Opdrachten
Info
Functie
Business Liaison Manager / Content Coördinator DSO-LVLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
28.02.2023 - 28.02.2024Opdrachtnummer
131186Sluitingsdatum
Opdrachtgever
Het ministerie van BZK waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. BZK draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt.
Op 1 januari 2024 treedt naar verwachting de nieuwe Omgevingswet in werking. Het succes van de nieuwe wet staat of valt met de uitvoering. De implementatie is geslaagd als iedereen, van bevoegd gezag tot individuele burger, naar de letter én geest van de wet werkt. Bij de inwerkingtreding moeten burgers en bedrijven als initiatiefnemer digitaal een melding kunnen doen van hun activiteiten in de fysieke leefomgeving en digitaal een vergunning kunnen aanvragen. Met de komst van de nieuwe Omgevingswet gaat dit via het loket van de landelijke voorziening van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). Zie voor meer informatie www.iplo.nl en www.aandeslagmetdeomgevingswet.nl.
Voor het Indringend Keten Testen (IKT) binnen het Programma Aan de Slag (met de Omgevingswet) zijn zij op zoek naar een Projectleider/Coördinator Ketentesten DSO.
Opdrachtomschrijving
Nu de invoeringsdatum nadert, mag de Omgevingswet zich verheugen in een toenemende politieke belangstelling, niet alleen vanuit het wetgevingsperspectief, maar ook vanuit de invalshoek van implementatie. Het parlement wil zich immers een oordeel kunnen vormen of het DSO ver genoeg gevorderd is en of de bevoegd gezagen klaar zijn om met de Omgevingswet te kunnen werken. Dit brengt een toenemende aandacht met zich mee voor de parlementaire aangelegenheden. Zo zal het zgn. inwerkingstredings-KB (Koninklijk Besluit) bij het parlement aanhangig worden gemaakt om te kunnen bepalen of de Omgevingswet daadwerkelijk op het geplande moment in werking kan treden. Daarachter komt nog veel werk voor de programmadirecties Aan de Slag, Eenvoudig Beter (EB) en natuurlijk de bevoegde gezagen en TBO (Tactische Beheer Organisatie) weg.
De DSO Landelijke Voorziening bevindt zich in een vergevorderd stadium. DSO-LV is op dit moment af genoeg voor de bevoegd gezagen om:
• Hun software voor plan- en zaak/klant-systemen erop aan te sluiten;
• Te vullen met content op het gebied van regelgeving;
• Ermee te oefenen en experimenteren.
Taken
De werkzaamheden omvatten oa:
De functie van Business Liaison Manager en Content Coördinator DSO-LV kent drie aspecten:
1. Parlementaire aangelegenheden;
2. Gedelegeerd opdrachtgeverschap voor DSO-LV namens ADS Implementatie;
3. Bijdrage aan implementatieteam als inhoudelijke Content Coördinator: knelpunten rondom content coördinatie en beheer aan te pakken.
Gelet op de bovenvermelde context zijn de zgn. parlementaire aangelegenheden een belangrijk aandachtsgebied van de Business Liaison Manager / Content Coördinator DSO-LV. Het gaat hier om het leveren van inhoudelijke bijdragen ten behoeve van Kamerbrieven, schriftelijke antwoorden op Kamervragen, dossiervorming ten behoeve van Kamerdebatten, ondersteuning van de minister bij debatten e.d.
Resultaatgebieden Business Liaison Manager:
- Het vervullen van de rol van gedelegeerd opdrachtgever aan DSO-LV namens het Implementatieprogramma. Hiertoe wordt deelgenomen aan de planningscyclus van DSO-LV inclusief bijbehorende overleggen en afstemming met de Business Liaison Managers namens de interbestuurlijke partners.
- Ophalen van wensen/vragen voor de planningscyclus van DSO-LV bij de Regionale Implementatie Ondersteuners (RIO’s), de DSO-experts en het Implementatieteam, vertalen van hun wensen in concrete demand voor de planning van de landelijke voorziening, en in afstemming met de andere Business Liaison Managers zorgen dat dit gerealiseerd wordt.
- Terugkoppelen vanuit de sturingslijn van DSO-LV naar het Implementatieteam, de RIO’s en
de DSO-experts
Het laatste aspect van deze functie betreft een inhoudelijke Content coördinerende rol in het Implementatieteam.
