Opdrachten

Sociale Verzekeringsbank Procesanalist

Procesanalist

Info

Functie

Procesanalist

Locatie

Amstelveen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.12.2024 - 31.12.2025

Opdrachtnummer

218058

Sluitingsdatum

date-icon10.01.2025 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Jij doet het
Voor project Implementatie rol proces- gegevenseigenaarschap zijn we op zoek naar een procesanalist. Het project draagt bij aan het voornemen van de SVB om meer datagedreven te werken. Het project maakt onderdeel uit van programma SVB Open op Orde en heeft als doel om het eigenaarschap over bedrijfs- en deelprocessen en over de bijbehorende gegevens in deze processen te organiseren.

Het projectteam voert de implementatie van de rol van proces- gegevenseigenaar uit. Hierbij ondersteunen ze de proces- en gegevenseigenaar om de volgende producten op te leveren:

· Procesmodel

· Datamodel

· GLO interne levering (als voorbeeld)

· Backlog nog te realiseren of actualiseren producten voor het specifieke proces en bijhorende gegevens

· Het motiveren tot het uitvoeren van een 0 meting datakwaliteit voor geprioriteerde gegevens van processen

De procesanalist is verantwoordelijk voor de vastlegging van het procesmodel in lijn met het op te stellen proceshuis en draagt actief bij aan het implementeren van het eigenaarschap.

Je maakt deel uit van een projectteam wat bestaat uit:

· Procesanalist (deze vacature): verantwoordelijk voor de vastlegging van de procesmodellen;

· Datamodelleur: verantwoordelijk voor het opstellen van de gegevensmodellen;

· Organisatie-adviseur: verantwoordelijk voor het begeleiden van de workshops en de vastlegging van de taken en verantwoordelijkheden;

· Projectmanager: verantwoordelijk voor de coördinatie van de implementatie.

Het projectteam wordt omringt en ondersteund door Enterprise (data-)architect, domeinarchitecten, procesanalisten en datamodelleur. Er is een nauwe samenwerking met ServiceCenter Data.

Werkzaamheden

· Als procesanalist ligt jouw focus op het vastleggen van het proceshuis SVB en daar waar van toepassing de analyse van het bedrijfs-/deelproces, de samenhang tussen processen en de vastlegging of actualisering hiervan in o.a. een procesmodel. Je werkt hiertoe samen met de domeinarchitect(en) en proces-analisten van de betreffende directie en je neemt eventuele reeds vastgelegde procesinformatie mee in de vastlegging.

· Je draagt het gedachtengoed van procesgericht sturen en je kennis/ervaring over de bijbehorende informatiehuishouding uit.

· Samen met de overige teamleden bereid je de bijeenkomsten met de vertegenwoordigers van de bedrijfs-/deelprocessen goed voor door kennis te nemen van de bestaande vastlegging, je te verdiepen in het onderhanden proces en de deelnemers van de bijeenkomst. Deze resultaten stem je ook af met diverse vertegenwoordigers.

· Je ondersteunt je teamleden bij de realisatie van de overige producten.

Jij bent het
· Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur heb je een bedrijfskundige opleiding.

· Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het structureren van processen, modelleren van processen en het overdragen van kennis over architectuur en informatiehuishouding.

· Je bent analytisch en ervaren in het analyseren van samenhang, afbakening en opbouwen van proces(modellen).

· Je beschikt over kennis van architectuurmodellen (bij voorkeur NORA), Business proces Management, en bij voorkeur van datagedreven werken. Je bent ook in staat om dit uit te dragen.

· Je past je gemakkelijk aan in een omgeving waar je met meerdere stakeholders te maken krijgt.

· Je bent pro-actief, neemt initiatief, hebt een faciliterende werkhouding, je bent kritisch en zoekt altijd naar verbeteringen waardoor SVB, je team en jij beter worden.

· Je hebt bij voorkeur ervaring met het werkveld van de SVB of een andere uitvoeringsorganisatie(s).

· Bij voorkeur heb je ervaring met werken met BizzDesign.

· Daarnaast ben je: representatief, communicatief, resultaatgericht, kun je goed in teamverband samenwerken, heb je overtuigingskracht, kun je plannen en organiseren en ben je flexibel.


Jouw werkomgeving
Wat doet SVB Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: wij betalen namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om 50 miljard euro die we overmaken aan zo'n 5,7 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt.

Vanaf 11 locaties maken we ons sterk voor de beste dienstverlening aan onze klanten. Dit doen we met zo'n 4.000 betrokken en kundige collega's. De teams vullen elkaar aan en maken zo samen het verschil. Een baan bij de SVB biedt kansen voor denkers en doeners met initiatief.

Jouw werkplek is in Van Heuven Goedhartlaan 1 Amstelveen, dicht bij het station en centrum/ dicht bij het busstation en centrum.


