Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) – Kerndepartement Projectleider datawarehouse

Projectleider datawarehouse

Info

Functie

Projectleider datawarehouse

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.11.2022 - 30.05.2023

Opdrachtnummer

123738

Sluitingsdatum

date-icon09.11.2022 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
De afdeling Beleidsinformatie zorgt ervoor dat de vier directies binnen het DG Digitalisering en Overheidsorganisaties (DGDOO) de juiste informatie tot hun beschikking hebben om effectief beleid te voeren. Dat doen we door de juiste gegevens binnen de Rijksoverheid samen te brengen en te analyseren. Om dit goed te kunnen doen onderhouden we nauw contact met de verschillende departementale contactpersonen.
We geven gevraagd en ongevraagd advies aan onze beleidscollega’s op basis van verkregen inzichten. We maken terugkerende rapportages zoals de Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk, maar doen ook ad hoc analyses of uitgebreider onderzoek. We zijn werkzaam op de verschillende terreinen van bedrijfsvoering zoals inkoop, duurzaamheid, ICT, personeel, facilitair en huisvesting.

Project
Begin 2022 is de afdeling Beleidsinformatie (BI) gestart met de ontwikkeling van een datawarehouse (DWH) op ODC Noord. Data die BI ontvangt uit diverse bronnen, worden centraal in ons DWH opgeslagen. Binnen het datawarehouse vinden diverse bewerkingen plaats op de data.
De achterliggende code wordt opgeslagen in repositories op Gitlab. Daarnaast wordt er veel gewerkt met open source software.

Nog niet alle bronnen, en dus data die de afdeling verwerkt, zijn in het DWH ontsloten. Voor de verdere doorontwikkeling van het datawarehouse zijn we op zoek naar een (tijdelijk) projectleider die de coördinatie van de ontwikkeling oppakt. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing op de uitvoering van projectactiviteiten en processen in de verder ontwikkeling van het DWH. Zo zorg je ervoor dat er steeds meer bronnen aan ons centrale DWH worden toegevoegd.

Naast de ontwikkeling van een centraal DWH, wordt ook gewerkt aan een portaal voor aanlevering van gegevensbestanden. Deze ontwikkeling wordt in opdracht uitgevoerd door een DevOps team van Logius. In 2022 is een MVP ontwikkeld voor de aanlevering van onze spend-gegevens. 2023 zal in het teken staan van verdere doorontwikkeling van het aanleverportaal. Naast de aanlevering van spend-gegevens, heeft de afdeling Beleidsinformatie de ambitie om ook andere dataleveringen via dit portaal te verwerken. Van de projectleider wordt verwacht dat deze koers uitzet voor het DevOps team en besluiten neemt op de doorontwikkeling.

Opdrachtomschrijving
Vanwege zwangerschapsverlof van de huidig projectleider, is de afdeling Beleidsinformatie op zoek naar een senior projectleider die verdere doorontwikkeling van het datawarehouse en het aanleverportaal kan realiseren. De opdracht is van tijdelijke aard en we verwachten een doorlooptijd van +/- 9 maanden.

Gedurende de opdrachtduur wordt van de adviseur verwacht dat deze de volgende taken vervult:
-    Het (door)ontwikkelen van een visie op de doorontwikkeling van het DWH én aanleverportaal. Je haalt hiervoor actief kennis op bij de specialisten in het team;
-    Het uiteenzetten van de benodigde acties en randvoorwaarden om doorontwikkeling mogelijk te maken;
-    De planning en organisatie van de doorontwikkeling en het prioriteren van de benodigde acties;
-    Het aansturen van de projectgroep, inclusief efficiënte inzet van mensen, middelen en toegekende budgetten;
-    Het coördineren en verbinden van, en hands-on bijdragen aan diverse projectactiviteiten;
-    Het positioneren van de ontwikkeling van het DWH binnen de rijksbrede context. Dit behelst het overzien van de ontwikkelingen binnen de directie, organisatie en in bredere context. Dit betekent dat je weet wat er speelt binnen het speelveld en je hiervoor ook de verantwoordelijkheid voelt;
-    Het onderhouden, benutten en betrekken van interne en externe stakeholders waar BI van afhankelijk is (SSC ICT, ICTU, ODC Noord e.a.) en daarbij fungeren als aanspreekpunt;
-    Het zorg dragen voor de benodigde documentatie;
-    Een nauwgezette kwaliteits- en voortgangsbewaking;
-    Het geven van uitvoering aan beheer, onderhoud en incidentmanagement van het DWH. Je zorgt er als projectleider voor dat de winkel open kan blijven terwijl de verbouwing plaatsvindt.

