Opdrachten

Stedin Netbeheer B.V. Consultant Transportschaarste

Consultant Transportschaarste

Info

Functie

Consultant Transportschaarste

Locatie

Rotterdam

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

19.01.2025 - 19.04.2025

Opdrachtnummer

221295

Sluitingsdatum

date-icon17.01.2025 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Stedin is op zoek naar een Consultant Transportschaarste. (ZZP NIET MOGELIJK)

Werk waar je trots op kunt zijn. Dit ga je doen.
Het complexe netwerk dat essentieel is voor de energievoorziening van onze ruim 2 miljoen klanten moet betrouwbaar zijn en blijven. Dat doen we door het netwerk uit te breiden en maximaal te benutten. Door toepassing van congestiemanagement verhogen we tijdelijk de beschikbare transportcapaciteit. Lever een bijdrage aan de energietransitie door klanten maximaal gebruik te laten maken van het netwerk! Kom werken als consultant transportschaarste bij Stedin.

Asset Management vertaalt de vraag van zowel de overheid als de markt naar netwerkplannen en de noodzakelijke flexibiliteit in de netten. Daarnaast vertalen we samen met de afdeling Klant en Bedrijfsvoering regelgeving en operationele vraagstukken naar specifiek klant- en bedrijfsvoeringsbeleid rondom congestiesituaties. Je begeleidt het congestieproces en de bijbehorende vraagstukken. Je bent betrokken tijdens alle fasen van congestie: van de vooraankondiging tot het toepassen van congestiemanagement. Hierbij richt je je op de uitvoering van onderzoeken, toepassing van de code, opstellen van beleidskaders en de bijbehorende implementatie. Je begeleidt het proces van A tot Z en levert een proactieve bijdrage aan de ontwikkeling van congestie-instrumenten en wetswijzigingen. Samen werk je aan procesoptimalisatie gericht op een optimale dienstverlening aan onze klanten.

Je neemt een verbindende rol in tussen de betrokken afdelingen (AM, Klant, Markt, Projecten en Regulering/juridische zaken) en beoordeelt noodzakelijke optimalisaties vanuit een helikopterview. Je stuurt en regisseert het proces van aankondiging, bent verantwoordelijk voor een uniform procesdraaiboek inclusief duidelijke afspraken en overleggen, en bewaakt en verbetert het proces continu.

Hoe jouw dag eruit ziet
Je begint de dag met een wekelijkse teammeeting transportcapaciteit. Met de afdeling Bedrijfsvoering worden de ontwikkelingen per netgebied doorgenomen en passende maatregelen bepaald. Daarna neem je met een collega het congestiedashboard door en bereid je het operationeel ketenoverleg voor.

Na een heerlijke cappuccino op de zesde verdieping ga je aan de slag met de implementatie van codewijzigingen en heb je een overleg met sectorcollega’s. Vervolgens werk je met een collega van de afdeling Klant aan klantbeleid rondom transportschaarste en congestiemanagement. Na de lunch bereid je met het gebiedsteam de aankondiging van een nieuw congestiegebied voor. Je signaleert welke stakeholders actief betrokken moeten worden en coördineert de voorbereidende werkzaamheden.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:
-    Bedenken van beleid en technische oplossingen om de impact van de onbalansmarkt op het distributienet te beperken.
-    Opstellen van technische criteria voor congestieverzachters, afstemming met de sector en verdediging van Stedins belangen.
-    Uitleggen van criteria aan interne werkgroepen via duidelijke notities en reviewen van Stedins communicatie.
-    Opstellen van het proces voor technische analyses.

Jouw sterke punten. Waar wij blij van worden
Als consultant transportschaarste zijn Asset Management, duurzaamheid en regelgeving je bekend terrein. Je bent zowel een denker als een doener en beweegt je soepel op verschillende niveaus binnen de organisatie. Jij brengt structuur en overzicht, maakt makkelijk verbinding tussen afdelingen, en vertaalt probleemstellingen naar concrete oplossingen of adviezen.

