Opdrachten

Ministerie van Financiën (BT) Kwartiermaker Servicedesk

Kwartiermaker Servicedesk

Info

Functie

Kwartiermaker Servicedesk

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

15.03.2022 - 13.11.2022

Opdrachtnummer

102647

Sluitingsdatum

date-icon14.03.2022 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

De servicedesk binnen de Eenheid I is medeverantwoordelijk voor de realisatie, operationeel beheer en beschikbaarheid van gemeenschappelijke platformen als Active Directory en VMware, maar o.a. ook voor de vragen vanuit interne directies m.b.t. specifieke applicaties, voor het melden van in- en uitdiensttredingen en voor data analyse gerelateerde vragen.

Vanuit de toenemende vraag vanuit de organisatie om de servicedesk van de Eenheid I als aanspreekpunt te laten dienen voor alle (externe) IT-leveranciers en de betrokken medewerkers binnen het ministerie, heeft de Eenheid I de ambitie de servicedesk door te ontwikkelen. Voor deze doorontwikkeling zoekt het ministerie van Financiën een ervaren kwartiermaker servicedesk / incidentmanager.

De kwartiermaker servicedesk is verantwoordelijk voor het inrichten van een Servicedesk 2.0. Dit houdt in dat de kwartiermaker de servicedesk inricht met adequate ondersteunende ITIL-processen en een CMDB, zorg draagt voor bemensing van de servicedesk, opleiding van de medewerkers en een goede positionering richting alle betrokkenen zoals gebruikers, functioneel beheer en interne en externe leveranciers. De nieuwe servicedesk zal gebruik gaan maken van de software van Topdesk. Daarnaast dient de kwartiermaker ook invulling te geven aan de rol van incidentmanager/problemmanager.


Ook denkt de kwartiermaker mee bij het inrichten van de Topdeskmodules (incident-, problem- en changemanagement en configuratiemanagement). Op die manier kan de servicedesk al bekend raken met de modules en wordt gewaarborgd dat de Topdeskinrichting aansluit op de dagelijkse werkzaamheden binnen de servicedesk. De kwartiermaker komt te werken in een complexe omgeving die nog volop in ontwikkeling is. Daarmee krijgt zij/hij te maken veel verschillende stakeholders met uiteenlopende belangen. Het ministerie van Financiën zoekt een kwartiermaker die structuur kan aanbrengen in dit complexe landschap. We verwachten daarom dat de kwartiermaker een planner en een organisatietalent is.

Taken:
• Inrichten van een nieuwe servicedesk 2.0 – een servicedesk die tegemoetkomt aan de wensen van de (interne) klanten;
• Meewerken in een project gericht op het implementeren van Topdesk en ondersteunende ITIL-processen (incident-, problem- en changemanagement) en een CMDB
• Zorgdragen voor bemensing van de nieuwe servicdesk;
• Zorgdragen voor opleiding, training en coaching van de medewerkers servicedesk;
• Uitwerken en implementeren van werkinstructies voor de servicedesk;
• Inrichten van functioneel beheer Topdesk;
• Positioneren van de servicedesk richting alle betrokkenen (gebruikers, functioneel beheer, interne en externe leveranciers);
• Ontwikkelen ondersteuning/werkwijze going concern conform de nieuw ingerichte processen incident-, problem en changemanagement;
• Borgen van een adequaat functionerende servicedesk in de nazorgfase;
• Beoordelen incidenten door het vaststellen van de impact en de urgentie van het incident;
• Inplannen / inzetten van de servicedeskmedewerkers voor het oplossen en voorkomen van incidenten;
• Rapporteren op (voortgang en ontwikkeling van) incidenten;
• Escaleren van incidenten indien deze zich ontwikkelen naar problems;
• Coördineren van het incident- en problem management proces.


Achtergrond opdracht:

De directie Bedrijfsvoering valt rechtstreeks onder de plaatsvervangend secretaris-generaal. We adviseren en ondersteunen het primaire proces van het ministerie van Financiën op het gebied van personeel, informatievoorziening, organisatie, financiën, automatisering, administratie en huisvesting. Onze werkprocessen zijn verdeeld over drie eenheden, waaronder de eenheid Informatisering.

