Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken - Logius (BT) Ketenbeheerder

Ketenbeheerder

Info

Functie

Ketenbeheerder

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.06.2023 - 29.06.2024

Opdrachtnummer

137377

Sluitingsdatum

date-icon30.05.2023 clock-icon06:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De ketenbeheerder bij Rijksoverheid Accespoint is verantwoordelijk voor het 2e-lijns functioneel beheer van het huidige ROAP. Doel van het
2e lijn beheer is het ondersteunen van de ketenpartners bij het gebruik en het zo snel mogelijk herstellen van verstoringen van de applicaties en de daarbij behorende functionaliteiten.
De ketenbeheerder ondersteunt de implementatie van het nieuw verworven Rijksoverheid Accesspoint en Service Provider (ROSP).

Je zult werkzaam zijn in een klein team (+/- 8) met directe contacten en korte lijnen met opdrachtgevers, leveranciers, applicatiebeheerder en de gebruikers binnen de rijksoverheid. Als senior ketenbeheerder ben je het aanspreekpunt voor 1e lijn functioneel beheerders (centrale en decentrale helpdesks) bij ministeries en met de leveranciers van Logius (applicatiebeheer, technisch beheer). Je bent het aanspreekpunt voor functionele problemen en issues. Ook maak je helpinformatie ten behoeve van het 1e-lijns functioneel beheer aan.
Je bent verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten en problemen en voor het doorvoeren van wijzigingen rond ROAP en ROSP binnen de afgesproken service normen. Ook het afhandelen van meldingen met betrekking tot e-facturatie en het uitvoeren van functionele controles ten aanzien van de interfaces behoort tot je taken. Hiervoor stuur je onze externe applicatiebeheerder aan in de uitvoering van doorontwikkeling en beheer.


Achtergrond opdracht
De Rijksoverheid heeft de behoefte om e-Procurement berichten te kunnen ontvangen van en verzenden naar leveranciers en/of klanten via het Peppol netwerk en heeft ter vervanging van het huidige AccessPoint een nieuw AccessPoint verworven.
De Rijksoverheid wil de Digipoort aansluiten op het nieuw verworven AccessPoint om zodoende berichten van en naar de financiële en inkoopadminstraties op het Peppol-netwerk te kunnen verzenden en ontvangen.
De Digipoort is een centrale voorziening van de Rijksoverheid voor het veilig en betrouwbaar afleveren en verzenden van berichten. Alle Rijksdiensten en diverse andere overheidspartijen zijn aangesloten op de Digipoort en kunnen via deze centrale voorziening e-Procurement berichten uitwisselen.


Eisen
Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
HBO werk en denkniveau
Ervaring met het aansturen van (externe) leveranciers (5 jaar)
Ervaring in een vergelijkbare functie op het gebied van incidentbeheer, wijzigingenbeheer en klantondersteuning (5 jaar)
Ervaring in het gegevensuitwisselings domein of ketenuitwisseling van XML berichten (3 jaar)


Wensen
Werkervaring binnen het e-Procurementdomein binnen de Rijksoverheid.
Kennis van en ervaring met Agile/scrum en Safe werkwijze.
Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen


Competenties
• Je hebt geen 9-tot-5-mentaliteit, je bent proactief en resultaatgericht. Je kunt zo handelen dat je het vooraf vastgestelde doel, product of effect bereikt.
• Je bent klantgericht. Je kunt de behoeften van de klant herkennen en hiermee rekening houden.
• Je bent analytisch en in staat om complexe vraagstukken om te zetten in heldere oplossingen.
• Je bent samenwerkingsgericht. Je kunt met anderen een gezamenlijk resultaat bereiken.
• Je bent stress bestendig, en goed in staat om prioriteiten te stellen.
• Je hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
• Je bent kwaliteitsgericht.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken - Logius (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De ketenbeheerder bij Rijksoverheid Accespoint is verantwoordelijk voor het 2e-lijns functioneel beheer van het huidige ROAP. Doel van het
2e lijn beheer is het ondersteunen van de ketenpartners bij het gebruik en het zo snel mogelijk herstellen van verstoringen van de applicaties en de daarbij behorende functionaliteiten.
De ketenbeheerder ondersteunt de implementatie van het nieuw verworven Rijksoverheid Accesspoint en Service Provider (ROSP).

Je zult werkzaam zijn in een klein team (+/- 8) met directe contacten en korte lijnen met opdrachtgevers, leveranciers, applicatiebeheerder en de gebruikers binnen de rijksoverheid. Als senior ketenbeheerder ben je het aanspreekpunt voor 1e lijn functioneel beheerders (centrale en decentrale helpdesks) bij ministeries en met de leveranciers van Logius (applicatiebeheer, technisch beheer). Je bent het aanspreekpunt voor functionele problemen en issues. Ook maak je helpinformatie ten behoeve van het 1e-lijns functioneel beheer aan.
Je bent verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten en problemen en voor het doorvoeren van wijzigingen rond ROAP en ROSP binnen de afgesproken service normen. Ook het afhandelen van meldingen met betrekking tot e-facturatie en het uitvoeren van functionele controles ten aanzien van de interfaces behoort tot je taken. Hiervoor stuur je onze externe applicatiebeheerder aan in de uitvoering van doorontwikkeling en beheer.


Achtergrond opdracht
De Rijksoverheid heeft de behoefte om e-Procurement berichten te kunnen ontvangen van en verzenden naar leveranciers en/of klanten via het Peppol netwerk en heeft ter vervanging van het huidige AccessPoint een nieuw AccessPoint verworven.
De Rijksoverheid wil de Digipoort aansluiten op het nieuw verworven AccessPoint om zodoende berichten van en naar de financiële en inkoopadminstraties op het Peppol-netwerk te kunnen verzenden en ontvangen.
De Digipoort is een centrale voorziening van de Rijksoverheid voor het veilig en betrouwbaar afleveren en verzenden van berichten. Alle Rijksdiensten en diverse andere overheidspartijen zijn aangesloten op de Digipoort en kunnen via deze centrale voorziening e-Procurement berichten uitwisselen.


Eisen
Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
HBO werk en denkniveau
Ervaring met het aansturen van (externe) leveranciers (5 jaar)
Ervaring in een vergelijkbare functie op het gebied van incidentbeheer, wijzigingenbeheer en klantondersteuning (5 jaar)
Ervaring in het gegevensuitwisselings domein of ketenuitwisseling van XML berichten (3 jaar)


Wensen
Werkervaring binnen het e-Procurementdomein binnen de Rijksoverheid.
Kennis van en ervaring met Agile/scrum en Safe werkwijze.
Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen


Competenties
• Je hebt geen 9-tot-5-mentaliteit, je bent proactief en resultaatgericht. Je kunt zo handelen dat je het vooraf vastgestelde doel, product of effect bereikt.
• Je bent klantgericht. Je kunt de behoeften van de klant herkennen en hiermee rekening houden.
• Je bent analytisch en in staat om complexe vraagstukken om te zetten in heldere oplossingen.
• Je bent samenwerkingsgericht. Je kunt met anderen een gezamenlijk resultaat bereiken.
• Je bent stress bestendig, en goed in staat om prioriteiten te stellen.
• Je hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
• Je bent kwaliteitsgericht.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter