Opdrachten

Stichting ICTU Adviseur

Adviseur

Info

Functie

Adviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

8 uren per week

Looptijd

29.05.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

108805

Sluitingsdatum

date-icon22.05.2022 clock-icon14:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheidsbreed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

VWS heeft in nauwe samenwerking met (koepels van) alle betrokken partijen binnen de Medisch Specialistisch zorg (MSz) het programma Uitkomstgerichte zorg opgestart. Dit programma loopt van 2018 tot en met 2022 en kent een viertal actielijnen:
1.    Inzicht in uitkomsten, getrokken door de FMS
2.    Samen beslissen, getrokken door de Patiëntenfederatie
3.    Anders organiseren en betalen, getrokken door Zorgverzekeraars NL
4.    ICT en Toegankelijkheid, getrokken door VWS.
Daarnaast is er een flankerend spoor voor Leren en Veranderen (Veranderaanpak en Kennisagenda).

Actielijn 4 is gericht op betere toegang tot relevante en actuele uitkomstinformatie en moet in 2022 leiden tot de volgende resultaten:
a.    Inrichtingsprincipes voor de gewenste toekomstige inrichting van dataverzameling en – uitwisseling voor uitkomsten die in experimenten is onderzocht (POCI) en in concrete voorbeeldimplementaties (POCII) ook is aangetoond;
b.    Ontwerpeisen voor generieke data-elementen (afgestemd op ZIBs) voor de (in lijn 1) ontwikkelde uitkomstensets;
c.    Eenduidige datastructuur voor de opgeleverde ‘uitkomstbouwstenen’/ zorginformatiebouwstenen
d.    Terugkoppeling van patiënt-gerapporteerde uitkomsten via PGO of anderszins communicatiekanaal naar patiënten
e.    Afsprakenstelsel met IT leveranciers om uitkomsten te kunnen extraheren uit systemen
f.    Loket voor implementatie ondersteuning voor zorgaanbieders en leveranciers (met veranderaanpak, het UZ loket)
g.    Inrichten beheer van technische standaarden van de uitkomstensets passend binnen het zorginformatiestelsel (Informatieberaad)
h.    Borgen van uitwisseling uitkomstinformatie binnen traject “elektronische uitwisseling” in de zorg.

Kortom: De doelstelling van lijn 4 binnen het programma Uitkomstgerichte zorg (UZ) is om de technische kaders en randvoorwaarden te scheppen voor het digitaal beschikbaar maken van informatie afkomstig vanuit de door het programma ontwikkelde sets aan uitkomstindicatoren. Qua aanpak wordt er in een Proof of Concept (PoC I) en Proof of Implementability (PoC II) voorzien om de uitkomstindicatoren zoals opgesteld in lijn 1 te toetsen in de praktijk en de resultaten terug te geven aan lijn 1 en overige programmaonderdelen. PoC I is een technische beproeving rondom het verzamelen en terugkoppelen van een aandoening specifieke uitkomstenset met hierin klinische en patiëntgerapporteerde data. De invulling van PoC II wordt nader bepaald op basis van de voorbereidingen en uitvoering van PoC I en zal zich meer richten op de mate van opschaalbaarheid en voorbereiding van implementatie.

In 2022 werkt ICTU, in samenwerking met Nicitz, aan het beproeven en uitwerken van concrete use-cases met het zorgveld om de implementatie van uitkomstgerichte zorg voor te bereiden.

Rolbeschrijving Adviseur
Voor dit project zoeken we een adviseur met ervaring op het gebied van Uitkomstgerichte Zorg of in vergelijkbare projecten. De bedoeling is om als adviseur een bijdrage te leveren aan Deeltraject 3: Uniform coderingssysteem PROM’s en aan Deeltraject 1: Gestructureerde vastlegging. Daarnaast zal ook inzet worden gevraagd bij het in kaart brengen van andere programma’s die die van invloed zijn op Lijn 4.

Gewenste profiel

Profielbeschrijving
De voorkeur gaat uit naar een adviseur die al ervaring heeft in het zorgdomein.

Kennis en vaardigheden
•    Kennis en ervaring in het zorglandschap
•    Kennis en ervaring met het vastleggen van data
•    Kennis en ervaring met het afnemen van interviews

Soft skills
De adviseur die wij zoeken kan:
•    Workshops helpen voorbereiden en ondersteunen in de uitvoering
•    Uitwerken van inventarisaties en rapportages
•    Inzichtelijke maken van (tussentijdse) resultaten.

Eisen

-    Aantoonbare ervaring met het zorgdomein
-    Aantoonbare ervaring in samenwerking met partijen met uiteenlopende belangen.

