Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken - HR Online Recruitment Marketeer

Online Recruitment Marketeer

Info

Functie

Online Recruitment Marketeer

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

14.07.2024 - 13.02.2025

Opdrachtnummer

205468

Sluitingsdatum

date-icon26.06.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

 Daarom is deze functie voor jou als online marketeer interessant: Je gaat letterlijk aan de slag met de arbeidsmarkt. Daar gebeuren nu echt interessante dingen op jouw vakgebied. De concurrentie is namelijk groter dan ooit, dus we moeten op nog slimmere manieren de doelgroepen bereiken (die vaak niet op zoek is) om als werkgever overwogen te worden. Je loopt voorop in die strijd om aandacht voor de organisatie met het meest bijzondere en mooiste vastgoed van Nederland. Van musea, gevangenissen en ministeries tot paleizen, kazernes, vliegvelden en natuurgebieden. Je neemt voor 31 weken onze topper Lisa - die met zwangerschapsverlof gaat - waar. Zij heeft deze rol (in een héél leuk team) onmisbaar gemaakt en gaat je zo goed mogelijk een vliegende start geven.

Dit ga je doen: Allereerst ontvangen we je natuurlijk met open armen in ons team Werving & Selectie bij het Rijksvastgoedbedrijf. Dat zijn ondertussen al 22 collega's, variërend van arbeidsmarktcommunicatie (AMC), recruitment en campus recruitment tot sourcing, support en coördinatie. Het meeste heb je te maken met Loes en Stephan van AMC, maar regelmatig schakel je ook met campus recruitment en de individuele recruiters om hun vacatures met catchy Linkedin job ads te promoten. Met elkaar hebben we de taak om het Rijksvastgoedbedrijf in een zeer krappe arbeidsmarkt zo mooi, sterk en opvallend mogelijk te positioneren, zodat we ruim 400 vacatures per jaar kunnen vervullen. Die vacatures zijn erg divers. Van werktuigbouwkundigen tot cybersecurityspecialisten en van inkopers tot assetmanagers. Zij komen niet vanzelf, want het overgrote deel is niet actief op zoek naar vacatures.

Gelukkig zorg jij als recruitment marketeer dat we het Rijksvastgoedbedrijf met effectieve online wervings- en merkcampagnes en opvallende communicatie bij de juiste doelgroep, op de juiste online plek, in de juiste toon in beeld brengen. Daarvoor creëer en optimaliseer je de ene keer de content zelf en pak je het de andere keer juist wat grootser aan. Mede door jouw middelenkeuze, media-inzet (waaronder ons nieuwe Werken bij RVB- Instagramkanaal), analyses, evaluaties en optimalisaties, maken we ons werkgeversmerk steeds sterker. Zo zorgen jouw acties - naast verkeer naar de site en het etaleren van onze verhalen - ervoor dat we ook meer verdiepende contactmomenten kunnen opzetten. Zoals inhouse events, koffiemomentjes met vakcollega's of meeloopdagen voor geïnteresseerden. De candidate journey optimaliseren, daar draait het om.

Kortom, als online recruitment marketeer- die de wereld van vastgoed aan de arbeidsmarkt wil verbinden - ga je het bij het Rijksvastgoedbedrijf enorm naar je zin hebben!

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Gezien de wervingsplannen en ambities van het team vragen we om een kandidaat die snel full- swing aan de bak kan. Als online marketeer recruitment ben je een teamplayer en werk je met veel enthousiasme. Bij voorkeur heb je ervaring op het gebied van de arbeidsmarkt. Mocht dat niet zo zijn, dan geven wij je die. Omdat je resultaat gericht bent, meet en monitor je nauwkeurig de effectiviteit van je marketingcampagnes (inclusief de soorten content). Vervolgens analyseer je de data en vertaal je deze naar heldere rapportages en aanbevelingen voor optimalisaties. Zo en nu en dan geef je een presentatie voor verschillende groepen om hen mee te nemen in de acties die we doen; dat vind je alleen maar leuk. Juist doordat je zo gestructureerd werkt, ben je volledig in control met betrekking tot de verschillende online kanalen en platforms die parellel aan elkaar beheert en inzet. Je weet perfect je weg in en de kracht van LinkedIn, Instagram, Facebook, Google (inclusief YouTube) om onze marketing-/employer brandingdoelen te bereiken. Tot slot ben je gewend om te werken met huisstijlen (inclusief online-advertentieopmaak) en weet je vanuit die kaders tot sterke uitingen (teksten en passende beelden) te komen om doelgroepen op de juiste wijze triggeren.

