie beheer bijdragen aan projecten binnen GEN;
•    Meewerken aan het continue verbeteren van het vakgebied van functioneel beheer binnen de RVB.





Eisen:

1 Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar middels gevraagde kennis en ervaring uit onderstaande eisen.
2 Kandidaat beschikt over kennis en ervaring van functioneel applicatie beheer in vergelijkbare publieke instellingen als die van de opdrachtgever.
3 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met applicaties als TOPdesk, Mavim en advanced kennis over Excel. Werkervaring met het coördineren van activiteiten bij de digitale toegankelijkheid van websites en open standaarden. En ervaring met het opstellen van functionele uitvragen.
4 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van BiSL, ITIL, Scrum, Agile.

 
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.



Wensen:

1    Mate waarin de kandidaat kennis heeft van BiSL, ITIL, Scrum, Agile.
2    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met functioneel applicatie beheer bij een publieke instelling.
3    Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
4    Mate waarin de kandidaat over kennis en ervaring beschikt met Topdesk, JIRA, advanced excel kennis en Mavim. Werkervaring met digitale toegankelijkheid en openbare standaarden. En het opstellen van functionele uitvragen.



Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Min. BZK - Rijksvastgoedbedrijf

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid en valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, en heeft daarbinnen een aantal
specifieke taken op vastgoedgebied. Daarom maakt het RVB maximaal gebruik van de voorzieningen die vanuit DGOBR rijksbreed geleverd worden aan de rijksonderdelen, zoals is opgedragen door de ministerraad met de vaststelling van de Hervormingsagenda Rijksdienst. RVB betrekt alle ICT-diensten van het SSC-ICT die niet specifiek voor ondersteuning van de vastgoedprocessen zijn ingericht. Voor de vastgoed specifieke diensten wordt een ‘leveringsketen’ ontwikkeld waarin SSC-ICT de beschikbaarstelling van de ICT voorzieningen levert, en het RVB de proces specifieke configuraties beheert. Hiermee kan het RVB haar eigen verantwoordelijkheid voor het voortbrengingsproces in het vastgoeddomein van de rijksoverheid borgen. Bij het inrichten van de vastgoed gerelateerde ICT systemen voor het RVB zijn de RVB processen en de bruikbaarheid van de toepassingen richtinggevend.


Directie
De directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement is de schakel tussen de departementen, beleidsmakers, vastgoedhoudende diensten, medeoverheden en maatschappelijke organisaties en het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op strategisch niveau. Hierbij is P&P op concern Rijksniveau verantwoordelijk voor het opstellen van de Rijksvastgoedportefeuillestrategie met als doel “het accommoderen en implementeren van de Rijksdoelen en het beleid waarbij Rijksvastgoed een rol van betekenis kan spelen”. Het secretariaat van het DG-overleg Rijksvastgoed en Beleid en de ondersteuning van de Raad voor Vastgoed Rijksoverheid (RVR) zijn binnen P&P belegd, waardoor zowel de beleidsmakers rondom Rijksvastgoed als de uitvoerende vastgoeddiensten van het Rijk (RVR) bij elkaar komen.
De directie P&P bestaat uit vier afdelingen: de afdeling Strategie- en Uitvoeringsbeleid, de afdeling gebieden, de afdeling Portefeuillemanagement, de afdeling Chief Information Officer en de afdeling Informatievoorziening. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.

Afdeling & team
Informatievoorziening is een essentieel onderdeel van het Rijksvastgoedbedrijf. Sterker nog: onze bedrijfsprocesarchitectuur is het zenuwstelsel voor een slagvaardige, efficiënte en innovatieve organisatie. De afdeling Informatievoorziening is hiervoor verantwoordelijk.
Binnen de afdeling richt jij je vooral op het Functioneel Applicatie Beheer DDB. Maar we doen meer. Zo voeren we het functioneel applicatie beheer uit van alle informatiesystemen van het Rijksvastgoedbedrijf, bieden we data services aan en beheren en ontwikkelen we maatwerk.
Het werk van PIM speelt zich af aan de vraagzijde van de informatiebehoefte. We werken nauw samen met de afdeling ICT&S, die ICT levert en de regie voert op ICT-dienstverleners.

Project en Opdrachtomschrijving
Voor het uitvoeren van het functioneel applicatie beheer van de informatiesystemen die nodig zijn ter ondersteuning van het Rijksvastgoedbedrijf worden een aantal domeinen onderscheiden op basis van de specifieke benodigde kennis en expertise:
•    PORT (Portalen)
•    DDB (Digitaal Document Beheer)
•    GIS (Geografische Informatie)
•    BWI (Bouwwerk informatie, CAD)
•    GEN (Generiek, meet-, reken- en beheertools zoals Topdesk, JIRA)

Deze disciplines ondersteunen meerdere bedrijfsprocessen en omvatten de ondersteuning door meerdere applicaties.

De Functioneel Applicatie Beheerder voert onder meer de volgende werkzaamheden uit:
•    Beantwoorden van gebruikersvragen;
•    Oppakken en afhandelingen van incidenten;
•    Beheren van autorisaties binnen de generieke (GEN) applicaties;
•    Opstellen en bijhouden van wiki, handleidingen en gebruiksinstructies;
•    Organiseren en voorzitten van gebruikers overleggen;
•    Verzorgen van instructies/opleidingen aan gebruikers;
•    Ondersteunen bij het specificeren van de behoefte aan nieuwe of aangepaste
functionaliteit;
•    Contacten onderhouden met leveranciers t.b.v. releases en wijzigingen;
•    Schrijven van testplannen op een uniforme wijze;
•    Voorbereiden en uitvoeren van testen;
•    Namens functioneel applicatie beheer bijdragen aan projecten binnen GEN;
•    Meewerken aan het continue verbeteren van het vakgebied van functioneel beheer binnen de RVB.





Eisen:

1 Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar middels gevraagde kennis en ervaring uit onderstaande eisen.
2 Kandidaat beschikt over kennis en ervaring van functioneel applicatie beheer in vergelijkbare publieke instellingen als die van de opdrachtgever.
3 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met applicaties als TOPdesk, Mavim en advanced kennis over Excel. Werkervaring met het coördineren van activiteiten bij de digitale toegankelijkheid van websites en open standaarden. En ervaring met het opstellen van functionele uitvragen.
4 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van BiSL, ITIL, Scrum, Agile.

 
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.



Wensen:

1    Mate waarin de kandidaat kennis heeft van BiSL, ITIL, Scrum, Agile.
2    Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met functioneel applicatie beheer bij een publieke instelling.
3    Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
4    Mate waarin de kandidaat over kennis en ervaring beschikt met Topdesk, JIRA, advanced excel kennis en Mavim. Werkervaring met digitale toegankelijkheid en openbare standaarden. En het opstellen van functionele uitvragen.



Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Agbor Eyongakpa

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center