Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Logius Coördinator Beheer Omgevingswet

Coördinator Beheer Omgevingswet

Info

Functie

Coördinator Beheer Omgevingswet

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

03.04.2024 - 02.04.2025

Opdrachtnummer

154655

Sluitingsdatum

date-icon04.03.2024 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Je bewaakt de kwaliteit van zowel de releases als het beheerproces. Je coördineert de installatie van release in de verschillende omgevingen
aan en stem je af met in en externe collega’s. Je stelt de releaseplanning op en je geeft een go/no go advies voor de release. Je bent
verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van de juiste omgevingen voor zowel acceptatietest-, oefen- als productiedoeleinden. Je plant
en beheert de diverse resources in de verschillende omgevingen. Je communiceert met alle betrokken partijen over de resources en
omgevingen. Je houdt een lijst bij van opleveringen. Je communiceert met vertegenwoordigers van de gebruikersorganisatie.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Vaststellen release regels voor de bouw, test en acceptatie
• Afstemmen releasemomenten met de verschillende partijen (IT leveranciers etc.)
• Vaststellen releaseplanning en monitoren en bewaken van de tijdslijnen
• Regelen Testcapaciteit, testomgevingen en testscrips voor Regressie en Productie Acceptatie test
• Vaststellen of de release in gebruik genomen kan worden of dat in versie terug gegaan moet worden
• Ten behoeve van de vrijgave van de release zorgt dat eventuele openstaande punten en incidenten worden opgepakt.
• Evalueren van de release met alle partijen betrokken bij de release
• Coördineert het dagelijks LVBB beheer.
De bovenstaande lijst is niet limitatief of statisch. Op basis van nieuwe wensen van Opdrachtgever of gebruikers of wijzigingen in aanpalende
systemen of veranderingen in het opdrachtportfolio van KOOP kan het voorkomen dat er wijzigingen plaatsvinden op bovenstaande lijst en


Achtergrond opdracht:

In Januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Het fundament onder de Omgevingswet is de LVBB, waarvoor KOOP in Den Haag
een groot aandeel heeft in de ontwikkeling en beheer van het platform. Kom jij als Coördinator Beheer zorgen voor een optimale
beschikbaarheid van de LVBB? En zo bijdragen aan het succes van de Omgevingswet?
Het Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties (kortweg KOOP, onderdeel van het ministerie van BZK) is de drijvende
kracht achter de grootste portalen met overheidsinformatie op internet zoals overheid.nl, wetten.nl, officiëlebekendmakingen.nl en PLOOI.
We zijn dé digitale uitgever van de overheid die innovatieve oplossingen bedenkt en ontwikkelt. Dagelijks verzorgen we honderden tot
duizenden publicaties voor- en met overheidsorganisaties. KOOP werkt ook aan de Landelijke Voorziening voor Bekendmaken en Beschikbaar
stellen (LVBB) van wet- en regelgeving. Deze landelijke voorziening is sinds de inwerking treding van de Omgevingswet op 1 januari 2024
operationeel. De LVBB is een landelijk centraal backoffice verwerkingssysteem dat verantwoordelijk is voor het valideren, bekendmaken en
consolideren van alle besluiten die onder de Omgevingswet vallen.
Sinds 2018 is een deel van de LVBB in productie en voor het ontsluiten van omgevingsdocumenten is het Digitaal Stelsel Omgevingswet
(DSO) in leven geroepen. Ter ondersteuning van de livegang, het huidige oefenjaar en het dagelijks beheer zoeken we twee senior
functioneel applicatiebeheerders, die verantwoordelijk is voor het (productierijp inrichten van) functioneel beheer van de componenten van
de LVBB die in productie worden genomen. Deze componenten bevinden zich in een complex systeemlandschap met meerdere services (o.a.
SOAP en REST), waarbij er diverse ketens zijn met andere zowel interne als externe partijen. De functie heeft vooral een technische
oriëntatie, je zult in de praktijk zeer beperkt interactie hebben met gebruikers.

Organisatorische context en cultuur

Logius
Logius gelooft in een overheid die altijd, overal en voor iedereen beschikbaar en toegankelijk is. Daarom bieden we publieke organisaties producten en
diensten waarmee we er samen voor zorgen dat burgers en bedrijven digitaal zaken kunnen regelen met de overheid. Dat doen wij betrouwbaar,
vakkundig en in eenvoud.
Ga je bij Logius aan de slag, dan zet je jouw kennis en ervaring in voor heel Nederland. Samen met fijne en behulpzame collega’s werk je (agile) aan
een digitale overheid voor iedereen. En dat in een omgeving waar je de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om de zaken op te pakken die jij
belangrijk vindt. Waar innovatie centraal staat. En waar je alle kansen krijgt om je verder te ontwikkelen. Wees welkom in het hart van de digitale
overheid!

