Opdrachten

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (BT) Demand Manager IenE

Demand Manager IenE

Info

Functie

Demand Manager IenE

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

22.05.2022 - 15.12.2022

Opdrachtnummer

107273

Sluitingsdatum

date-icon05.05.2022 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Er is behoefte aan extra ondersteuning op het gebied van demand management. De complexe veranderingen hebben grote impact op de teams en op het gehele informatielandschap. Daarbij is het belangrijk dat de verschillende systemen mee veranderen met de klantbehoefte en up-to-date blijven. De demand manager zorgt ervoor dat de behoefte van de klant op de juiste manier wordt door vertaald naar de diverse leveranciers van IenE. Daarbij zorgt hij/zij voor een verandering van klant/leveranciersverhouding naar samen optrekken (partnership) met de leverancier, van diensten op maat voor IenW naar gestandaardiseerde dienstverlening en van betalen voor inspanning naar betalen voor gebruik. De demand manager maakt de impact op de teams inzichtelijk en neemt de teams hier actief in mee. Daarbij zorgt hij/zij dat deze verandering wordt geborgd in kennis en documentatie. 

Concreet voert de demand manager de volgende taken uit:
• Het vaststellen van de behoefte mbt de informatievoorziening en deze vertalen naar de juiste (technische) aspecten; 
• Het beheren en optimaliseren van de sturingsprocessen om de klantwensen in kaart te brengen;
• Het communiceren met zowel leverancier als met de diverse klanten binnen IenW;
• Het doen van verbetervoorstellen tbv de processen en zorg dragen voor de implementatie en acceptatie van de voorgestelde verbeteringen; 
• Het formuleren van eisen aan de I&E dienstverlening zodat deze voldoen aan de behoefte van de klant;
• Managen van organisatorische knelpunten, problemen.


Achtergrond opdracht:

Bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ligt de focus van de directie Informatie en Exploitatie (I&E) op het verkrijgen van de juiste systemen en het bouwen aan een team met de juiste samenstelling, vaardigheden en vakinhoudelijke kennis om nieuwe ontwikkelingen in dit werkveld te kunnen adopteren. De directie I&E bestaat uit circa 130 medewerkers. De komende tijd zal er gewerkt worden aan sterke en duurzame teams die richting de toekomst mee kan gaan in de ontwikkelingen. 

Binnen de directie I&E zijn 3 afdelingen: Business Informatie, Ontwikkeling en Exploitatie. Deze afdelingen zijn verantwoordelijk voor een diversiteit aan onderwerpen, zoals Bedrijfsvoeringssystemen, Informatiehuishouding, Cybersecurity en de Kantoorautomatisering. 

Bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ligt de focus op het verkrijgen van de juiste systemen. De klantbehoeften staan daarbij centraal. Dit levert een natuurlijk spanningsveld op tussen ‘willen’ en ‘kunnen’. Immers niet alles waar de klant behoefte aan heeft, past in standaardoplossingen en klanten hebben niet altijd een beeld hoe marktontwikkelingen zijn behoeften beïnvloeden. Om dit spanningsveld tussen klantbehoeften en marktontwikkelingen in betere banen te leiden is behoefte aan een demand manager I&E.


Eisen:

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting   op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
-Academisch werk- en denkniveau;
-Beschikbaar in week 19 voor een interview is een knock-out criterium!
-Kennis van S/4HANA en SAAS oplossingen
-kennis van informatiebeheer-, systemen-, en analyse
-Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie en het opzetten en implementeren van verbetervoorstellen (5 jaar).
-Aantoonbare werkervaring met demand management (5 jaar).
-Aantoonbare werkervaring met programma en projectmanagement; Ervaring in het aansturen van teams (5 jaar).
-Aantoonbare werkervaring met en kennis van informatiebeheer-, systemen- en analyse (5 jaar).

