Opdrachten

Belastingdienst Non -ICT Coördinator digitale dienstverlening

Coördinator digitale dienstverlening

Info

Functie

Coördinator digitale dienstverlening

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.12.2024 - 29.06.2025

Opdrachtnummer

219383

Sluitingsdatum

date-icon16.12.2024 clock-icon21:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De meeste toeslaggerechtigden doen zaken met Toeslagen via de digitale kanalen. We willen ervoor zorgen dat het voor hen nog eenvoudiger wordt om hun zaken met ons te regelen, zodat ze zorgenvrij kunnen beschikken over hun toeslagen. We willen het ook zo simpel maken dat mensen heel snel en makkelijk wijzigingen door kunnen geven. Ze krijgen dan eerder waar ze recht op hebben én we voorkomen dat ze later te veel ontvangen voorschot moeten terugbetalen. Bovendien willen we de digitale dienstverlening aantrekkelijker maken voor mensen die nu nog niet op een digitale manier hun zaken met ons doen. Hoe meer mensen het digitaal lukt, hoe zelfredzamer zij zich voelen. En hoe beter we mensen kunnen helpen die nog niet digitaal zaken met ons kunnen doen.

Op een aantal projecten is sterke coordinatie nodig:

  • De ontwikkeling van live chat. Live chat moet de eerste escalatiemogelijkheid voor burgers gaan vormen vanuit de digitale kanalen website en het burgerportal. Het kanaal live chat vormt tevens een middel van waaruit Directie Toeslagen hoog-intensieve bedieningsbehoefte kan herkennen en over kan schakelen naar persoonlijker contact.
  • Doorontwikkeling van de website. Hoe krijgen we een website die voldoet aan onze wensen en eisen. Op gebied van user experience, proces, techniek en bezetting in expertises? Hoe zorgen we voor wendbaarheid en snelle adaptie van nieuwe gebruikerswensen?
  • De portal, de portal is the place to be voor de toeslaggerechtigden. Wij zien dit als de plek waar de burger al zijn zaken kan doen. Dat is nu nog niet het geval. Hoe komen we daar? Welke IV is daar voor nodig en hoe werken we aan toevoeging van de juiste functionaliteit?
  • Het samenspel tussen de digitale kanalen. Hoe laten we site en portal goed samenwerken voor een seamless flow voor de gebruiker.
  • Er is een roadmap voor te ontwikkelen functionaliteit, hoe integreren we die vanuit 1 gedachtegoed?
  • En er is samenhang met de te ontwikkelen app en implementatie social media.

De coördinator wordt breed ingezet, werkt nauw samen met het (beoogd) afdelingshoofd Digitale Dienstverlening en maakt onderdeel uit van het team Burgerinteractie en Dienstverlening. Een zittende kandidaat gaat mogelijk ook reageren, echter het is een nieuwe uitvraag waarop

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring bij de Rijksoverheid
  • In staat obv data insights verandering in de organisatie te brengen
  • Kennis van Safe/Agile systematiek
  • In staat obv data insights verandering in de organisatie te brengen

Wensen

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met de ontwikkeling van digitale dienstverlening binnen uitvoeringsorganisaties en de laatste stand van zaken kent op het gebied van digitale klantomgevingen
  • De mate waarin de kandidaat zijn visie goed onderbouwd kan verwoorden in schriftelijke notities en een stevig sparringspartner kan zijn voor het management
  • De mate waarin de kandidaat overweg kan met een complex stakeholderveld en verandermanagement
  • De mate waarin de kandidaat in staat is om strategische richtingen, scenario's en business cases te koppelen aan concrete stappen in de uitvoering en daar de organsiatie in mee kan nemen
  • De mate waarin de kandidaat beschikt over kennis en vaardigheden om data-analyse m.b.t. gebruik van en tevredenheid over de digitale kanalen (al dan nietmet partners in de organisatie) weet te ontwikkelen en deze kan rapporteren en presenteren aan het management

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Plannen en organiseren
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst Non -ICT

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De meeste toeslaggerechtigden doen zaken met Toeslagen via de digitale kanalen. We willen ervoor zorgen dat het voor hen nog eenvoudiger wordt om hun zaken met ons te regelen, zodat ze zorgenvrij kunnen beschikken over hun toeslagen. We willen het ook zo simpel maken dat mensen heel snel en makkelijk wijzigingen door kunnen geven. Ze krijgen dan eerder waar ze recht op hebben én we voorkomen dat ze later te veel ontvangen voorschot moeten terugbetalen. Bovendien willen we de digitale dienstverlening aantrekkelijker maken voor mensen die nu nog niet op een digitale manier hun zaken met ons doen. Hoe meer mensen het digitaal lukt, hoe zelfredzamer zij zich voelen. En hoe beter we mensen kunnen helpen die nog niet digitaal zaken met ons kunnen doen.

Op een aantal projecten is sterke coordinatie nodig:

  • De ontwikkeling van live chat. Live chat moet de eerste escalatiemogelijkheid voor burgers gaan vormen vanuit de digitale kanalen website en het burgerportal. Het kanaal live chat vormt tevens een middel van waaruit Directie Toeslagen hoog-intensieve bedieningsbehoefte kan herkennen en over kan schakelen naar persoonlijker contact.
  • Doorontwikkeling van de website. Hoe krijgen we een website die voldoet aan onze wensen en eisen. Op gebied van user experience, proces, techniek en bezetting in expertises? Hoe zorgen we voor wendbaarheid en snelle adaptie van nieuwe gebruikerswensen?
  • De portal, de portal is the place to be voor de toeslaggerechtigden. Wij zien dit als de plek waar de burger al zijn zaken kan doen. Dat is nu nog niet het geval. Hoe komen we daar? Welke IV is daar voor nodig en hoe werken we aan toevoeging van de juiste functionaliteit?
  • Het samenspel tussen de digitale kanalen. Hoe laten we site en portal goed samenwerken voor een seamless flow voor de gebruiker.
  • Er is een roadmap voor te ontwikkelen functionaliteit, hoe integreren we die vanuit 1 gedachtegoed?
  • En er is samenhang met de te ontwikkelen app en implementatie social media.

De coördinator wordt breed ingezet, werkt nauw samen met het (beoogd) afdelingshoofd Digitale Dienstverlening en maakt onderdeel uit van het team Burgerinteractie en Dienstverlening. Een zittende kandidaat gaat mogelijk ook reageren, echter het is een nieuwe uitvraag waarop

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring bij de Rijksoverheid
  • In staat obv data insights verandering in de organisatie te brengen
  • Kennis van Safe/Agile systematiek
  • In staat obv data insights verandering in de organisatie te brengen

Wensen

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met de ontwikkeling van digitale dienstverlening binnen uitvoeringsorganisaties en de laatste stand van zaken kent op het gebied van digitale klantomgevingen
  • De mate waarin de kandidaat zijn visie goed onderbouwd kan verwoorden in schriftelijke notities en een stevig sparringspartner kan zijn voor het management
  • De mate waarin de kandidaat overweg kan met een complex stakeholderveld en verandermanagement
  • De mate waarin de kandidaat in staat is om strategische richtingen, scenario's en business cases te koppelen aan concrete stappen in de uitvoering en daar de organsiatie in mee kan nemen
  • De mate waarin de kandidaat beschikt over kennis en vaardigheden om data-analyse m.b.t. gebruik van en tevredenheid over de digitale kanalen (al dan nietmet partners in de organisatie) weet te ontwikkelen en deze kan rapporteren en presenteren aan het management

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Plannen en organiseren
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Shirley Trouwen

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center