KOOP
KOOP, het Kennis- en Exploitatiecentrum voor Officiële Overheidspublicaties, is de drijvende kracht achter de grootste portalen met overheidsinformatie
op internet: overheid.nl, wetten.nl en officiëlebekendmakingen.nl.
KOOP is sinds 1 januari 2023 onderdeel van agentschap Logius. KOOP ondersteunt daarmee alle overheidsorganisaties in Nederland om elke dag informatie zoals wet- en regelgeving, parlementaire stukken,
vergunningen en internationale verdragen te publiceren.
- Iedereen heeft recht op betrouwbare en toegankelijke overheidsinformatie.
- Het Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties (KOOP) is de digitale uitgever van de overheid en de drijvende kracht achter digitale
ontsluiting van wet- en regelgeving.
- Wij staan voor laagdrempelige toegang tot officiële overheidsinformatie.

Eisen:
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.

Kandidaat heeft minimaal 4 jaar relevante werkervaring als als functioneel beheerder,
applicatiebeheerder en/of als releasemanager.

Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met beveiliging, versleutelde harde schijf
(encryptie), up to date antivirussoftware en een stabiele internetverbinding t.b.v. de uit te voeren
werkzaamheden.

Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en heeft een opleiding op het gebied van ICT; zoals
informatiekunde of (bedrijfskundige) informatica.

Wensen:

Mate waarin de kandidaat praktische ervaring heeft met complexere systeemlandschappen, services (SOAP, REST, etc.) zowel vanuit de rol
van aanbieder als afnemer van een service, en systeemontwikkeling in het algemeen.
Mate waarin de kandidaat kennis heeft van en ervaring heeft met werken in een maatwerksoftware omgeving met ketens, met zowel interne
als externe partijen

Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.
Ruim voldoende kennis van de Nederlandse taal; schrijven en spreken.

Competenties:

Belangrijke competenties/vaardigheden voor deze rol zijn:
-    Goed kunnen samenwerken binnen een multidisciplinair Scrumteam in een multi-stakeholder omgeving
-    Ervaring hebben met het werken in een Agile omgeving
-    Gestructureerd kunnen werken met oog voor detail
-    Goede analytische vaardigheden hebben
-    Verantwoordelijkheid kunnen nemen
-    Onder druk kunnen werken
-    Ervaring met coördinatietaken binnen het beheerdomein


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Logius

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Je bewaakt de kwaliteit van zowel de releases als het beheerproces. Je coördineert de installatie van release in de verschillende omgevingen
aan en stem je af met in en externe collega’s. Je stelt de releaseplanning op en je geeft een go/no go advies voor de release. Je bent
verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van de juiste omgevingen voor zowel acceptatietest-, oefen- als productiedoeleinden. Je plant
en beheert de diverse resources in de verschillende omgevingen. Je communiceert met alle betrokken partijen over de resources en
omgevingen. Je houdt een lijst bij van opleveringen. Je communiceert met vertegenwoordigers van de gebruikersorganisatie.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Vaststellen release regels voor de bouw, test en acceptatie
• Afstemmen releasemomenten met de verschillende partijen (IT leveranciers etc.)
• Vaststellen releaseplanning en monitoren en bewaken van de tijdslijnen
• Regelen Testcapaciteit, testomgevingen en testscrips voor Regressie en Productie Acceptatie test
• Vaststellen of de release in gebruik genomen kan worden of dat in versie terug gegaan moet worden
• Ten behoeve van de vrijgave van de release zorgt dat eventuele openstaande punten en incidenten worden opgepakt.
• Evalueren van de release met alle partijen betrokken bij de release
• Coördineert het dagelijks LVBB beheer.
De bovenstaande lijst is niet limitatief of statisch. Op basis van nieuwe wensen van Opdrachtgever of gebruikers of wijzigingen in aanpalende
systemen of veranderingen in het opdrachtportfolio van KOOP kan het voorkomen dat er wijzigingen plaatsvinden op bovenstaande lijst en


Achtergrond opdracht:

In Januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Het fundament onder de Omgevingswet is de LVBB, waarvoor KOOP in Den Haag
een groot aandeel heeft in de ontwikkeling en beheer van het platform. Kom jij als Coördinator Beheer zorgen voor een optimale
beschikbaarheid van de LVBB? En zo bijdragen aan het succes van de Omgevingswet?
Het Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties (kortweg KOOP, onderdeel van het ministerie van BZK) is de drijvende
kracht achter de grootste portalen met overheidsinformatie op internet zoals overheid.nl, wetten.nl, officiëlebekendmakingen.nl en PLOOI.
We zijn dé digitale uitgever van de overheid die innovatieve oplossingen bedenkt en ontwikkelt. Dagelijks verzorgen we honderden tot
duizenden publicaties voor- en met overheidsorganisaties. KOOP werkt ook aan de Landelijke Voorziening voor Bekendmaken en Beschikbaar
stellen (LVBB) van wet- en regelgeving. Deze landelijke voorziening is sinds de inwerking treding van de Omgevingswet op 1 januari 2024
operationeel. De LVBB is een landelijk centraal backoffice verwerkingssysteem dat verantwoordelijk is voor het valideren, bekendmaken en
consolideren van alle besluiten die onder de Omgevingswet vallen.
Sinds 2018 is een deel van de LVBB in productie en voor het ontsluiten van omgevingsdocumenten is het Digitaal Stelsel Omgevingswet
(DSO) in leven geroepen. Ter ondersteuning van de livegang, het huidige oefenjaar en het dagelijks beheer zoeken we twee senior
functioneel applicatiebeheerders, die verantwoordelijk is voor het (productierijp inrichten van) functioneel beheer van de componenten van
de LVBB die in productie worden genomen. Deze componenten bevinden zich in een complex systeemlandschap met meerdere services (o.a.
SOAP en REST), waarbij er diverse ketens zijn met andere zowel interne als externe partijen. De functie heeft vooral een technische
oriëntatie, je zult in de praktijk zeer beperkt interactie hebben met gebruikers.

Organisatorische context en cultuur

Logius
Logius gelooft in een overheid die altijd, overal en voor iedereen beschikbaar en toegankelijk is. Daarom bieden we publieke organisaties producten en
diensten waarmee we er samen voor zorgen dat burgers en bedrijven digitaal zaken kunnen regelen met de overheid. Dat doen wij betrouwbaar,
vakkundig en in eenvoud.
Ga je bij Logius aan de slag, dan zet je jouw kennis en ervaring in voor heel Nederland. Samen met fijne en behulpzame collega’s werk je (agile) aan
een digitale overheid voor iedereen. En dat in een omgeving waar je de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om de zaken op te pakken die jij
belangrijk vindt. Waar innovatie centraal staat. En waar je alle kansen krijgt om je verder te ontwikkelen. Wees welkom in het hart van de digitale
overheid!

KOOP
KOOP, het Kennis- en Exploitatiecentrum voor Officiële Overheidspublicaties, is de drijvende kracht achter de grootste portalen met overheidsinformatie
op internet: overheid.nl, wetten.nl en officiëlebekendmakingen.nl.
KOOP is sinds 1 januari 2023 onderdeel van agentschap Logius. KOOP ondersteunt daarmee alle overheidsorganisaties in Nederland om elke dag informatie zoals wet- en regelgeving, parlementaire stukken,
vergunningen en internationale verdragen te publiceren.
- Iedereen heeft recht op betrouwbare en toegankelijke overheidsinformatie.
- Het Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties (KOOP) is de digitale uitgever van de overheid en de drijvende kracht achter digitale
ontsluiting van wet- en regelgeving.
- Wij staan voor laagdrempelige toegang tot officiële overheidsinformatie.

Eisen:
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.

Kandidaat heeft minimaal 4 jaar relevante werkervaring als als functioneel beheerder,
applicatiebeheerder en/of als releasemanager.

Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met beveiliging, versleutelde harde schijf
(encryptie), up to date antivirussoftware en een stabiele internetverbinding t.b.v. de uit te voeren
werkzaamheden.

Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en heeft een opleiding op het gebied van ICT; zoals
informatiekunde of (bedrijfskundige) informatica.

Wensen:

Mate waarin de kandidaat praktische ervaring heeft met complexere systeemlandschappen, services (SOAP, REST, etc.) zowel vanuit de rol
van aanbieder als afnemer van een service, en systeemontwikkeling in het algemeen.
Mate waarin de kandidaat kennis heeft van en ervaring heeft met werken in een maatwerksoftware omgeving met ketens, met zowel interne
als externe partijen

Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.
Ruim voldoende kennis van de Nederlandse taal; schrijven en spreken.

Competenties:

Belangrijke competenties/vaardigheden voor deze rol zijn:
-    Goed kunnen samenwerken binnen een multidisciplinair Scrumteam in een multi-stakeholder omgeving
-    Ervaring hebben met het werken in een Agile omgeving
-    Gestructureerd kunnen werken met oog voor detail
-    Goede analytische vaardigheden hebben
-    Verantwoordelijkheid kunnen nemen
-    Onder druk kunnen werken
-    Ervaring met coördinatietaken binnen het beheerdomein


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Daphne Most

Between

Deel deze opdracht