Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk (BZK) Programmamanager

Programmamanager

Info

Functie

Programmamanager

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.05.2023 - 30.08.2023

Opdrachtnummer

137872

Sluitingsdatum

date-icon06.06.2023 clock-icon10:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever

Organisatie voor Bedrijfsvoering en Financiën (OBF)

De OBF verzorgt als Shared Service Center de bedrijfsvoering voor een aantal opdrachtgevers binnen
het Rijk. Dan gaat het om Financiële administratie, Business- en Concerncontrol, Communicatie,
Informatiebeveiliging en Privacybescherming en een breed pakket van algemene bedrijfsvoeringsdiensten (huisvesting, In- , Door- en uitstroom medewerkers, wagenparkbeheer etc. Daarnaast
verzorgt OBF ook de Informatiserings- en automatiseringsbehoefte voor diverse klanten. Ook OBF
kent een transitieproces.
OBF heeft de ambitie om de dienstverlening voortdurend te verbeteren, en een actieve rol te spelen in
de uitvoering van VBR-brede prioritaire thema’s. Voorbeelden daarvan zijn: Integriteit, Duurzaamheid,
Inclusiviteit, de I-ambtenaar etc. Verbetering van de dienstverlening kent twee ontwikkelsporen: 1)
Programma Vernieuwing (PV) en 2) Financieel Verbeterplan (FV). Het FV is m.n. gericht op het
toekomstbestendig en VBR-uniform maken van de VBR onderdelen. De VBR-doelstelling van ‘Stabiel
financieel klimaat’ stelt bijvoorbeeld eisen op het gebied van vereenvoudigde en uniforme
kostprijzen/tarieven en verkoopadministraties (productencatalogi).

Het Programma Vernieuwing
De programma manager houdt zich bezig met het eerstgenoemde programma. Het PV is m.n. gericht
op verregaande digitalisering en automatisering, en vernieuwing van het IT-landschap (Exact). Onder
het programma vallen verschillende deeltrajecten: a) “Innovatie” (gebruik van no-low code voor het
bouwen van applicaties en API’s), b) Business Intelligence (BI) voor de informatie voorziening van
OBF en haar klanten en c) de vernieuwing van het ‘inkooplandschap en -facturatie (eCBF / CIFAS)

Opdrachtomschrijving
De Programma manager gaat aan de slag als senior [strategisch] adviseur en interim manager binnen
OBF onder leiding van de directeur. De programma manager levert een belangrijke bijdrage aan het
door ontwikkelen van de organisatie, niet alleen door het programma tot een goed einde te brengen,
maar ook door te adviseren op het gebied van bedrijfsvoering (governance) en inhoudelijk
ondersteuning te bieden op het vlak van informatisering en automatisering,.


Eisen:
Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau.
Kandidaat beschikt over de benodigde certificaten op het gebied van project- en procesmanagement zoals bijv. Prince 2 en LEAN Six Sigma Black Belt .
Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het adviseren en begeleiden van transitietrajecten binnen het I&A domein
De kandidaat heeft ervaring met I&A op strategische niveau binnen een bestuurlijk complexe omgeving.
Kandidaat heeft ervaring met implementatie van complexe applicaties waarbij meerdere partijen zijn betrokken


-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.


Wensen:
Mate van kennis en ervaring I&A transitietrajecten, bij voorkeur binnen de overheid.
Mate van kennis en ervaring met (informatie)processen binnen een bestuurlijk complexe omgeving.
Mate waarin kandidaat beschikt over analytisch vermogen en strategisch inzicht. (aantoonbaar op basis van cv/motivatie en eventueel gesprek.)
Mate waarin kandidaat ervaring heeft met het implementeren van professionaliseringstrajecten op het gebied van ICT, HR en Business en hoe deze bedrijfsvoeringdisciplines aan elkaar te verbinden.
Mate van kennis en ervaring met de organisatie van de opdrachtgever


Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken-Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk (BZK)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever

Organisatie voor Bedrijfsvoering en Financiën (OBF)