Achtergrond opdracht
Opdrachtgever Rijksvastgoedbedrijf (RVB) Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren bijna 12 miljoen vierkante meter gebouwen en zo'n 83.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten. Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, technici, ICT'ers en architecten. Maar ook dataspecialisten, ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Team Werving & Selectie
Samen met 7 recruiters, 3 specialisten in arbeidsmarktcommunicatie, 2 sourcers, 4 campus- experts, 2 ondersteuners, een coördinator en momenteel 3 stagiairs vorm jij team Werving en Selectie. In dit hechte team werken we er hard aan om het wervings- en selectieproces van het Rijksvastgoedbedrijf nóg professioneler te maken en daarmee te bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Door elkaar te prikkelen, er samen de schouders onder te zetten en onze eigen kennis te verruimen, gaan we hier zeker in slagen. En het leuke is: daarvoor krijgen we alle ruimte. We weten elkaar goed te vinden, ook als we thuiswerken. Af en toe borrelen hoort er natuurlijk ook bij!

Afdeling Organisatiestrategie en Ontwikkeling
Je wordt onderdeel van de afdeling Organisatiestrategie en Ontwikkeling. Onze afdeling werft, selecteert, coördineert, leidt op, stuurt, begeleidt en faciliteert. Van wervingsvraagstukken en arbeidsmarktcampagnes tot organisatieveranderingen, de RVB-Academie, stages en het Rijksvastgoed Traineeship. We zijn een brede club dat een grote impact heeft op de hele organisatie. Van uitvoering tot strategie.

Directie F&B
Met je afdeling maak je deel uit van de directie Financiën en Bestuursadvisering. Hier ondersteunen en adviseren we op financiële, control- en bedrijfsvoeringsaspecten van het Rijksvastgoedbedrijf en dragen we eraan bij dat het RVB als één organisatie naar buiten treedt. Bij ons vind je alle specialistische kennis op het gebied van planning en control, accounting, auditing en risicomanagement, maar ook communicatie, werving en personeelsontwikkeling. Als lijndirectie zijn we direct verbonden met andere directies die het primaire proces uitvoeren binnen het Rijksvastgoedbedrijf.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal hbo-werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft tenminste 2 jaar ervaring met online marketing bij óf voor
    een organisatie.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met LinkedIn Campaign
    Manager, Google Ads en Adobe Photoshop.
  • Wensen

  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring met employer branding om doelgroepen te werven op de arbeidsmarkt.
  • Mate waarin de kandidaat zijn analyse op een visueel heldere manier kan presenteren om collega's en managers mee te nemen in de wereld van de campagneresultaten.
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken - HR

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

 Daarom is deze functie voor jou als online marketeer interessant: Je gaat letterlijk aan de slag met de arbeidsmarkt. Daar gebeuren nu echt interessante dingen op jouw vakgebied. De concurrentie is namelijk groter dan ooit, dus we moeten op nog slimmere manieren de doelgroepen bereiken (die vaak niet op zoek is) om als werkgever overwogen te worden. Je loopt voorop in die strijd om aandacht voor de organisatie met het meest bijzondere en mooiste vastgoed van Nederland. Van musea, gevangenissen en ministeries tot paleizen, kazernes, vliegvelden en natuurgebieden. Je neemt voor 31 weken onze topper Lisa - die met zwangerschapsverlof gaat - waar. Zij heeft deze rol (in een héél leuk team) onmisbaar gemaakt en gaat je zo goed mogelijk een vliegende start geven.

Dit ga je doen: Allereerst ontvangen we je natuurlijk met open armen in ons team Werving & Selectie bij het Rijksvastgoedbedrijf. Dat zijn ondertussen al 22 collega's, variërend van arbeidsmarktcommunicatie (AMC), recruitment en campus recruitment tot sourcing, support en coördinatie. Het meeste heb je te maken met Loes en Stephan van AMC, maar regelmatig schakel je ook met campus recruitment en de individuele recruiters om hun vacatures met catchy Linkedin job ads te promoten. Met elkaar hebben we de taak om het Rijksvastgoedbedrijf in een zeer krappe arbeidsmarkt zo mooi, sterk en opvallend mogelijk te positioneren, zodat we ruim 400 vacatures per jaar kunnen vervullen. Die vacatures zijn erg divers. Van werktuigbouwkundigen tot cybersecurityspecialisten en van inkopers tot assetmanagers. Zij komen niet vanzelf, want het overgrote deel is niet actief op zoek naar vacatures.