Eenheid Informatisering
Onze missie bij de Eenheid Informatisering? De best mogelijke informatievoorziening leveren voor het ministerie van Financiën. Vanzelfsprekend staat de toegevoegde waarde voor de afnemer hierbij centraal. Onze eenheid bestaat uit het CIO-office en de teams Dienstenmanagement, Informatievoorziening en IT-specials. Samen werken we door te verbinden, vereenvoudigen en vernieuwen.

We verbinden de wensen van de business, collega’s van het primaire proces en verschillende teams van de eenheid. Samen werken we voor de medewerkers en managers van het beleidsdepartement met en focus op moderne, innovatieve dienstverlening en waardecreatie. We vereenvoudigen door best practices toe te passen. Zo garanderen we klantvriendelijkheid, efficiency en gemak. Tot slot vernieuwen we door innovaties te verkennen en in te spelen op toekomstige ontwikkelingen. We moderniseren onze technische infrastructuur, werken aan digitalisering en introduceren agilewerkmethodes. Zo versterken we onze informatiefunctie.


Afdeling IT-Special
Bij de afdeling IT-Specials werken we voornamelijk in een agile- of DevOps-omgeving met ICTpartners en interne klanten. Het merendeel van onze technische infrastructuur wordt namelijk gehost en gehoused door externe leveranciers. De samenwerking met deze leveranciers? Die vullen we met ongeveer twaalf collega’s van onze afdeling in op basis van co-creatie.


Eisen:

• Een doorleenconstructie is niet toegestaan;
• Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s;
• Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens;
• Minimaal hbo werk- en denkniveau in een IT-richting;
• Minimaal 2 jaar ervaring als incidentmanager of ervaring binnen een soortgelijke rol;
• Aantoonbare ervaring met het opzetten/implementeren van een servicedesk;
• Aantoonbare ervaring met aansturen van medewerkers/project;
• Ervaring met Topdesk.

Wensen:
• Ervaring met procesmatig werken onder ITIL methodiek;
• Ervaring met projecten/projectmatig werken binnen een complexe organisatie;
• Ervaring met stakeholdermanagement in een complexe (project)omgeving;
• Beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).

Competenties:
• Klantgerichtheid
• Analyserend vermogen
• Samenwerken
• Omgevingsbewustzijn
• Plannen en organiseren

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Financiën (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

De servicedesk binnen de Eenheid I is medeverantwoordelijk voor de realisatie, operationeel beheer en beschikbaarheid van gemeenschappelijke platformen als Active Directory en VMware, maar o.a. ook voor de vragen vanuit interne directies m.b.t. specifieke applicaties, voor het melden van in- en uitdiensttredingen en voor data analyse gerelateerde vragen.

Vanuit de toenemende vraag vanuit de organisatie om de servicedesk van de Eenheid I als aanspreekpunt te laten dienen voor alle (externe) IT-leveranciers en de betrokken medewerkers binnen het ministerie, heeft de Eenheid I de ambitie de servicedesk door te ontwikkelen. Voor deze doorontwikkeling zoekt het ministerie van Financiën een ervaren kwartiermaker servicedesk / incidentmanager.

De kwartiermaker servicedesk is verantwoordelijk voor het inrichten van een Servicedesk 2.0. Dit houdt in dat de kwartiermaker de servicedesk inricht met adequate ondersteunende ITIL-processen en een CMDB, zorg draagt voor bemensing van de servicedesk, opleiding van de medewerkers en een goede positionering richting alle betrokkenen zoals gebruikers, functioneel beheer en interne en externe leveranciers. De nieuwe servicedesk zal gebruik gaan maken van de software van Topdesk. Daarnaast dient de kwartiermaker ook invulling te geven aan de rol van incidentmanager/problemmanager.


Ook denkt de kwartiermaker mee bij het inrichten van de Topdeskmodules (incident-, problem- en changemanagement en configuratiemanagement). Op die manier kan de servicedesk al bekend raken met de modules en wordt gewaarborgd dat de Topdeskinrichting aansluit op de dagelijkse werkzaamheden binnen de servicedesk. De kwartiermaker komt te werken in een complexe omgeving die nog volop in ontwikkeling is. Daarmee krijgt zij/hij te maken veel verschillende stakeholders met uiteenlopende belangen. Het ministerie van Financiën zoekt een kwartiermaker die structuur kan aanbrengen in dit complexe landschap. We verwachten daarom dat de kwartiermaker een planner en een organisatietalent is.

