Opdrachten

Sociale Verzekeringsbank Adviseur Informatiebeheer (interim)

Adviseur Informatiebeheer (interim)

Info

Functie

Adviseur Informatiebeheer (interim)

Locatie

Amstelveen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

02.07.2023 - 29.04.2024

Opdrachtnummer

138152

Sluitingsdatum

date-icon20.06.2023 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.

-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.


Wervende tekst:    
Ben jij een proactieve interim professional met een passie voor informatiebeheer? Heb je sterke communicatieve vaardigheden en kun je gemakkelijk contact leggen met mensen? Dan zijn wij op zoek naar jou als Adviseur Informatiebeheer a.i.
Google for Jobs vacaturetitel:    
Tekstblokken
Drie redenen waarom dit jouw opdracht is
Jij brengt de kennis, vaardigheden en het enthousiasme mee die nodig zijn om het beheer van fysieke archieven op een hoger niveau te brengen.
Jij wilt met jouw kennis van archiefbewerking, archiefwet en -regelgeving en jouw kunde op het gebied van archiefbeheer samenwerken om het fysieke archief in goede, geordende en toegankelijke staat te brengen.
Jij wilt het verschil maken binnen een organisatie met maatschappelijke impact.
Jij doet het
Vanuit team Informatiebeheer zijn wij op zoek naar een Adviseur Informatiebeheer die ons voor de periode juli 2023 tot en met april 2024 (landelijk) komt ondersteunen. Namens team Informatiemanagement werk je mee aan het opstellen en beheren van kaders op het gebied van fysieke archieven maar ook aan het begeleiden en deels zelf uitvoeren van activiteiten op het gebied van archiefbeheer.

Naast je taken op het gebied van archiefbeheer ben je een belangrijke speler in het adviseren van proceseigenaren en andere stakeholders over complexe vraagstukken op het gebied van (fysiek) informatiebeheer.

Je komt terecht in een professionele en dynamische werkomgeving waar je jouw nauwkeurigheid, analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden kunt inzetten en verder ontwikkelen.

Als Adviseur Informatiebeheer heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden:

bijdragen aan het opstellen en beheren van kaders op het gebied van fysiek archiefbeheer;
afstemmen met proceseigenaren en andere stakeholders over alternatieve oplossingen voor het beheren, bewerken en voorbereiden voor vernietiging van archiefbescheiden;
actief begeleiden en faciliteren van medewerkers op locatie bij het voorbereiden en uitvoeren van acties op het gebied van archiefvernietiging en archiefbewerking (inclusief registratie). Indien nodig kun je tevens zelf activiteiten op het gebied van archiefbewerking en vernietiging uitvoeren;
het voorbereiden van archieven op overbrenging (selecteren, inventariseren, beschrijven en materieel bewerken, schrijven van inleidingen, het opstellen van voorstellen op beperking in de openbaarheid en verklaringen van overbrenging):
het voorbereiden van de vernietiging van archieven (selecteren, vernietigingslijsten opstellen, opstellen van verklaringen van vernietiging en staten van vernietiging) en het afstemmen met interne stakeholders.
Jij bent het
Als Adviseur Informatiebeheer stap je makkelijk op mensen af en je laat een combinatie zien van kennis en goede communicatieve vaardigheden. Jouw integriteit, flexibiliteit en communicatieve vaardigheden stellen je in staat om effectief te communiceren met verschillende belanghebbenden.

Je hebt aantoonbare ervaring in het opstellen en toepassen van kaders en procedures op het gebied van (fysiek) informatiebeheer. Daarnaast ben je bekend met het voorbereiden van vernietigingsacties, het overbrengen van archieven en het opstellen van verklaringen van vernietiging en overbrenging. Jouw afgeronde hbo-opleiding vormt een stevige basis voor je expertise.

Ervaring met het actief begeleiden en faciliteren van medewerkers in hun informatiebehoeften is een pré, en je beschikt over overtuigingskracht waarmee je anderen kunt motiveren en overtuigen van het belang van informatiebeheer.

