Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken (BT) Projectleider

Projectleider

Info

Functie

Projectleider

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

31.07.2022 - 05.03.2023

Opdrachtnummer

108946

Sluitingsdatum

date-icon19.05.2022 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Als implementatiemanager ben je verantwoordelijk voor een soepele en tijdige ondersteuning van de implementatie door paspoort uitgevende instanties Zij zijn verantwoordelijk voor de implementatie en vanuit het project worden zij daarin ondersteund. Dit betekent ten eerste dat het bestaande commitment moet worden omgezet in concrete afspraken met de betrokken partijen om vervolgens een stappenplan af te kunnen spreken. Naast de paspoort uitgevende instanties, zal je
ook nauw moeten samenwerken met de IT-leveranciers van deze instanties, die voor de technische integratie en koppelingen moeten zorgen met de systemen van RvIG. De opdracht betreft alle aspecten van de implementatie, dus naast de meer technische kant ook bijvoorbeeld het realiseren van communicatie- en trainingsmateriaal en het maken en coördineren van draaiboeken voor het daadwerkelijke implementatiemoment. Het project kent zeven releases van verschillend formaat die allemaal een implementatietraject kennen. De implementatie van de eerste release is bij aanvang van de opdracht inmiddels afgerond en er is gestart met de tweede release. Het monitoren van de voortgang van de implementatie, het signaleren van knelpunten en (politieke) gevoeligheden en risico’s behoort tot de opdracht. Je rapporteert aan de projectleider Aanvraag, Uitgifte en Statusbeheer.

Als implementatiemanager richt jij je op onderstaande werkzaamheden.
-Bewaar je het overzicht in traject met veel verschillende partners en belanghebbenden.
-Je beheert en stuurt de stakeholders (op professionele wijze).
-Je draagt zorg voor een heldere communicatie binnen de keten zodat iedereen in de keten weet wat er moet gebeuren en wanneer dat moet.
-Je zorgt ervoor dat obstakels zo goed mogelijk worden opgelost tijdens de uitvoering de implementatie
-Je communiceert op verschillende niveaus (bestuurlijk, uitvoering), evenals met verschillende experts.


Achtergrond opdracht:
Ons huidige reisdocumentenstelsel voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Met het Programma Verbeteren Reisdocumentenstelsel (VRS) werkt RvIG aan het verbeteren van de kwaliteit, fraudebestendigheid en betrouwbaarheid van het reisdocumentenstelsel en sorteren we voor op toekomstige dienstverleningsconcepten voor burgers. In zeven projecten wordt samen met ketenpartners stapsgewijs gewerkt aan een nieuwe architectuur en efficiëntere processen.

Binnen het programma VRS realiseert het project Aanvraag, Uitgifte en Statusbeheer alle wijzigingen voor de paspoort uitgevende instanties, onder andere de gemeenten en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voorbeelden van wijzigingen zijn het uitvoeren van nieuwe controles in aanvraagproces en het gebruik van een nieuwe applicatie. Het succes van het project hangt voor en groot deel samen met de juiste en tijdige implementatie van deze wijzigingen bij alle uitgevende instanties (ongeveer 400). Daarnaast moet hetgeen gerealiseerd wordt ook op juiste wijze door RvIG in beheer worden genomen. Voor de uitvoering hiervan is RvIG op zoek naar een ervaren implementatiemanager.

Eisen:

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
-Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau. Aantoonbaar door minimaal 5 jaar ervaring in de rol van Projectmanager/Implementatiemanager (of vergelijkbaar).
-Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met implementatietrajecten van ICT systemen.
-Kandidaat heeft werkervaring in de publieke sector en heeft kennis van het burgerzakendomein.
-Kandidaat heeft ervaring met het laten ontwikkelen van communicatie en trainingsmaterialen (i.s.m. een communicatieadviseur)


Wensen:
-Kandidaat heeft kennis van de reisdocumentenprocessen/stelsel.