Wensen

-Kennis en ervaring met Uitkomstgerichte zorg of een vergelijkbaar project
-Ervaring met het voorbereiden van en ondersteunen bij workshops
-Ervaring met het uitwerken van inventarisaties en rapportages.
-Ervaring met het inzichtelijk maken van (tussentijdse) resultaten.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheidsbreed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

VWS heeft in nauwe samenwerking met (koepels van) alle betrokken partijen binnen de Medisch Specialistisch zorg (MSz) het programma Uitkomstgerichte zorg opgestart. Dit programma loopt van 2018 tot en met 2022 en kent een viertal actielijnen:
1.    Inzicht in uitkomsten, getrokken door de FMS
2.    Samen beslissen, getrokken door de Patiëntenfederatie
3.    Anders organiseren en betalen, getrokken door Zorgverzekeraars NL
4.    ICT en Toegankelijkheid, getrokken door VWS.
Daarnaast is er een flankerend spoor voor Leren en Veranderen (Veranderaanpak en Kennisagenda).

Actielijn 4 is gericht op betere toegang tot relevante en actuele uitkomstinformatie en moet in 2022 leiden tot de volgende resultaten:
a.    Inrichtingsprincipes voor de gewenste toekomstige inrichting van dataverzameling en – uitwisseling voor uitkomsten die in experimenten is onderzocht (POCI) en in concrete voorbeeldimplementaties (POCII) ook is aangetoond;
b.    Ontwerpeisen voor generieke data-elementen (afgestemd op ZIBs) voor de (in lijn 1) ontwikkelde uitkomstensets;
c.    Eenduidige datastructuur voor de opgeleverde ‘uitkomstbouwstenen’/ zorginformatiebouwstenen
d.    Terugkoppeling van patiënt-gerapporteerde uitkomsten via PGO of anderszins communicatiekanaal naar patiënten
e.    Afsprakenstelsel met IT leveranciers om uitkomsten te kunnen extraheren uit systemen
f.    Loket voor implementatie ondersteuning voor zorgaanbieders en leveranciers (met veranderaanpak, het UZ loket)
g.    Inrichten beheer van technische standaarden van de uitkomstensets passend binnen het zorginformatiestelsel (Informatieberaad)
h.    Borgen van uitwisseling uitkomstinformatie binnen traject “elektronische uitwisseling” in de zorg.

Kortom: De doelstelling van lijn 4 binnen het programma Uitkomstgerichte zorg (UZ) is om de technische kaders en randvoorwaarden te scheppen voor het digitaal beschikbaar maken van informatie afkomstig vanuit de door het programma ontwikkelde sets aan uitkomstindicatoren. Qua aanpak wordt er in een Proof of Concept (PoC I) en Proof of Implementability (PoC II) voorzien om de uitkomstindicatoren zoals opgesteld in lijn 1 te toetsen in de praktijk en de resultaten terug te geven aan lijn 1 en overige programmaonderdelen. PoC I is een technische beproeving rondom het verzamelen en terugkoppelen van een aandoening specifieke uitkomstenset met hierin klinische en patiëntgerapporteerde data. De invulling van PoC II wordt nader bepaald op basis van de voorbereidingen en uitvoering van PoC I en zal zich meer richten op de mate van opschaalbaarheid en voorbereiding van implementatie.

In 2022 werkt ICTU, in samenwerking met Nicitz, aan het beproeven en uitwerken van concrete use-cases met het zorgveld om de implementatie van uitkomstgerichte zorg voor te bereiden.

Rolbeschrijving Adviseur
Voor dit project zoeken we een adviseur met ervaring op het gebied van Uitkomstgerichte Zorg of in vergelijkbare projecten. De bedoeling is om als adviseur een bijdrage te leveren aan Deeltraject 3: Uniform coderingssysteem PROM’s en aan Deeltraject 1: Gestructureerde vastlegging. Daarnaast zal ook inzet worden gevraagd bij het in kaart brengen van andere programma’s die die van invloed zijn op Lijn 4.

Gewenste profiel

Profielbeschrijving
De voorkeur gaat uit naar een adviseur die al ervaring heeft in het zorgdomein.

Kennis en vaardigheden
•    Kennis en ervaring in het zorglandschap
•    Kennis en ervaring met het vastleggen van data
•    Kennis en ervaring met het afnemen van interviews

Soft skills
De adviseur die wij zoeken kan:
•    Workshops helpen voorbereiden en ondersteunen in de uitvoering
•    Uitwerken van inventarisaties en rapportages
•    Inzichtelijke maken van (tussentijdse) resultaten.

Eisen

-    Aantoonbare ervaring met het zorgdomein
-    Aantoonbare ervaring in samenwerking met partijen met uiteenlopende belangen.

Wensen

-Kennis en ervaring met Uitkomstgerichte zorg of een vergelijkbaar project
-Ervaring met het voorbereiden van en ondersteunen bij workshops
-Ervaring met het uitwerken van inventarisaties en rapportages.
-Ervaring met het inzichtelijk maken van (tussentijdse) resultaten.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Roy Udo

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center