Opdrachten

Ministerie van Algemene Zaken (BT) Projectleider iCT

Projectleider iCT

Info

Functie

Projectleider iCT

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.07.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

112850

Sluitingsdatum

date-icon27.06.2022 clock-icon13:34
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Ter versterking van het projectenbureau zijn wij met spoed op zoek naar een Projectleider ICT

De Projectleider ICT zal fulltime voor een groot aantal projecten en grotere changes worden ingezet. Een aantal projecten zijn reeds gestart, een aantal projecten moeten nog worden gestart. De Projectleider ICT staat aan de lat om de projecten en grotere changes van A tot Z te begeleiden. Dit kunnen ICT infrastructuur projecten zijn maar ook trajecten met betrekking tot Applicatie Portfolio Management. Je brengt ook inhoudelijke kennis mee van dit soort trajecten. Je stuurt dus niet alleen maar vanaf de zijlijn maar gaat actief aan de slag, je brengt stakeholders bij elkaar en acteert niet op basis van email verkeer. De projectleider staat aan de lat voor de begeleiding van de projecten en changes, van vaststellen architectuur, IB compliance en planning tot realisatie en decharge etc. In dit bereik liggen nog keuzemomenten waaronder inkooptrajecten en (niveau van) eventuele uitbesteding. Ook de begeleiding hiervan, gebruik makende van het interne team Inkoop behoort tot de verantwoordelijkheid van de projectleider.

Je bent een pragmaticus die projecten weet vlot te trekken maar ook kartrekker kan zijn van een onderzoeksvraag voorafgaand aan het starten van een project. Het opstellen van een businesscase kunnen we aan je overlaten. Daarnaast weet je dat informatiebeveiliging niet iets is om achteraf in het project in te bedden. Je weet heel goed wat informatie beveiliging in zowel de projectcontext als de beheercontext betekent. Daarnaast breng je verslag uit in een of meerdere stuurgroepen over de projectresultaten.

Deze opdracht vind plaats binnen een virtuele projectorganisatie, bestaande uit interne en externe projectmanagers.
Concrete werkzaamheden zijn onder meer:
• Begroting actualiseren
• Laten vaststellen architectuur
• Planning
• Realisatie (deels intern, deels extern team), hierbinnen;
o Kostenbeheer i.o.m. control
o Risicobeheer i.o.m. CISO office
o Stakeholdermanagement
o Communicatie (ongoing

Achtergrond opdracht:
Het Ministerie van Algemene Zaken is voortdurend in beweging (“Verandering is de enige constante”). Ook op ICT gebied is de omgeving aan verandering onderhevig. Zowel in het operationele proces als in de geboden ICT producten en diensten zijn trajecten lopende ter optimalisatie, vernieuwing en het toekomst vast maken van de ICT omgeving. Hierbij is behoefte aan een Projectleider ICT die met name een groot aantal interne projecten zal gaan managen.

Eisen:
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte    toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
Aantoonbaar HBO niveau of hoger
Projectmanagementmethodieken (PRINCE2/Agile/Lean)
Ervaring met MS-Project
Aantoonbare ervaring met vergelijkbare projecten en veranderingen tussen infrastructuur en applicatiemanagementprojecten
Aantoonbare ruime ervaring met het regisseren van externe leveranciers / projectmedewerkers
Aantoonbare (ruime) ervaring met MS-Project (8 jaar)
Aantoonbare ervaring met projectmanagementmethodieken (PRINCE2/Agile/Lean) (8 jaar)
Een veiligheidsonderzoek op A niveau (AIVD) is een vereiste (bij start is een VOG verklaring vereist)

Wensen:
• Aantoonbare ervaring binnen de Rijksoverheid
• Ervaring met Topdesk
• Ervaring eDOCS of een vergelijkbare ECM/DMS tool t.b.v. het projectdossier
• Ervaring in multidisciplinaire (ICT) organisaties
• Kennis en ervaring met bestuurlijke verhoudingen binnen de Rijksoverheid en de ketenpartners
• Kennis van en ervaring met hoog gerubriceerde netwerken en content;
• Ervaring met hoog beveiligde omgevingen;
• Een goed begrip van afhankelijkheidsbeheer, risicobeheer, backlogs.
• Vermogen om met complexiteit om te gaan en een diverse groep belanghebbenden te managen.
• Ervaring met de rijksoverheidsomgeving dan wel vergelijkbare werkomgevingen;
• Ruime kennis en ervaring met beheermethodieken (ervaring met de processen conform de Integrated Service Management (ISM) filosofie is een pré);

Competenties:
enthousiaste, communicatief vaardige, flexibele, allround ICT Beheerder Windows
• Stressbestendig;
• Initiatief;
• Stakeholdermanagement;
• Klantgerichtheid;
• Samenwerken;
• Analyseren;
• Communiceren op basis van feiten;
• Omgevingsbewustzijn;
• Plannen en organiseren;
• Voortgangscontrole;
• Zelfontwikkeling;
• Groot doorzettingsvermogen;
• Proactief;
• Nederlandse taal in woord en geschrift zeer machtig zijn

Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Algemene Zaken (BT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Ter versterking van het projectenbureau zijn wij met spoed op zoek naar een Projectleider ICT

De Projectleider ICT zal fulltime voor een groot aantal projecten en grotere changes worden ingezet. Een aantal projecten zijn reeds gestart, een aantal projecten moeten nog worden gestart. De Projectleider ICT staat aan de lat om de projecten en grotere changes van A tot Z te begeleiden. Dit kunnen ICT infrastructuur projecten zijn maar ook trajecten met betrekking tot Applicatie Portfolio Management. Je brengt ook inhoudelijke kennis mee van dit soort trajecten. Je stuurt dus niet alleen maar vanaf de zijlijn maar gaat actief aan de slag, je brengt stakeholders bij elkaar en acteert niet op basis van email verkeer. De projectleider staat aan de lat voor de begeleiding van de projecten en changes, van vaststellen architectuur, IB compliance en planning tot realisatie en decharge etc. In dit bereik liggen nog keuzemomenten waaronder inkooptrajecten en (niveau van) eventuele uitbesteding. Ook de begeleiding hiervan, gebruik makende van het interne team Inkoop behoort tot de verantwoordelijkheid van de projectleider.

Je bent een pragmaticus die projecten weet vlot te trekken maar ook kartrekker kan zijn van een onderzoeksvraag voorafgaand aan het starten van een project. Het opstellen van een businesscase kunnen we aan je overlaten. Daarnaast weet je dat informatiebeveiliging niet iets is om achteraf in het project in te bedden. Je weet heel goed wat informatie beveiliging in zowel de projectcontext als de beheercontext betekent. Daarnaast breng je verslag uit in een of meerdere stuurgroepen over de projectresultaten.

Deze opdracht vind plaats binnen een virtuele projectorganisatie, bestaande uit interne en externe projectmanagers.
Concrete werkzaamheden zijn onder meer:
• Begroting actualiseren
• Laten vaststellen architectuur
• Planning
• Realisatie (deels intern, deels extern team), hierbinnen;
o Kostenbeheer i.o.m. control
o Risicobeheer i.o.m. CISO office
o Stakeholdermanagement
o Communicatie (ongoing

Achtergrond opdracht:
Het Ministerie van Algemene Zaken is voortdurend in beweging (“Verandering is de enige constante”). Ook op ICT gebied is de omgeving aan verandering onderhevig. Zowel in het operationele proces als in de geboden ICT producten en diensten zijn trajecten lopende ter optimalisatie, vernieuwing en het toekomst vast maken van de ICT omgeving. Hierbij is behoefte aan een Projectleider ICT die met name een groot aantal interne projecten zal gaan managen.

Eisen:
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte    toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
Aantoonbaar HBO niveau of hoger
Projectmanagementmethodieken (PRINCE2/Agile/Lean)
Ervaring met MS-Project
Aantoonbare ervaring met vergelijkbare projecten en veranderingen tussen infrastructuur en applicatiemanagementprojecten
Aantoonbare ruime ervaring met het regisseren van externe leveranciers / projectmedewerkers
Aantoonbare (ruime) ervaring met MS-Project (8 jaar)
Aantoonbare ervaring met projectmanagementmethodieken (PRINCE2/Agile/Lean) (8 jaar)
Een veiligheidsonderzoek op A niveau (AIVD) is een vereiste (bij start is een VOG verklaring vereist)

Wensen:
• Aantoonbare ervaring binnen de Rijksoverheid
• Ervaring met Topdesk
• Ervaring eDOCS of een vergelijkbare ECM/DMS tool t.b.v. het projectdossier
• Ervaring in multidisciplinaire (ICT) organisaties
• Kennis en ervaring met bestuurlijke verhoudingen binnen de Rijksoverheid en de ketenpartners
• Kennis van en ervaring met hoog gerubriceerde netwerken en content;
• Ervaring met hoog beveiligde omgevingen;
• Een goed begrip van afhankelijkheidsbeheer, risicobeheer, backlogs.
• Vermogen om met complexiteit om te gaan en een diverse groep belanghebbenden te managen.
• Ervaring met de rijksoverheidsomgeving dan wel vergelijkbare werkomgevingen;
• Ruime kennis en ervaring met beheermethodieken (ervaring met de processen conform de Integrated Service Management (ISM) filosofie is een pré);

Competenties:
enthousiaste, communicatief vaardige, flexibele, allround ICT Beheerder Windows
• Stressbestendig;
• Initiatief;
• Stakeholdermanagement;
• Klantgerichtheid;
• Samenwerken;
• Analyseren;
• Communiceren op basis van feiten;
• Omgevingsbewustzijn;
• Plannen en organiseren;
• Voortgangscontrole;
• Zelfontwikkeling;
• Groot doorzettingsvermogen;
• Proactief;
• Nederlandse taal in woord en geschrift zeer machtig zijn

Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Roy Udo

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center