Opdrachten
Info
Functie
IT Manager- J& VLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
30.06.2025 - 29.06.2026Opdrachtnummer
235337Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving
Samen met je collega's ga je werken aan het Emma Platform dat het Openbaar Ministerie zelf ontwikkelt. Jouw rol ligt op het snijvlak van IT en bedrijfsvoering, met focus op het leiden van IT-initiatieven afgestemd op de doelstellingen. Dit omvat het beheren van technologische middelen, leiden van IT-teams, waarborgen van beveiliging en compliance, en het realiseren van operationele efficiëntie door middel van innovatie en strategische planning. Als IT-manager draag je bij aan het succes van het programma Emma door technologische vooruitgang en waardecreatie te stimuleren. Je besteedt veel tijd aan vernieuwing, verbetering, ondersteuning en kennisdeling. Een extra uitdaging daarin is dat de IT-omgeving van het Openbaar Ministerie voortdurend in beweging is. Je speelt een cruciale rol door de verantwoordelijkheid te dragen voor het plannen, implementeren, beheren en evalueren van de IT-systemen en -middelen binnen het programma Emma. Daarnaast begeleid het programma team bij de sourcing vraagstukken. Je draagt bij aan de kwaliteit en samenwerking van het Agile/DevOps team. Je hebt sterke affiniteit met techniek en bent in staat om technische koppelingen en de werking daarvan die het team oplevert te begrijpen. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden, bent flexibel, creatief, nauwkeurig en beschikt over empathisch vermogen. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl.
Eisen
Wensen
-De kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid, bij voorkeur binnen de strafrechtketen.
-De kandidaat is Agile/SCRUM gecertificeerd
-De kandidaat heeft aantal jaar ervaring met het coordineren van sourcingsvraagstukken binnen IT programma's en/of projecten.
- De kandidaat heeft ervaring met het managen en aansturen van IT programma’s en/of projecten.
Competenties
Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.
Sogeti Nederland B.V.
Opdrachtomschrijving
Samen met je collega's ga je werken aan het Emma Platform dat het Openbaar Ministerie zelf ontwikkelt. Jouw rol ligt op het snijvlak van IT en bedrijfsvoering, met focus op het leiden van IT-initiatieven afgestemd op de doelstellingen. Dit omvat het beheren van technologische middelen, leiden van IT-teams, waarborgen van beveiliging en compliance, en het realiseren van operationele efficiëntie door middel van innovatie en strategische planning. Als IT-manager draag je bij aan het succes van het programma Emma door technologische vooruitgang en waardecreatie te stimuleren. Je besteedt veel tijd aan vernieuwing, verbetering, ondersteuning en kennisdeling. Een extra uitdaging daarin is dat de IT-omgeving van het Openbaar Ministerie voortdurend in beweging is. Je speelt een cruciale rol door de verantwoordelijkheid te dragen voor het plannen, implementeren, beheren en evalueren van de IT-systemen en -middelen binnen het programma Emma. Daarnaast begeleid het programma team bij de sourcing vraagstukken. Je draagt bij aan de kwaliteit en samenwerking van het Agile/DevOps team. Je hebt sterke affiniteit met techniek en bent in staat om technische koppelingen en de werking daarvan die het team oplevert te begrijpen. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden, bent flexibel, creatief, nauwkeurig en beschikt over empathisch vermogen. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl.
Eisen
Wensen
-De kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid, bij voorkeur binnen de strafrechtketen.
-De kandidaat is Agile/SCRUM gecertificeerd
-De kandidaat heeft aantal jaar ervaring met het coordineren van sourcingsvraagstukken binnen IT programma's en/of projecten.
- De kandidaat heeft ervaring met het managen en aansturen van IT programma’s en/of projecten.
Competenties
Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.