Opdrachten

Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) Relatiebeheerder

Relatiebeheerder

Info

Functie

Relatiebeheerder

Locatie

Amsterdam

Uren per week

38 uren per week

Looptijd

31.10.2023 - 31.10.2024

Opdrachtnummer

145506

Sluitingsdatum

date-icon11.10.2023 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

BKWI zoekt een Relatiebeheerder m/v (32-28 uur) Afdeling Relatie en Productbeheer 

Standplaats: Utrecht 

Wil jij een concrete bijdrage leveren aan het reduceren van de papieren bureaucratie bij de overheid? Door ervoor te zorgen dat de werk- en inkomensgegevens van burgers en bedrijven op een snelle, makkelijke èn veilige manier gedeeld worden tussen instanties als UWV, gemeenten en de Sociale Verzekeringsbank (SVB)? Dan is de vacature van Relatiebeheerder bij BKWI in hartje Utrecht wat voor jou! Dit is je kans om voor 25.000 professionals en miljoenen Nederlanders het verschil te gaan maken. Als relatiebeheerder bij BKWI (Bureau Keten Informatisering Werk en Inkomen) lever jij mede de input voor de drie ontwikkelteams van de afdeling Ontwikkeling. 

Jij bent als relatiebeheerder de start van elke verandersignaal. Jij weet welke uitdagingen onze ketenpartners in hun dienstverlening ervaren en weet de koppeling te maken met de producten en diensten van BKWI. Via door jou uitgewerkte businesscases en contractering zorg jij ervoor dat de vernieuwde missie en visie van BKWI wordt gerealiseerd in de komende jaren! Een strategische en zichtbare rol in een breed overheidsspeelveld. Zo heeft BKWI recent zijn werkterrein uitgebreid richting het schuldendomein. Tevens is er een innovatieslag op de Suwinet-productlijn ingezet, naast al het reguliere accountwerk.

Relatiebeheerder is een veelzijdige en spannende functie met veel contacten in een voortdurend veranderende omgeving waarin intensief wordt samengewerkt met een scala aan collega’s zoals productmanagers, architecten en beleidsadviseurs. Jij vertegenwoordigt het klantbelang in het gehele voortbrengingsproces. Dus dat je een spil in het web bent is nu meteen duidelijk. Je standplaats is het BKWI-kantoor in hartje Utrecht, op loopafstand van het Centraal Station. Wat ga jij doen? Voor de relaties die onder jouw verantwoordelijkheid vallen, onderhoud je alle contacten op tactisch en strategisch niveau. Je levert passende implementatieondersteuning bij je relaties bij in gebruik name van nieuwe producten en diensten. Je verdiept je in nieuwe of veranderende wetgeving die betrekking heeft op jouw relaties en schrijft mee aan uitvoeringstoetsen. Je ziet bij jouw relaties voortdurend mogelijkheden om de dienstverlening aan hun klanten te verbeteren, liefst met inzet van de producten en diensten van BKWI. Op basis van jouw businesscases worden uiteindelijk realisatievoorstellen uitgewerkt waarover in het Ketenoverleg wordt besloten. Je weet van alle verandersignalen de stand van zaken en communiceert deze met je relaties. Verwachtingsmanagement tot op het niveau van Raden van Bestuur.


Jij bepaalt mede de portfolio backlog! De prioritering van opdrachten en de afstemming daarover met onze stakeholders is jouw verantwoordelijkheid. Je schrijft diverse adviezen voor het Ketenoverleg en het management van BKWI. BKWI BKWI (Bureau Keten Informatisering Werk en Inkomen) is wellicht niet bij iedereen bekend. Logisch omdat het – vanuit de burger gezien – op de achtergrond opereert en de samenwerking tussen overheidsorganisaties vergemakkelijkt, waardoor je als burger minder met onnodige bureaucratie wordt geconfronteerd. BKWI zorgt ervoor dat gegevens over burgers en bedrijven door overheidsorganisaties op een snelle, makkelijke en veilige manier gedeeld kunnen worden; binnen een paar seconden een digitaal klantdossier op maat. Primair werkt BKWI voor gemeenten, SVB en UWV maar waar mogelijk helpt hij ook andere overheidsorganisaties. 

