Opdrachten

Min. BZK – Kerndepartement Informatiespecialist

Informatiespecialist

Info

Functie

Informatiespecialist

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

28.04.2024 - 29.10.2024

Opdrachtnummer

158637

Sluitingsdatum

date-icon30.04.2024 clock-icon14:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever De afdeling Digitale Informatiehuishouding van Doc-Direkt faciliteert digitaal werken bij verschillende kerndepartementen en uitvoeringsorganisaties van het Rijk. Dit doet de afdeling aan de ene kant door bijvoorbeeld het ondersteunen van het gebruik van document management systemen en het leveren van adviesdiensten en projectleiding. Aan de andere kant wordt specialistische ondersteuning verleend voor specifieke vraagstukken zoals de automatisering van workflows, geautomatiseerde dataclassificatie maar ook toepassing van krachtige zoekmachines om informatie terug te vinden in omvangrijke bronnen (Zoek & Vind).Opdrachtomschrijving We zijn op zoek naar een breed onderlegde informatiespecialist die de informatievraag goed kan doorgronden en in staat is deze via Zoek & Vind om te zetten in (combinaties van) relevante zoekvragen. Het gaat hierbij vooral om de syntax. Deze informatiespecialist is goed in staat om daarvoor met de juiste mensen te praten, gerichte vragen samen te stellen en het onderzoeksproces vast te leggen. Maar is ook in staat om bijvoorbeeld mee te denken over de inrichting van metadatafilters, van een informatieportaal en de inrichting van de benodigde workflow voor een klant of voor een specifieke gebruikersgroep.Extra achtergrondinformatie
(0) Informatiehuishouding binnen de Rijksoverheid is op dit moment toe aan het verplicht realiseren van veranderingen en verbeteringen.
(1) Aanleiding hiervan zijn o.a.
1.1. Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag. Zie: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/pok
1.2. Parlementaire enquête naar aardgaswinning https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/parlementaire-enqu%C3%AAte-naar- aardgaswinning-groningen-van-start
1.3. COVID-19: https://www.nationaalarchief.nl/archiveren/kennisbank/hotspot-covid-19- relevante-informatie-blijvend-bewaren
(2) Hierop gebaseerd zijn binnen rijksoverheid een aantal acties vastgesteld die enige behoefte hebben aan voorbereiding en uitvoering. Denk aan het recente rapport Open op Orde' wat door de Ministerraad is goedgekeurd. zie: https://www.informatiehuishouding.nl/actueel/nieuws/2021/04/07/open-op-orde-generiek- actieplan-informatiehuishouding-rijksoverheid
(3) Doc-Direkt als SSO faciliteert het informatiebeheer binnen rijksoverheid. En ondersteunt nu al 1.1./1.2/1.3.Wat wij vragen;

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen,
  • Brede kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Gelijkwaardig gesprekpartner kunnen zijn voor beleidsambtenaren, directiesecretarissen en voor specifieke groepen gebruikers
  • Goed kunnen luisteren; de vraag achter de vraag kunnen oppikken
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder:
    • Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen
    • Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers
  • Onderzoeksvaardigheden, kennis van relevante (papieren en digitale) bronnen en mogelijkheden
  • Sterk analytisch vermogen, verbanden kunnen leggen
  • Kennis van semantische en linguïstische indexeringsfunctionaliteiten (synoniemen en vervoegingen)
  • Netwerkvaardigheid, weten hoe relaties te onderhouden
  • Creativiteit
  • Zelfstandigheid
  • Nauwkeurigheid
  • Pro-activiteit
  • Dienstverlenende en klantgerichte instelling
  • Kunnen denken in mogelijkheden en oplossingen (en niet in beperkingen of problemen)
  • Representativiteit

Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau (aantoonbaar in cv/motivatie)
  • Kandidaat beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening en brede kennis van relevante kaders en regelgeving
  • Wensen