Daarnaast herken je jezelf in het volgende:
-    Je hebt een wo-werk- en denkniveau en minimaal een hbo-opleiding in elektrotechniek, energietechniek, werktuigbouwkunde, natuurkunde of (technische) bedrijfskunde.
-    Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk).
-    Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van soortgelijke vraagstukken.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Vanaf dag één maak je deel uit van het team Netwerkontwikkeling, een onderdeel van Asset Management. De afdeling Netwerkontwikkeling bestaat uit 60 collega’s die werken aan vraagstukken rondom toekomstige netplannen, flexoplossingen, locaties voor stations, technische ontwerpen voor gas- en elektriciteitsnetten en het vertalen daarvan naar een betrouwbaar werkpakket en investeringsportfolio.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stedin Netbeheer B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Stedin is op zoek naar een Consultant Transportschaarste. (ZZP NIET MOGELIJK)

Werk waar je trots op kunt zijn. Dit ga je doen.
Het complexe netwerk dat essentieel is voor de energievoorziening van onze ruim 2 miljoen klanten moet betrouwbaar zijn en blijven. Dat doen we door het netwerk uit te breiden en maximaal te benutten. Door toepassing van congestiemanagement verhogen we tijdelijk de beschikbare transportcapaciteit. Lever een bijdrage aan de energietransitie door klanten maximaal gebruik te laten maken van het netwerk! Kom werken als consultant transportschaarste bij Stedin.

Asset Management vertaalt de vraag van zowel de overheid als de markt naar netwerkplannen en de noodzakelijke flexibiliteit in de netten. Daarnaast vertalen we samen met de afdeling Klant en Bedrijfsvoering regelgeving en operationele vraagstukken naar specifiek klant- en bedrijfsvoeringsbeleid rondom congestiesituaties. Je begeleidt het congestieproces en de bijbehorende vraagstukken. Je bent betrokken tijdens alle fasen van congestie: van de vooraankondiging tot het toepassen van congestiemanagement. Hierbij richt je je op de uitvoering van onderzoeken, toepassing van de code, opstellen van beleidskaders en de bijbehorende implementatie. Je begeleidt het proces van A tot Z en levert een proactieve bijdrage aan de ontwikkeling van congestie-instrumenten en wetswijzigingen. Samen werk je aan procesoptimalisatie gericht op een optimale dienstverlening aan onze klanten.

Je neemt een verbindende rol in tussen de betrokken afdelingen (AM, Klant, Markt, Projecten en Regulering/juridische zaken) en beoordeelt noodzakelijke optimalisaties vanuit een helikopterview. Je stuurt en regisseert het proces van aankondiging, bent verantwoordelijk voor een uniform procesdraaiboek inclusief duidelijke afspraken en overleggen, en bewaakt en verbetert het proces continu.

Hoe jouw dag eruit ziet
Je begint de dag met een wekelijkse teammeeting transportcapaciteit. Met de afdeling Bedrijfsvoering worden de ontwikkelingen per netgebied doorgenomen en passende maatregelen bepaald. Daarna neem je met een collega het congestiedashboard door en bereid je het operationeel ketenoverleg voor.

Na een heerlijke cappuccino op de zesde verdieping ga je aan de slag met de implementatie van codewijzigingen en heb je een overleg met sectorcollega’s. Vervolgens werk je met een collega van de afdeling Klant aan klantbeleid rondom transportschaarste en congestiemanagement. Na de lunch bereid je met het gebiedsteam de aankondiging van een nieuw congestiegebied voor. Je signaleert welke stakeholders actief betrokken moeten worden en coördineert de voorbereidende werkzaamheden.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:
-    Bedenken van beleid en technische oplossingen om de impact van de onbalansmarkt op het distributienet te beperken.
-    Opstellen van technische criteria voor congestieverzachters, afstemming met de sector en verdediging van Stedins belangen.
-    Uitleggen van criteria aan interne werkgroepen via duidelijke notities en reviewen van Stedins communicatie.
-    Opstellen van het proces voor technische analyses.

Jouw sterke punten. Waar wij blij van worden
Als consultant transportschaarste zijn Asset Management, duurzaamheid en regelgeving je bekend terrein. Je bent zowel een denker als een doener en beweegt je soepel op verschillende niveaus binnen de organisatie. Jij brengt structuur en overzicht, maakt makkelijk verbinding tussen afdelingen, en vertaalt probleemstellingen naar concrete oplossingen of adviezen.

Daarnaast herken je jezelf in het volgende:
-    Je hebt een wo-werk- en denkniveau en minimaal een hbo-opleiding in elektrotechniek, energietechniek, werktuigbouwkunde, natuurkunde of (technische) bedrijfskunde.
-    Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk).
-    Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van soortgelijke vraagstukken.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Vanaf dag één maak je deel uit van het team Netwerkontwikkeling, een onderdeel van Asset Management. De afdeling Netwerkontwikkeling bestaat uit 60 collega’s die werken aan vraagstukken rondom toekomstige netplannen, flexoplossingen, locaties voor stations, technische ontwerpen voor gas- en elektriciteitsnetten en het vertalen daarvan naar een betrouwbaar werkpakket en investeringsportfolio.

De recruiter

Rens Wit

Between

+31883218123

Rens.deWit@between.com

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center