Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (BZK) Senior accountmanager Landelijke Aanpak Adreskwaliteit

Senior accountmanager Landelijke Aanpak Adreskwaliteit

Info

Functie

Senior accountmanager Landelijke Aanpak Adreskwaliteit

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.09.2023 - 29.09.2024

Opdrachtnummer

144683

Sluitingsdatum

date-icon27.09.2023 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Organisatie & directie BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.' De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening. Afdeling Kwaliteit en Ontwikkeling (K&O)
De Nederlandse overheid werkt met een systematiek waarbij gegevens eenmalig aan burgers en bedrijven worden uitgevraagd en binnen de overheid meervoudig worden gebruikt. Daartoe werken de overheidsinstanties met een aantal basisregistraties. Eén van die basisregistraties in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze basisregistratie bestaat uit verschillende systemen die de gegevens van de ingezetene en de niet-ingezetene registreren en delen met overheidsinstanties die geautoriseerd zijn om deze gegevens te ontvangen. De gegevens worden verzameld en gedeeld in een keten van samenwerkende overheidspartijen. De afdeling K&O is binnen RvIG verantwoordelijk voor het opstellen van het kwaliteitsnormen (voor de BRP is dat met name het Logisch Ontwerp BRP) en het inhoudelijk beheer van de kwaliteitsinstrumenten (voor de BRP onder andere de BestandsControleModule en TerugMeldVoorziening en de Zelfevaluatie Gemeenten). K&O vervult die rol ook voor burgerservicenummer, reisdocumenten en persoonsinfomatievoorziening van de (ei)landen in het Caribisch deel van het Koninkrijk. Wat ga je doen?
De Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA) werkt data gedreven en risicogericht. Klik hier voor meer informatie over hoe LAA werkt. Het multidisciplinaire LAA team gaat met meerdere partijen binnen thema's als armoedebestrijding, het verbeteren van de positie van arbeidsmigranten en het optimaal benutten van rechten van burgers over woon- en leefsituatie op zoek naar (het tot stand brengen van) een samenwerking. Je onderhoudt de relatie met (uitvoerings)organisaties, weet wat hen beweegt en onderzoekt samen met hen wat ervoor nodig is om uit de data een risicosignaal met betrekking tot adreskwaliteit te ontwikkelen. Daarnaast benader je actief nieuwe accounts/organisaties en ga je samen kansen verkennen. Je werkt in een multidisciplinair team van domein experts, data analisten, juristen, communicatieadviseurs en accountmanagers van gemeenten. Je staat stevig in je schoenen en hebt een giraffeview doordat je een brede blik in het veld hebt, maar ook midden in de materie staat. Je weet exact wat er zowel bij ons als bij onze uitvoerders speelt, kan verschillende belangen verenigen en overziet de impact van ontwikkelingen op het geheel. Je organiseert actieve betrokkenheid van de (potentiële) samenwerkingspartners en weet te opereren in meerdere politieke arena's. Jouw gevoel voor humor en je activerende vaardigheden zorgen ervoor dat je mensen in beweging krijgt en draagvlak creëert. Daarnaast heb je de verantwoordelijkheid om signaalleveranciers succesvol te begeleiden in de processtappen richting een te ontwikkelen risicosignaal. Je adviseert/vertegenwoordigt hierin zowel de eigen organisatie als de gebruiksorganisatie en zorgt ervoor dat partijen elkaar weten te vinden. Als Adviseur Klantinformatie ben je samen met je collega (Senior) Adviseurs verantwoordelijk voor het behalen van de KPI's. Binnen RvIG ben jij een sparringpartner van je collega's als het gaat om LAA-onderwer

Eisen

  • Kandidaat beschikt minimaal over HBO denk- en werkniveau of hoger;
  • Ten minste 3 jaar werkervaring als accountmanager/relatiebeheerder
  • Ten minste 3 jaar werkervaring bij (semi) overheid (gevoel voor complexe politiek-bestuurlijke ontwikkelingen)
  • Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met stakeholdermanagement (verbindend én resultaat gedreven)
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met data gedreven werken
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over kennis van de BRP en de relevante wet- en regelgeving
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement (werken in een multidisciplinair team)

