Opdrachten
Info
Functie
Servicedesk Medewerker Smart DevicesLocatie
DelftUren per week
40 uren per weekLooptijd
30.03.2025 - 29.09.2025Opdrachtnummer
230856Sluitingsdatum
Stedin zoek Servicedesk Medewerker Smart Devices. (ZZP & DOORLEEN NIET TOEGESTAAN) Indicatief uurtarief te vinden onder "voorwaarden".
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
De energietransitie brengt steeds meer werk met zich mee. Het aantal elektrische auto’s groeit, huizen en wijken gaan van het gas af en we leveren steeds meer zonne- en windenergie terug aan het elektriciteitsnet. Hierdoor neemt de belasting op het elektriciteitsnet van Stedin toe. Om grip te houden op deze ontwikkelingen, bouwen we aan een data-gedreven netwerk met Smart Devices. Deze apparaten geven ons continu inzicht in de veranderende situatie binnen ons elektriciteitsnet.
Als Servicedesk Medewerker Smart Devices ben jij de spin in het web binnen het team dat verantwoordelijk is voor de uitrol en het beheer van deze Smart Devices. Je werkt op het snijvlak van techniek en administratie, ondersteunt monteurs in het veld en zorgt ervoor dat onze systemen up-to-date en accuraat blijven.
Wat ga je doen?
Dagelijkse taken:
- Telefonische ondersteuning bieden aan buitendienstmonteurs
- Veelvoorkomende problemen en oplossingen vastleggen in de kennisbank
- Installed base bijhouden in de CMDB
- Incidenten registreren, oplossen of doorzetten naar collega’s en hiervan leren
- Monitoring van werkende en defecte Smart Devices en incidenttickets aanmaken indien nodig
- Bewaken van de voortgang van incidenttickets en collega’s actief opvolgen
Wekelijkse taken:
- Controleren of Smart Devices correct geïnstalleerd zijn op basis van fotocontroles
- Configuraties aanmaken en voorbereiden voor de uitrol van nieuwe devices
- Ondersteunen bij kwaliteitscontroles van binnengekomen apparatuur
- Voortgangsrapportages opstellen over incidenten en oplossingen
Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Je bent communicatief sterk en analytisch ingesteld. In een dynamische omgeving weet jij het overzicht te behouden en zet je problemen om in concrete acties. Je bent zelfstandig, proactief en oplossingsgericht. Daarnaast krijg je energie van nauwkeurig administratief werk en het structureren van processen.
Wat maakt jou onze nieuwe Servicedesk Medewerker Smart Devices?
- Affiniteit met IT en OT (Operational Technology), zowel software- als hardwarematig
- Ervaring met servicedesk werkzaamheden en ITIL-processen is een pré
- Interesse in en affiniteit met CMDB-assetmanagement, of de motivatie om je hierin te verdiepen
- Ervaring met het coördineren en uitvoeren van changes is een pré
- Bekendheid met Microsoft Office-tools
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, Engels is een pré
Een goed team. Daar hoor je bij.
Vanaf dag één maak je deel uit van het Smart Operating Center binnen de afdeling Smart Devices (Netdigitalisering) onder Asset Management van Stedin. Dit team is verantwoordelijk voor het beheer van het elektriciteitsnet en de secundaire assets, waaronder de DA3.0. Je werkt in een jong en energiek team dat volop in ontwikkeling is.
Stedin Netbeheer B.V.
Stedin zoek Servicedesk Medewerker Smart Devices. (ZZP & DOORLEEN NIET TOEGESTAAN) Indicatief uurtarief te vinden onder "voorwaarden".
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
De energietransitie brengt steeds meer werk met zich mee. Het aantal elektrische auto’s groeit, huizen en wijken gaan van het gas af en we leveren steeds meer zonne- en windenergie terug aan het elektriciteitsnet. Hierdoor neemt de belasting op het elektriciteitsnet van Stedin toe. Om grip te houden op deze ontwikkelingen, bouwen we aan een data-gedreven netwerk met Smart Devices. Deze apparaten geven ons continu inzicht in de veranderende situatie binnen ons elektriciteitsnet.
Als Servicedesk Medewerker Smart Devices ben jij de spin in het web binnen het team dat verantwoordelijk is voor de uitrol en het beheer van deze Smart Devices. Je werkt op het snijvlak van techniek en administratie, ondersteunt monteurs in het veld en zorgt ervoor dat onze systemen up-to-date en accuraat blijven.
Wat ga je doen?
Dagelijkse taken:
- Telefonische ondersteuning bieden aan buitendienstmonteurs
- Veelvoorkomende problemen en oplossingen vastleggen in de kennisbank
- Installed base bijhouden in de CMDB
- Incidenten registreren, oplossen of doorzetten naar collega’s en hiervan leren
- Monitoring van werkende en defecte Smart Devices en incidenttickets aanmaken indien nodig
- Bewaken van de voortgang van incidenttickets en collega’s actief opvolgen
Wekelijkse taken:
- Controleren of Smart Devices correct geïnstalleerd zijn op basis van fotocontroles
- Configuraties aanmaken en voorbereiden voor de uitrol van nieuwe devices
- Ondersteunen bij kwaliteitscontroles van binnengekomen apparatuur
- Voortgangsrapportages opstellen over incidenten en oplossingen
Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Je bent communicatief sterk en analytisch ingesteld. In een dynamische omgeving weet jij het overzicht te behouden en zet je problemen om in concrete acties. Je bent zelfstandig, proactief en oplossingsgericht. Daarnaast krijg je energie van nauwkeurig administratief werk en het structureren van processen.
Wat maakt jou onze nieuwe Servicedesk Medewerker Smart Devices?
- Affiniteit met IT en OT (Operational Technology), zowel software- als hardwarematig
- Ervaring met servicedesk werkzaamheden en ITIL-processen is een pré
- Interesse in en affiniteit met CMDB-assetmanagement, of de motivatie om je hierin te verdiepen
- Ervaring met het coördineren en uitvoeren van changes is een pré
- Bekendheid met Microsoft Office-tools
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, Engels is een pré
Een goed team. Daar hoor je bij.
Vanaf dag één maak je deel uit van het Smart Operating Center binnen de afdeling Smart Devices (Netdigitalisering) onder Asset Management van Stedin. Dit team is verantwoordelijk voor het beheer van het elektriciteitsnet en de secundaire assets, waaronder de DA3.0. Je werkt in een jong en energiek team dat volop in ontwikkeling is.
Between
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.