Opdrachten
Info
Functie
Business ConsultantLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
09.02.2023 - 30.12.2023Opdrachtnummer
130520Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving
Binnen het domein Toegang I zijn diverse programma’s zoals eID en Machtigen. Binnen het team is Logius op zoek naar een Business Consultant die zich bezig gaat houden met onder andere;
• Specificeren, prioriteren, verifiëren en valideren van functionele wensen en eisen (requirements) en het vertalen hiervan naar efficiënte oplossingen
• Analyseren van organisatiebehoeften en, waar relevant, voorbereiden van verbeteringen voor bestaande processen
• Signaleren van risico's, knelpunten en afwijkingen en zo nodig adviseren van het management om deze te weg te nemen
• Bewaken en beheren van requirements tijdens projecten
• Opstellen van een business case van de voorgestelde oplossingen
• Optreden als klankbord voor de leden van het programma, leveranciers en/of dienstverleners
• Begeleiden en coördineren van analyses ten behoeve van voorgenomen veranderingen en ontwikkelingen
• Opstellen en bijhouden van planningen voor de uit te voeren werkzaamheden
• Ondersteunen bij communicatie activiteiten
• Competenties: analytisch sterk, integer, strategisch inzicht, innovatief, systeemdenken, besluitvorming, ondernemend en in staat zijn om het in het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen vorm te geven en te bewaken Gewenste kennis
Achtergrond opdracht
Afdeling Programma Epics
De afdeling bestaat uit Programma Managers (Epic Owners),Programma Secretarissen en het Agile Project Management Office die samen verantwoordelijk zijn voor de realisatie van de diverse initiatieven van Logius en haar Stakeholders. De afdeling vertaalt het portfolio van Logius door naar concrete activiteiten en programma’s. Bij de uitvoering wordt gestuurd op resultaten, betrouwbaarheid, afhankelijkheden en het op de juiste wijze inbedden van de realisatie in de Logius organisatie. Hierbij wordt de SAFe 4Logius werkwijze gehanteerd. Hierbij staat een transparante, backlog gestuurde werkwijze centraal en hanteren we agile uitgangspunten en methodes
Eisen
Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
Zie aanvullend kennis
Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau. (5 jaar)
Kandidaat beschikt over kennis van digitale dienstverlening. (5 jaar)
Kandidaat heeft werkervaring in een politiek complexe omgeving. (7 jaar)
Kandidaat heeft werkervaring in publiek-private samenwerking. (5 jaar)
Wensen
Kennis van stelsels
- Kennis van digitalisering van dienstverlening, bij voorkeur opgedaan bij overheid dienstverleners
- Ervaring met uitvoeren van business consultancy rollen in een overheid omgeving
- Kennis van identificatie- en/of authenticatieprocessen
- Ervaring met privaat-publieke samenwerking
- Kennis van minimaal twee (bij voorkeur meer) van de volgende stelsel gerelateerde onderdelen:
- Belangrijk is het hebben van gevoel voor de politieke context en het vinden van de wegen in processen die meerdere instanties, ministeries, bedrijven en burgers raken. Kortom, in staat om van buiten naar binnen te blijven denken
- In het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen
Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen
Competenties
: analytisch sterk, integer, strategisch inzicht, innovatief, systeemdenken, besluitvorming, ondernemend en in staat zijn om het in het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen vorm te geven en te bewaken Gewenste kennis
Achtergrond opdracht Afdeling Programma Epics
De afdeling bestaat uit Programma Managers (Epic Owners),Programma Secretarissen en het Agile Project Management Office die samen verantwoordelijk zijn voor de realisatie van de diverse initiatieven van Logius en haar Stakeholders. De afdeling vertaalt het portfolio van Logius door naar concrete activiteiten en programma’s. Bij de uitvoering wordt gestuurd op resultaten, betrouwbaarheid, afhankelijkheden en het op de juiste wijze inbedden van de realisatie in de Logius organisatie. Hierbij wordt de SAFe 4Logius werkwijze gehanteerd. Hierbij staat een transparante, backlog gestuurde werkwijze centraal en hanteren we agile uitgangspunten en methodes
Organisatorische context Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten- en cultuur besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid.
Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.
PLANNING (IN TE VULLEN DOOR DE INHUURDESK )
Planning Datum offerte aanvraag donderdag 9 februari 2023 Om 15:00
Eindmoment stellen van vragen vrijdag 10 februari 2023 Vóór 15:00
Eindmoment beantwoording vragen maandag 13 februari 2023 Vóór 15:00
Indienen offertes maandag 13 februari 2023 Vóór 16:00
Data interviews dinsdag 14 februari 2023
Streefdatum mededeling gunning dinsdag 14 februari 2023
Inkoper Behandelend inkoper Amber de Knijff
Pagina 1 van 4 Pagina9- 1 2-va20n23 4 Aanvraag Inhuur ICT 123 # Intern gebruik
9-2-2023 Intern gebruik#
SELECTIE KWALITEITENPROFIEL UIT KWALITEITSRAAMWERK I(v)
Selecteer vanuit het kwaliteitsraamwerk I(v) vanuit de hoofdgroep het meest dominante kwaliteitenprofiel en de functiefamilie voor deze functie om het gewenste resultaat van de opdracht te behalen. Geef vervolgens aan op welk(e) professionele kennisgebied(en) de aanvraag specifiek betrekking heeft. Er moet minimaal één kennisgebied vereist zijn, maar meer mag ook. Op het werkblad "Kwaliteitsraamwerk I(v) info" staat meer informatie over de kwaliteitenprofielen of kijk op www.functiegebouwrijk.nl.
Hoofdgroep Plannen Kwaliteitenprofiel* 1.2.2 Innovatiemanagement
Functiefamilie Bedrijfsvoering Bijbehorende competenties analyseren, creativiteit, netwerken, omgevingsbewustzijn, organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, plannen en Functiegroep Senior Adviseur Bedrijfsvoering organiseren
Schaalrange 11-13
Professionele Kennisgebieden Certificaten
Bestuurlijke Informatica Bachelor Bedrijfskundige Informatica
Architectuur (methoden, modelleer- TOGAF Practitioner; NORA (geen certificering); MARIJ (geen certificering); basisopleiding technieken, tools, modellen, etc.) architectuur Belastingdienst; DIVA (Defensie), Archimate Foundation & Practitioner
Aanvullende kennisgebieden/Voorbeelden van opleidingen
Postdoc opleidingen, Zoals IMAC, UVA, TI- AS, ROI, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002, Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation, Applicatiemanagement Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation
Toelichting V
V
Functieschaal deze aanvraag conform 12 salarisschaal Rijk*
Functienaam (roepnaam) Business Consultant
EISEN BIJ DEZE AANVRAAG Let op! Eisen zijn knock-out criteria, SMART/meetbaar maken Professionele Kennisgebieden Opleiding, Certificaten, Kennisniveau* Dominant Kwaliteitenprofiel Informatiemanagement
Kwaliteitenprofielen Opleiding, Certificaten, Kennisniveau Overige vereiste Zie aanvullend kennis kennisgebieden uit kwaliteits-raamwerk I(v)
Bewezen Werk- en denkniveau (algemeen en specifiek) aantal jaar Ervaring Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau.
5
Kandidaat beschikt over kennis van digitale dienstverlening.
5
Kandidaat heeft werkervaring in een politiek complexe omgeving.
7
Kandidaat heeft werkervaring in publiek-private samenwerking.
