Opdrachten

Belastingdienst - ICT Procesontwerp / Businessanalist

Procesontwerp / Businessanalist

Info

Functie

Procesontwerp / Businessanalist

Locatie

Apeldoorn

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

28.09.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

118622

Sluitingsdatum

date-icon06.09.2022 clock-icon23:59
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Procesontwerper/ businessanalist/informatieanalist: In jouw rol van procesontwerper werk je nauw samen met architecten binnen het Specificatie-team en vorm je de linking pin naar de ontwikkelteams en de stakeholders van de business. Hierbij komt jouw technische achtergrond je goed van pas. Jij staat aan de basis van het primaire product: de business heeft een vraag en jij werkt deze uit. Wat bedoelt de klant precies? Wat wil de klant en hoe kunnen wij dat realiseren? Wie en wat hebben we daarbij nodig? Het zijn de vragen waarop jij de hoe? gaat zoeken. In de business case is de context en eerste oplossingsrichting aangegeven, jij werkt dit uit tot bouwbaar werk voor de betrokken ontwikkelteams. Omdat we met diverse ontwikkelteams te maken hebben is er veel afstemming om te bepalen wie welk deel het beste kan oppakken, er zijn meerdere wegen naar Rome. Je probeert inzicht te geven in de voor- en nadelen van de mogelijke scenario’s, en brengt requirements, processen en informatiebehoeftes in beeld. Het betreft zowel meewerken aan de vernieuwing/vervanging van het applicatielandschap als ook de invoering van wijzigingen in de bestaande omgeving. In dat laatste geval zijn dit vooral trajecten met een flinke politieke/wetgevende aanleiding. Onderwerpen waar je mee te maken hebt zijn gerelateerd aan de invordering van belastingschuld van burgers en bedrijven, en het bieden van hulp daarbij. Als procesontwerper heb je een duidelijke prioriteit: de zaken simpeler en robuuster maken.
Competenties die jij absoluut moet hebben: Zeer goede analytische vaardigheden, je kan goed bijzaken van hoofdzaken onderscheiden, je kan abstracte ideeën concreet en bouwbaar maken en dit aan anderen uitleggen, je hebt een actieve werkhouding je doet zelf voorstellen om werk op te pakken, je durft ook te beginnen aan onderwerpen waar je nog niet zoveel vanaf weet. Dat jouw taken en verantwoordelijkheden niet vastomlijnd zijn, is voor jou geen probleem. Op regelmatige basis ga jij met je team aan tafel voor refinement-sessies. Tijdens deze sessies reviewen jullie elkaars werk en denken jullie samen na over mogelijke oplossingen. Jullie werken op basis van een Kanban. Werkzaamheden die tijdens de sprints voorbij komen? Denk aan het volgen van een teamdemo, het verzamelen van requirements, het ontwerpen van een webservice, het voorstellen van een workflow, het bij elkaar brengen van partijen voor afstemming. Je behandelt meestal meerdere businessvragen tegelijk. Voor jou is dan ook geen werkdag hetzelfde en regelmatig verloopt de dag anders dan je aan de start van de dag bedacht had.


Achtergrond opdracht
Het betreft een team binnen het domein inning en betalingsverkeer van de belastingdienst. Dit team is verantwoordelijk voor het deelgebied invordering, dit betreft ondersteuning voor processen met betrekking tot dwanginvordering, betalingsverlichting en insolventie. Dit zijn processen met een grote handmatige component. Binnen de Belastingdienst is de applicatieondersteuning rondom de invordering divers en breed. Er zijn dan ook veel partijen betrokken bij de totstandkoming van de ondersteuning van het handmatige werk. Daardoor is er noodzaak voor een specificatieteam kantoor inning (SKI-team) dat bestaat uit drie architecten en een procesontwerper. Dit voorbereidingsteam werkt nauw samen met vier tot vijf ontwikkelteams die agile werken aan het maken van kantoorapplicaties voor de medewerkers van alle Belastingkantoren. Het SKI team doet ook de inhoudelijke afstemming met de partijen binnen de belastingdienst die invulling geven aan de generieke onderdelen van de voorzieningen (denk aan print, werkvoorraad, dossier/archief, klantbeeld voorzieningen). Het SKI-team is goed op elkaar ingespeeld en bereidt de applicaties en systemen voor die de ontwikkelteams vervolgens bouwen en testen. Daarnaast is het SKIteam betrokken bij het analyseren van de gewenste veranderingen in de kantoorondersteuning. Denk hierbij aan het opzetten van houtskoolschetsen, een solution-architecture en serviceontwerpen.


