Opdrachten
Info
Functie
Privacy OfficerLocatie
UtrechtUren per week
38 uren per weekLooptijd
31.01.2023 - 31.01.2024Opdrachtnummer
129493Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving
BKWI zoekt een Privacy Officer voor 32 uur per week die hands-on mee helpt om de privacy volwassenheid van BKWI naar een hoger niveau te tillen. De looptijd van de overeenkomst is per direct tot het einde van het jaar met optie tot verlenging.
Als Privacy Officer werk je in een klein IB&P-team binnen BKWI bestaande uit een Information Security Officer, Business Security Officer en twee beleidsadviseurs. Je gaat:
- Het privacy beleid van BKWI herijken en implementeren;
- De PDCA-cyclus voor het privacy beleid inrichten en implementeren;
- Het verwerkersregister van BKWI actualiseren en onderhouden;
- Inventariseren wat de status is van specifiek privacy beleid bij BKWI, en op basis van de inventarisatie het beleid herijken en implementeren (zoals beleid bewaartermijnen, beleid ten aanzien van de rechten van de betrokkenen);
- Adviseren over en helpen bij het opzetten en inrichten van uniforme processen om wet- en regelgeving na te leven;
- Adviseren over technische en organisatorische maatregelen ten aanzien van de beveiliging van de verwerking van persoonsgegevens, bijvoorbeeld door een bijdrage te leveren aan privacy scans en risicoanalyses.
Wij verwachten dat jij zelfstandig aan de slag gaat met deze vraagstukken en dat dit leidt tot een afgestemde en gedragen implementatie. Afstemming vindt plaats met diverse interne en externe stakeholders waaronder de betrokken afdelingen binnen BKWI, de Suwi-keten via de Domeingroep privacy & gegevensbescherming, en het Bureau Gegevensbescherming van UWV.
Resultaatverplichting
In de periode dat de privacyofficer werkzaam is voor BKWI dienen de volgende zaken te worden opgeleverd:
• Een actueel privacybeleid dat tevens geïmplementeerd is in de organisatie
• Een werkende PDCA-cyclys op het gebied van privacy
• Een actueel verwerkingsregister opstellen en gedurende de opdracht bijhouden
• Een bijdrage leveren aan de herijking van de processen en zorgen dat daar waar nodig privacy een rol
Eisen:
- Een doorleenconstructie is niet toegestaan
- Onderstaande eisen zijn verplicht en moeten duidelijk terug komen in het CV. Graag bij de motivatie punt voor punt een toelichting.
-U dient één referentie van een relevante opdracht aan te leveren bij uw aanbieding. Deze moet u opnemen in uw cv en als één document uploaden. U vermeldt
opdrachtgever, telefoonnummer, begin/einddatum (niet ouder dan 1 jaar), uur per week, omschrijving werkzaamheden en resultaat. Als u eerder bij het UWV
heeft gewerkt, dan een referentie aan te leveren van uw laatst gewerkte opdracht binnen UWV.
- Indien niet gewerkt afgelopen jaar: referentie ouder dan een jaar gebruiken
- Indien afgelopen jaar bij huidige werkgever: referentie werkgever daarvoor opgeven
Aantoonbare kennis van en ervaring met:
- Algemene Verordening Gegeven bescherming en implementatie van de wetgeving en richtlijnen;
- Het zelfstandig opstellen en implementeren van beleid en procedures;
- Ketenvraagstukken en keteninformatisering.
Wensen:
- Kennis van het Werk & Inkomen domein en daarvoor relevante wet- en regelgeving;
- Bezit van een CIPP/E, CIPP/M, CIPP/T of vergelijkbaar;
- Kennis van de BIO of haar voorgangers, en/of ISO27001 en ISO 27002;
- Kennis van Suwinet en de Suwi-wet- en regelgeving.
Aanvullende informatie:
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV)
Opdrachtomschrijving
BKWI zoekt een Privacy Officer voor 32 uur per week die hands-on mee helpt om de privacy volwassenheid van BKWI naar een hoger niveau te tillen. De looptijd van de overeenkomst is per direct tot het einde van het jaar met optie tot verlenging.
Als Privacy Officer werk je in een klein IB&P-team binnen BKWI bestaande uit een Information Security Officer, Business Security Officer en twee beleidsadviseurs. Je gaat:
- Het privacy beleid van BKWI herijken en implementeren;
- De PDCA-cyclus voor het privacy beleid inrichten en implementeren;
- Het verwerkersregister van BKWI actualiseren en onderhouden;
- Inventariseren wat de status is van specifiek privacy beleid bij BKWI, en op basis van de inventarisatie het beleid herijken en implementeren (zoals beleid bewaartermijnen, beleid ten aanzien van de rechten van de betrokkenen);
- Adviseren over en helpen bij het opzetten en inrichten van uniforme processen om wet- en regelgeving na te leven;
- Adviseren over technische en organisatorische maatregelen ten aanzien van de beveiliging van de verwerking van persoonsgegevens, bijvoorbeeld door een bijdrage te leveren aan privacy scans en risicoanalyses.
Wij verwachten dat jij zelfstandig aan de slag gaat met deze vraagstukken en dat dit leidt tot een afgestemde en gedragen implementatie. Afstemming vindt plaats met diverse interne en externe stakeholders waaronder de betrokken afdelingen binnen BKWI, de Suwi-keten via de Domeingroep privacy & gegevensbescherming, en het Bureau Gegevensbescherming van UWV.
Resultaatverplichting
In de periode dat de privacyofficer werkzaam is voor BKWI dienen de volgende zaken te worden opgeleverd:
• Een actueel privacybeleid dat tevens geïmplementeerd is in de organisatie
• Een werkende PDCA-cyclys op het gebied van privacy
• Een actueel verwerkingsregister opstellen en gedurende de opdracht bijhouden
• Een bijdrage leveren aan de herijking van de processen en zorgen dat daar waar nodig privacy een rol
Eisen:
- Een doorleenconstructie is niet toegestaan
- Onderstaande eisen zijn verplicht en moeten duidelijk terug komen in het CV. Graag bij de motivatie punt voor punt een toelichting.
-U dient één referentie van een relevante opdracht aan te leveren bij uw aanbieding. Deze moet u opnemen in uw cv en als één document uploaden. U vermeldt
opdrachtgever, telefoonnummer, begin/einddatum (niet ouder dan 1 jaar), uur per week, omschrijving werkzaamheden en resultaat. Als u eerder bij het UWV
heeft gewerkt, dan een referentie aan te leveren van uw laatst gewerkte opdracht binnen UWV.
- Indien niet gewerkt afgelopen jaar: referentie ouder dan een jaar gebruiken
- Indien afgelopen jaar bij huidige werkgever: referentie werkgever daarvoor opgeven
Aantoonbare kennis van en ervaring met:
- Algemene Verordening Gegeven bescherming en implementatie van de wetgeving en richtlijnen;
- Het zelfstandig opstellen en implementeren van beleid en procedures;
- Ketenvraagstukken en keteninformatisering.
Wensen:
- Kennis van het Werk & Inkomen domein en daarvoor relevante wet- en regelgeving;
- Bezit van een CIPP/E, CIPP/M, CIPP/T of vergelijkbaar;
- Kennis van de BIO of haar voorgangers, en/of ISO27001 en ISO 27002;
- Kennis van Suwinet en de Suwi-wet- en regelgeving.
Aanvullende informatie:
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Between
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.