Opdrachten

Raad van State Projectleider Zaak- en Document Management Systeem

Projectleider Zaak- en Document Management Systeem

Info

Functie

Projectleider Zaak- en Document Management Systeem

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

08.01.2023 - 29.06.2023

Opdrachtnummer

125101

Sluitingsdatum

date-icon28.11.2022 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

De Raad van State heeft twee functies. Enerzijds is de Afdeling advisering van de Raad van State onafhankelijk adviseur van
de regering en parlement over de wetgeving en bestuur en anderzijds is de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van
State de hoogste algemene bestuursrechter van het land.

De Raad van State stelt zich ten doel om door advisering aan wetgever en bestuur en door bestuursrechtspraak bij te dragen
aan behoud en versterking van de democratische rechtsstaat en bewaakt de eenheid, legitimiteit en kwaliteit van openbaar
bestuur in brede zin. De Grondwet en de Wet op de Raad van State vormen het wettelijk kader, waarbinnen de Raad van
State zijn taken verricht. Het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden vormt de grondslag voor zijn werkzaamheden als
Raad van State van het Koninkrijk.
- De Afdeling Advisering brengt zijn adviezen over wetsvoorstellen, algemene maatregelen van het bestuur en internationale
verdragen uit aan de regering. Bij advisering let zij op onder meer de beleid analytische, de juridische en de wetstechnische
kwaliteit van de adviesaanvragen. De Afdeling advisering is voor dit werk verdeeld in vier secties die elk de adviezen over de
voorstellen van twee of drie ministeries voorbereiden.
- De Afdeling bestuursrechtspraak spreekt recht in hoogste instantie in geschillen tussen de burger en de overheid. Bekende
voorbeelden zijn geschillen omtrent omgevingsvergunningen (bouw-, Kap-, milieu-, en monumentenvergunningen),
handhavingsgeschillen, subsidies en beslissingen op basis van de Wet openbaarheid van bestuur. Daarnaast spreekt de
Afdeling bestuursrechtspraak recht in geschillen op het gebied van de ruimtelijk ordening en de vreemdelingenwet.

De Raad van State bestaat uit een vice-president en circa 70 leden, die staatsraden worden genoemd. De koning is voorzitter
van de Raad van State, maar dat is een ceremoniële en symbolische functie. De ambtelijke organisatie van de raad van State
bestaat uit ongeveer 650 medewerkers, van wie de helft jurist is. De secretaris heeft leiding over de ambtelijke organisatie
die bestaat uit vier directies, te weten directie Advisering, directie Bestuursrechtspraak, directe Bestuursondersteuning en
directie Bedrijfsondersteuning (incl. afdeling ICT)



Achtergrond opdracht:

De Raad van State is bezig met digitalisering. Streven is om in 2025 de digitale transitie bij de Raad van State te hebben
afgerond. Deze digitale transitie heeft als doel een wendbare organisatie te zijn, waarbij het gaat om waarde creatie voor
diegenen die gebruik maken van de diensten van de Raad van State. Het resultaat van deze digitale transitie voor de Raad
van State moet zijn dat ‘het papier de keten uit is’ en er volledig ‘digitaal’ kan worden gewerkt. Maar ook dat een (digitale)
basis is gelegd om verder te innoveren met de technologieën van dat moment. De Raad van State is bezig met het realiseren
van een nieuw zaak- en documentmanagementsysteem, portaalfunctie voor digitaal procederen, introductie van een nieuw
kennissysteem, documentcreatie, elektronische handtekening, optimaliseren roosteren & plannen en versterken van
management informatie.