Eisen
De inhuurketen mag maximaal 3 schakels hebben. Dat is dus X – Between Belastingdienst, waarbij X ZZP-er kan zijn of een leverancier die de kandidaat in dienst heeft. Mocht de leverancier een ZZP-er willen doorlenen, dan kan dat alleen doordat Between een rechtstreeks contract met de ZZP-er aangaat. De leverancier stapt er dan tussenuit en spreekt evt. zelf een kickback fee met de kandidaat af. 
Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten native Nederlands kunnen spreken.
HBO-werk en denkniveau
Eerder betrokken geweest in trajecten met applicatieintegratie en applicatievervangings problematieken.
Je hebt kennis en ervaring met Service Oriented Design. Ervaring met het opstellen van service contracten is een pre.
Je hebt kennis van Archimate en BPMN


Wensen
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met het modelleren en ontwerpen van processen.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het verzamelen van requirements en andere vormen van Business analyse.
Je beheerst de Nederlandse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk.
Ervaring met Atlassian-tooling (Jira, Bitbucket, Confluence) is een pre.
Je hebt ervaring met BiZZdesign Enterprise Studio.
Kennis in - en ervaring met - Inningsprocessen zoals dwanginvorderings-, uitstel- of WSNP/MSNP processen is een pre.
Kennis van datamodellering is een pre.
Je hebt wel eens een ontwerp/feature/userstory gemaakt waarin een interface tussen twee systemen is uitgewerkt op attribuutniveau. Je vindt het ook leuk om de afstemming tussen de betrokken partijen te faciliteren.


Competenties
die jij absoluut moet hebben: Zeer goede analytische vaardigheden, je kan goed bijzaken van hoofdzaken onderscheiden, je kan abstracte ideeën concreet en bouwbaar maken en dit aan anderen uitleggen, je hebt een actieve werkhouding je doet zelf voorstellen om werk op te pakken, je durft ook te beginnen aan onderwerpen waar je nog niet zoveel vanaf weet. Dat jouw taken en verantwoordelijkheden niet vastomlijnd zijn, is voor jou geen probleem. Op regelmatige basis ga jij met je team aan tafel voor refinement-sessies. Tijdens deze sessies reviewen jullie elkaars werk en denken jullie samen na over mogelijke oplossingen. Jullie werken op basis van een Kanban. Werkzaamheden die tijdens de sprints voorbij komen? Denk aan het volgen van een teamdemo, het verzamelen van requirements, het ontwerpen van een webservice, het voorstellen van een workflow, het bij elkaar brengen van partijen voor afstemming. Je behandelt meestal meerdere businessvragen tegelijk. Voor jou is dan ook geen werkdag hetzelfde en regelmatig verloopt de dag anders dan je aan de start van de dag bedacht had.

Achtergrond opdracht Het betreft een team binnen het domein inning en betalingsverkeer van de belastingdienst. Dit team is verantwoordelijk voor het deelgebied invordering, dit betreft ondersteuning voor processen met betrekking tot dwanginvordering, betalingsverlichting en insolventie. Dit zijn processen met een grote handmatige component. Binnen de Belastingdienst is de applicatieondersteuning rondom de invordering divers en breed. Er zijn dan ook veel partijen betrokken bij de totstandkoming van de ondersteuning van het handmatige werk. Daardoor is er noodzaak voor een specificatieteam kantoor inning (SKI-team) dat bestaat uit drie architecten en een procesontwerper. Dit voorbereidingsteam werkt nauw samen met vier tot vijf ontwikkelteams die agile werken aan het maken van kantoorapplicaties voor de medewerkers van alle Belastingkantoren. Het SKI team doet ook de inhoudelijke afstemming met de partijen binnen de belastingdienst die invulling geven aan de generieke onderdelen van de voorzieningen (denk aan print, werkvoorraad, dossier/archief, klantbeeld voorzieningen). Het SKI-team is goed op elkaar ingespeeld en bereidt de applicaties en systemen voor die de ontwikkelteams vervolgens bouwen en testen. Daarnaast is het SKIteam betrokken bij het analyseren van de gewenste veranderingen in de kantoorondersteuning. Denk hierbij aan het opzetten van houtskoolschetsen, een solution-architecture en serviceontwerpen.

