Opdrachten

Stichting ICTU Allround Drupal developer

Allround Drupal developer

Info

Functie

Allround Drupal developer

Locatie

Remote

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

02.10.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

119655

Sluitingsdatum

date-icon22.09.2022 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU zoekt per direct een full stack developer die binnen het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid meewerkt aan de ontwikkeling van een online dashboard met actuele informatie over de toegankelijkheid van overheidswebsites en -apps.

Over ICTU
ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheid breed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

Inleiding en achtergrond
Er geldt in Nederland een wettelijke verplichting voor overheidsinstanties om hun websites toegankelijk aan te bieden aan mensen met een beperking. Zij moeten daarbij de internationale WCAG-standaard (Web Content Accessibility Guidelines) toepassen.

Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid vorm te gegeven en uit te voeren. De aanleiding hiertoe is het stappenplan dat het kabinet in het eerste kwartaal van 2022 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps).

Het programma heeft onder andere als doel om mensen in een toezichtrol te ondersteunen bij het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van de websites en apps van de overheidsinstantie waaraan zij verbonden zijn. Het programma moet deze toezichthouders in staat stellen hun rol optimaal te vervullen met behulp van actuele, volledige en juiste informatie. Bijkomend doel is om ambtenaren van verschillende overheidsinstanties (gemeenten, provincies waterschappen, rijk, etc.) te stimuleren om hun kennis en vaardigheden te vergroten en te delen. Om dit doel te bereiken zal ICTU centrale ondersteuning bieden aan alle overheidsinstanties op de naleving van het besluit (inhoud geven aan toezichtstaken) en kennis en vaardigheden vergroten op digitale toegankelijkheid.

Het programma wordt in vier deelprojecten uitgevoerd:
1.    Kennis vergroten over digitale toegankelijkheid;
2.    Inzicht vergroten en datakwaliteit verbeteren;
3.    Faciliteren toezichthouders;
4.    Inrichten van de toezichthoudende functie.

In deelproject 2 ‘Inzicht vergroten en datakwaliteit verbeteren’ wordt gewerkt aan een online dashboard met actuele informatie over de toegankelijkheid van overheidswebsites en –apps. Het dashboad is een belangrijk instrument en dient meerdere doelen. Het transparant maken van de inspanningen die overheidsinstanties leveren om hun websites toegankelijker te maken zorgt ervoor dat burgers, belangenorganisaties en monitorende en handhavende personen en instanties zich goed kunnen informeren en indien gewenst actie kunnen ondernemen in het geval er mogelijk sprake is van het niet voldoen aan de wet.



Op basis van de data in het dashboard kunnen rapportages worden samengesteld die zullen worden aangeboden aan de Tweede Kamer en de Europese Commissie.

Het dashboard wordt geïntegreerd in de bestaande website https://digitoegankelijk.nl en het wordt gekoppeld aan de bestaande invulassistent/register voor toegankelijkheidsverklaringen (https://toegankelijkheidsverklaring.nl). Beide omgevingen zijn in Drupal ontwikkeld en worden beheerd door Logius.

Voorzien is in een eerste release van het dashboard aan het einde van 2022.

Gewenste profiel

We zoeken iemand met flinke ervaring als Drupal ontwikkelaar, die tevens goed op de hoogte is van de WCAG 2.1 standaard en de Nederlandse systematiek voor het afleggen van een toegankelijkheidsverklaring (‘In control’-statement). Het gaat om de ontwikkeling van een nieuw dashboard dat volledig geïntegreerd moet worden in een bestaande Drupal-applicatie. Het betreft een applicatie met duizenden gebruikers en complexe formulierstructuren.

We vinden het belangrijk dat je uitgebreide kennis en ervaring hebt van/met applicatie-ontwikkeling, zowel front- als backend en goed bekend zijn met de toegankelijkheidsnormen en richtlijnen (WCAG 2.1, WAI-ARIA). Bij voorkeur heb je ervaring met de bestaande invulassistent en het toegankelijkheidsregister. Je hebt ervaring met toegankelijkheidsaudits. Je beschikt over uitgebreide kennis en ervaring met ondersteunende- en webtechnologieën. Je hebt ervaring met Drupal (Drupal 8). Je bent in staat om vorm te geven aan een technische architectuur en datamodel voor het dashboard. Je hebt ruime ervaring met samenwerking in een team met webdesigners en andere ontwikkelaars. Je bent goed bekend met technieken voor Agile development (Srcum).

Eisen

•    Ten minste HBO werk/denk niveau
•    Aantoonbare werkervaring met digitale toegankelijkheid.
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
•    Beschikbaar voor 32 uur per week.