Opdrachtomschrijving:

Je bent verantwoordelijk voor de projectmatige invoering van het geselecteerde Zaak- en Document Management Systeem
(project Raadsaam). Naast Raadsaam heb je ook de verantwoordelijk voor de projectmatige uitrol van de document creatie
applicatie Xential en het project Koppeldiensten (= koppelvlak met interne- en externe bronnen).
Inhoudelijk:
Je stuurt je projectteam en bij de projecten betrokken partijen aan, voor de business-analyse fase en de modellerings-, testen
invoeringswerkzaamheden per op de business-analyse volgende fases.
Je stelt plannen en planningen op voor de projectmatige uitvoering van de projecten en je rapporteert daar periodiek over.
Je richt een meerjaren project planning in en onderhoudt deze, voor de stapsgewijze invoering per organisatie-onderdeel.
Je werkt intensief samen met de transitiemanager bij deze stapsgewijze implementatie.
Je creëert betrokkenheid, energie en draagvlak voor de oplossing bij de gebruikersorganisatie en externe belanghebbenden.
Je houdt rekening met de bedrijfscultuur
Je implementeert Raadsaam en Xential terwijl het primaire proces doorgang blijft vinden.
Je rapporteert periodiek over de voortgang van de projecten, over de optredende risico's en de zonodig te nemen
mitigerende maatregelen.
Algemeen:
Je hebt aantoonbare ervaring met het invoeren van informatiesystemen (bij voorkeur een zaak- en document management
systeem) in complexere organisaties
Je hebt aantoonbare ervaring in het managen van complexe projecten op zowel strategisch (bestuurlijk) niveau, als op
tactisch niveau
Je bent gedreven, energiek en ambitieus en je weet wat er nodig is om je projectdoelstellingen te halen, op de juiste manier
en binnen de tijd.
Je hebt ervaring in de aansturing en samenwerking van externe partijen en in het samenwerken met projectleiders met
projectafhankeljke projecten.
Je hebt sterke netwerkvaardigheden en weet deze ook effectief in te zetten.
Je bent besluitvaardig en gericht op resultaat, zonder menselijke verhoudingen uit het oog te verliezen.

Eisen:

- Project- en programmamanagement (10 jaar)
- organisatorisch complexe IT-projecten op het gebied van
- WO, bij voorkeur richting ICT of informatiemanagement
- Ruime, aantoonbare ervaring met complexe IT-projecten binnen de overheid, bij voorkeur binnen organisaties met een juridische taak. (10 jaar)
- Proactief, flexibel en creatief

Wensen:

- Professional projectmanager
- Prince 2 
- Agile Scrum


Aanvullende informatie:
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Raad van State

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

De Raad van State heeft twee functies. Enerzijds is de Afdeling advisering van de Raad van State onafhankelijk adviseur van
de regering en parlement over de wetgeving en bestuur en anderzijds is de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van
State de hoogste algemene bestuursrechter van het land.

De Raad van State stelt zich ten doel om door advisering aan wetgever en bestuur en door bestuursrechtspraak bij te dragen
aan behoud en versterking van de democratische rechtsstaat en bewaakt de eenheid, legitimiteit en kwaliteit van openbaar
bestuur in brede zin. De Grondwet en de Wet op de Raad van State vormen het wettelijk kader, waarbinnen de Raad van
State zijn taken verricht. Het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden vormt de grondslag voor zijn werkzaamheden als
Raad van State van het Koninkrijk.
- De Afdeling Advisering brengt zijn adviezen over wetsvoorstellen, algemene maatregelen van het bestuur en internationale
verdragen uit aan de regering. Bij advisering let zij op onder meer de beleid analytische, de juridische en de wetstechnische
kwaliteit van de adviesaanvragen. De Afdeling advisering is voor dit werk verdeeld in vier secties die elk de adviezen over de
voorstellen van twee of drie ministeries voorbereiden.
- De Afdeling bestuursrechtspraak spreekt recht in hoogste instantie in geschillen tussen de burger en de overheid. Bekende
voorbeelden zijn geschillen omtrent omgevingsvergunningen (bouw-, Kap-, milieu-, en monumentenvergunningen),
handhavingsgeschillen, subsidies en beslissingen op basis van de Wet openbaarheid van bestuur. Daarnaast spreekt de
Afdeling bestuursrechtspraak recht in geschillen op het gebied van de ruimtelijk ordening en de vreemdelingenwet.