Organisatorische context De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door en cultuur de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.

Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

PLANNING (IN TE VULLEN DOOR DE INHUURDESK )

Planning Datum offerte aanvraag donderdag 1 september 2022 Om 23:59

Eindmoment stellen van vragen vrijdag 2 september 2022 Vóór 23:59

Eindmoment beantwoording vragen maandag 5 september 2022 Vóór 23:59

Indienen offertes woensdag 7 september 2022 Vóór 23:59

Data interviews

Interviewer(s) intakegesprek

Streefdatum mededeling gunning donderdag 22 september 2022

Pagina 1 van 4 Aanvraag Inhuur ICT 2022-IBS-6550F 1-9-2022 SELECTIE KWALITEITENPROFIEL UIT KWALITEITSRAAMWERK I(v)

Selecteer vanuit het kwaliteitsraamwerk I(v) vanuit de hoofdgroep het meest dominante kwaliteitenprofiel en de functiefamilie voor deze functie om het gewenste resultaat van de opdracht te behalen. Geef vervolgens aan op welk(e) professionele kennisgebied(en) de aanvraag specifiek betrekking heeft. Er moet minimaal één kennisgebied vereist zijn, maar meer mag ook. Op het werkblad "Kwaliteitsraamwerk I(v) info" staat meer informatie over de kwaliteitenprofielen of kijk op www.functiegebouwrijk.nl.

Hoofdgroep Plannen Kwaliteitenprofiel* 1.1.2 FUNCTIONEEL ONTWERP / STARTARCHITECTUUR

Functiefamilie Uitvoering Bijbehorende competenties analyseren, klantgerichtheid, omgevingsbewustzijn, plannen en organiseren, resultaatgerichtheid, samenwerken, voortgangscontrole, Functiegroep Senior Medewerker Iv zelfontwikkeling

Schaalrange 8-11

Professionele Kennisgebieden Certificaten

Proces Modelleren en Analyseren ARIS; Mavin, BiZZ designer

Bedrijfsregels modelleren Business Rules Modeling Foundation Course

Aanvullende kennisgebieden/Voorbeelden van opleidingen

NORA, MARIJ (geen certificering), Ontwerp en Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation; RAD/LAD; XML/UML; XBRL, Java; C#; .Net; Visual Basic;
SAP/ERP; Cobol, Oracle; Databases en SQL Foundation; Objectoriëntatie Foundation, Testen Foundation; TMapNEXT Foundation

Toelichting De functioneel ontwerper is gespecialiseerd in het opstellen van ontwerpen voor nieuwe informatiesystemen. Hij stelt samen met gebruikers en de opdrachtgever de functionele specificaties op waaraan een informatiesysteem moet voldoen. De functioneel ontwerper stelt het ontwerp op (mede) op basis van de input van een informatieanalist en of business analist die specifiek de eisen aan informatie bij de gebruikers analyseert en vaststelt (en modelleert). Het beheer en onderhoud van een informatiesysteem ligt meestal bij een functioneel beheerder en/of een applicatiebeheerder. De functioneel ontwerper levert ook een bijdrage aan testplannen voor functionele en acceptatie testen.

Functieschaal deze aanvraag conform 11 salarisschaal Rijk*

Functienaam (roepnaam) Procesontwerp / Businessanalist

EISEN BIJ DEZE AANVRAAG  Let op! Eisen zijn knock-out criteria, SMART/meetbaar maken

Professionele Kennisgebieden Opleiding, Certificaten, Kennisniveau* Dominant Kwaliteitenprofiel*

Kwaliteitenprofielen Opleiding, Certificaten, Kennisniveau Overige vereiste kennisgebieden uit kwaliteits-raamwerk I(v)

Bewezen Werk- en denkniveau (algemeen en specifiek) aantal jaar Ervaring HBO-werk en denkniveau

Eerder betrokken geweest in trajecten met applicatieintegratie en applicatievervangings problematieken.

Je hebt kennis en ervaring met Service Oriented Design. Ervaring met het opstellen van service contracten is een pre.