De OBF verzorgt als Shared Service Center de bedrijfsvoering voor een aantal opdrachtgevers binnen
het Rijk. Dan gaat het om Financiële administratie, Business- en Concerncontrol, Communicatie,
Informatiebeveiliging en Privacybescherming en een breed pakket van algemene bedrijfsvoeringsdiensten (huisvesting, In- , Door- en uitstroom medewerkers, wagenparkbeheer etc. Daarnaast
verzorgt OBF ook de Informatiserings- en automatiseringsbehoefte voor diverse klanten. Ook OBF
kent een transitieproces.
OBF heeft de ambitie om de dienstverlening voortdurend te verbeteren, en een actieve rol te spelen in
de uitvoering van VBR-brede prioritaire thema’s. Voorbeelden daarvan zijn: Integriteit, Duurzaamheid,
Inclusiviteit, de I-ambtenaar etc. Verbetering van de dienstverlening kent twee ontwikkelsporen: 1)
Programma Vernieuwing (PV) en 2) Financieel Verbeterplan (FV). Het FV is m.n. gericht op het
toekomstbestendig en VBR-uniform maken van de VBR onderdelen. De VBR-doelstelling van ‘Stabiel
financieel klimaat’ stelt bijvoorbeeld eisen op het gebied van vereenvoudigde en uniforme
kostprijzen/tarieven en verkoopadministraties (productencatalogi).

Het Programma Vernieuwing
De programma manager houdt zich bezig met het eerstgenoemde programma. Het PV is m.n. gericht
op verregaande digitalisering en automatisering, en vernieuwing van het IT-landschap (Exact). Onder
het programma vallen verschillende deeltrajecten: a) “Innovatie” (gebruik van no-low code voor het
bouwen van applicaties en API’s), b) Business Intelligence (BI) voor de informatie voorziening van
OBF en haar klanten en c) de vernieuwing van het ‘inkooplandschap en -facturatie (eCBF / CIFAS)

Opdrachtomschrijving
De Programma manager gaat aan de slag als senior [strategisch] adviseur en interim manager binnen
OBF onder leiding van de directeur. De programma manager levert een belangrijke bijdrage aan het
door ontwikkelen van de organisatie, niet alleen door het programma tot een goed einde te brengen,
maar ook door te adviseren op het gebied van bedrijfsvoering (governance) en inhoudelijk
ondersteuning te bieden op het vlak van informatisering en automatisering,.


Eisen:
Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau.
Kandidaat beschikt over de benodigde certificaten op het gebied van project- en procesmanagement zoals bijv. Prince 2 en LEAN Six Sigma Black Belt .
Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het adviseren en begeleiden van transitietrajecten binnen het I&A domein
De kandidaat heeft ervaring met I&A op strategische niveau binnen een bestuurlijk complexe omgeving.
Kandidaat heeft ervaring met implementatie van complexe applicaties waarbij meerdere partijen zijn betrokken


-Een doorleenconstructie is niet toegestaan.
-Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met het liefst een max van 5 pagina’s.
-Bij een eventuele aanbieding wordt er in de laatste stap gevraagd om een ‘Standaard aanbiedingsformulier’ in te vullen. Daarin wordt gevraagd om een korte toelichting op onderstaande eisen en wensen te geven. Geef in dit document aan waarom de aangeboden kandidaat voldoet aan de eis en/of wens.


Wensen:
Mate van kennis en ervaring I&A transitietrajecten, bij voorkeur binnen de overheid.
Mate van kennis en ervaring met (informatie)processen binnen een bestuurlijk complexe omgeving.
Mate waarin kandidaat beschikt over analytisch vermogen en strategisch inzicht. (aantoonbaar op basis van cv/motivatie en eventueel gesprek.)
Mate waarin kandidaat ervaring heeft met het implementeren van professionaliseringstrajecten op het gebied van ICT, HR en Business en hoe deze bedrijfsvoeringdisciplines aan elkaar te verbinden.
Mate van kennis en ervaring met de organisatie van de opdrachtgever


Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Agbor Eyongakpa

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.