Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Inhuur Projectleider Verander Processen OM- J&V

Inhuur Projectleider Verander Processen OM- J&V

Info

Functie

Inhuur Projectleider Verander Processen OM- J&V

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

06.07.2025 - 30.12.2025

Opdrachtnummer

236393

Sluitingsdatum

date-icon20.06.2025 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving: 

Samen met je collega’s ga je werken aan het Emma Platform dat het Openbaar Ministerie zelf ontwikkelt. Jouw rol ligt in het leiden en coördineren van de vertaling

van de vastgestelde bedrijfsprocessen naar gedetailleerde deelprocessen. Hierbij zorg je voor een naadloze integratie en afstemming met andere processen binnen
het programma. Je doet dit volgens vastgestelde projectplannen en werkt nauw samen met agile teams.
Je besteedt veel tijd aan vernieuwing, verbetering, ondersteuning en kennisdeling. Een extra uitdaging daarin is dat de IT-omgeving van het Openbaar Ministerie
voortdurend in beweging is. Je speelt een cruciale rol bij het continue coördineren van (project) deelprocessen en het waarborgen van aansluiting tussen
bedrijfsdoelstellingen, technologische ontwikkelingen en organisatorische veranderingen
Je draagt bij aan de kwaliteit en samenwerking van het Agile/DevOps team. Je hebt sterke affiniteit met techniek en bent in staat om technische koppelingen en de
werking daarvan die het team oplevert te begrijpen. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden, bent flexibel, creatief, nauwkeurig en beschikt
over empathisch vermogen
Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Opstellen en coördineren van de uitvoering van het plan van aanpak
• Professionaliseren van de samenwerking tussen projectteams
• Ontvlechten van processen
• Aansturen van veranderprocessen
• Bewaken van projectvoortgang van deelprocessen
• Documenteren van processen en projectvoortgang


Achtergrond opdracht:

Binnen het programma Emma werken we aan het vernieuwen en digitaliseren van de werkprocessen van heel het OM. Een belangrijk onderdeel van deze vernieuwing is het managen en coördineren van deelprocessen binnen de vernieuwings- en digitaliseringsinitiatieven.

Daarom zijn wij op zoek naar een projectleider deelprocessen die ingezet zal worden in het Programma Emma ter plaatse van Informatie Voorziening Openbaar
Ministerie (IVOM) in Utrecht.

 De projectleider deelprocessen is essentieel in het leiden en bijsturen van projectwerkzaamheden, het waarborgen van de coördinatie tussen teams en het toezien op de integratie van deelprocessen binnen het programma. In samenwerking met de programmamanagers, stuur je teams aan en zorg je ervoor dat projectcomponenten efficiënt en conform de gestelde eisen worden uitgevoerd en geïmplementeerd.


Eisen: 

- WO-diploma (in Bedrijfskunde, Bestuurlijke informatica of gerelateerd)

- 5 jaar  aantoonbare ervaring in projectmanagement

-3-4 jaar aantoonbare ervaring met Agile/SCRUM en DevOps projecten

-Aantoonbare ervaring binnen complexe IT omgevingen zoals bij de Rijksoverheid, en bij voorkeur bekend met de Strafrechtketen

-5 jaar aantoonbare ervaring binnen veranderprogramma's

-5 jaar ervaring binnen met uniformering van werkprocessen en veranderimplementaties

-Goede beheersing van de Nederlandse taal en is communicatief sterk, zowel schriftelijk, visueel als mondeling (blijkt uit motivatiebrief en interview).


Wensen:

-Na gunning beschikbaar zsm beschikbaar, liefst per direct !

-De kandidaat is beschikt over de onderstaande gevraagde competenties en eigenschappen.