Je hebt kennis van Archimate en BPMN

Pagina 2 van 4 Aanvraag Inhuur ICT 2022-IBS-6550F 1-9-2022 WENSEN BIJ DEZE AANVRAAG

Competenties Resultaatgerichtheid Omgevingsbewustzijn Pro-actieve werkhouding Samenwerken Plannen en organiseren Voortgangscontrole


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant. 
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. 
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op. 
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Belastingdienst - ICT

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Procesontwerper/ businessanalist/informatieanalist: In jouw rol van procesontwerper werk je nauw samen met architecten binnen het Specificatie-team en vorm je de linking pin naar de ontwikkelteams en de stakeholders van de business. Hierbij komt jouw technische achtergrond je goed van pas. Jij staat aan de basis van het primaire product: de business heeft een vraag en jij werkt deze uit. Wat bedoelt de klant precies? Wat wil de klant en hoe kunnen wij dat realiseren? Wie en wat hebben we daarbij nodig? Het zijn de vragen waarop jij de hoe? gaat zoeken. In de business case is de context en eerste oplossingsrichting aangegeven, jij werkt dit uit tot bouwbaar werk voor de betrokken ontwikkelteams. Omdat we met diverse ontwikkelteams te maken hebben is er veel afstemming om te bepalen wie welk deel het beste kan oppakken, er zijn meerdere wegen naar Rome. Je probeert inzicht te geven in de voor- en nadelen van de mogelijke scenario’s, en brengt requirements, processen en informatiebehoeftes in beeld. Het betreft zowel meewerken aan de vernieuwing/vervanging van het applicatielandschap als ook de invoering van wijzigingen in de bestaande omgeving. In dat laatste geval zijn dit vooral trajecten met een flinke politieke/wetgevende aanleiding. Onderwerpen waar je mee te maken hebt zijn gerelateerd aan de invordering van belastingschuld van burgers en bedrijven, en het bieden van hulp daarbij. Als procesontwerper heb je een duidelijke prioriteit: de zaken simpeler en robuuster maken.
Competenties die jij absoluut moet hebben: Zeer goede analytische vaardigheden, je kan goed bijzaken van hoofdzaken onderscheiden, je kan abstracte ideeën concreet en bouwbaar maken en dit aan anderen uitleggen, je hebt een actieve werkhouding je doet zelf voorstellen om werk op te pakken, je durft ook te beginnen aan onderwerpen waar je nog niet zoveel vanaf weet. Dat jouw taken en verantwoordelijkheden niet vastomlijnd zijn, is voor jou geen probleem. Op regelmatige basis ga jij met je team aan tafel voor refinement-sessies. Tijdens deze sessies reviewen jullie elkaars werk en denken jullie samen na over mogelijke oplossingen. Jullie werken op basis van een Kanban. Werkzaamheden die tijdens de sprints voorbij komen? Denk aan het volgen van een teamdemo, het verzamelen van requirements, het ontwerpen van een webservice, het voorstellen van een workflow, het bij elkaar brengen van partijen voor afstemming. Je behandelt meestal meerdere businessvragen tegelijk. Voor jou is dan ook geen werkdag hetzelfde en regelmatig verloopt de dag anders dan je aan de start van de dag bedacht had.


Achtergrond opdracht
Het betreft een team binnen het domein inning en betalingsverkeer van de belastingdienst. Dit team is verantwoordelijk voor het deelgebied invordering, dit betreft ondersteuning voor processen met betrekking tot dwanginvordering, betalingsverlichting en insolventie. Dit zijn processen met een grote handmatige component. Binnen de Belastingdienst is de applicatieondersteuning rondom de invordering divers en breed. Er zijn dan ook veel partijen betrokken bij de totstandkoming van de ondersteuning van het handmatige werk. Daardoor is er noodzaak voor een specificatieteam kantoor inning (SKI-team) dat bestaat uit drie architecten en een procesontwerper. Dit voorbereidingsteam werkt nauw samen met vier tot vijf ontwikkelteams die agile werken aan het maken van kantoorapplicaties voor de medewerkers van alle Belastingkantoren. Het SKI team doet ook de inhoudelijke afstemming met de partijen binnen de belastingdienst die invulling geven aan de generieke onderdelen van de voorzieningen (denk aan print, werkvoorraad, dossier/archief, klantbeeld voorzieningen). Het SKI-team is goed op elkaar ingespeeld en bereidt de applicaties en systemen voor die de ontwikkelteams vervolgens bouwen en testen. Daarnaast is het SKIteam betrokken bij het analyseren van de gewenste veranderingen in de kantoorondersteuning. Denk hierbij aan het opzetten van houtskoolschetsen, een solution-architecture en serviceontwerpen.