  • Mate van ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen
  • Mate van kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek)
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Min. BZK – Kerndepartement

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Opdrachtgever De afdeling Digitale Informatiehuishouding van Doc-Direkt faciliteert digitaal werken bij verschillende kerndepartementen en uitvoeringsorganisaties van het Rijk. Dit doet de afdeling aan de ene kant door bijvoorbeeld het ondersteunen van het gebruik van document management systemen en het leveren van adviesdiensten en projectleiding. Aan de andere kant wordt specialistische ondersteuning verleend voor specifieke vraagstukken zoals de automatisering van workflows, geautomatiseerde dataclassificatie maar ook toepassing van krachtige zoekmachines om informatie terug te vinden in omvangrijke bronnen (Zoek & Vind).Opdrachtomschrijving We zijn op zoek naar een breed onderlegde informatiespecialist die de informatievraag goed kan doorgronden en in staat is deze via Zoek & Vind om te zetten in (combinaties van) relevante zoekvragen. Het gaat hierbij vooral om de syntax. Deze informatiespecialist is goed in staat om daarvoor met de juiste mensen te praten, gerichte vragen samen te stellen en het onderzoeksproces vast te leggen. Maar is ook in staat om bijvoorbeeld mee te denken over de inrichting van metadatafilters, van een informatieportaal en de inrichting van de benodigde workflow voor een klant of voor een specifieke gebruikersgroep.Extra achtergrondinformatie
    (0) Informatiehuishouding binnen de Rijksoverheid is op dit moment toe aan het verplicht realiseren van veranderingen en verbeteringen.
    (1) Aanleiding hiervan zijn o.a.
    1.1. Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag. Zie: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/pok
    1.2. Parlementaire enquête naar aardgaswinning https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/parlementaire-enqu%C3%AAte-naar- aardgaswinning-groningen-van-start
    1.3. COVID-19: https://www.nationaalarchief.nl/archiveren/kennisbank/hotspot-covid-19- relevante-informatie-blijvend-bewaren
    (2) Hierop gebaseerd zijn binnen rijksoverheid een aantal acties vastgesteld die enige behoefte hebben aan voorbereiding en uitvoering. Denk aan het recente rapport Open op Orde' wat door de Ministerraad is goedgekeurd. zie: https://www.informatiehuishouding.nl/actueel/nieuws/2021/04/07/open-op-orde-generiek- actieplan-informatiehuishouding-rijksoverheid
    (3) Doc-Direkt als SSO faciliteert het informatiebeheer binnen rijksoverheid. En ondersteunt nu al 1.1./1.2/1.3.Wat wij vragen;

    • HBO werk- en denkniveau
    • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen,
    • Brede kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
    • Gelijkwaardig gesprekpartner kunnen zijn voor beleidsambtenaren, directiesecretarissen en voor specifieke groepen gebruikers
    • Goed kunnen luisteren; de vraag achter de vraag kunnen oppikken
    • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder:
      • Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen
      • Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers
    • Onderzoeksvaardigheden, kennis van relevante (papieren en digitale) bronnen en mogelijkheden
    • Sterk analytisch vermogen, verbanden kunnen leggen
    • Kennis van semantische en linguïstische indexeringsfunctionaliteiten (synoniemen en vervoegingen)
    • Netwerkvaardigheid, weten hoe relaties te onderhouden
    • Creativiteit
    • Zelfstandigheid
    • Nauwkeurigheid
    • Pro-activiteit
    • Dienstverlenende en klantgerichte instelling
    • Kunnen denken in mogelijkheden en oplossingen (en niet in beperkingen of problemen)
    • Representativiteit

    Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau (aantoonbaar in cv/motivatie)
  • Kandidaat beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening en brede kennis van relevante kaders en regelgeving
  • Wensen

  • Mate van ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en - dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen
  • Mate van kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata)
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek)
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    De recruiter

    Michelle Wassmer

    Between

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center