Wensen

•    Aantoonbare ervaring met Drupal, PHP, Javascript
•    Aantoonbare ervaring met digitale toegankelijkheid (en bij voorkeur ook met toegankelijkheidsverklaringen).
•    Aantoonbare ervaring met Agile development (minimaal PSM I)


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU zoekt per direct een full stack developer die binnen het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid meewerkt aan de ontwikkeling van een online dashboard met actuele informatie over de toegankelijkheid van overheidswebsites en -apps.

Over ICTU
ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheid breed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

Inleiding en achtergrond
Er geldt in Nederland een wettelijke verplichting voor overheidsinstanties om hun websites toegankelijk aan te bieden aan mensen met een beperking. Zij moeten daarbij de internationale WCAG-standaard (Web Content Accessibility Guidelines) toepassen.

Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid vorm te gegeven en uit te voeren. De aanleiding hiertoe is het stappenplan dat het kabinet in het eerste kwartaal van 2022 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps).

Het programma heeft onder andere als doel om mensen in een toezichtrol te ondersteunen bij het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van de websites en apps van de overheidsinstantie waaraan zij verbonden zijn. Het programma moet deze toezichthouders in staat stellen hun rol optimaal te vervullen met behulp van actuele, volledige en juiste informatie. Bijkomend doel is om ambtenaren van verschillende overheidsinstanties (gemeenten, provincies waterschappen, rijk, etc.) te stimuleren om hun kennis en vaardigheden te vergroten en te delen. Om dit doel te bereiken zal ICTU centrale ondersteuning bieden aan alle overheidsinstanties op de naleving van het besluit (inhoud geven aan toezichtstaken) en kennis en vaardigheden vergroten op digitale toegankelijkheid.

Het programma wordt in vier deelprojecten uitgevoerd:
1.    Kennis vergroten over digitale toegankelijkheid;
2.    Inzicht vergroten en datakwaliteit verbeteren;
3.    Faciliteren toezichthouders;
4.    Inrichten van de toezichthoudende functie.

In deelproject 2 ‘Inzicht vergroten en datakwaliteit verbeteren’ wordt gewerkt aan een online dashboard met actuele informatie over de toegankelijkheid van overheidswebsites en –apps. Het dashboad is een belangrijk instrument en dient meerdere doelen. Het transparant maken van de inspanningen die overheidsinstanties leveren om hun websites toegankelijker te maken zorgt ervoor dat burgers, belangenorganisaties en monitorende en handhavende personen en instanties zich goed kunnen informeren en indien gewenst actie kunnen ondernemen in het geval er mogelijk sprake is van het niet voldoen aan de wet.



Op basis van de data in het dashboard kunnen rapportages worden samengesteld die zullen worden aangeboden aan de Tweede Kamer en de Europese Commissie.

Het dashboard wordt geïntegreerd in de bestaande website https://digitoegankelijk.nl en het wordt gekoppeld aan de bestaande invulassistent/register voor toegankelijkheidsverklaringen (https://toegankelijkheidsverklaring.nl). Beide omgevingen zijn in Drupal ontwikkeld en worden beheerd door Logius.

Voorzien is in een eerste release van het dashboard aan het einde van 2022.

Gewenste profiel

We zoeken iemand met flinke ervaring als Drupal ontwikkelaar, die tevens goed op de hoogte is van de WCAG 2.1 standaard en de Nederlandse systematiek voor het afleggen van een toegankelijkheidsverklaring (‘In control’-statement). Het gaat om de ontwikkeling van een nieuw dashboard dat volledig geïntegreerd moet worden in een bestaande Drupal-applicatie. Het betreft een applicatie met duizenden gebruikers en complexe formulierstructuren.

We vinden het belangrijk dat je uitgebreide kennis en ervaring hebt van/met applicatie-ontwikkeling, zowel front- als backend en goed bekend zijn met de toegankelijkheidsnormen en richtlijnen (WCAG 2.1, WAI-ARIA). Bij voorkeur heb je ervaring met de bestaande invulassistent en het toegankelijkheidsregister. Je hebt ervaring met toegankelijkheidsaudits. Je beschikt over uitgebreide kennis en ervaring met ondersteunende- en webtechnologieën. Je hebt ervaring met Drupal (Drupal 8). Je bent in staat om vorm te geven aan een technische architectuur en datamodel voor het dashboard. Je hebt ruime ervaring met samenwerking in een team met webdesigners en andere ontwikkelaars. Je bent goed bekend met technieken voor Agile development (Srcum).

Eisen

•    Ten minste HBO werk/denk niveau
•    Aantoonbare werkervaring met digitale toegankelijkheid.
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
•    Beschikbaar voor 32 uur per week.

Wensen

•    Aantoonbare ervaring met Drupal, PHP, Javascript
•    Aantoonbare ervaring met digitale toegankelijkheid (en bij voorkeur ook met toegankelijkheidsverklaringen).
•    Aantoonbare ervaring met Agile development (minimaal PSM I)


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Jacqueline Graaf

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center