Het doel is om gezamenlijk met het Strategische Beheer Organisatie (SBO), TBO, de Operationele Beheer Organisaties (OBO’s) en Implementatie de knelpunten rondom content coördinatie en beheer aan te pakken. Vanuit deze inhoudelijke rol heb je overzicht en eindverantwoordelijkheid voor alle centrale, rand voorwaardelijke en ondersteunende content die nodig is om het DSO in productie te laten gaan. Denk hierbij aan:
• Content ten behoeve van oefenen/inregelen en Oefenresultaat (in PRE/ETO).
• Content ten behoeve van testen (PRE en PROD)
• Content ten behoeve van Inwerking Treding Wet/productie en vulling voor livegang (in PROD).
Bij deze rol hoort het trekkerschap van het Virtueel Content Team, een virtual team
bestaande uit content experts van OBO’s en koepels.
Eisen:
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
• Diploma Nederlands Recht en/of Politicologie op WO-niveau;
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met digitalisering;
• Je hebt aantoonbare ervaring met het analyseren van technische (DSO) en juridische informatie (wet- en regelgeving), te verbinden (in woord en geschrift) én te vertalen naar begrijpelijke en goed leesbare voorstellen voor bestuurders en beslissers;
• Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van nota’s, notities, adviezen, verslagen,
bijdragen aan Kamerbrieven en (beantwoording van) Kamervragen, etc.;
• Je hebt aantoonbare ervaring met coördinatie en organisatie van het oefenen en vullen van testsystemen met content;
• Je hebt aantoonbare ervaring met het vervullen van een opdrachtgevende (business) rol binnen een SAFE/AGILE-softwareproject en bent bekend met deze systematiek van werken;.
• Je bent in staat bruggen te slaan tussen verschillende organisaties (bevoegde gezagen, uitvoeringsorganisaties, koepels, leveranciers) en disciplines
• Je bent 24-36 uur per werkweek inzetbaar
Wensen
• Je hebt kennis en ervaring met het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO), bij voorkeur ook het met laden van content.
• Je bent in staat om prioriteiten te stellen en structuur aan te brengen
• Je kunt goed plannen en organiseren
• Je bent pro-actief en flexibel
Competenties
• Bestuur sensitiviteit;
• Klantgerichtheid;
• Organisatiesensitiviteit;
• Netwerken;
• Omgevingsbewustzijn;
• Samenwerken;
• Planmatig en gestructureerd werken;
• Creativiteit.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) – Kerndepartement
Opdrachtgever
Het ministerie van BZK waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. BZK draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt.
Op 1 januari 2024 treedt naar verwachting de nieuwe Omgevingswet in werking. Het succes van de nieuwe wet staat of valt met de uitvoering. De implementatie is geslaagd als iedereen, van bevoegd gezag tot individuele burger, naar de letter én geest van de wet werkt. Bij de inwerkingtreding moeten burgers en bedrijven als initiatiefnemer digitaal een melding kunnen doen van hun activiteiten in de fysieke leefomgeving en digitaal een vergunning kunnen aanvragen. Met de komst van de nieuwe Omgevingswet gaat dit via het loket van de landelijke voorziening van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV). Zie voor meer informatie www.iplo.nl en www.aandeslagmetdeomgevingswet.nl.
Voor het Indringend Keten Testen (IKT) binnen het Programma Aan de Slag (met de Omgevingswet) zijn zij op zoek naar een Projectleider/Coördinator Ketentesten DSO.
Opdrachtomschrijving
Nu de invoeringsdatum nadert, mag de Omgevingswet zich verheugen in een toenemende politieke belangstelling, niet alleen vanuit het wetgevingsperspectief, maar ook vanuit de invalshoek van implementatie. Het parlement wil zich immers een oordeel kunnen vormen of het DSO ver genoeg gevorderd is en of de bevoegd gezagen klaar zijn om met de Omgevingswet te kunnen werken. Dit brengt een toenemende aandacht met zich mee voor de parlementaire aangelegenheden. Zo zal het zgn. inwerkingstredings-KB (Koninklijk Besluit) bij het parlement aanhangig worden gemaakt om te kunnen bepalen of de Omgevingswet daadwerkelijk op het geplande moment in werking kan treden. Daarachter komt nog veel werk voor de programmadirecties Aan de Slag, Eenvoudig Beter (EB) en natuurlijk de bevoegde gezagen en TBO (Tactische Beheer Organisatie) weg.
De DSO Landelijke Voorziening bevindt zich in een vergevorderd stadium. DSO-LV is op dit moment af genoeg voor de bevoegd gezagen om:
• Hun software voor plan- en zaak/klant-systemen erop aan te sluiten;
• Te vullen met content op het gebied van regelgeving;
• Ermee te oefenen en experimenteren.
