Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken (BT) Senior Informatie Beveiliging & Privacy (IB&P) Incidentmanager

Senior Informatie Beveiliging & Privacy (IB&P) Incidentmanager

Info

Functie

Senior Informatie Beveiliging & Privacy (IB&P) Incidentmanager

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.05.2022 - 30.05.2023

Opdrachtnummer

108923

Sluitingsdatum

date-icon19.05.2022 clock-icon15:28
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
De directie Portefeuillestrategie & Portefeuillemanagement (P&P) van het Rijksvastgoedbedrijf is per direct op zoek naar een enthousiaste senior IB&P-incidentmanager die een aanvulling vormt op het aanwezige IB&P team met zijn kennis en ervaring. De incidentmanager is in staat om incidentmanagementprocessen uit te werken en te implementeren in een basaal BCMS.
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het leiden van het informatiebeveiligingsincident beheerproces om verstoring van de IT-services van het RVB snel te herstellen en meldingen vanuit het NCSC op prioriteit in te schatten en op te volgen. Je blinkt uit in multitasking, oordeelkundigheid en communicatie tijdens grote incidenten. Je rapporteert belangrijke systeemproblemen aan het hogere management, waarbij advies en eventuele wijzigingsvoorstellen
onderdeel zijn van de rapportage. Je bewaakt langlopende incidenten en stuurt op het oplossen daarvan. Je ondersteunt de privacy officer bij grote privacy incidenten. 
Binnen de organisatie is een behoefte aan het optimaliseren van het incidentmanagementproces.
Wanneer je niet bezig bent met incidenten, inventariseer je daarom bij stakeholders van de business en de I-kolom de behoefte voor incident- en calamiteit plannen en vormt die behoefte om naar continuïteitsadviezen, -plannen en -processen. Doel van deze werkzaamheden is een baseline voor BCM neer te zetten.

Achtergrond opdracht:
Verantwoordelijkheden van de incidentmanager
Reageren op een gemeld service-incident, de oorzaak identificeren en het incidentbeheerproces starten.
Het prioriteren van incidenten op basis van hun urgentie en invloed op het bedrijf.
Communiceren met het hogere management als er grote problemen worden gevonden in het IT-systeem.
Toezicht houden op het incidentmanagementproces en teamleden die betrokken zijn bij het oplossen van het incident.
Het loggen van alle incidenten en hun oplossing om te zien of er terugkerende storingen zijn.
Optimaliseren van het incidentmanagementproces om de effectiviteit ervan te waarborgen.
Opstellen van documenten die incident- en calamiteiten protocollen beschrijven, zoals omgaan met security-patches, serverstoringen corrigeren, continuïteitsplannen.

Eisen:

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.

-Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau aantoonbaar door minimaal 5 jaar ervaring met ITIL, ITIL-securitymanagement en/of ITservicemanagement of een vergelijkbare rol waarvan tenminste 3 jaar als incidentmanager.

- Kandidaat heeft een Hbo-opleiding afgerond in de richting van informatietechnologie of vergelijkbaar

- Kandidaat is beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met het moduleren, implementeren, optimaliseren en borgen processen.

- Kandidaat is bereid in het weekend te werken in het kader van incidenten, indien de situatie zich voordoet.

- Kandidaat beschikt over VGB-B of is bereid mee te werken aan een veiligheidsonderzoek.


Wensen:
-Mate waarin de kandidaat kennis heeft van BCMS ISO 22301/2, Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) en Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG) en VIR-BI.
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het aansturen en begeleiden van calamiteiten. Dit dient middels concrete voorbeelden duidelijk te blijken uit de aanbieding, de motivatie en/of tijdens het sollicitatiegesprek.
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever, bij voorkeur 3 jaar werkervaring binnen het Rijk.
- Mate waarin de kandidaat beschikt over een uitstekend vermogen om samen te werken met teamleden. Dit dient middels concrete voorbeelden duidelijk te blijken uit de aanbieding, de motivatie en/of tijdens het sollicitatiegesprek.
- Mate waarin de kandidaat in staat is om een groot volume aan (technisch tijdens het sollicitatiegesprek