Gelukkig zorg jij als recruitment marketeer dat we het Rijksvastgoedbedrijf met effectieve online wervings- en merkcampagnes en opvallende communicatie bij de juiste doelgroep, op de juiste online plek, in de juiste toon in beeld brengen. Daarvoor creëer en optimaliseer je de ene keer de content zelf en pak je het de andere keer juist wat grootser aan. Mede door jouw middelenkeuze, media-inzet (waaronder ons nieuwe Werken bij RVB- Instagramkanaal), analyses, evaluaties en optimalisaties, maken we ons werkgeversmerk steeds sterker. Zo zorgen jouw acties - naast verkeer naar de site en het etaleren van onze verhalen - ervoor dat we ook meer verdiepende contactmomenten kunnen opzetten. Zoals inhouse events, koffiemomentjes met vakcollega's of meeloopdagen voor geïnteresseerden. De candidate journey optimaliseren, daar draait het om.

Kortom, als online recruitment marketeer- die de wereld van vastgoed aan de arbeidsmarkt wil verbinden - ga je het bij het Rijksvastgoedbedrijf enorm naar je zin hebben!

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Gezien de wervingsplannen en ambities van het team vragen we om een kandidaat die snel full- swing aan de bak kan. Als online marketeer recruitment ben je een teamplayer en werk je met veel enthousiasme. Bij voorkeur heb je ervaring op het gebied van de arbeidsmarkt. Mocht dat niet zo zijn, dan geven wij je die. Omdat je resultaat gericht bent, meet en monitor je nauwkeurig de effectiviteit van je marketingcampagnes (inclusief de soorten content). Vervolgens analyseer je de data en vertaal je deze naar heldere rapportages en aanbevelingen voor optimalisaties. Zo en nu en dan geef je een presentatie voor verschillende groepen om hen mee te nemen in de acties die we doen; dat vind je alleen maar leuk. Juist doordat je zo gestructureerd werkt, ben je volledig in control met betrekking tot de verschillende online kanalen en platforms die parellel aan elkaar beheert en inzet. Je weet perfect je weg in en de kracht van LinkedIn, Instagram, Facebook, Google (inclusief YouTube) om onze marketing-/employer brandingdoelen te bereiken. Tot slot ben je gewend om te werken met huisstijlen (inclusief online-advertentieopmaak) en weet je vanuit die kaders tot sterke uitingen (teksten en passende beelden) te komen om doelgroepen op de juiste wijze triggeren.

Achtergrond opdracht
Opdrachtgever Rijksvastgoedbedrijf (RVB) Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren bijna 12 miljoen vierkante meter gebouwen en zo'n 83.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten. Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, technici, ICT'ers en architecten. Maar ook dataspecialisten, ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Team Werving & Selectie
Samen met 7 recruiters, 3 specialisten in arbeidsmarktcommunicatie, 2 sourcers, 4 campus- experts, 2 ondersteuners, een coördinator en momenteel 3 stagiairs vorm jij team Werving en Selectie. In dit hechte team werken we er hard aan om het wervings- en selectieproces van het Rijksvastgoedbedrijf nóg professioneler te maken en daarmee te bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Door elkaar te prikkelen, er samen de schouders onder te zetten en onze eigen kennis te verruimen, gaan we hier zeker in slagen. En het leuke is: daarvoor krijgen we alle ruimte. We weten elkaar goed te vinden, ook als we thuiswerken. Af en toe borrelen hoort er natuurlijk ook bij!

Afdeling Organisatiestrategie en Ontwikkeling
Je wordt onderdeel van de afdeling Organisatiestrategie en Ontwikkeling. Onze afdeling werft, selecteert, coördineert, leidt op, stuurt, begeleidt en faciliteert. Van wervingsvraagstukken en arbeidsmarktcampagnes tot organisatieveranderingen, de RVB-Academie, stages en het Rijksvastgoed Traineeship. We zijn een brede club dat een grote impact heeft op de hele organisatie. Van uitvoering tot strategie.

Directie F&B
Met je afdeling maak je deel uit van de directie Financiën en Bestuursadvisering. Hier ondersteunen en adviseren we op financiële, control- en bedrijfsvoeringsaspecten van het Rijksvastgoedbedrijf en dragen we eraan bij dat het RVB als één organisatie naar buiten treedt. Bij ons vind je alle specialistische kennis op het gebied van planning en control, accounting, auditing en risicomanagement, maar ook communicatie, werving en personeelsontwikkeling. Als lijndirectie zijn we direct verbonden met andere directies die het primaire proces uitvoeren binnen het Rijksvastgoedbedrijf.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal hbo-werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft tenminste 2 jaar ervaring met online marketing bij óf voor
    een organisatie.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met LinkedIn Campaign
    Manager, Google Ads en Adobe Photoshop.
  • Wensen

  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring met employer branding om doelgroepen te werven op de arbeidsmarkt.
  • Mate waarin de kandidaat zijn analyse op een visueel heldere manier kan presenteren om collega's en managers mee te nemen in de wereld van de campagneresultaten.
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter