Opdrachten

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat - LNV (BT) Projectsecretaris

Projectsecretaris

Info

Functie

Projectsecretaris

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.01.2023 - 30.07.2023

Opdrachtnummer

127924

Sluitingsdatum

date-icon05.01.2023 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een secretaris die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.
De projectsecretaris is belast met het ondersteunen en adviseren van de projectleider bij het uitvoeren van project Sectorale Interventies Groenten & Fruit. De projectsecretaris is verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van projecten om zodoende de projectorganisatie te ondersteunen bij de uitvoering. Denk hierbij aan ondersteunende taken op het gebied van planning & control, risk & issue management, resource management, kwaliteitsmanagement, status reporting, logistiek en het signaleren van (potentiële) obstakels en vraagstukken.
Daarnaast levert hij/zij daarvoor in het bijzonder een bijdrage aan het opzetten van de projectorganisatie en aan de inrichting van de projectwerkprocessen conform IPMA zoals toegepast binnen RVO.nl.

Om projecten op een transparante manier ten uitvoer te brengen, maakt hij/zij gebruik van projectmanagementmethodieken en stelt deze op een begeleidende manier ter beschikking aan het projectteam en haar stakeholders. Daarnaast ondersteunt hij/zij de projectleider bij:
• het onderhouden van de projectmanagementproducten (PID, projectregister, stuurgroepstukken, etc.)
• het inplannen van overleggen, het inrichten en voeren van een projectadministratie
• het beheren van de integrale projectplanning in de daarvoor gebruikte planningssoftware (Asana)
• het registreren en opstellen van actielijsten, issue logs, RfCs (requests for changes), risicoanalyses, besluiten en overige wijzigingen.
• het bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures
• het onderhouden van capaciteit- en resourceplanning en afhandelen van inhuur van externe medewerkers (flexibele schil)
• het opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën)


Achtergrond opdracht
Schets achtergrond opdracht...............

Binnen RVO wordt – veelal projectmatig - hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening.
In de afdeling Informatiemanagement en Procesontwerp (IMP) is daartoe behoefte aan een projectsecretaris.
De projectsecretaris valt hiërarchisch onder de teammanager KPM en wordt functioneel aangestuurd door de projectleider of programmamanager van het project/programma waarin hij/zij op dat moment werkzaam is.


Eisen
Een doorleenconstructie is niet toegestaan 
IPMA-D, Prince 2 of soortgelijk
Aantoonbare ervaring als PMO of WO werk- en denkniveau (2 jaar)
Ervaring met MS Office (m.n. Excel, Powerpoint, en Word) (2 jaar)
Ervaring met het eigenstandig opzetten en/of verbeteren van PMO (of vergelijkbare werkprocessen) met nadruk op: project
hygiëne en de kwaliteit van het uiteindelijke resultaat. (1 jaar)
Ervaring met project-, programma- of portfoliomanagement tool (o.a. MS-Project, Asana) (1 jaar)


Wensen
De functie-eisen van de projectsecretaris zijn:
• ervaring als een projectsecretaris / PMO’er .
• ervaring gewenst met gevestigde project- en programmamanagement methodieken.
• affiniteit gewenst met ICT en risicomanagement.
• ervaring gewenst met Microsoft Office toepassingen
• ervaring gewenst met project-, programma- of portfoliomanagement tool

Competenties
Competenties:
• Weet van aanpakken, pro-actief
• Plannen, coördineren en organiseren
• Organisatiesensitiviteit
• Analytisch
• Communicatief
• Doelgericht
• Motiveren
• Organiseren
• Samenwerken
• Verbinden
• Enthousiast
• Leergierig
• Creatief
--Gevoel voor humor!--


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant. 
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. 
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op. 
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat - LNV (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een secretaris die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.
De projectsecretaris is belast met het ondersteunen en adviseren van de projectleider bij het uitvoeren van project Sectorale Interventies Groenten & Fruit. De projectsecretaris is verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van projecten om zodoende de projectorganisatie te ondersteunen bij de uitvoering. Denk hierbij aan ondersteunende taken op het gebied van planning & control, risk & issue management, resource management, kwaliteitsmanagement, status reporting, logistiek en het signaleren van (potentiële) obstakels en vraagstukken.
Daarnaast levert hij/zij daarvoor in het bijzonder een bijdrage aan het opzetten van de projectorganisatie en aan de inrichting van de projectwerkprocessen conform IPMA zoals toegepast binnen RVO.nl.

Om projecten op een transparante manier ten uitvoer te brengen, maakt hij/zij gebruik van projectmanagementmethodieken en stelt deze op een begeleidende manier ter beschikking aan het projectteam en haar stakeholders. Daarnaast ondersteunt hij/zij de projectleider bij:
• het onderhouden van de projectmanagementproducten (PID, projectregister, stuurgroepstukken, etc.)
• het inplannen van overleggen, het inrichten en voeren van een projectadministratie
• het beheren van de integrale projectplanning in de daarvoor gebruikte planningssoftware (Asana)
• het registreren en opstellen van actielijsten, issue logs, RfCs (requests for changes), risicoanalyses, besluiten en overige wijzigingen.
• het bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures
• het onderhouden van capaciteit- en resourceplanning en afhandelen van inhuur van externe medewerkers (flexibele schil)
• het opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën)


Achtergrond opdracht
Schets achtergrond opdracht...............

Binnen RVO wordt – veelal projectmatig - hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening.
In de afdeling Informatiemanagement en Procesontwerp (IMP) is daartoe behoefte aan een projectsecretaris.
De projectsecretaris valt hiërarchisch onder de teammanager KPM en wordt functioneel aangestuurd door de projectleider of programmamanager van het project/programma waarin hij/zij op dat moment werkzaam is.


Eisen
Een doorleenconstructie is niet toegestaan 
IPMA-D, Prince 2 of soortgelijk
Aantoonbare ervaring als PMO of WO werk- en denkniveau (2 jaar)
Ervaring met MS Office (m.n. Excel, Powerpoint, en Word) (2 jaar)
Ervaring met het eigenstandig opzetten en/of verbeteren van PMO (of vergelijkbare werkprocessen) met nadruk op: project
hygiëne en de kwaliteit van het uiteindelijke resultaat. (1 jaar)
Ervaring met project-, programma- of portfoliomanagement tool (o.a. MS-Project, Asana) (1 jaar)


Wensen
De functie-eisen van de projectsecretaris zijn:
• ervaring als een projectsecretaris / PMO’er .
• ervaring gewenst met gevestigde project- en programmamanagement methodieken.
• affiniteit gewenst met ICT en risicomanagement.
• ervaring gewenst met Microsoft Office toepassingen
• ervaring gewenst met project-, programma- of portfoliomanagement tool

Competenties
Competenties:
• Weet van aanpakken, pro-actief
• Plannen, coördineren en organiseren
• Organisatiesensitiviteit
• Analytisch
• Communicatief
• Doelgericht
• Motiveren
• Organiseren
• Samenwerken
• Verbinden
• Enthousiast
• Leergierig
• Creatief
--Gevoel voor humor!--


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant. 
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. 
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op. 
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl


De recruiter

Michelle Wassmer

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center