Opdrachten

Sociale Verzekeringsbank Ervaren medewerker Concern Control

Ervaren medewerker Concern Control

Info

Functie

Ervaren medewerker Concern Control

Locatie

Amstelveen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.12.2022 - 30.06.2023

Opdrachtnummer

125290

Sluitingsdatum

date-icon23.12.2022 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Drie redenen waarom dit jouw opdracht is

Met jouw analytisch en oordelend vermogen weet jij de business goed te informeren, te challengen en indien nodig te overtuigen.
Je weet je team te inspireren en te enthousiasmeren met een proactieve instelling.
Van het coördineren en opstellen van (externe) verantwoordingsrapportages gaat jouw hart sneller kloppen

Jij doet het

De afdeling Finance & Control (F&C) maakt onderdeel uit van de Directie Bedrijfsvoering en is het financieel geweten van de organisatie. Zij ondersteunt en adviseert de directies, het Directieteam en de Raad van Bestuur bij het uitvoeren van hun taken. F&C levert hiertoe onder andere de stuur- en verantwoordingsrapportages op, die de Directie en RvB ondersteunt bij het inrichten, sturen en bijsturen van de organisatie. F&C is ook verantwoordelijk voor de verantwoordingsinformatie die naar onze opdrachtgevers (ministeries SZW en VWS) gaat. Binnen F&C heeft Concern Control daarin een centrale rol.

Je bent adviseur en business partner van het Directieteam en de Raad van Bestuur SVB in brede zin. Je zorgt ervoor dat de organisatie slagvaardig en effectief te werk kan gaan en goed anticipeert op interne- en externe ontwikkelingen.

Concreet zijn de volgende taken van belang voor het succesvol uitvoeren van deze functie:

- Het coördineren van de (P&C-gerelateerde) taken binnen het team concern control;
- Het (gevraagd en ongevraagd) geven van gezaghebbende adviezen aan directie, management en relevante stakeholders;
- Het mede bewaken van het totale planning- en control proces;
- Sturing geven aan bedrijfseconomische activiteiten door het beoordelen en aanscherpen van P&C-producten uit de business en het ontwikkelen en bewaken van kaders;
- Het schrijven van financieel bestuurlijke teksten en stukken zoals memo’s begrotingen en rapportages
- Het leveren van een bijdrage aan kwantitatieve en kwalitatieve analyses.

Kortom: je bent dus verantwoordelijk voor de borging van de realisatie van de doelstellingen van de totale organisatie en faciliteert de Concerncontroller om daar een goede rol in te spelen.

Jij bent het

Je bent een business partner en geeft gevraagd en ongevraagd adviezen omtrent de bedrijfsvoering, je bent cijfermatig onderlegd en in staat om snel analyses te maken. Je houdt te midden van alle details zicht op de hoofdlijnen, bewaakt de concern kaders, kunt uitstekend samenwerken en je staat stevig in je schoenen. Je beweegt makkelijk in het politiek / bestuurlijke domein, hebt hier ook ervaring mee. Voor alle medewerkers binnen concern control geldt dat ze moeten beschikken over de volgende competenties: samenwerken, plannen en organiseren, schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, verandervermogen, interpersoonlijke sensitiviteit, voortgangscontrole en timemanagement.

Wat we verder vragen:

- Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol;
- Je beschikt bij voorkeur over kennis van en inzicht in de uitvoeringsprocessen binnen de SVB of vergelijkbare organisatie binnen het sociale domein, dan wel de Rijksoverheid, bijvoorbeeld in een soortgelijke rol bij DFEZ of DEA van een ministerie, of binnen (het hoofdkantoor van) een agentschap / ZBO;
- Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting Economie, Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Accountancy;
- Je ben bestuurlijk sensitief;
- Je legt makkelijk contact en daardoor ben je goed in staat om draagvlak te creëren;
- Communicatief zeer vaardig;
- Je kunt goed plannen en organiseren, maakt impact, je bent pro actief en klantgericht;
- Je beschikt over een analytisch vermogen, overtuigingskracht, initiatief en zelfinzicht;
- Je schrijft en adviseert makkelijk, je beheerst volledig de Nederlandse taal;
- Je voelt je thuis in een dynamische en soms chaotische context en je bent in staat continu de belangrijkste informatie te destilleren en je kunt goed prioriteiten stellen;
- Tot slot vragen we een flinke dosis gezonde humor.

Jouw werkomgeving

Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: wij betalen namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om meer dan € 50 miljard die we overmaken aan zo’n 5,5 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt.
Vanaf 11 locaties maken we ons sterk voor de beste dienstverlening voor onze klanten. Dit doen we met zo’n 4.000 betrokken, kundige en diverse collega’s. De teams zijn verschillend en maken zo samen het verschil. Een baan bij de SVB is namelijk een baan met impact.

Jouw hoofdwerkplek is op ons hoofdkantoor in Amstelveen, goed bereikbaar met openbaar vervoer. Wat je van jouw nieuwe werkplek kunt verwachten? Een dynamische open kantooromgeving en een moderne inrichting.

