Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Manager Ketensamenwerking - OM

Manager Ketensamenwerking - OM

Info

Functie

Manager Ketensamenwerking - OM

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

02.03.2025 - 30.12.2025

Opdrachtnummer

228202

Sluitingsdatum

date-icon13.02.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving


Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Initiëren, ontwerpen en implementeren van een effectieve ketensamenwerkingsstrategie binnen het programma Emma die zijn afgestemd op de bedrijfsdoelstellingen.
  • Tijdig en effectief communiceren met verschillende ketenpartners zoals JustIT, CJIB, Nationale Politie, en anderen.
  • Onderhouden van nauwe samenwerkingsverbanden met andere afdelingen binnen het OM, om ervoor te zorgen dat ketensamenwerking-initiatieven effectief aansluiten op de bredere bedrijfsdoelstellingen.
  • Verantwoordelijk voor de organisatie van werkzaamheden en het beheer van afhankelijkheden tussen verschillende ketenpartners.
  • Monitoren van voortgang en ontwikkeling van initiatieven binnen de keten en zorgen voor continue verbetering.
  • Afstemmen van planningen en prioriteiten tussen verschillende ketenpartners om ervoor te zorgen dat projecten synchroon lopen.
  • Zorgen voor de naleving van afspraken, protocollen en governance-structuren binnen de keten.
  • Monitoren en rapporteren over de prestaties van de ketensamenwerking aan de Programmadirecteur en Programmamanager Emma.
  • Waarnemen van de integriteit van de ketensamenwerking, het naleven van wet- en regelgeving op het gebied van gegevensdeling en privacy, en het nemen van maatregelen om de organisatie te beschermen tegen risico's in de keten. Dit doe je samen met de privacy adviseurs van de lijnorganisatie en Emma.

Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan.

Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM.

Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College.

De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl

Het College van Procureurs-Generaal van het Openbaar Ministerie heeft in 2020 een OM Informatiestrategie en meerjarenplan 2020-2027 laten opstellen: het Business + Informatieplan OM (BIPOM). In het BIPOM is het doel vastgelegd om in 2027 één uniforme werkwijze te hebben, ondersteund door één modulair opgebouwd zaaksysteem voor alle zaakstromen binnen het strafrecht. Het gaat om de ondersteuning van werkprocessen die nu ondersteund worden door 7 verschillende zaaksystemen. Dit betekent dat op alle parketten van het OM dusdanig uniform gewerkt gaat worden, dat iedereen gebruik kan maken van hetzelfde zaaksysteem, zonder lokale uitzonderingen of technische workarounds.

Het project EMMA geeft invulling aan de uitvoering van de strategie die is beschreven in het BIPOM en heeft als doel de 7 zaakssystemen te vervangen en de werkprocessen binnen het OM te uniformeren.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een WO-diploma (in Bedrijfskunde, Rechten, IT of gerelateerd)
  • De kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in een leidinggevende rol
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met ketenoptimalisatie, in het bijzonder procesintegratie en stakeholdermanagement
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met Agile/SCRUM/Lean projecten in een ketencontext

Wensen

  • De kandidaat is beschikbaar binnen 'X' weken na gunning.
  • De kandidaat heeft ervaring binnen de overheid en/of de strafrechtketen.
  • De kandidaat beschikt over certificering op het gebied van Agile/SCRUM.
  • De kandidaat beschikt over certificering op het gebied van Lean Yellow Belt of hoger.
  • Uit eerdere opdrachten blijkt dat de kandidaat affiniteit heeft met techniek en in staat is om technische koppelingen en de werking daarvan die het team oplevert te begrijpen.

Competenties

  • analyseren
  • creativiteit
  • netwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren

Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sogeti Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving


Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Initiëren, ontwerpen en implementeren van een effectieve ketensamenwerkingsstrategie binnen het programma Emma die zijn afgestemd op de bedrijfsdoelstellingen.
  • Tijdig en effectief communiceren met verschillende ketenpartners zoals JustIT, CJIB, Nationale Politie, en anderen.
  • Onderhouden van nauwe samenwerkingsverbanden met andere afdelingen binnen het OM, om ervoor te zorgen dat ketensamenwerking-initiatieven effectief aansluiten op de bredere bedrijfsdoelstellingen.
  • Verantwoordelijk voor de organisatie van werkzaamheden en het beheer van afhankelijkheden tussen verschillende ketenpartners.
  • Monitoren van voortgang en ontwikkeling van initiatieven binnen de keten en zorgen voor continue verbetering.
  • Afstemmen van planningen en prioriteiten tussen verschillende ketenpartners om ervoor te zorgen dat projecten synchroon lopen.
  • Zorgen voor de naleving van afspraken, protocollen en governance-structuren binnen de keten.
  • Monitoren en rapporteren over de prestaties van de ketensamenwerking aan de Programmadirecteur en Programmamanager Emma.
  • Waarnemen van de integriteit van de ketensamenwerking, het naleven van wet- en regelgeving op het gebied van gegevensdeling en privacy, en het nemen van maatregelen om de organisatie te beschermen tegen risico's in de keten. Dit doe je samen met de privacy adviseurs van de lijnorganisatie en Emma.

Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan.

Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM.

Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College.

De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl

Het College van Procureurs-Generaal van het Openbaar Ministerie heeft in 2020 een OM Informatiestrategie en meerjarenplan 2020-2027 laten opstellen: het Business + Informatieplan OM (BIPOM). In het BIPOM is het doel vastgelegd om in 2027 één uniforme werkwijze te hebben, ondersteund door één modulair opgebouwd zaaksysteem voor alle zaakstromen binnen het strafrecht. Het gaat om de ondersteuning van werkprocessen die nu ondersteund worden door 7 verschillende zaaksystemen. Dit betekent dat op alle parketten van het OM dusdanig uniform gewerkt gaat worden, dat iedereen gebruik kan maken van hetzelfde zaaksysteem, zonder lokale uitzonderingen of technische workarounds.

Het project EMMA geeft invulling aan de uitvoering van de strategie die is beschreven in het BIPOM en heeft als doel de 7 zaakssystemen te vervangen en de werkprocessen binnen het OM te uniformeren.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een WO-diploma (in Bedrijfskunde, Rechten, IT of gerelateerd)
  • De kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in een leidinggevende rol
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met ketenoptimalisatie, in het bijzonder procesintegratie en stakeholdermanagement
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met Agile/SCRUM/Lean projecten in een ketencontext

Wensen

  • De kandidaat is beschikbaar binnen 'X' weken na gunning.
  • De kandidaat heeft ervaring binnen de overheid en/of de strafrechtketen.
  • De kandidaat beschikt over certificering op het gebied van Agile/SCRUM.
  • De kandidaat beschikt over certificering op het gebied van Lean Yellow Belt of hoger.
  • Uit eerdere opdrachten blijkt dat de kandidaat affiniteit heeft met techniek en in staat is om technische koppelingen en de werking daarvan die het team oplevert te begrijpen.

Competenties

  • analyseren
  • creativiteit
  • netwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren

Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


De recruiter

Jimmy Mollee

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center