Opdrachten

Sociale Verzekeringsbank Beleidsadviseur HR

Beleidsadviseur HR

Info

Functie

Beleidsadviseur HR

Locatie

Amstelveen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.08.2022 - 31.12.2022

Opdrachtnummer

116165

Sluitingsdatum

date-icon08.08.2022 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Je gaat aan de slag met de modernisering van het Handboek HR van de SVB.

Doel van de modernisering van het Handboek HR is om het arbeidsvoorwaardenbeleid aan te laten sluiten bij de visie en doelstellingen van de SVB, vereenvoudiging van de bestaande regelingen en het vertalen van wet- en regelgeving naar passend HR-beleid.

De SVB kent een eigen bedrijfs-cao die recentelijk is afgesloten voor een jaar. Wijzigingen in deze cao moeten verwerkt worden in de regelingen zoals opgenomen in het Handboek HR. Daarnaast moeten ook de overige reeds bestaande regelingen opgenomen in het Handboek HR herijkt en gemoderniseerd worden. Hierbij heb je een coördinerende rol, waarbij je regelmatig overleg en afstemming hebt met o.a. de collega’s van het team Arbeidszaken, de arbeidsrechtjurist, de manager Beleid & Organisatie, de afdeling Communicatie en de klankbordgroep. Als sluitstuk van de opdracht kan het gemoderniseerde Handboek HR gecommuniceerd worden naar onze medewerkers en overige stakeholders.

Je bent in staat om multidisciplinair samen te werken met de stakeholders, op meerdere niveaus binnen de organisatie te acteren en bent een vanzelfsprekende sparringpartner.

Gedurende je opdracht is je aandachtsgebied gericht op het overkoepelende arbeidsvoorwaardenbeleid met bijbehorende werkprocessen.

Verder voer je algemene werkzaamheden uit, zoals:

Het adviseren van het management, HR advies en het HR Service Center over arbeidsrechtelijke en arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken en werkprocessen in brede zin;
Als (juridisch) beleidsadviseur adviseer je op concernniveau over de ontwikkeling en implementatie van HR- en arbeidsvoorwaardenbeleid als gevolg van cao-wijzigingen en ook nieuwe gewijzigde wet- en regelgeving; ook herijking van beleid is onderdeel van het takenpakket.


Eisen:
-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.
-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.

-Je hebt een academisch werk- en denkniveau;
-Je hebt een positieve en flexibele houding en bent oplossingsgericht;
-Je hebt overtuigingskracht en je weet conflicterende stakeholders, prioriteiten en deadlines goed te managen;
-Je hebt goede schriftelijke- en communicatieve vaardigheden en weet op elk niveau te communiceren;
-Je hebt oog voor actuele thema’s op het gebied van arbeidsvoorwaarden;
-Je bent een verbinder en bent organisatiesensitief;
-Je bent analytisch, resultaatgericht en kan goed zelfstandig werken;
-Je hebt ervaring met het opstellen en schrijven van HR-beleid


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sociale Verzekeringsbank

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Je gaat aan de slag met de modernisering van het Handboek HR van de SVB.

Doel van de modernisering van het Handboek HR is om het arbeidsvoorwaardenbeleid aan te laten sluiten bij de visie en doelstellingen van de SVB, vereenvoudiging van de bestaande regelingen en het vertalen van wet- en regelgeving naar passend HR-beleid.

De SVB kent een eigen bedrijfs-cao die recentelijk is afgesloten voor een jaar. Wijzigingen in deze cao moeten verwerkt worden in de regelingen zoals opgenomen in het Handboek HR. Daarnaast moeten ook de overige reeds bestaande regelingen opgenomen in het Handboek HR herijkt en gemoderniseerd worden. Hierbij heb je een coördinerende rol, waarbij je regelmatig overleg en afstemming hebt met o.a. de collega’s van het team Arbeidszaken, de arbeidsrechtjurist, de manager Beleid & Organisatie, de afdeling Communicatie en de klankbordgroep. Als sluitstuk van de opdracht kan het gemoderniseerde Handboek HR gecommuniceerd worden naar onze medewerkers en overige stakeholders.

Je bent in staat om multidisciplinair samen te werken met de stakeholders, op meerdere niveaus binnen de organisatie te acteren en bent een vanzelfsprekende sparringpartner.

Gedurende je opdracht is je aandachtsgebied gericht op het overkoepelende arbeidsvoorwaardenbeleid met bijbehorende werkprocessen.

Verder voer je algemene werkzaamheden uit, zoals:

Het adviseren van het management, HR advies en het HR Service Center over arbeidsrechtelijke en arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken en werkprocessen in brede zin;
Als (juridisch) beleidsadviseur adviseer je op concernniveau over de ontwikkeling en implementatie van HR- en arbeidsvoorwaardenbeleid als gevolg van cao-wijzigingen en ook nieuwe gewijzigde wet- en regelgeving; ook herijking van beleid is onderdeel van het takenpakket.


Eisen:
-Bij het aanbieden van een kandidaat op bovenstaande aanvraag is een doorleenconstructie niet toegestaan. De kandidaat dient in dienst te zijn bij uw organisatie.    Indien er wel sprake is van een extra schakel in de keten zullen wij uw aanbieding niet in behandeling nemen en direct afwijzen.
-Geldige VOG is nodig bij inzet, eerder starten is niet mogelijk.

-Je hebt een academisch werk- en denkniveau;
-Je hebt een positieve en flexibele houding en bent oplossingsgericht;
-Je hebt overtuigingskracht en je weet conflicterende stakeholders, prioriteiten en deadlines goed te managen;
-Je hebt goede schriftelijke- en communicatieve vaardigheden en weet op elk niveau te communiceren;
-Je hebt oog voor actuele thema’s op het gebied van arbeidsvoorwaarden;
-Je bent een verbinder en bent organisatiesensitief;
-Je bent analytisch, resultaatgericht en kan goed zelfstandig werken;
-Je hebt ervaring met het opstellen en schrijven van HR-beleid


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Vicky Brokmann

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.