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (BZK)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Organisatie & directie BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.' De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening. Afdeling Kwaliteit en Ontwikkeling (K&O)
De Nederlandse overheid werkt met een systematiek waarbij gegevens eenmalig aan burgers en bedrijven worden uitgevraagd en binnen de overheid meervoudig worden gebruikt. Daartoe werken de overheidsinstanties met een aantal basisregistraties. Eén van die basisregistraties in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze basisregistratie bestaat uit verschillende systemen die de gegevens van de ingezetene en de niet-ingezetene registreren en delen met overheidsinstanties die geautoriseerd zijn om deze gegevens te ontvangen. De gegevens worden verzameld en gedeeld in een keten van samenwerkende overheidspartijen. De afdeling K&O is binnen RvIG verantwoordelijk voor het opstellen van het kwaliteitsnormen (voor de BRP is dat met name het Logisch Ontwerp BRP) en het inhoudelijk beheer van de kwaliteitsinstrumenten (voor de BRP onder andere de BestandsControleModule en TerugMeldVoorziening en de Zelfevaluatie Gemeenten). K&O vervult die rol ook voor burgerservicenummer, reisdocumenten en persoonsinfomatievoorziening van de (ei)landen in het Caribisch deel van het Koninkrijk. Wat ga je doen?
De Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA) werkt data gedreven en risicogericht. Klik hier voor meer informatie over hoe LAA werkt. Het multidisciplinaire LAA team gaat met meerdere partijen binnen thema's als armoedebestrijding, het verbeteren van de positie van arbeidsmigranten en het optimaal benutten van rechten van burgers over woon- en leefsituatie op zoek naar (het tot stand brengen van) een samenwerking. Je onderhoudt de relatie met (uitvoerings)organisaties, weet wat hen beweegt en onderzoekt samen met hen wat ervoor nodig is om uit de data een risicosignaal met betrekking tot adreskwaliteit te ontwikkelen. Daarnaast benader je actief nieuwe accounts/organisaties en ga je samen kansen verkennen. Je werkt in een multidisciplinair team van domein experts, data analisten, juristen, communicatieadviseurs en accountmanagers van gemeenten. Je staat stevig in je schoenen en hebt een giraffeview doordat je een brede blik in het veld hebt, maar ook midden in de materie staat. Je weet exact wat er zowel bij ons als bij onze uitvoerders speelt, kan verschillende belangen verenigen en overziet de impact van ontwikkelingen op het geheel. Je organiseert actieve betrokkenheid van de (potentiële) samenwerkingspartners en weet te opereren in meerdere politieke arena's. Jouw gevoel voor humor en je activerende vaardigheden zorgen ervoor dat je mensen in beweging krijgt en draagvlak creëert. Daarnaast heb je de verantwoordelijkheid om signaalleveranciers succesvol te begeleiden in de processtappen richting een te ontwikkelen risicosignaal. Je adviseert/vertegenwoordigt hierin zowel de eigen organisatie als de gebruiksorganisatie en zorgt ervoor dat partijen elkaar weten te vinden. Als Adviseur Klantinformatie ben je samen met je collega (Senior) Adviseurs verantwoordelijk voor het behalen van de KPI's. Binnen RvIG ben jij een sparringpartner van je collega's als het gaat om LAA-onderwer

Eisen

  • Kandidaat beschikt minimaal over HBO denk- en werkniveau of hoger;
  • Ten minste 3 jaar werkervaring als accountmanager/relatiebeheerder
  • Ten minste 3 jaar werkervaring bij (semi) overheid (gevoel voor complexe politiek-bestuurlijke ontwikkelingen)
  • Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met stakeholdermanagement (verbindend én resultaat gedreven)
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met data gedreven werken
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over kennis van de BRP en de relevante wet- en regelgeving
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement (werken in een multidisciplinair team)

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Agbor Eyongakpa

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center