Je werkt vanuit een relatief kleine organisatie met zo’n 100 medewerkers, maar hebt impact op het werk van 25.000 ambtenaren en zorgt voor minder bureaucratie voor miljoenen Nederlanders. Functie eisen Je opleiding en ervaring: Je hebt minimaal een academisch werk- en denkniveau. Qua richting is bedrijfskunde of Informatiekunde handig. Je hebt aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie binnen de overheid en/of ICT. Je hebt ruime ervaring met het opstellen van businesscases, impactanalyses, uitvoeringstoetsen en offertes met I(C)T oplossingen als uitgangspunt. Samenwerken in ketens en het ontrafelen van informatiserings-vraagstukken komt nadrukkelijk naar voren in je CV. 

Je kennis Ervaring met het werken met Agile portfolio is handig, want Agile is de norm bij BKWI. Je hebt ruime ervaring op het gebied van accountmanagement, projectleiding en op het gebied van Business Consultancy. Je persoonlijkheid Je weet hoe de hazen lopen in de Haagse wereld. Je neemt een relevant relatienetwerk voor BKWI mee. Je bent nieuwsgierig naar de ontwikkelingen met betrekking tot de informatievoorziening binnen de overheid in het algemeen en in onze sector in het bijzonder en houdt deze pro-actief bij.

Je strategische rol vraagt om onderhandelingsvaardigheden om het beste voor BKWI én voor onze ketenpartijen op de ontwikkelkalender te krijgen. Jij staat sterk in je schoenen en weet hoe je draagvlak kunt creëren. Weet diplomatiek weerstand om te zetten in samenwerking. Je communiceert gemakkelijk en standvastig. Je hebt een ‘vlotte’ pen. Je bent niet voor één gat te vangen en je hoort de vraag achter de vraag. Je denkt in toegevoegde waarde. Waarde van onze producten voor onze klanten en je voelt je verantwoordelijk dat onze klanttevredenheid hoog blijft. 

Je bent een rasechte teamplayer. Er moet namelijk niet alleen in het team Relatiebeheer worden samengewerkt, maar ook binnen BKWI en met ketenpartners. Aanbod Dit is een rol met alle voordelen van een kleine en grote organisatie, omdat BKWI een apart en zelfstandig onderdeel is van UWV. Je werkt in een kleine organisatie met korte lijnen, die veel impact heeft. Je opereert in een technisch boeiende en innovatieve setting, die tegelijkertijd informeel is door de collegiale omgang met elkaar binnen BKWI.

Vereisten: 

-    Aanleveren van twee aantoonbare referentieprojecten. Deze referenties moeten opgenomen zijn in het CV en één ervan mag niet ouder zijn dan 3 jaar;
-    Minimaal 5 jaar ervaring in de sociale zekerheid. Ervaring met gemeenten/gemeentelijk domein en sociale thema's als bijv. Schuldhulpverlening;
-    Minimaal 5 jaar ervaring in bestuurlijke omgeving / multi-stakeholder-omgeving en aantoonbare ervaring in advisering van directie en bestuur;
-    Aantoonbare (schriftelijke) communicatieve en (business)-analytische vaardigheden met betrekking tot bestuurlijke, organisatorische en keten informatisering vraagstukken;
-    Aantoonbare ervaring als projectleider bij implementatietrajecten.


Eisen:
- Voor deze opdracht mogen wij geen ZZP’ers aanbieden.
- Een doorleenconstructie is niet toegestaan
- Onderstaande eisen zijn verplicht en moeten duidelijk terug komen in het CV. Graag bij de motivatie punt voor punt een toelichting.
-U dient één referentie van een relevante opdracht aan te leveren bij uw aanbieding. Deze moet u opnemen in uw cv en als één document uploaden. U vermeldt
  opdrachtgever, telefoonnummer, begin/einddatum (niet ouder dan 1 jaar), uur per week, omschrijving werkzaamheden en resultaat. Als u eerder bij het UWV
- Indien niet gewerkt afgelopen jaar: referentie ouder dan een jaar gebruiken
- Indien afgelopen jaar bij huidige werkgever: referentie werkgever daarvoor opgeven