Verder heb je:

Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer.
Ervaring met taken op het gebied van selectie en vernietiging en overbrenging van archiefbescheiden.
Ervaring met het inventariseren van archieven is een pluspunt.
Uitstekende vaardigheden in het opstellen en bijhouden van overzichtslijsten.
Ruime ervaring met het bewerken en registreren van archieven.
Duur en uurtarief van de opdracht
Duur opdracht 3-7-2023 t/m 30-4-2024


36 uur p/w (eventueel 32 uur p/w)

Jouw werkomgeving
Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: wij betalen namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om 50 miljard euro die we overmaken aan zo'n 5,7 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt.

Vanaf 11 locaties maken we ons sterk voor de beste dienstverlening aan onze klanten. Dit doen we met zo'n 4.000 betrokken en kundige collega's. De teams vullen elkaar aan en maken zo samen het verschil. Een baan bij de SVB biedt kansen voor denkers en doeners met initiatief.

Je komt te werken in een hecht, informeel, professioneel en ambitieus team waar de collega’s als één team dezelfde ambitie nastreven. Je krijgt een rol waarin je jouw ervaring prima kwijt kunt en waar veel ruimte is voor jouw initiatief en zelfstandigheid.

De afdeling Informatiebeheer valt binnen Facilities. De afdeling Facilities is een onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Jouw standplaats is Van Heuven Goedhartlaan 1 Amstelveen, dicht bij het busstation en centrum. In overleg met jouw team werk je afwisselend thuis of op locatie. Dit kunnen alle vestigingen van de SVB zijn, met uitzondering van onze vestiging in Groningen. Als indicatie kun je ervan uitgaan dat je één dag per week werkt op locatie Amstelveen en één dag per week op een andere locatie. In piekperiodes kunnen dit ook meerdere dagen zijn.

Thuis werken of op kantoor? Bij de SVB noemen we dit 'Bewust Werken'. Dit gaat verder dan alleen een afweging maken tussen werken op kantoor of thuis (hybride). Met Bewust Werken maak je in overleg met je team en leidinggevende een professionele en bewuste afweging over hoe, waar, wanneer, met wie en met welke middelen jij jouw resultaten optimaal kunt behalen, zowel kwalitatief als kwantitatief. Hierin staat niet alleen het klantbelang voorop maar worden ook de belangen van onze organisatie, de teams en de medewerkers meegewogen. Er is geen dicht getimmerd plan, maar we willen Bewust Werken realiseren door te experimenteren en te leren.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sociale Verzekeringsbank

Rolomschrijving en taakafspraken

-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.

-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.


Wervende tekst:    
Ben jij een proactieve interim professional met een passie voor informatiebeheer? Heb je sterke communicatieve vaardigheden en kun je gemakkelijk contact leggen met mensen? Dan zijn wij op zoek naar jou als Adviseur Informatiebeheer a.i.
Google for Jobs vacaturetitel:    
Tekstblokken
Drie redenen waarom dit jouw opdracht is
Jij brengt de kennis, vaardigheden en het enthousiasme mee die nodig zijn om het beheer van fysieke archieven op een hoger niveau te brengen.
Jij wilt met jouw kennis van archiefbewerking, archiefwet en -regelgeving en jouw kunde op het gebied van archiefbeheer samenwerken om het fysieke archief in goede, geordende en toegankelijke staat te brengen.
Jij wilt het verschil maken binnen een organisatie met maatschappelijke impact.
Jij doet het
Vanuit team Informatiebeheer zijn wij op zoek naar een Adviseur Informatiebeheer die ons voor de periode juli 2023 tot en met april 2024 (landelijk) komt ondersteunen. Namens team Informatiemanagement werk je mee aan het opstellen en beheren van kaders op het gebied van fysieke archieven maar ook aan het begeleiden en deels zelf uitvoeren van activiteiten op het gebied van archiefbeheer.

Naast je taken op het gebied van archiefbeheer ben je een belangrijke speler in het adviseren van proceseigenaren en andere stakeholders over complexe vraagstukken op het gebied van (fysiek) informatiebeheer.

Je komt terecht in een professionele en dynamische werkomgeving waar je jouw nauwkeurigheid, analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden kunt inzetten en verder ontwikkelen.

Als Adviseur Informatiebeheer heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden:

bijdragen aan het opstellen en beheren van kaders op het gebied van fysiek archiefbeheer;
afstemmen met proceseigenaren en andere stakeholders over alternatieve oplossingen voor het beheren, bewerken en voorbereiden voor vernietiging van archiefbescheiden;
actief begeleiden en faciliteren van medewerkers op locatie bij het voorbereiden en uitvoeren van acties op het gebied van archiefvernietiging en archiefbewerking (inclusief registratie). Indien nodig kun je tevens zelf activiteiten op het gebied van archiefbewerking en vernietiging uitvoeren;
het voorbereiden van archieven op overbrenging (selecteren, inventariseren, beschrijven en materieel bewerken, schrijven van inleidingen, het opstellen van voorstellen op beperking in de openbaarheid en verklaringen van overbrenging):
het voorbereiden van de vernietiging van archieven (selecteren, vernietigingslijsten opstellen, opstellen van verklaringen van vernietiging en staten van vernietiging) en het afstemmen met interne stakeholders.
Jij bent het
Als Adviseur Informatiebeheer stap je makkelijk op mensen af en je laat een combinatie zien van kennis en goede communicatieve vaardigheden. Jouw integriteit, flexibiliteit en communicatieve vaardigheden stellen je in staat om effectief te communiceren met verschillende belanghebbenden.

Je hebt aantoonbare ervaring in het opstellen en toepassen van kaders en procedures op het gebied van (fysiek) informatiebeheer. Daarnaast ben je bekend met het voorbereiden van vernietigingsacties, het overbrengen van archieven en het opstellen van verklaringen van vernietiging en overbrenging. Jouw afgeronde hbo-opleiding vormt een stevige basis voor je expertise.

Ervaring met het actief begeleiden en faciliteren van medewerkers in hun informatiebehoeften is een pré, en je beschikt over overtuigingskracht waarmee je anderen kunt motiveren en overtuigen van het belang van informatiebeheer.

Verder heb je:

Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer.
Ervaring met taken op het gebied van selectie en vernietiging en overbrenging van archiefbescheiden.
Ervaring met het inventariseren van archieven is een pluspunt.
Uitstekende vaardigheden in het opstellen en bijhouden van overzichtslijsten.
Ruime ervaring met het bewerken en registreren van archieven.
Duur en uurtarief van de opdracht
Duur opdracht 3-7-2023 t/m 30-4-2024


36 uur p/w (eventueel 32 uur p/w)

Jouw werkomgeving
Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: wij betalen namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om 50 miljard euro die we overmaken aan zo'n 5,7 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt.

Vanaf 11 locaties maken we ons sterk voor de beste dienstverlening aan onze klanten. Dit doen we met zo'n 4.000 betrokken en kundige collega's. De teams vullen elkaar aan en maken zo samen het verschil. Een baan bij de SVB biedt kansen voor denkers en doeners met initiatief.

Je komt te werken in een hecht, informeel, professioneel en ambitieus team waar de collega’s als één team dezelfde ambitie nastreven. Je krijgt een rol waarin je jouw ervaring prima kwijt kunt en waar veel ruimte is voor jouw initiatief en zelfstandigheid.

De afdeling Informatiebeheer valt binnen Facilities. De afdeling Facilities is een onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Jouw standplaats is Van Heuven Goedhartlaan 1 Amstelveen, dicht bij het busstation en centrum. In overleg met jouw team werk je afwisselend thuis of op locatie. Dit kunnen alle vestigingen van de SVB zijn, met uitzondering van onze vestiging in Groningen. Als indicatie kun je ervan uitgaan dat je één dag per week werkt op locatie Amstelveen en één dag per week op een andere locatie. In piekperiodes kunnen dit ook meerdere dagen zijn.

Thuis werken of op kantoor? Bij de SVB noemen we dit 'Bewust Werken'. Dit gaat verder dan alleen een afweging maken tussen werken op kantoor of thuis (hybride). Met Bewust Werken maak je in overleg met je team en leidinggevende een professionele en bewuste afweging over hoe, waar, wanneer, met wie en met welke middelen jij jouw resultaten optimaal kunt behalen, zowel kwalitatief als kwantitatief. Hierin staat niet alleen het klantbelang voorop maar worden ook de belangen van onze organisatie, de teams en de medewerkers meegewogen. Er is geen dicht getimmerd plan, maar we willen Bewust Werken realiseren door te experimenteren en te leren.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Patrick Szigeti

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center