Opdrachten

Sociale Verzekeringsbank Business Consultant - Uitvoeringstoets

Business Consultant - Uitvoeringstoets

Info

Functie

Business Consultant - Uitvoeringstoets

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

01.10.2023 - 23.06.2024

Opdrachtnummer

143723

Sluitingsdatum

date-icon02.10.2023 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Drie redenen waarom dit jouw opdracht is

- Complexe vraagstukken zie je als uitdaging, niet als probleem.
- Je maakt verbindingen: je staat tussen de klant, de medewerker en de systemen die ze gebruiken en kan alle partijen adviseren.
- Je maakt graag impact. Je wilt werken voor een organisatie die midden in de maatschappij staat.

Jij doet het
Een uitvoeringstoets (U-toets) doen we om de impact van de beleidsvorming, veranderende wetgeving of nieuwe taken voor de SVB in het domein PGB te analyseren. Hiermee brengen we de verwachte effecten in kaart voor het primaire proces en voor de bedrijfsvoering en maken we de mate van haalbaarheid en uitvoerbaarheid inzichtelijk. De bevindingen zullen in de verdere besluitvorming betrokken worden.

Als Business Consultant uitvoeringstoets coördineer je het proces van de uitvoeringstoetsen, voer je zelf analyses uit en werk je aan de vastlegging van de uitkomsten. Je werkt daarbij op agile wijze nauw samen in een multidisciplinair team en je neemt verantwoordelijkheid voor de door jou gegeven adviezen. Je draagt expertise op dit gebied over aan collega's in je team.

We verwachten van jou als ervaren professional dat je:

- Meerdere jaren ervaring hebt bij de (rijks-) overheid, bij een uitvoeringsorganisatie of rijksdienst in een vergelijkbare functie;
- Beschikt over ruime expertise met het voorbereiden, coördineren en uitvoeren van uitvoeringstoetsen;
- Impact op uitvoeringsbeleid, systemen en processen kan analyseren en deze kan vertalen naar requirements;
-Jouw kennis en ervaring op het gebied van uitvoeringstoetsen overdraagt aan andere professionals in de teams;
- Gewend bent om met meerdere interne afdelingen en externe partijen samen te werken;
- Sterke relaties op kunt bouwen in een uitgebreid politiek netwerk;
- Daarnaast ook aan de slag kan gaan met andere PGB werkzaamheden;
 - De vertaling maakt van processen naar concrete klantwaarde, waarbij je analyses ziet als middel om concrete resultaten neer te zetten en niet als eindproduct;
- De samenhang en knelpunten identificeert en samen met het team de verantwoordelijkheid neemt om de inrichting van processen en informatievoorziening ---passend te laten zijn bij huidige en toekomstige dienstverlening. Daarbij durf je bestaande uitgangspunten ter discussie te stellen en denk je out-of-the-box;
- Je gedreven bent om met je team samen resultaten te bereiken en neemt hierin een proactieve rol aan;
- Graag achter je (digitale) bureau vandaan komt. Je bent zichtbaar, haalt de wensen en eisen van klanten, gebruikers en ketenpartners op en stelt jezelf continu de vraag of zaken verbeterd kunnen worden.

Jij bent het
Wij zoeken iemand die de lat hoog legt, voor zichzelf en het team. Je wordt door anderen gekend om je gedrevenheid, sterke analytische en communicatieve kwaliteiten. Je deinst niet terug voor verandering en houdt van een uitdaging. Dit kan je prima doen als lid van een team én als zelfstandig interim professional. Je bent daarin zichtbaar en aanspreekbaar. Een echte inhoudelijk sterke verbinder die de brug vormt tussen het beleid en de praktijk. Verder vinden we het belangrijk dat je:

- Een ruime ervaring hebt met uitvoeringstoetsen;
- Aantoonbaar relevante werkervaring hebt opgedaan als interimprofessional in de door ons beschreven verantwoordelijkheidsgebieden, bij uitvoeringsorganisaties van de rijksoverheid en/of gemeenten of andere complexe omgevingen;
- Een agile mindset hebt en ons goed uit kunt leggen wat jij daar onder verstaat; bij voorkeur ervaring hebt met scrum werken;
- Beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
- Een relevante HBO of WO opleiding succesvol hebt afgerond;
- Beschikt over een gezonde dosis humor en het teamgevoel net zo belangrijk vindt als ons!