Taken:
• Inrichten van een nieuwe servicedesk 2.0 – een servicedesk die tegemoetkomt aan de wensen van de (interne) klanten;
• Meewerken in een project gericht op het implementeren van Topdesk en ondersteunende ITIL-processen (incident-, problem- en changemanagement) en een CMDB
• Zorgdragen voor bemensing van de nieuwe servicdesk;
• Zorgdragen voor opleiding, training en coaching van de medewerkers servicedesk;
• Uitwerken en implementeren van werkinstructies voor de servicedesk;
• Inrichten van functioneel beheer Topdesk;
• Positioneren van de servicedesk richting alle betrokkenen (gebruikers, functioneel beheer, interne en externe leveranciers);
• Ontwikkelen ondersteuning/werkwijze going concern conform de nieuw ingerichte processen incident-, problem en changemanagement;
• Borgen van een adequaat functionerende servicedesk in de nazorgfase;
• Beoordelen incidenten door het vaststellen van de impact en de urgentie van het incident;
• Inplannen / inzetten van de servicedeskmedewerkers voor het oplossen en voorkomen van incidenten;
• Rapporteren op (voortgang en ontwikkeling van) incidenten;
• Escaleren van incidenten indien deze zich ontwikkelen naar problems;
• Coördineren van het incident- en problem management proces.


Achtergrond opdracht:

De directie Bedrijfsvoering valt rechtstreeks onder de plaatsvervangend secretaris-generaal. We adviseren en ondersteunen het primaire proces van het ministerie van Financiën op het gebied van personeel, informatievoorziening, organisatie, financiën, automatisering, administratie en huisvesting. Onze werkprocessen zijn verdeeld over drie eenheden, waaronder de eenheid Informatisering.

Eenheid Informatisering
Onze missie bij de Eenheid Informatisering? De best mogelijke informatievoorziening leveren voor het ministerie van Financiën. Vanzelfsprekend staat de toegevoegde waarde voor de afnemer hierbij centraal. Onze eenheid bestaat uit het CIO-office en de teams Dienstenmanagement, Informatievoorziening en IT-specials. Samen werken we door te verbinden, vereenvoudigen en vernieuwen.

We verbinden de wensen van de business, collega’s van het primaire proces en verschillende teams van de eenheid. Samen werken we voor de medewerkers en managers van het beleidsdepartement met en focus op moderne, innovatieve dienstverlening en waardecreatie. We vereenvoudigen door best practices toe te passen. Zo garanderen we klantvriendelijkheid, efficiency en gemak. Tot slot vernieuwen we door innovaties te verkennen en in te spelen op toekomstige ontwikkelingen. We moderniseren onze technische infrastructuur, werken aan digitalisering en introduceren agilewerkmethodes. Zo versterken we onze informatiefunctie.


Afdeling IT-Special
Bij de afdeling IT-Specials werken we voornamelijk in een agile- of DevOps-omgeving met ICTpartners en interne klanten. Het merendeel van onze technische infrastructuur wordt namelijk gehost en gehoused door externe leveranciers. De samenwerking met deze leveranciers? Die vullen we met ongeveer twaalf collega’s van onze afdeling in op basis van co-creatie.


Eisen:

• Een doorleenconstructie is niet toegestaan;
• Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s;
• Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens;
• Minimaal hbo werk- en denkniveau in een IT-richting;
• Minimaal 2 jaar ervaring als incidentmanager of ervaring binnen een soortgelijke rol;
• Aantoonbare ervaring met het opzetten/implementeren van een servicedesk;
• Aantoonbare ervaring met aansturen van medewerkers/project;
• Ervaring met Topdesk.

Wensen:
• Ervaring met procesmatig werken onder ITIL methodiek;
• Ervaring met projecten/projectmatig werken binnen een complexe organisatie;
• Ervaring met stakeholdermanagement in een complexe (project)omgeving;
• Beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).

Competenties:
• Klantgerichtheid
• Analyserend vermogen
• Samenwerken
• Omgevingsbewustzijn
• Plannen en organiseren

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Melanie Muiswinkel

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center