5
Pagina 2 van 4 Pagina9- 2 2-va20n23 4 Aanvraag Inhuur ICT 123 # Intern gebruik
9-2-2023 Intern gebruik#
WENSEN BIJ DEZE AANVRAAG
Competenties analytisch sterk, integer, strategisch inzicht, innovatief, systeemdenken, besluitvorming, ondernemend en in staat zijn om het in het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen vorm te geven en te bewaken
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Logius
Opdrachtomschrijving
Binnen het domein Toegang I zijn diverse programma’s zoals eID en Machtigen. Binnen het team is Logius op zoek naar een Business Consultant die zich bezig gaat houden met onder andere;
• Specificeren, prioriteren, verifiëren en valideren van functionele wensen en eisen (requirements) en het vertalen hiervan naar efficiënte oplossingen
• Analyseren van organisatiebehoeften en, waar relevant, voorbereiden van verbeteringen voor bestaande processen
• Signaleren van risico's, knelpunten en afwijkingen en zo nodig adviseren van het management om deze te weg te nemen
• Bewaken en beheren van requirements tijdens projecten
• Opstellen van een business case van de voorgestelde oplossingen
• Optreden als klankbord voor de leden van het programma, leveranciers en/of dienstverleners
• Begeleiden en coördineren van analyses ten behoeve van voorgenomen veranderingen en ontwikkelingen
• Opstellen en bijhouden van planningen voor de uit te voeren werkzaamheden
• Ondersteunen bij communicatie activiteiten
• Competenties: analytisch sterk, integer, strategisch inzicht, innovatief, systeemdenken, besluitvorming, ondernemend en in staat zijn om het in het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen vorm te geven en te bewaken Gewenste kennis
Achtergrond opdracht
Afdeling Programma Epics
De afdeling bestaat uit Programma Managers (Epic Owners),Programma Secretarissen en het Agile Project Management Office die samen verantwoordelijk zijn voor de realisatie van de diverse initiatieven van Logius en haar Stakeholders. De afdeling vertaalt het portfolio van Logius door naar concrete activiteiten en programma’s. Bij de uitvoering wordt gestuurd op resultaten, betrouwbaarheid, afhankelijkheden en het op de juiste wijze inbedden van de realisatie in de Logius organisatie. Hierbij wordt de SAFe 4Logius werkwijze gehanteerd. Hierbij staat een transparante, backlog gestuurde werkwijze centraal en hanteren we agile uitgangspunten en methodes
Eisen
Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
Zie aanvullend kennis
Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau. (5 jaar)
Kandidaat beschikt over kennis van digitale dienstverlening. (5 jaar)
Kandidaat heeft werkervaring in een politiek complexe omgeving. (7 jaar)
Kandidaat heeft werkervaring in publiek-private samenwerking. (5 jaar)
Wensen
Kennis van stelsels
- Kennis van digitalisering van dienstverlening, bij voorkeur opgedaan bij overheid dienstverleners
- Ervaring met uitvoeren van business consultancy rollen in een overheid omgeving
- Kennis van identificatie- en/of authenticatieprocessen
- Ervaring met privaat-publieke samenwerking
- Kennis van minimaal twee (bij voorkeur meer) van de volgende stelsel gerelateerde onderdelen:
- Belangrijk is het hebben van gevoel voor de politieke context en het vinden van de wegen in processen die meerdere instanties, ministeries, bedrijven en burgers raken. Kortom, in staat om van buiten naar binnen te blijven denken
- In het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen
Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen
Competenties
: analytisch sterk, integer, strategisch inzicht, innovatief, systeemdenken, besluitvorming, ondernemend en in staat zijn om het in het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen vorm te geven en te bewaken Gewenste kennis
Achtergrond opdracht Afdeling Programma Epics
De afdeling bestaat uit Programma Managers (Epic Owners),Programma Secretarissen en het Agile Project Management Office die samen verantwoordelijk zijn voor de realisatie van de diverse initiatieven van Logius en haar Stakeholders. De afdeling vertaalt het portfolio van Logius door naar concrete activiteiten en programma’s. Bij de uitvoering wordt gestuurd op resultaten, betrouwbaarheid, afhankelijkheden en het op de juiste wijze inbedden van de realisatie in de Logius organisatie. Hierbij wordt de SAFe 4Logius werkwijze gehanteerd. Hierbij staat een transparante, backlog gestuurde werkwijze centraal en hanteren we agile uitgangspunten en methodes
Organisatorische context Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten- en cultuur besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid.
Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.
PLANNING (IN TE VULLEN DOOR DE INHUURDESK )
Planning Datum offerte aanvraag donderdag 9 februari 2023 Om 15:00
Eindmoment stellen van vragen vrijdag 10 februari 2023 Vóór 15:00
Eindmoment beantwoording vragen maandag 13 februari 2023 Vóór 15:00
Indienen offertes maandag 13 februari 2023 Vóór 16:00
Data interviews dinsdag 14 februari 2023
Streefdatum mededeling gunning dinsdag 14 februari 2023
Inkoper Behandelend inkoper Amber de Knijff
Pagina 1 van 4 Pagina9- 1 2-va20n23 4 Aanvraag Inhuur ICT 123 # Intern gebruik
9-2-2023 Intern gebruik#
SELECTIE KWALITEITENPROFIEL UIT KWALITEITSRAAMWERK I(v)
Selecteer vanuit het kwaliteitsraamwerk I(v) vanuit de hoofdgroep het meest dominante kwaliteitenprofiel en de functiefamilie voor deze functie om het gewenste resultaat van de opdracht te behalen. Geef vervolgens aan op welk(e) professionele kennisgebied(en) de aanvraag specifiek betrekking heeft. Er moet minimaal één kennisgebied vereist zijn, maar meer mag ook. Op het werkblad "Kwaliteitsraamwerk I(v) info" staat meer informatie over de kwaliteitenprofielen of kijk op www.functiegebouwrijk.nl.
Hoofdgroep Plannen Kwaliteitenprofiel* 1.2.2 Innovatiemanagement
Functiefamilie Bedrijfsvoering Bijbehorende competenties analyseren, creativiteit, netwerken, omgevingsbewustzijn, organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, plannen en Functiegroep Senior Adviseur Bedrijfsvoering organiseren
Schaalrange 11-13
Professionele Kennisgebieden Certificaten
Bestuurlijke Informatica Bachelor Bedrijfskundige Informatica
Architectuur (methoden, modelleer- TOGAF Practitioner; NORA (geen certificering); MARIJ (geen certificering); basisopleiding technieken, tools, modellen, etc.) architectuur Belastingdienst; DIVA (Defensie), Archimate Foundation & Practitioner
Aanvullende kennisgebieden/Voorbeelden van opleidingen
Postdoc opleidingen, Zoals IMAC, UVA, TI- AS, ROI, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002, Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation, Applicatiemanagement Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation
Toelichting V
V
Functieschaal deze aanvraag conform 12 salarisschaal Rijk*
Functienaam (roepnaam) Business Consultant
EISEN BIJ DEZE AANVRAAG Let op! Eisen zijn knock-out criteria, SMART/meetbaar maken Professionele Kennisgebieden Opleiding, Certificaten, Kennisniveau* Dominant Kwaliteitenprofiel Informatiemanagement
Kwaliteitenprofielen Opleiding, Certificaten, Kennisniveau Overige vereiste Zie aanvullend kennis kennisgebieden uit kwaliteits-raamwerk I(v)
Bewezen Werk- en denkniveau (algemeen en specifiek) aantal jaar Ervaring Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau.
5
Kandidaat beschikt over kennis van digitale dienstverlening.
5
Kandidaat heeft werkervaring in een politiek complexe omgeving.
7
Kandidaat heeft werkervaring in publiek-private samenwerking.
5
Pagina 2 van 4 Pagina9- 2 2-va20n23 4 Aanvraag Inhuur ICT 123 # Intern gebruik
9-2-2023 Intern gebruik#
WENSEN BIJ DEZE AANVRAAG
Competenties analytisch sterk, integer, strategisch inzicht, innovatief, systeemdenken, besluitvorming, ondernemend en in staat zijn om het in het oog hebben en houden van de maatschappelijke doelen vorm te geven en te bewaken
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig. Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl
Between
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.