Wensen:
• Inzet zo spoedig mogelijk, 36 uur per week • Periode: tot eind van het jaar met opties tot verlenging met maximaal 36 maanden• Standplaats: Den Haag

Competenties:
• Klantgericht;• Pragmatisch en resultaatgericht;• Verbinden;• Samenwerken;• Communicatieve vaardigheden;• Initiatief nemend;• Plannen en organiseren;• Doortastend vermogen (overtuigingskracht);• Organisatiebewustzijn.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Er is behoefte aan extra ondersteuning op het gebied van demand management. De complexe veranderingen hebben grote impact op de teams en op het gehele informatielandschap. Daarbij is het belangrijk dat de verschillende systemen mee veranderen met de klantbehoefte en up-to-date blijven. De demand manager zorgt ervoor dat de behoefte van de klant op de juiste manier wordt door vertaald naar de diverse leveranciers van IenE. Daarbij zorgt hij/zij voor een verandering van klant/leveranciersverhouding naar samen optrekken (partnership) met de leverancier, van diensten op maat voor IenW naar gestandaardiseerde dienstverlening en van betalen voor inspanning naar betalen voor gebruik. De demand manager maakt de impact op de teams inzichtelijk en neemt de teams hier actief in mee. Daarbij zorgt hij/zij dat deze verandering wordt geborgd in kennis en documentatie. 

Concreet voert de demand manager de volgende taken uit:
• Het vaststellen van de behoefte mbt de informatievoorziening en deze vertalen naar de juiste (technische) aspecten; 
• Het beheren en optimaliseren van de sturingsprocessen om de klantwensen in kaart te brengen;
• Het communiceren met zowel leverancier als met de diverse klanten binnen IenW;
• Het doen van verbetervoorstellen tbv de processen en zorg dragen voor de implementatie en acceptatie van de voorgestelde verbeteringen; 
• Het formuleren van eisen aan de I&E dienstverlening zodat deze voldoen aan de behoefte van de klant;
• Managen van organisatorische knelpunten, problemen.


Achtergrond opdracht:

Bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ligt de focus van de directie Informatie en Exploitatie (I&E) op het verkrijgen van de juiste systemen en het bouwen aan een team met de juiste samenstelling, vaardigheden en vakinhoudelijke kennis om nieuwe ontwikkelingen in dit werkveld te kunnen adopteren. De directie I&E bestaat uit circa 130 medewerkers. De komende tijd zal er gewerkt worden aan sterke en duurzame teams die richting de toekomst mee kan gaan in de ontwikkelingen. 

Binnen de directie I&E zijn 3 afdelingen: Business Informatie, Ontwikkeling en Exploitatie. Deze afdelingen zijn verantwoordelijk voor een diversiteit aan onderwerpen, zoals Bedrijfsvoeringssystemen, Informatiehuishouding, Cybersecurity en de Kantoorautomatisering. 

Bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ligt de focus op het verkrijgen van de juiste systemen. De klantbehoeften staan daarbij centraal. Dit levert een natuurlijk spanningsveld op tussen ‘willen’ en ‘kunnen’. Immers niet alles waar de klant behoefte aan heeft, past in standaardoplossingen en klanten hebben niet altijd een beeld hoe marktontwikkelingen zijn behoeften beïnvloeden. Om dit spanningsveld tussen klantbehoeften en marktontwikkelingen in betere banen te leiden is behoefte aan een demand manager I&E.


Eisen:

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting   op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
-Academisch werk- en denkniveau;
-Beschikbaar in week 19 voor een interview is een knock-out criterium!
-Kennis van S/4HANA en SAAS oplossingen
-kennis van informatiebeheer-, systemen-, en analyse
-Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie en het opzetten en implementeren van verbetervoorstellen (5 jaar).
-Aantoonbare werkervaring met demand management (5 jaar).
-Aantoonbare werkervaring met programma en projectmanagement; Ervaring in het aansturen van teams (5 jaar).
-Aantoonbare werkervaring met en kennis van informatiebeheer-, systemen- en analyse (5 jaar).

Wensen:
• Inzet zo spoedig mogelijk, 36 uur per week • Periode: tot eind van het jaar met opties tot verlenging met maximaal 36 maanden• Standplaats: Den Haag

Competenties:
• Klantgericht;• Pragmatisch en resultaatgericht;• Verbinden;• Samenwerken;• Communicatieve vaardigheden;• Initiatief nemend;• Plannen en organiseren;• Doortastend vermogen (overtuigingskracht);• Organisatiebewustzijn.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Roy Udo

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center