Opdrachten

Stichting ICTU (BT) Senior adviseur digitale toegankelijkheid

Senior adviseur digitale toegankelijkheid

Info

Functie

Senior adviseur digitale toegankelijkheid

Locatie

Den Haag

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

09.10.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

120058

Sluitingsdatum

date-icon28.09.2022 clock-icon13:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU zoekt per direct een senior adviseur digitale toegankelijkheid die het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid overheidsinstanties komt versterken.

Over ICTU
ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheid breed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

Inleiding en achtergrond
Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid vorm te gegeven en uit te voeren. De aanleiding hiertoe is het stappenplan dat het kabinet in het eerste kwartaal van 2022 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps).

Het programma heeft als doel om overheden te ondersteunen bij het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van de websites en apps van de overheidsinstantie waaraan zij verbonden zijn. Het programma moet hen in staat stellen hun rol optimaal te vervullen met behulp van actuele, volledige en juiste informatie. Bijkomend doel is om ambtenaren van verschillende overheidsinstanties (gemeenten, provincies waterschappen, rijk, etc.) te stimuleren om hun kennis en vaardigheden te vergroten en te delen. Om dit doel te bereiken zal ICTU centrale ondersteuning bieden aan overheidsinstanties om de naleving van het besluit (inhoud geven aan toezichtstaken) en kennis en vaardigheden vergroten op digitale toegankelijkheid.

Het programma wordt in vier deelprojecten uitgevoerd:
1.    Kennis vergroten over digitale toegankelijkheid;
2.    Inzicht vergroten en datakwaliteit verbeteren;
3.    Faciliteren toezichthouders;
4.    Inrichten van de toezichthoudende functie.

Gewenste profiel
De senior programma adviseur levert een bijdrage aan de genoemde projecten. Dit kan zijn in een deelprojectleiders rol, een senior programma adviesrol alsook een inhoudelijke rol. De focus ligt op organisatie advies en verandermanagement (verandering, communicatie en trainingen). We vinden het belangrijk dat je ervaring hebt met het werken in een projectorganisatie en dat je een goed (acquisitie/relatie)gesprek kunt voeren met allerlei vertegenwoordigers uit die overheid, variërend van de webredacteur, tot en met bestuurders aan toe, om hen te overtuigen te gaan werken aan digitale toegankelijkheid. Aangezien het blijvend voldoen aan de digitale toegankelijkheidseisen een veranderproces is, is kennis van en ervaring met veranderprocessen een pre. Je bent bekend met de Nederlandse wetgeving over digitale toegankelijkheid (WDO etc.) Het is ook belangrijk dat je ervaring hebt met het ontwikkelen en implementeren van trainingen. Tenslotte vinden we het belangrijk dat je kennis hebt van de markt ofwel de spelers in het veld met de daaraan gelieerde websites en apps (overheidsorganisaties en leveranciers/bouwers).

Eisen

•    Universitair werk- en denkniveau
•    Minimaal 5 jaar relevante ervaring
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
•    Minimaal beschikbaar voor 16 uur per week

Wensen

Aantoonbare ervaring binnen de overheid
Aantoonbare ervaring met het doen van acquisitie
Aantoonbare ervaring met veranderprocessen

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU zoekt per direct een senior adviseur digitale toegankelijkheid die het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid overheidsinstanties komt versterken.

Over ICTU
ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheid breed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

Inleiding en achtergrond
Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid vorm te gegeven en uit te voeren. De aanleiding hiertoe is het stappenplan dat het kabinet in het eerste kwartaal van 2022 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps).

Het programma heeft als doel om overheden te ondersteunen bij het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van de websites en apps van de overheidsinstantie waaraan zij verbonden zijn. Het programma moet hen in staat stellen hun rol optimaal te vervullen met behulp van actuele, volledige en juiste informatie. Bijkomend doel is om ambtenaren van verschillende overheidsinstanties (gemeenten, provincies waterschappen, rijk, etc.) te stimuleren om hun kennis en vaardigheden te vergroten en te delen. Om dit doel te bereiken zal ICTU centrale ondersteuning bieden aan overheidsinstanties om de naleving van het besluit (inhoud geven aan toezichtstaken) en kennis en vaardigheden vergroten op digitale toegankelijkheid.

Het programma wordt in vier deelprojecten uitgevoerd:
1.    Kennis vergroten over digitale toegankelijkheid;
2.    Inzicht vergroten en datakwaliteit verbeteren;
3.    Faciliteren toezichthouders;
4.    Inrichten van de toezichthoudende functie.

Gewenste profiel
De senior programma adviseur levert een bijdrage aan de genoemde projecten. Dit kan zijn in een deelprojectleiders rol, een senior programma adviesrol alsook een inhoudelijke rol. De focus ligt op organisatie advies en verandermanagement (verandering, communicatie en trainingen). We vinden het belangrijk dat je ervaring hebt met het werken in een projectorganisatie en dat je een goed (acquisitie/relatie)gesprek kunt voeren met allerlei vertegenwoordigers uit die overheid, variërend van de webredacteur, tot en met bestuurders aan toe, om hen te overtuigen te gaan werken aan digitale toegankelijkheid. Aangezien het blijvend voldoen aan de digitale toegankelijkheidseisen een veranderproces is, is kennis van en ervaring met veranderprocessen een pre. Je bent bekend met de Nederlandse wetgeving over digitale toegankelijkheid (WDO etc.) Het is ook belangrijk dat je ervaring hebt met het ontwikkelen en implementeren van trainingen. Tenslotte vinden we het belangrijk dat je kennis hebt van de markt ofwel de spelers in het veld met de daaraan gelieerde websites en apps (overheidsorganisaties en leveranciers/bouwers).

Eisen

•    Universitair werk- en denkniveau
•    Minimaal 5 jaar relevante ervaring
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
•    Minimaal beschikbaar voor 16 uur per week

Wensen

Aantoonbare ervaring binnen de overheid
Aantoonbare ervaring met het doen van acquisitie
Aantoonbare ervaring met veranderprocessen

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Lisa Sijsenaar

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center