Thuis werken of op kantoor? Bij de SVB noemen we dit 'Bewust Werken'. Dit gaat verder dan alleen een afweging maken tussen werken op kantoor of thuis (hybride). Met Bewust Werken maak je in overleg met je team en leidinggevende een professionele en bewuste afweging over hoe, waar, wanneer, met wie en met welke middelen jij jouw resultaten optimaal kunt behalen, zowel kwalitatief als kwantitatief.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sociale Verzekeringsbank

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Drie redenen waarom dit jouw opdracht is

Met jouw analytisch en oordelend vermogen weet jij de business goed te informeren, te challengen en indien nodig te overtuigen.
Je weet je team te inspireren en te enthousiasmeren met een proactieve instelling.
Van het coördineren en opstellen van (externe) verantwoordingsrapportages gaat jouw hart sneller kloppen

Jij doet het

De afdeling Finance & Control (F&C) maakt onderdeel uit van de Directie Bedrijfsvoering en is het financieel geweten van de organisatie. Zij ondersteunt en adviseert de directies, het Directieteam en de Raad van Bestuur bij het uitvoeren van hun taken. F&C levert hiertoe onder andere de stuur- en verantwoordingsrapportages op, die de Directie en RvB ondersteunt bij het inrichten, sturen en bijsturen van de organisatie. F&C is ook verantwoordelijk voor de verantwoordingsinformatie die naar onze opdrachtgevers (ministeries SZW en VWS) gaat. Binnen F&C heeft Concern Control daarin een centrale rol.

Je bent adviseur en business partner van het Directieteam en de Raad van Bestuur SVB in brede zin. Je zorgt ervoor dat de organisatie slagvaardig en effectief te werk kan gaan en goed anticipeert op interne- en externe ontwikkelingen.

Concreet zijn de volgende taken van belang voor het succesvol uitvoeren van deze functie:

- Het coördineren van de (P&C-gerelateerde) taken binnen het team concern control;
- Het (gevraagd en ongevraagd) geven van gezaghebbende adviezen aan directie, management en relevante stakeholders;
- Het mede bewaken van het totale planning- en control proces;
- Sturing geven aan bedrijfseconomische activiteiten door het beoordelen en aanscherpen van P&C-producten uit de business en het ontwikkelen en bewaken van kaders;
- Het schrijven van financieel bestuurlijke teksten en stukken zoals memo’s begrotingen en rapportages
- Het leveren van een bijdrage aan kwantitatieve en kwalitatieve analyses.

Kortom: je bent dus verantwoordelijk voor de borging van de realisatie van de doelstellingen van de totale organisatie en faciliteert de Concerncontroller om daar een goede rol in te spelen.

Jij bent het

Je bent een business partner en geeft gevraagd en ongevraagd adviezen omtrent de bedrijfsvoering, je bent cijfermatig onderlegd en in staat om snel analyses te maken. Je houdt te midden van alle details zicht op de hoofdlijnen, bewaakt de concern kaders, kunt uitstekend samenwerken en je staat stevig in je schoenen. Je beweegt makkelijk in het politiek / bestuurlijke domein, hebt hier ook ervaring mee. Voor alle medewerkers binnen concern control geldt dat ze moeten beschikken over de volgende competenties: samenwerken, plannen en organiseren, schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, verandervermogen, interpersoonlijke sensitiviteit, voortgangscontrole en timemanagement.

Wat we verder vragen:

- Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol;
- Je beschikt bij voorkeur over kennis van en inzicht in de uitvoeringsprocessen binnen de SVB of vergelijkbare organisatie binnen het sociale domein, dan wel de Rijksoverheid, bijvoorbeeld in een soortgelijke rol bij DFEZ of DEA van een ministerie, of binnen (het hoofdkantoor van) een agentschap / ZBO;
- Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting Economie, Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Accountancy;
- Je ben bestuurlijk sensitief;
- Je legt makkelijk contact en daardoor ben je goed in staat om draagvlak te creëren;
- Communicatief zeer vaardig;
- Je kunt goed plannen en organiseren, maakt impact, je bent pro actief en klantgericht;
- Je beschikt over een analytisch vermogen, overtuigingskracht, initiatief en zelfinzicht;
- Je schrijft en adviseert makkelijk, je beheerst volledig de Nederlandse taal;
- Je voelt je thuis in een dynamische en soms chaotische context en je bent in staat continu de belangrijkste informatie te destilleren en je kunt goed prioriteiten stellen;
- Tot slot vragen we een flinke dosis gezonde humor.

Jouw werkomgeving

Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: wij betalen namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om meer dan € 50 miljard die we overmaken aan zo’n 5,5 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt.
Vanaf 11 locaties maken we ons sterk voor de beste dienstverlening voor onze klanten. Dit doen we met zo’n 4.000 betrokken, kundige en diverse collega’s. De teams zijn verschillend en maken zo samen het verschil. Een baan bij de SVB is namelijk een baan met impact.

Jouw hoofdwerkplek is op ons hoofdkantoor in Amstelveen, goed bereikbaar met openbaar vervoer. Wat je van jouw nieuwe werkplek kunt verwachten? Een dynamische open kantooromgeving en een moderne inrichting.

Thuis werken of op kantoor? Bij de SVB noemen we dit 'Bewust Werken'. Dit gaat verder dan alleen een afweging maken tussen werken op kantoor of thuis (hybride). Met Bewust Werken maak je in overleg met je team en leidinggevende een professionele en bewuste afweging over hoe, waar, wanneer, met wie en met welke middelen jij jouw resultaten optimaal kunt behalen, zowel kwalitatief als kwantitatief.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Vicky Brokmann

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center