Opdrachten
Info
Functie
Project Implementatiemanager - OCWLocatie
Den HaagUren per week
40 uren per weekLooptijd
02.04.2023 - 01.04.2024Opdrachtnummer
131031Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving:
Als projectmanager/implementatiemanager (applicaties) ondersteun je de invoering en veranderingen aan standaard applicaties in gebruik bij OCW. Je gaat met verschillende opdrachten aan de gang. Initieel is dat: De aanpassing van Atlassian (Jira, confluence), waarbij voor 1-2-2024 de omgeving, passend bij de nieuwe licentiestructuur, naar een (nog te selecteren) dienstverlener geconsolideerd wordt. Daarbij zal een technische en functionele vertaling van huidige omgeving naar één plaats vinden. Ook aan opdrachtgevers zijde moet beheer opnieuw vormgegven worden.Afhankelijk van werkdruk en voortgang worden hier andere applicaties, zoals Topdesk en voor CRM aan toegevoegd.In het kielzog hiervan zorg je voor een verbetering van het invoeringsproces van standaard applicaties.
Achtergrond opdracht:
Als projectmanager/implementatiemanager ben je onderdeel van ICT-office, de regie organisatie die de werkplek-omgeving / generieke end user services bestuurt en orkestreert. ICT office heeft als taak om namens dienstonderdelen regie te voeren over ICT diensten die door meerdere gebruikersgroepen (dienstonderdelen) worden gebruikt. Vanuit ICT-office geef je actief sturing aan trajecten bij de leverancier en betrek je de dienstonderdelen. Afhankelijk afhankelijk van de trajecten organiseer je besluitvorming en sturing. Je vormt binnen ICT office een team met de Centrale Product Owner, Applicatie Portfolio Manager, domein architect en servicemanager. Je begeleid meerdere trajecten, vaak gelijktijdig. Je zorgt er voor dat onze leverancier als opdrachtnemer voldoende informatie krijgt om producten conform gebruikerswensen te leveren. Je stuurt op tijdige levering en houdt de doelstellingen en gemaakte afspraken goed in het oog.Ook zorg je er voor dat de gebruikersorganisatie de (aangepaste) producten/diensten kan ontvangen en gebruiken. Je coördineert alle activiteiten in het traject die aan gebruikerskant noodzakelijk zijn en zorgt, waar van toepassing, voor voldoende communicatie en training.
Eisen:
Ervaring als (multi-) projectmanager in implementatie trajecten (minimaal 5 jaar)
Gecertificeerd Prince 2 en ervaring met Agile werken
Gecertificeerd projectmanager, met ervaring in Agile werken
Communicatief en teambuilder
Kennis van applicatiemanagement, bijvoorbeeld angetoond door ASL certificering
Kennis van applicatiemanagement, beheer van informatiesystemen. bijvoorbeeld aangetoond door ITSM certificering
Ervaring als (multi-) projectmanager in implementatie trajecten (5 jaar)
Werkervaring bij de Rijksoverheid in bestuursomgeving zowel als in uitvoeringsorganisatie (3 jaar)
Wensen:
Werkervaring als product/marketing manager is een pré.
Kennis van producten van Atlassian (m.n. Jira en Confluence) is een pré.
Competenties:
Sterke persoonlijkheid
Goede communicator
Hands-on mentaliteit
Overtuigingskracht
Analytisch, sterk probleem oplossend vermogen
Aanvullende informatie:
Data interviews: 06-03-2023 t/m 10-3-2023
Hoofstandplaats is Den-Haag en alternatieve standplaatsen zijn Amersfoort en Utrecht, met bereidheid om soms elders binnen Nederland te werken.
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
Sogeti Nederland B.V.
Opdrachtomschrijving:
Als projectmanager/implementatiemanager (applicaties) ondersteun je de invoering en veranderingen aan standaard applicaties in gebruik bij OCW. Je gaat met verschillende opdrachten aan de gang. Initieel is dat: De aanpassing van Atlassian (Jira, confluence), waarbij voor 1-2-2024 de omgeving, passend bij de nieuwe licentiestructuur, naar een (nog te selecteren) dienstverlener geconsolideerd wordt. Daarbij zal een technische en functionele vertaling van huidige omgeving naar één plaats vinden. Ook aan opdrachtgevers zijde moet beheer opnieuw vormgegven worden.Afhankelijk van werkdruk en voortgang worden hier andere applicaties, zoals Topdesk en voor CRM aan toegevoegd.In het kielzog hiervan zorg je voor een verbetering van het invoeringsproces van standaard applicaties.
Achtergrond opdracht:
Als projectmanager/implementatiemanager ben je onderdeel van ICT-office, de regie organisatie die de werkplek-omgeving / generieke end user services bestuurt en orkestreert. ICT office heeft als taak om namens dienstonderdelen regie te voeren over ICT diensten die door meerdere gebruikersgroepen (dienstonderdelen) worden gebruikt. Vanuit ICT-office geef je actief sturing aan trajecten bij de leverancier en betrek je de dienstonderdelen. Afhankelijk afhankelijk van de trajecten organiseer je besluitvorming en sturing. Je vormt binnen ICT office een team met de Centrale Product Owner, Applicatie Portfolio Manager, domein architect en servicemanager. Je begeleid meerdere trajecten, vaak gelijktijdig. Je zorgt er voor dat onze leverancier als opdrachtnemer voldoende informatie krijgt om producten conform gebruikerswensen te leveren. Je stuurt op tijdige levering en houdt de doelstellingen en gemaakte afspraken goed in het oog.Ook zorg je er voor dat de gebruikersorganisatie de (aangepaste) producten/diensten kan ontvangen en gebruiken. Je coördineert alle activiteiten in het traject die aan gebruikerskant noodzakelijk zijn en zorgt, waar van toepassing, voor voldoende communicatie en training.
Eisen:
Ervaring als (multi-) projectmanager in implementatie trajecten (minimaal 5 jaar)
Gecertificeerd Prince 2 en ervaring met Agile werken
Gecertificeerd projectmanager, met ervaring in Agile werken
Communicatief en teambuilder
Kennis van applicatiemanagement, bijvoorbeeld angetoond door ASL certificering
Kennis van applicatiemanagement, beheer van informatiesystemen. bijvoorbeeld aangetoond door ITSM certificering
Ervaring als (multi-) projectmanager in implementatie trajecten (5 jaar)
Werkervaring bij de Rijksoverheid in bestuursomgeving zowel als in uitvoeringsorganisatie (3 jaar)
Wensen:
Werkervaring als product/marketing manager is een pré.
Kennis van producten van Atlassian (m.n. Jira en Confluence) is een pré.
Competenties:
Sterke persoonlijkheid
Goede communicator
Hands-on mentaliteit
Overtuigingskracht
Analytisch, sterk probleem oplossend vermogen
Aanvullende informatie:
Data interviews: 06-03-2023 t/m 10-3-2023
Hoofstandplaats is Den-Haag en alternatieve standplaatsen zijn Amersfoort en Utrecht, met bereidheid om soms elders binnen Nederland te werken.
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
YellowFriday
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.