Aanvullende informatie:
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV)

Rolomschrijving en taakafspraken

BKWI zoekt een Relatiebeheerder m/v (32-28 uur) Afdeling Relatie en Productbeheer 

Standplaats: Utrecht 

Wil jij een concrete bijdrage leveren aan het reduceren van de papieren bureaucratie bij de overheid? Door ervoor te zorgen dat de werk- en inkomensgegevens van burgers en bedrijven op een snelle, makkelijke èn veilige manier gedeeld worden tussen instanties als UWV, gemeenten en de Sociale Verzekeringsbank (SVB)? Dan is de vacature van Relatiebeheerder bij BKWI in hartje Utrecht wat voor jou! Dit is je kans om voor 25.000 professionals en miljoenen Nederlanders het verschil te gaan maken. Als relatiebeheerder bij BKWI (Bureau Keten Informatisering Werk en Inkomen) lever jij mede de input voor de drie ontwikkelteams van de afdeling Ontwikkeling. 

Jij bent als relatiebeheerder de start van elke verandersignaal. Jij weet welke uitdagingen onze ketenpartners in hun dienstverlening ervaren en weet de koppeling te maken met de producten en diensten van BKWI. Via door jou uitgewerkte businesscases en contractering zorg jij ervoor dat de vernieuwde missie en visie van BKWI wordt gerealiseerd in de komende jaren! Een strategische en zichtbare rol in een breed overheidsspeelveld. Zo heeft BKWI recent zijn werkterrein uitgebreid richting het schuldendomein. Tevens is er een innovatieslag op de Suwinet-productlijn ingezet, naast al het reguliere accountwerk.

Relatiebeheerder is een veelzijdige en spannende functie met veel contacten in een voortdurend veranderende omgeving waarin intensief wordt samengewerkt met een scala aan collega’s zoals productmanagers, architecten en beleidsadviseurs. Jij vertegenwoordigt het klantbelang in het gehele voortbrengingsproces. Dus dat je een spil in het web bent is nu meteen duidelijk. Je standplaats is het BKWI-kantoor in hartje Utrecht, op loopafstand van het Centraal Station. Wat ga jij doen? Voor de relaties die onder jouw verantwoordelijkheid vallen, onderhoud je alle contacten op tactisch en strategisch niveau. Je levert passende implementatieondersteuning bij je relaties bij in gebruik name van nieuwe producten en diensten. Je verdiept je in nieuwe of veranderende wetgeving die betrekking heeft op jouw relaties en schrijft mee aan uitvoeringstoetsen. Je ziet bij jouw relaties voortdurend mogelijkheden om de dienstverlening aan hun klanten te verbeteren, liefst met inzet van de producten en diensten van BKWI. Op basis van jouw businesscases worden uiteindelijk realisatievoorstellen uitgewerkt waarover in het Ketenoverleg wordt besloten. Je weet van alle verandersignalen de stand van zaken en communiceert deze met je relaties. Verwachtingsmanagement tot op het niveau van Raden van Bestuur.


Jij bepaalt mede de portfolio backlog! De prioritering van opdrachten en de afstemming daarover met onze stakeholders is jouw verantwoordelijkheid. Je schrijft diverse adviezen voor het Ketenoverleg en het management van BKWI. BKWI BKWI (Bureau Keten Informatisering Werk en Inkomen) is wellicht niet bij iedereen bekend. Logisch omdat het – vanuit de burger gezien – op de achtergrond opereert en de samenwerking tussen overheidsorganisaties vergemakkelijkt, waardoor je als burger minder met onnodige bureaucratie wordt geconfronteerd. BKWI zorgt ervoor dat gegevens over burgers en bedrijven door overheidsorganisaties op een snelle, makkelijke en veilige manier gedeeld kunnen worden; binnen een paar seconden een digitaal klantdossier op maat. Primair werkt BKWI voor gemeenten, SVB en UWV maar waar mogelijk helpt hij ook andere overheidsorganisaties. 