De Raad van State bestaat uit een vice-president en circa 70 leden, die staatsraden worden genoemd. De koning is voorzitter
van de Raad van State, maar dat is een ceremoniële en symbolische functie. De ambtelijke organisatie van de raad van State
bestaat uit ongeveer 650 medewerkers, van wie de helft jurist is. De secretaris heeft leiding over de ambtelijke organisatie
die bestaat uit vier directies, te weten directie Advisering, directie Bestuursrechtspraak, directe Bestuursondersteuning en
directie Bedrijfsondersteuning (incl. afdeling ICT)



Achtergrond opdracht:

De Raad van State is bezig met digitalisering. Streven is om in 2025 de digitale transitie bij de Raad van State te hebben
afgerond. Deze digitale transitie heeft als doel een wendbare organisatie te zijn, waarbij het gaat om waarde creatie voor
diegenen die gebruik maken van de diensten van de Raad van State. Het resultaat van deze digitale transitie voor de Raad
van State moet zijn dat ‘het papier de keten uit is’ en er volledig ‘digitaal’ kan worden gewerkt. Maar ook dat een (digitale)
basis is gelegd om verder te innoveren met de technologieën van dat moment. De Raad van State is bezig met het realiseren
van een nieuw zaak- en documentmanagementsysteem, portaalfunctie voor digitaal procederen, introductie van een nieuw
kennissysteem, documentcreatie, elektronische handtekening, optimaliseren roosteren & plannen en versterken van
management informatie.

Opdrachtomschrijving:

Je bent verantwoordelijk voor de projectmatige invoering van het geselecteerde Zaak- en Document Management Systeem
(project Raadsaam). Naast Raadsaam heb je ook de verantwoordelijk voor de projectmatige uitrol van de document creatie
applicatie Xential en het project Koppeldiensten (= koppelvlak met interne- en externe bronnen).
Inhoudelijk:
Je stuurt je projectteam en bij de projecten betrokken partijen aan, voor de business-analyse fase en de modellerings-, testen
invoeringswerkzaamheden per op de business-analyse volgende fases.
Je stelt plannen en planningen op voor de projectmatige uitvoering van de projecten en je rapporteert daar periodiek over.
Je richt een meerjaren project planning in en onderhoudt deze, voor de stapsgewijze invoering per organisatie-onderdeel.
Je werkt intensief samen met de transitiemanager bij deze stapsgewijze implementatie.
Je creëert betrokkenheid, energie en draagvlak voor de oplossing bij de gebruikersorganisatie en externe belanghebbenden.
Je houdt rekening met de bedrijfscultuur
Je implementeert Raadsaam en Xential terwijl het primaire proces doorgang blijft vinden.
Je rapporteert periodiek over de voortgang van de projecten, over de optredende risico's en de zonodig te nemen
mitigerende maatregelen.
Algemeen:
Je hebt aantoonbare ervaring met het invoeren van informatiesystemen (bij voorkeur een zaak- en document management
systeem) in complexere organisaties
Je hebt aantoonbare ervaring in het managen van complexe projecten op zowel strategisch (bestuurlijk) niveau, als op
tactisch niveau
Je bent gedreven, energiek en ambitieus en je weet wat er nodig is om je projectdoelstellingen te halen, op de juiste manier
en binnen de tijd.
Je hebt ervaring in de aansturing en samenwerking van externe partijen en in het samenwerken met projectleiders met
projectafhankeljke projecten.
Je hebt sterke netwerkvaardigheden en weet deze ook effectief in te zetten.
Je bent besluitvaardig en gericht op resultaat, zonder menselijke verhoudingen uit het oog te verliezen.

Eisen:

- Project- en programmamanagement (10 jaar)
- organisatorisch complexe IT-projecten op het gebied van
- WO, bij voorkeur richting ICT of informatiemanagement
- Ruime, aantoonbare ervaring met complexe IT-projecten binnen de overheid, bij voorkeur binnen organisaties met een juridische taak. (10 jaar)
- Proactief, flexibel en creatief

Wensen:

- Professional projectmanager
- Prince 2 
- Agile Scrum


Aanvullende informatie:
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Jacqueline Graaf

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center