Competenties:
-Analytisch
-Resultaatgericht
-Besluitvaardig
-Conflicten beheersen
-Initiatief ontplooien
-Omgeving sensitiviteit
-Stressbestendig

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
De directie Portefeuillestrategie & Portefeuillemanagement (P&P) van het Rijksvastgoedbedrijf is per direct op zoek naar een enthousiaste senior IB&P-incidentmanager die een aanvulling vormt op het aanwezige IB&P team met zijn kennis en ervaring. De incidentmanager is in staat om incidentmanagementprocessen uit te werken en te implementeren in een basaal BCMS.
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het leiden van het informatiebeveiligingsincident beheerproces om verstoring van de IT-services van het RVB snel te herstellen en meldingen vanuit het NCSC op prioriteit in te schatten en op te volgen. Je blinkt uit in multitasking, oordeelkundigheid en communicatie tijdens grote incidenten. Je rapporteert belangrijke systeemproblemen aan het hogere management, waarbij advies en eventuele wijzigingsvoorstellen
onderdeel zijn van de rapportage. Je bewaakt langlopende incidenten en stuurt op het oplossen daarvan. Je ondersteunt de privacy officer bij grote privacy incidenten. 
Binnen de organisatie is een behoefte aan het optimaliseren van het incidentmanagementproces.
Wanneer je niet bezig bent met incidenten, inventariseer je daarom bij stakeholders van de business en de I-kolom de behoefte voor incident- en calamiteit plannen en vormt die behoefte om naar continuïteitsadviezen, -plannen en -processen. Doel van deze werkzaamheden is een baseline voor BCM neer te zetten.

Achtergrond opdracht:
Verantwoordelijkheden van de incidentmanager
Reageren op een gemeld service-incident, de oorzaak identificeren en het incidentbeheerproces starten.
Het prioriteren van incidenten op basis van hun urgentie en invloed op het bedrijf.
Communiceren met het hogere management als er grote problemen worden gevonden in het IT-systeem.
Toezicht houden op het incidentmanagementproces en teamleden die betrokken zijn bij het oplossen van het incident.
Het loggen van alle incidenten en hun oplossing om te zien of er terugkerende storingen zijn.
Optimaliseren van het incidentmanagementproces om de effectiviteit ervan te waarborgen.
Opstellen van documenten die incident- en calamiteiten protocollen beschrijven, zoals omgaan met security-patches, serverstoringen corrigeren, continuïteitsplannen.

Eisen:

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.

-Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau aantoonbaar door minimaal 5 jaar ervaring met ITIL, ITIL-securitymanagement en/of ITservicemanagement of een vergelijkbare rol waarvan tenminste 3 jaar als incidentmanager.

- Kandidaat heeft een Hbo-opleiding afgerond in de richting van informatietechnologie of vergelijkbaar

- Kandidaat is beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met het moduleren, implementeren, optimaliseren en borgen processen.

- Kandidaat is bereid in het weekend te werken in het kader van incidenten, indien de situatie zich voordoet.

- Kandidaat beschikt over VGB-B of is bereid mee te werken aan een veiligheidsonderzoek.


Wensen:
-Mate waarin de kandidaat kennis heeft van BCMS ISO 22301/2, Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) en Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG) en VIR-BI.
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het aansturen en begeleiden van calamiteiten. Dit dient middels concrete voorbeelden duidelijk te blijken uit de aanbieding, de motivatie en/of tijdens het sollicitatiegesprek.
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever, bij voorkeur 3 jaar werkervaring binnen het Rijk.
- Mate waarin de kandidaat beschikt over een uitstekend vermogen om samen te werken met teamleden. Dit dient middels concrete voorbeelden duidelijk te blijken uit de aanbieding, de motivatie en/of tijdens het sollicitatiegesprek.
- Mate waarin de kandidaat in staat is om een groot volume aan (technisch tijdens het sollicitatiegesprek

Competenties:
-Analytisch
-Resultaatgericht
-Besluitvaardig
-Conflicten beheersen
-Initiatief ontplooien
-Omgeving sensitiviteit
-Stressbestendig

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Vicky Brokmann

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center