Taken
De werkzaamheden omvatten oa:
De functie van Business Liaison Manager en Content Coördinator DSO-LV kent drie aspecten:
1. Parlementaire aangelegenheden;
2. Gedelegeerd opdrachtgeverschap voor DSO-LV namens ADS Implementatie;
3. Bijdrage aan implementatieteam als inhoudelijke Content Coördinator: knelpunten rondom content coördinatie en beheer aan te pakken.
Gelet op de bovenvermelde context zijn de zgn. parlementaire aangelegenheden een belangrijk aandachtsgebied van de Business Liaison Manager / Content Coördinator DSO-LV. Het gaat hier om het leveren van inhoudelijke bijdragen ten behoeve van Kamerbrieven, schriftelijke antwoorden op Kamervragen, dossiervorming ten behoeve van Kamerdebatten, ondersteuning van de minister bij debatten e.d.
Resultaatgebieden Business Liaison Manager:
- Het vervullen van de rol van gedelegeerd opdrachtgever aan DSO-LV namens het Implementatieprogramma. Hiertoe wordt deelgenomen aan de planningscyclus van DSO-LV inclusief bijbehorende overleggen en afstemming met de Business Liaison Managers namens de interbestuurlijke partners.
- Ophalen van wensen/vragen voor de planningscyclus van DSO-LV bij de Regionale Implementatie Ondersteuners (RIO’s), de DSO-experts en het Implementatieteam, vertalen van hun wensen in concrete demand voor de planning van de landelijke voorziening, en in afstemming met de andere Business Liaison Managers zorgen dat dit gerealiseerd wordt.
- Terugkoppelen vanuit de sturingslijn van DSO-LV naar het Implementatieteam, de RIO’s en
de DSO-experts
Het laatste aspect van deze functie betreft een inhoudelijke Content coördinerende rol in het Implementatieteam.
Het doel is om gezamenlijk met het Strategische Beheer Organisatie (SBO), TBO, de Operationele Beheer Organisaties (OBO’s) en Implementatie de knelpunten rondom content coördinatie en beheer aan te pakken. Vanuit deze inhoudelijke rol heb je overzicht en eindverantwoordelijkheid voor alle centrale, rand voorwaardelijke en ondersteunende content die nodig is om het DSO in productie te laten gaan. Denk hierbij aan:
• Content ten behoeve van oefenen/inregelen en Oefenresultaat (in PRE/ETO).
• Content ten behoeve van testen (PRE en PROD)
• Content ten behoeve van Inwerking Treding Wet/productie en vulling voor livegang (in PROD).
Bij deze rol hoort het trekkerschap van het Virtueel Content Team, een virtual team
bestaande uit content experts van OBO’s en koepels.
Eisen:
-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.
• Diploma Nederlands Recht en/of Politicologie op WO-niveau;
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met digitalisering;
• Je hebt aantoonbare ervaring met het analyseren van technische (DSO) en juridische informatie (wet- en regelgeving), te verbinden (in woord en geschrift) én te vertalen naar begrijpelijke en goed leesbare voorstellen voor bestuurders en beslissers;
• Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van nota’s, notities, adviezen, verslagen,
bijdragen aan Kamerbrieven en (beantwoording van) Kamervragen, etc.;
• Je hebt aantoonbare ervaring met coördinatie en organisatie van het oefenen en vullen van testsystemen met content;
• Je hebt aantoonbare ervaring met het vervullen van een opdrachtgevende (business) rol binnen een SAFE/AGILE-softwareproject en bent bekend met deze systematiek van werken;.
• Je bent in staat bruggen te slaan tussen verschillende organisaties (bevoegde gezagen, uitvoeringsorganisaties, koepels, leveranciers) en disciplines
• Je bent 24-36 uur per werkweek inzetbaar
Wensen
• Je hebt kennis en ervaring met het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO), bij voorkeur ook het met laden van content.
• Je bent in staat om prioriteiten te stellen en structuur aan te brengen
• Je kunt goed plannen en organiseren
• Je bent pro-actief en flexibel
Competenties
• Bestuur sensitiviteit;
• Klantgerichtheid;
• Organisatiesensitiviteit;
• Netwerken;
• Omgevingsbewustzijn;
• Samenwerken;
• Planmatig en gestructureerd werken;
• Creativiteit.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Between
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.