Opdrachten

Logius Incident Manager

Incident Manager

Info

Functie

Incident Manager

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

13.07.2025 - 12.07.2026

Opdrachtnummer

236165

Sluitingsdatum

date-icon16.06.2025 clock-icon10:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers.

Opdrachtomschrijving
Als Kwartiermaker Incident Management ben je verantwoordelijk voor het opstellen, inrichten en professionaliseren van het incidentmanagementproces binnen een organisatie die volgens de SAFe methodiek werkt en waar deze processen nieuw leven ingeblazen moeten worden. Binnen de organisatie bestaan een vijftal Agile Release Trains (ARTs). Je richt je op het opzetten van Incident management en de onderliggende procedures, werkwijze en rapportages, alsmede de aanwezige ITSM-tool TOPdesk, met een specifieke focus op Major Incident Management. Je werkt nauw samen met de Servicedesk, Service Management, DevOps-teams, Agile Release Trains (ARTs), business stakeholders en -operations om de organisatie naar een volwassen incidentmanagementstructuur te begeleiden.Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Ontwerpen en implementeren van een effectief incidentmanagementproces, inclusief Major Incident Management, afgestemd op een SAFe/Agile- omgeving.
  • Creëren en uitrollen van incidentmanagementprocedures, inclusief escalatieprocessen en communicatieplannen.
  • Trainen en begeleiden van DevOps teams om incidentmanagementprincipes te adopteren en effectief toe te passen en goed aan te sluiten bij het incidentmanagementproces.
  • Opstellen van rapportages en dashboards om inzicht te geven in incidenten, trends en verbeteracties.
  • Aansluiten van het Major Incident Management proces op het bestaande Calamiteiten en Crisis Management Proces van de moederorganisatie Logius.

Achtergrond opdracht
De organisatie kent een eigen servicedesk en heeft onlangs de switch gemaakt van een managed hosting omgeving naar een eigen cloud-based en hosting based omgeving waarbij diverse beheertaken aan de DevOps teams zijn toegevoegd. Veel verantwoordelijkheden zijn dus van de hostingpartij naar de eigen teams verschoven. Incidentmanagement is op dit moment niet meer optimaal ingericht.

Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van en ervaring met ITIL (bij voorkeur gecertificeerd in ITIL v4)
  • Begrip van CI/CD en cloudplatformen (Kubernetes/Docker).
  • Ervaring met monitoring- en ticketingsystemen
  • Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met toegangswoord, versleutelde harde schijf (encryptie), up-to-date antivirussoftware en een t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden
  • Incident Manager rol binnen complexe IT-omgevingen (3 jaar)
  • Major Incident Management en crisisbeheer (1 jaar)

Wensen

  • Ervaring met werken in een SAFe (Scaled Agile Framework) omgeving.
  • Ervaring met werken in een organisatie met DevOps teams.
  • Bij voorkeur ervaring bij de (Rijks)overheid.

Competenties

  • Uitstekende coördinatie- en stakeholdermanagementvaardigheden
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Probleemoplossend vermogen
  • Stressbestendigheid
  • Proactieve en pragmatische instelling

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Logius

Rolomschrijving en taakafspraken

Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers.

Opdrachtomschrijving
Als Kwartiermaker Incident Management ben je verantwoordelijk voor het opstellen, inrichten en professionaliseren van het incidentmanagementproces binnen een organisatie die volgens de SAFe methodiek werkt en waar deze processen nieuw leven ingeblazen moeten worden. Binnen de organisatie bestaan een vijftal Agile Release Trains (ARTs). Je richt je op het opzetten van Incident management en de onderliggende procedures, werkwijze en rapportages, alsmede de aanwezige ITSM-tool TOPdesk, met een specifieke focus op Major Incident Management. Je werkt nauw samen met de Servicedesk, Service Management, DevOps-teams, Agile Release Trains (ARTs), business stakeholders en -operations om de organisatie naar een volwassen incidentmanagementstructuur te begeleiden.Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Ontwerpen en implementeren van een effectief incidentmanagementproces, inclusief Major Incident Management, afgestemd op een SAFe/Agile- omgeving.
  • Creëren en uitrollen van incidentmanagementprocedures, inclusief escalatieprocessen en communicatieplannen.
  • Trainen en begeleiden van DevOps teams om incidentmanagementprincipes te adopteren en effectief toe te passen en goed aan te sluiten bij het incidentmanagementproces.
  • Opstellen van rapportages en dashboards om inzicht te geven in incidenten, trends en verbeteracties.
  • Aansluiten van het Major Incident Management proces op het bestaande Calamiteiten en Crisis Management Proces van de moederorganisatie Logius.

Achtergrond opdracht
De organisatie kent een eigen servicedesk en heeft onlangs de switch gemaakt van een managed hosting omgeving naar een eigen cloud-based en hosting based omgeving waarbij diverse beheertaken aan de DevOps teams zijn toegevoegd. Veel verantwoordelijkheden zijn dus van de hostingpartij naar de eigen teams verschoven. Incidentmanagement is op dit moment niet meer optimaal ingericht.

Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van en ervaring met ITIL (bij voorkeur gecertificeerd in ITIL v4)
  • Begrip van CI/CD en cloudplatformen (Kubernetes/Docker).
  • Ervaring met monitoring- en ticketingsystemen
  • Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met toegangswoord, versleutelde harde schijf (encryptie), up-to-date antivirussoftware en een t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden
  • Incident Manager rol binnen complexe IT-omgevingen (3 jaar)
  • Major Incident Management en crisisbeheer (1 jaar)

Wensen

  • Ervaring met werken in een SAFe (Scaled Agile Framework) omgeving.
  • Ervaring met werken in een organisatie met DevOps teams.
  • Bij voorkeur ervaring bij de (Rijks)overheid.

Competenties

  • Uitstekende coördinatie- en stakeholdermanagementvaardigheden
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Probleemoplossend vermogen
  • Stressbestendigheid
  • Proactieve en pragmatische instelling

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Ruby Wertheym

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.