Je werkt vanuit een relatief kleine organisatie met zo’n 100 medewerkers, maar hebt impact op het werk van 25.000 ambtenaren en zorgt voor minder bureaucratie voor miljoenen Nederlanders. Functie eisen Je opleiding en ervaring: Je hebt minimaal een academisch werk- en denkniveau. Qua richting is bedrijfskunde of Informatiekunde handig. Je hebt aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie binnen de overheid en/of ICT. Je hebt ruime ervaring met het opstellen van businesscases, impactanalyses, uitvoeringstoetsen en offertes met I(C)T oplossingen als uitgangspunt. Samenwerken in ketens en het ontrafelen van informatiserings-vraagstukken komt nadrukkelijk naar voren in je CV. 

Je kennis Ervaring met het werken met Agile portfolio is handig, want Agile is de norm bij BKWI. Je hebt ruime ervaring op het gebied van accountmanagement, projectleiding en op het gebied van Business Consultancy. Je persoonlijkheid Je weet hoe de hazen lopen in de Haagse wereld. Je neemt een relevant relatienetwerk voor BKWI mee. Je bent nieuwsgierig naar de ontwikkelingen met betrekking tot de informatievoorziening binnen de overheid in het algemeen en in onze sector in het bijzonder en houdt deze pro-actief bij.

Je strategische rol vraagt om onderhandelingsvaardigheden om het beste voor BKWI én voor onze ketenpartijen op de ontwikkelkalender te krijgen. Jij staat sterk in je schoenen en weet hoe je draagvlak kunt creëren. Weet diplomatiek weerstand om te zetten in samenwerking. Je communiceert gemakkelijk en standvastig. Je hebt een ‘vlotte’ pen. Je bent niet voor één gat te vangen en je hoort de vraag achter de vraag. Je denkt in toegevoegde waarde. Waarde van onze producten voor onze klanten en je voelt je verantwoordelijk dat onze klanttevredenheid hoog blijft. 

Je bent een rasechte teamplayer. Er moet namelijk niet alleen in het team Relatiebeheer worden samengewerkt, maar ook binnen BKWI en met ketenpartners. Aanbod Dit is een rol met alle voordelen van een kleine en grote organisatie, omdat BKWI een apart en zelfstandig onderdeel is van UWV. Je werkt in een kleine organisatie met korte lijnen, die veel impact heeft. Je opereert in een technisch boeiende en innovatieve setting, die tegelijkertijd informeel is door de collegiale omgang met elkaar binnen BKWI.

Vereisten: 

-    Aanleveren van twee aantoonbare referentieprojecten. Deze referenties moeten opgenomen zijn in het CV en één ervan mag niet ouder zijn dan 3 jaar;
-    Minimaal 5 jaar ervaring in de sociale zekerheid. Ervaring met gemeenten/gemeentelijk domein en sociale thema's als bijv. Schuldhulpverlening;
-    Minimaal 5 jaar ervaring in bestuurlijke omgeving / multi-stakeholder-omgeving en aantoonbare ervaring in advisering van directie en bestuur;
-    Aantoonbare (schriftelijke) communicatieve en (business)-analytische vaardigheden met betrekking tot bestuurlijke, organisatorische en keten informatisering vraagstukken;
-    Aantoonbare ervaring als projectleider bij implementatietrajecten.


Eisen:
- Voor deze opdracht mogen wij geen ZZP’ers aanbieden.
- Een doorleenconstructie is niet toegestaan
- Onderstaande eisen zijn verplicht en moeten duidelijk terug komen in het CV. Graag bij de motivatie punt voor punt een toelichting.
-U dient één referentie van een relevante opdracht aan te leveren bij uw aanbieding. Deze moet u opnemen in uw cv en als één document uploaden. U vermeldt
  opdrachtgever, telefoonnummer, begin/einddatum (niet ouder dan 1 jaar), uur per week, omschrijving werkzaamheden en resultaat. Als u eerder bij het UWV
- Indien niet gewerkt afgelopen jaar: referentie ouder dan een jaar gebruiken
- Indien afgelopen jaar bij huidige werkgever: referentie werkgever daarvoor opgeven



Aanvullende informatie:
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


De recruiter

Lindsay Kok

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center