- Ervaring met het opstellen en coördineren van de uitvoering van een plan van aanpak 

-Ervaring binnen de Rijksoverheid

- Sterke affiniteit met techniek en bent in staat om technische koppelingen en de werking daarvan die het team oplevert te begrijpen

-Ervaring met veranderprogramma’s die meer dan 5000 medewerkers betreft 

-Afgeronde opleiding/cursus in verandermanagement 



Competenties

- Samenwerken, adequate oordeelsvorming en probleemanalyse

. - Besluitvaardigheid, resultaatgerichtheid en omgaan met details 

-   Stressbestendigheid


Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sogeti Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving: 

Samen met je collega’s ga je werken aan het Emma Platform dat het Openbaar Ministerie zelf ontwikkelt. Jouw rol ligt in het leiden en coördineren van de vertaling

van de vastgestelde bedrijfsprocessen naar gedetailleerde deelprocessen. Hierbij zorg je voor een naadloze integratie en afstemming met andere processen binnen
het programma. Je doet dit volgens vastgestelde projectplannen en werkt nauw samen met agile teams.
Je besteedt veel tijd aan vernieuwing, verbetering, ondersteuning en kennisdeling. Een extra uitdaging daarin is dat de IT-omgeving van het Openbaar Ministerie
voortdurend in beweging is. Je speelt een cruciale rol bij het continue coördineren van (project) deelprocessen en het waarborgen van aansluiting tussen
bedrijfsdoelstellingen, technologische ontwikkelingen en organisatorische veranderingen
Je draagt bij aan de kwaliteit en samenwerking van het Agile/DevOps team. Je hebt sterke affiniteit met techniek en bent in staat om technische koppelingen en de
werking daarvan die het team oplevert te begrijpen. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden, bent flexibel, creatief, nauwkeurig en beschikt
over empathisch vermogen
Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Opstellen en coördineren van de uitvoering van het plan van aanpak
• Professionaliseren van de samenwerking tussen projectteams
• Ontvlechten van processen
• Aansturen van veranderprocessen
• Bewaken van projectvoortgang van deelprocessen
• Documenteren van processen en projectvoortgang


Achtergrond opdracht:

Binnen het programma Emma werken we aan het vernieuwen en digitaliseren van de werkprocessen van heel het OM. Een belangrijk onderdeel van deze vernieuwing is het managen en coördineren van deelprocessen binnen de vernieuwings- en digitaliseringsinitiatieven.

Daarom zijn wij op zoek naar een projectleider deelprocessen die ingezet zal worden in het Programma Emma ter plaatse van Informatie Voorziening Openbaar
Ministerie (IVOM) in Utrecht.

 De projectleider deelprocessen is essentieel in het leiden en bijsturen van projectwerkzaamheden, het waarborgen van de coördinatie tussen teams en het toezien op de integratie van deelprocessen binnen het programma. In samenwerking met de programmamanagers, stuur je teams aan en zorg je ervoor dat projectcomponenten efficiënt en conform de gestelde eisen worden uitgevoerd en geïmplementeerd.


Eisen: 

- WO-diploma (in Bedrijfskunde, Bestuurlijke informatica of gerelateerd)

- 5 jaar  aantoonbare ervaring in projectmanagement

-3-4 jaar aantoonbare ervaring met Agile/SCRUM en DevOps projecten

-Aantoonbare ervaring binnen complexe IT omgevingen zoals bij de Rijksoverheid, en bij voorkeur bekend met de Strafrechtketen

-5 jaar aantoonbare ervaring binnen veranderprogramma's

-5 jaar ervaring binnen met uniformering van werkprocessen en veranderimplementaties

-Goede beheersing van de Nederlandse taal en is communicatief sterk, zowel schriftelijk, visueel als mondeling (blijkt uit motivatiebrief en interview).


Wensen:

-Na gunning beschikbaar zsm beschikbaar, liefst per direct !

-De kandidaat is beschikt over de onderstaande gevraagde competenties en eigenschappen.

- Ervaring met het opstellen en coördineren van de uitvoering van een plan van aanpak 

-Ervaring binnen de Rijksoverheid

- Sterke affiniteit met techniek en bent in staat om technische koppelingen en de werking daarvan die het team oplevert te begrijpen

-Ervaring met veranderprogramma’s die meer dan 5000 medewerkers betreft 

-Afgeronde opleiding/cursus in verandermanagement 



Competenties

- Samenwerken, adequate oordeelsvorming en probleemanalyse

. - Besluitvaardigheid, resultaatgerichtheid en omgaan met details 

-   Stressbestendigheid


Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.

De recruiter

Daphne Blankert

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.