Competenties:
-Je bent je zelfstandig, maar houd je anderen wel betrokken.
-Je bent omgevingsbewust en weet je wanneer je moet escaleren.
-Je zorgt voor oplossingen die ook na afronding van de implementatie goed werkzaam zijn
-Ben je een echte regelaar die snel, maar wel doordacht, handelt.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Als implementatiemanager ben je verantwoordelijk voor een soepele en tijdige ondersteuning van de implementatie door paspoort uitgevende instanties Zij zijn verantwoordelijk voor de implementatie en vanuit het project worden zij daarin ondersteund. Dit betekent ten eerste dat het bestaande commitment moet worden omgezet in concrete afspraken met de betrokken partijen om vervolgens een stappenplan af te kunnen spreken. Naast de paspoort uitgevende instanties, zal je
ook nauw moeten samenwerken met de IT-leveranciers van deze instanties, die voor de technische integratie en koppelingen moeten zorgen met de systemen van RvIG. De opdracht betreft alle aspecten van de implementatie, dus naast de meer technische kant ook bijvoorbeeld het realiseren van communicatie- en trainingsmateriaal en het maken en coördineren van draaiboeken voor het daadwerkelijke implementatiemoment. Het project kent zeven releases van verschillend formaat die allemaal een implementatietraject kennen. De implementatie van de eerste release is bij aanvang van de opdracht inmiddels afgerond en er is gestart met de tweede release. Het monitoren van de voortgang van de implementatie, het signaleren van knelpunten en (politieke) gevoeligheden en risico’s behoort tot de opdracht. Je rapporteert aan de projectleider Aanvraag, Uitgifte en Statusbeheer.

Als implementatiemanager richt jij je op onderstaande werkzaamheden.
-Bewaar je het overzicht in traject met veel verschillende partners en belanghebbenden.
-Je beheert en stuurt de stakeholders (op professionele wijze).
-Je draagt zorg voor een heldere communicatie binnen de keten zodat iedereen in de keten weet wat er moet gebeuren en wanneer dat moet.
-Je zorgt ervoor dat obstakels zo goed mogelijk worden opgelost tijdens de uitvoering de implementatie
-Je communiceert op verschillende niveaus (bestuurlijk, uitvoering), evenals met verschillende experts.


Achtergrond opdracht:
Ons huidige reisdocumentenstelsel voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Met het Programma Verbeteren Reisdocumentenstelsel (VRS) werkt RvIG aan het verbeteren van de kwaliteit, fraudebestendigheid en betrouwbaarheid van het reisdocumentenstelsel en sorteren we voor op toekomstige dienstverleningsconcepten voor burgers. In zeven projecten wordt samen met ketenpartners stapsgewijs gewerkt aan een nieuwe architectuur en efficiëntere processen.

Binnen het programma VRS realiseert het project Aanvraag, Uitgifte en Statusbeheer alle wijzigingen voor de paspoort uitgevende instanties, onder andere de gemeenten en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voorbeelden van wijzigingen zijn het uitvoeren van nieuwe controles in aanvraagproces en het gebruik van een nieuwe applicatie. Het succes van het project hangt voor en groot deel samen met de juiste en tijdige implementatie van deze wijzigingen bij alle uitgevende instanties (ongeveer 400). Daarnaast moet hetgeen gerealiseerd wordt ook op juiste wijze door RvIG in beheer worden genomen. Voor de uitvoering hiervan is RvIG op zoek naar een ervaren implementatiemanager.

Eisen:

-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
-Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau. Aantoonbaar door minimaal 5 jaar ervaring in de rol van Projectmanager/Implementatiemanager (of vergelijkbaar).
-Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met implementatietrajecten van ICT systemen.
-Kandidaat heeft werkervaring in de publieke sector en heeft kennis van het burgerzakendomein.
-Kandidaat heeft ervaring met het laten ontwikkelen van communicatie en trainingsmaterialen (i.s.m. een communicatieadviseur)


Wensen:
-Kandidaat heeft kennis van de reisdocumentenprocessen/stelsel.

Competenties:
-Je bent je zelfstandig, maar houd je anderen wel betrokken.
-Je bent omgevingsbewust en weet je wanneer je moet escaleren.
-Je zorgt voor oplossingen die ook na afronding van de implementatie goed werkzaam zijn
-Ben je een echte regelaar die snel, maar wel doordacht, handelt.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Vicky Brokmann

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center