-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.
-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sociale Verzekeringsbank

Rolomschrijving en taakafspraken

Jij doet het
Voor project Implementatie rol proces- gegevenseigenaarschap zijn we op zoek naar een procesanalist. Het project draagt bij aan het voornemen van de SVB om meer datagedreven te werken. Het project maakt onderdeel uit van programma SVB Open op Orde en heeft als doel om het eigenaarschap over bedrijfs- en deelprocessen en over de bijbehorende gegevens in deze processen te organiseren.

Het projectteam voert de implementatie van de rol van proces- gegevenseigenaar uit. Hierbij ondersteunen ze de proces- en gegevenseigenaar om de volgende producten op te leveren:

· Procesmodel

· Datamodel

· GLO interne levering (als voorbeeld)

· Backlog nog te realiseren of actualiseren producten voor het specifieke proces en bijhorende gegevens

· Het motiveren tot het uitvoeren van een 0 meting datakwaliteit voor geprioriteerde gegevens van processen

De procesanalist is verantwoordelijk voor de vastlegging van het procesmodel in lijn met het op te stellen proceshuis en draagt actief bij aan het implementeren van het eigenaarschap.

Je maakt deel uit van een projectteam wat bestaat uit:

· Procesanalist (deze vacature): verantwoordelijk voor de vastlegging van de procesmodellen;

· Datamodelleur: verantwoordelijk voor het opstellen van de gegevensmodellen;

· Organisatie-adviseur: verantwoordelijk voor het begeleiden van de workshops en de vastlegging van de taken en verantwoordelijkheden;

· Projectmanager: verantwoordelijk voor de coördinatie van de implementatie.

Het projectteam wordt omringt en ondersteund door Enterprise (data-)architect, domeinarchitecten, procesanalisten en datamodelleur. Er is een nauwe samenwerking met ServiceCenter Data.

Werkzaamheden

· Als procesanalist ligt jouw focus op het vastleggen van het proceshuis SVB en daar waar van toepassing de analyse van het bedrijfs-/deelproces, de samenhang tussen processen en de vastlegging of actualisering hiervan in o.a. een procesmodel. Je werkt hiertoe samen met de domeinarchitect(en) en proces-analisten van de betreffende directie en je neemt eventuele reeds vastgelegde procesinformatie mee in de vastlegging.

· Je draagt het gedachtengoed van procesgericht sturen en je kennis/ervaring over de bijbehorende informatiehuishouding uit.

· Samen met de overige teamleden bereid je de bijeenkomsten met de vertegenwoordigers van de bedrijfs-/deelprocessen goed voor door kennis te nemen van de bestaande vastlegging, je te verdiepen in het onderhanden proces en de deelnemers van de bijeenkomst. Deze resultaten stem je ook af met diverse vertegenwoordigers.

· Je ondersteunt je teamleden bij de realisatie van de overige producten.

Jij bent het
· Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur heb je een bedrijfskundige opleiding.

· Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het structureren van processen, modelleren van processen en het overdragen van kennis over architectuur en informatiehuishouding.

· Je bent analytisch en ervaren in het analyseren van samenhang, afbakening en opbouwen van proces(modellen).

· Je beschikt over kennis van architectuurmodellen (bij voorkeur NORA), Business proces Management, en bij voorkeur van datagedreven werken. Je bent ook in staat om dit uit te dragen.

· Je past je gemakkelijk aan in een omgeving waar je met meerdere stakeholders te maken krijgt.

· Je bent pro-actief, neemt initiatief, hebt een faciliterende werkhouding, je bent kritisch en zoekt altijd naar verbeteringen waardoor SVB, je team en jij beter worden.

· Je hebt bij voorkeur ervaring met het werkveld van de SVB of een andere uitvoeringsorganisatie(s).

· Bij voorkeur heb je ervaring met werken met BizzDesign.

· Daarnaast ben je: representatief, communicatief, resultaatgericht, kun je goed in teamverband samenwerken, heb je overtuigingskracht, kun je plannen en organiseren en ben je flexibel.


Jouw werkomgeving
Wat doet SVB Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: wij betalen namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om 50 miljard euro die we overmaken aan zo'n 5,7 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt.

Vanaf 11 locaties maken we ons sterk voor de beste dienstverlening aan onze klanten. Dit doen we met zo'n 4.000 betrokken en kundige collega's. De teams vullen elkaar aan en maken zo samen het verschil. Een baan bij de SVB biedt kansen voor denkers en doeners met initiatief.

Jouw werkplek is in Van Heuven Goedhartlaan 1 Amstelveen, dicht bij het station en centrum/ dicht bij het busstation en centrum.


-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.
-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Kornelia Olbromska

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center