Eisen
De inhuurketen mag maximaal 3 schakels hebben. Dat is dus X – Between Belastingdienst, waarbij X ZZP-er kan zijn of een leverancier die de kandidaat in dienst heeft. Mocht de leverancier een ZZP-er willen doorlenen, dan kan dat alleen doordat Between een rechtstreeks contract met de ZZP-er aangaat. De leverancier stapt er dan tussenuit en spreekt evt. zelf een kickback fee met de kandidaat af. 
Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten native Nederlands kunnen spreken.
HBO-werk en denkniveau
Eerder betrokken geweest in trajecten met applicatieintegratie en applicatievervangings problematieken.
Je hebt kennis en ervaring met Service Oriented Design. Ervaring met het opstellen van service contracten is een pre.
Je hebt kennis van Archimate en BPMN


Wensen
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met het modelleren en ontwerpen van processen.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het verzamelen van requirements en andere vormen van Business analyse.
Je beheerst de Nederlandse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk.
Ervaring met Atlassian-tooling (Jira, Bitbucket, Confluence) is een pre.
Je hebt ervaring met BiZZdesign Enterprise Studio.
Kennis in - en ervaring met - Inningsprocessen zoals dwanginvorderings-, uitstel- of WSNP/MSNP processen is een pre.
Kennis van datamodellering is een pre.
Je hebt wel eens een ontwerp/feature/userstory gemaakt waarin een interface tussen twee systemen is uitgewerkt op attribuutniveau. Je vindt het ook leuk om de afstemming tussen de betrokken partijen te faciliteren.


Competenties
die jij absoluut moet hebben: Zeer goede analytische vaardigheden, je kan goed bijzaken van hoofdzaken onderscheiden, je kan abstracte ideeën concreet en bouwbaar maken en dit aan anderen uitleggen, je hebt een actieve werkhouding je doet zelf voorstellen om werk op te pakken, je durft ook te beginnen aan onderwerpen waar je nog niet zoveel vanaf weet. Dat jouw taken en verantwoordelijkheden niet vastomlijnd zijn, is voor jou geen probleem. Op regelmatige basis ga jij met je team aan tafel voor refinement-sessies. Tijdens deze sessies reviewen jullie elkaars werk en denken jullie samen na over mogelijke oplossingen. Jullie werken op basis van een Kanban. Werkzaamheden die tijdens de sprints voorbij komen? Denk aan het volgen van een teamdemo, het verzamelen van requirements, het ontwerpen van een webservice, het voorstellen van een workflow, het bij elkaar brengen van partijen voor afstemming. Je behandelt meestal meerdere businessvragen tegelijk. Voor jou is dan ook geen werkdag hetzelfde en regelmatig verloopt de dag anders dan je aan de start van de dag bedacht had.

Achtergrond opdracht Het betreft een team binnen het domein inning en betalingsverkeer van de belastingdienst. Dit team is verantwoordelijk voor het deelgebied invordering, dit betreft ondersteuning voor processen met betrekking tot dwanginvordering, betalingsverlichting en insolventie. Dit zijn processen met een grote handmatige component. Binnen de Belastingdienst is de applicatieondersteuning rondom de invordering divers en breed. Er zijn dan ook veel partijen betrokken bij de totstandkoming van de ondersteuning van het handmatige werk. Daardoor is er noodzaak voor een specificatieteam kantoor inning (SKI-team) dat bestaat uit drie architecten en een procesontwerper. Dit voorbereidingsteam werkt nauw samen met vier tot vijf ontwikkelteams die agile werken aan het maken van kantoorapplicaties voor de medewerkers van alle Belastingkantoren. Het SKI team doet ook de inhoudelijke afstemming met de partijen binnen de belastingdienst die invulling geven aan de generieke onderdelen van de voorzieningen (denk aan print, werkvoorraad, dossier/archief, klantbeeld voorzieningen). Het SKI-team is goed op elkaar ingespeeld en bereidt de applicaties en systemen voor die de ontwikkelteams vervolgens bouwen en testen. Daarnaast is het SKIteam betrokken bij het analyseren van de gewenste veranderingen in de kantoorondersteuning. Denk hierbij aan het opzetten van houtskoolschetsen, een solution-architecture en serviceontwerpen.

Organisatorische context De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door en cultuur de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.

Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

PLANNING (IN TE VULLEN DOOR DE INHUURDESK )

Planning Datum offerte aanvraag donderdag 1 september 2022 Om 23:59

Eindmoment stellen van vragen vrijdag 2 september 2022 Vóór 23:59

Eindmoment beantwoording vragen maandag 5 september 2022 Vóór 23:59

Indienen offertes woensdag 7 september 2022 Vóór 23:59

Data interviews

Interviewer(s) intakegesprek

Streefdatum mededeling gunning donderdag 22 september 2022

Pagina 1 van 4 Aanvraag Inhuur ICT 2022-IBS-6550F 1-9-2022 SELECTIE KWALITEITENPROFIEL UIT KWALITEITSRAAMWERK I(v)

Selecteer vanuit het kwaliteitsraamwerk I(v) vanuit de hoofdgroep het meest dominante kwaliteitenprofiel en de functiefamilie voor deze functie om het gewenste resultaat van de opdracht te behalen. Geef vervolgens aan op welk(e) professionele kennisgebied(en) de aanvraag specifiek betrekking heeft. Er moet minimaal één kennisgebied vereist zijn, maar meer mag ook. Op het werkblad "Kwaliteitsraamwerk I(v) info" staat meer informatie over de kwaliteitenprofielen of kijk op www.functiegebouwrijk.nl.

Hoofdgroep Plannen Kwaliteitenprofiel* 1.1.2 FUNCTIONEEL ONTWERP / STARTARCHITECTUUR

Functiefamilie Uitvoering Bijbehorende competenties analyseren, klantgerichtheid, omgevingsbewustzijn, plannen en organiseren, resultaatgerichtheid, samenwerken, voortgangscontrole, Functiegroep Senior Medewerker Iv zelfontwikkeling

Schaalrange 8-11

Professionele Kennisgebieden Certificaten

Proces Modelleren en Analyseren ARIS; Mavin, BiZZ designer

Bedrijfsregels modelleren Business Rules Modeling Foundation Course

Aanvullende kennisgebieden/Voorbeelden van opleidingen

NORA, MARIJ (geen certificering), Ontwerp en Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation; RAD/LAD; XML/UML; XBRL, Java; C#; .Net; Visual Basic;
SAP/ERP; Cobol, Oracle; Databases en SQL Foundation; Objectoriëntatie Foundation, Testen Foundation; TMapNEXT Foundation

Toelichting De functioneel ontwerper is gespecialiseerd in het opstellen van ontwerpen voor nieuwe informatiesystemen. Hij stelt samen met gebruikers en de opdrachtgever de functionele specificaties op waaraan een informatiesysteem moet voldoen. De functioneel ontwerper stelt het ontwerp op (mede) op basis van de input van een informatieanalist en of business analist die specifiek de eisen aan informatie bij de gebruikers analyseert en vaststelt (en modelleert). Het beheer en onderhoud van een informatiesysteem ligt meestal bij een functioneel beheerder en/of een applicatiebeheerder. De functioneel ontwerper levert ook een bijdrage aan testplannen voor functionele en acceptatie testen.

Functieschaal deze aanvraag conform 11 salarisschaal Rijk*

Functienaam (roepnaam) Procesontwerp / Businessanalist

EISEN BIJ DEZE AANVRAAG  Let op! Eisen zijn knock-out criteria, SMART/meetbaar maken

Professionele Kennisgebieden Opleiding, Certificaten, Kennisniveau* Dominant Kwaliteitenprofiel*

Kwaliteitenprofielen Opleiding, Certificaten, Kennisniveau Overige vereiste kennisgebieden uit kwaliteits-raamwerk I(v)

Bewezen Werk- en denkniveau (algemeen en specifiek) aantal jaar Ervaring HBO-werk en denkniveau

Eerder betrokken geweest in trajecten met applicatieintegratie en applicatievervangings problematieken.

Je hebt kennis en ervaring met Service Oriented Design. Ervaring met het opstellen van service contracten is een pre.

Je hebt kennis van Archimate en BPMN

Pagina 2 van 4 Aanvraag Inhuur ICT 2022-IBS-6550F 1-9-2022 WENSEN BIJ DEZE AANVRAAG

Competenties Resultaatgerichtheid Omgevingsbewustzijn Pro-actieve werkhouding Samenwerken Plannen en organiseren Voortgangscontrole


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant. 
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. 
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op. 
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


De recruiter

Lisanne Lingen

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.