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Voor deze rol is het belangrijk dat de projectleider kennis heeft van de technische materie en reeds (geruime) ervaring heeft opgedaan met de uitvoering van projectmanagement. Daarnaast zijn ervaring met het agile/scrum werken een pré.

We vragen de volgende kennis en ervaring:
•    Meer dan 5 jaar ervaring in het leiden van complexe projecten;
•    Meer dan 3 jaar ervaring in data gerelateerde projecten:
bij voorkeur in het ontsluiten van gegevens van bronsystemen naar DWH-omgeving;
•    Aantoonbare resultaatgerichte leiderschapskwaliteiten;
•    Goede communicatieve vaardigheden;
•    Een uitstekend organisatorisch vermogen met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen: ervaring binnen een complex stakeholderveld op verschillende niveaus in de organisatie is daarbij een pré;
•    Aantoonbare ervaring met SCRUM-Agile (pré);
•    Kennis van DAMA-DMBOK (pré);
•    Minimaal WO werk- en denkniveau (pré).

Eisen:
1    Meer dan 5 jaar ervaring in het leiden van complexe projecten
2    Meer dan 3 jaar ervaring in data gerelateerde projecten: bij voorkeur in het ontsluiten van gegevens van bronsystemen naar DWH- omgeving 
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.

Wensen:
1    Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek)
2    Mate van aantoonbare ervaring met SCRUM-Agile 
3    Mate van kennis van DAMA-DMBOK 
4    Minimaal WO werk- en denkniveau
5    Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) – Kerndepartement

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
De afdeling Beleidsinformatie zorgt ervoor dat de vier directies binnen het DG Digitalisering en Overheidsorganisaties (DGDOO) de juiste informatie tot hun beschikking hebben om effectief beleid te voeren. Dat doen we door de juiste gegevens binnen de Rijksoverheid samen te brengen en te analyseren. Om dit goed te kunnen doen onderhouden we nauw contact met de verschillende departementale contactpersonen.
We geven gevraagd en ongevraagd advies aan onze beleidscollega’s op basis van verkregen inzichten. We maken terugkerende rapportages zoals de Jaarrapportage Bedrijfsvoering Rijk, maar doen ook ad hoc analyses of uitgebreider onderzoek. We zijn werkzaam op de verschillende terreinen van bedrijfsvoering zoals inkoop, duurzaamheid, ICT, personeel, facilitair en huisvesting.

Project
Begin 2022 is de afdeling Beleidsinformatie (BI) gestart met de ontwikkeling van een datawarehouse (DWH) op ODC Noord. Data die BI ontvangt uit diverse bronnen, worden centraal in ons DWH opgeslagen. Binnen het datawarehouse vinden diverse bewerkingen plaats op de data.
De achterliggende code wordt opgeslagen in repositories op Gitlab. Daarnaast wordt er veel gewerkt met open source software.

Nog niet alle bronnen, en dus data die de afdeling verwerkt, zijn in het DWH ontsloten. Voor de verdere doorontwikkeling van het datawarehouse zijn we op zoek naar een (tijdelijk) projectleider die de coördinatie van de ontwikkeling oppakt. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing op de uitvoering van projectactiviteiten en processen in de verder ontwikkeling van het DWH. Zo zorg je ervoor dat er steeds meer bronnen aan ons centrale DWH worden toegevoegd.

Naast de ontwikkeling van een centraal DWH, wordt ook gewerkt aan een portaal voor aanlevering van gegevensbestanden. Deze ontwikkeling wordt in opdracht uitgevoerd door een DevOps team van Logius. In 2022 is een MVP ontwikkeld voor de aanlevering van onze spend-gegevens. 2023 zal in het teken staan van verdere doorontwikkeling van het aanleverportaal. Naast de aanlevering van spend-gegevens, heeft de afdeling Beleidsinformatie de ambitie om ook andere dataleveringen via dit portaal te verwerken. Van de projectleider wordt verwacht dat deze koers uitzet voor het DevOps team en besluiten neemt op de doorontwikkeling.

Opdrachtomschrijving
Vanwege zwangerschapsverlof van de huidig projectleider, is de afdeling Beleidsinformatie op zoek naar een senior projectleider die verdere doorontwikkeling van het datawarehouse en het aanleverportaal kan realiseren. De opdracht is van tijdelijke aard en we verwachten een doorlooptijd van +/- 9 maanden.

Gedurende de opdrachtduur wordt van de adviseur verwacht dat deze de volgende taken vervult:
-    Het (door)ontwikkelen van een visie op de doorontwikkeling van het DWH én aanleverportaal. Je haalt hiervoor actief kennis op bij de specialisten in het team;
-    Het uiteenzetten van de benodigde acties en randvoorwaarden om doorontwikkeling mogelijk te maken;
-    De planning en organisatie van de doorontwikkeling en het prioriteren van de benodigde acties;
-    Het aansturen van de projectgroep, inclusief efficiënte inzet van mensen, middelen en toegekende budgetten;
-    Het coördineren en verbinden van, en hands-on bijdragen aan diverse projectactiviteiten;
-    Het positioneren van de ontwikkeling van het DWH binnen de rijksbrede context. Dit behelst het overzien van de ontwikkelingen binnen de directie, organisatie en in bredere context. Dit betekent dat je weet wat er speelt binnen het speelveld en je hiervoor ook de verantwoordelijkheid voelt;
-    Het onderhouden, benutten en betrekken van interne en externe stakeholders waar BI van afhankelijk is (SSC ICT, ICTU, ODC Noord e.a.) en daarbij fungeren als aanspreekpunt;
-    Het zorg dragen voor de benodigde documentatie;
-    Een nauwgezette kwaliteits- en voortgangsbewaking;
-    Het geven van uitvoering aan beheer, onderhoud en incidentmanagement van het DWH. Je zorgt er als projectleider voor dat de winkel open kan blijven terwijl de verbouwing plaatsvindt.

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Voor deze rol is het belangrijk dat de projectleider kennis heeft van de technische materie en reeds (geruime) ervaring heeft opgedaan met de uitvoering van projectmanagement. Daarnaast zijn ervaring met het agile/scrum werken een pré.

We vragen de volgende kennis en ervaring:
•    Meer dan 5 jaar ervaring in het leiden van complexe projecten;
•    Meer dan 3 jaar ervaring in data gerelateerde projecten:
bij voorkeur in het ontsluiten van gegevens van bronsystemen naar DWH-omgeving;
•    Aantoonbare resultaatgerichte leiderschapskwaliteiten;
•    Goede communicatieve vaardigheden;
•    Een uitstekend organisatorisch vermogen met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen: ervaring binnen een complex stakeholderveld op verschillende niveaus in de organisatie is daarbij een pré;
•    Aantoonbare ervaring met SCRUM-Agile (pré);
•    Kennis van DAMA-DMBOK (pré);
•    Minimaal WO werk- en denkniveau (pré).

Eisen:
1    Meer dan 5 jaar ervaring in het leiden van complexe projecten
2    Meer dan 3 jaar ervaring in data gerelateerde projecten: bij voorkeur in het ontsluiten van gegevens van bronsystemen naar DWH- omgeving 
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.

Wensen:
1    Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek)
2    Mate van aantoonbare ervaring met SCRUM-Agile 
3    Mate van kennis van DAMA-DMBOK 
4    Minimaal WO werk- en denkniveau
5    Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Agbor Eyongakpa

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center