-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.
-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sociale Verzekeringsbank

Rolomschrijving en taakafspraken

Drie redenen waarom dit jouw opdracht is

- Complexe vraagstukken zie je als uitdaging, niet als probleem.
- Je maakt verbindingen: je staat tussen de klant, de medewerker en de systemen die ze gebruiken en kan alle partijen adviseren.
- Je maakt graag impact. Je wilt werken voor een organisatie die midden in de maatschappij staat.

Jij doet het
Een uitvoeringstoets (U-toets) doen we om de impact van de beleidsvorming, veranderende wetgeving of nieuwe taken voor de SVB in het domein PGB te analyseren. Hiermee brengen we de verwachte effecten in kaart voor het primaire proces en voor de bedrijfsvoering en maken we de mate van haalbaarheid en uitvoerbaarheid inzichtelijk. De bevindingen zullen in de verdere besluitvorming betrokken worden.

Als Business Consultant uitvoeringstoets coördineer je het proces van de uitvoeringstoetsen, voer je zelf analyses uit en werk je aan de vastlegging van de uitkomsten. Je werkt daarbij op agile wijze nauw samen in een multidisciplinair team en je neemt verantwoordelijkheid voor de door jou gegeven adviezen. Je draagt expertise op dit gebied over aan collega's in je team.

We verwachten van jou als ervaren professional dat je:

- Meerdere jaren ervaring hebt bij de (rijks-) overheid, bij een uitvoeringsorganisatie of rijksdienst in een vergelijkbare functie;
- Beschikt over ruime expertise met het voorbereiden, coördineren en uitvoeren van uitvoeringstoetsen;
- Impact op uitvoeringsbeleid, systemen en processen kan analyseren en deze kan vertalen naar requirements;
-Jouw kennis en ervaring op het gebied van uitvoeringstoetsen overdraagt aan andere professionals in de teams;
- Gewend bent om met meerdere interne afdelingen en externe partijen samen te werken;
- Sterke relaties op kunt bouwen in een uitgebreid politiek netwerk;
- Daarnaast ook aan de slag kan gaan met andere PGB werkzaamheden;
 - De vertaling maakt van processen naar concrete klantwaarde, waarbij je analyses ziet als middel om concrete resultaten neer te zetten en niet als eindproduct;
- De samenhang en knelpunten identificeert en samen met het team de verantwoordelijkheid neemt om de inrichting van processen en informatievoorziening ---passend te laten zijn bij huidige en toekomstige dienstverlening. Daarbij durf je bestaande uitgangspunten ter discussie te stellen en denk je out-of-the-box;
- Je gedreven bent om met je team samen resultaten te bereiken en neemt hierin een proactieve rol aan;
- Graag achter je (digitale) bureau vandaan komt. Je bent zichtbaar, haalt de wensen en eisen van klanten, gebruikers en ketenpartners op en stelt jezelf continu de vraag of zaken verbeterd kunnen worden.

Jij bent het
Wij zoeken iemand die de lat hoog legt, voor zichzelf en het team. Je wordt door anderen gekend om je gedrevenheid, sterke analytische en communicatieve kwaliteiten. Je deinst niet terug voor verandering en houdt van een uitdaging. Dit kan je prima doen als lid van een team én als zelfstandig interim professional. Je bent daarin zichtbaar en aanspreekbaar. Een echte inhoudelijk sterke verbinder die de brug vormt tussen het beleid en de praktijk. Verder vinden we het belangrijk dat je:

- Een ruime ervaring hebt met uitvoeringstoetsen;
- Aantoonbaar relevante werkervaring hebt opgedaan als interimprofessional in de door ons beschreven verantwoordelijkheidsgebieden, bij uitvoeringsorganisaties van de rijksoverheid en/of gemeenten of andere complexe omgevingen;
- Een agile mindset hebt en ons goed uit kunt leggen wat jij daar onder verstaat; bij voorkeur ervaring hebt met scrum werken;
- Beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
- Een relevante HBO of WO opleiding succesvol hebt afgerond;
- Beschikt over een gezonde dosis humor en het teamgevoel net zo belangrijk vindt als ons!

-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.
-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Kornelia Olbromska

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center