Opdrachten

Logius Implementatiemedewerker

Implementatiemedewerker

Info

Functie

Implementatiemedewerker

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

01.12.2024 - 30.11.2025

Opdrachtnummer

216915

Sluitingsdatum

date-icon14.11.2024 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De implementatiemedewerker vormt de primaire verbinding tussen KOOP en gebruikers van nieuw te bouwen redactieapplicatie (BasisWettenBestand) en Digitaal Loket (Officiële Electronische Publicaties) voor zover het betreft de overstap van de oude naar de herbouwde systemen. Tot de taken van de implementatiemedewerker behoren:

  • Het uitwerken, afstemmen en uitvoeren van de implementatieplannen;
  • Het inrichten van de dienstverlening bij KOOP;
  • Het beschrijven van de bijbehorende werkprocessen bij KOOP;
  • Het begeleiden van de insourcing van diensten en personeel;
  • Het opzetten en geven van trainingen rondom de herbouwde applicaties en werkprocessen;
  • Het volledig managen van aansluiting op de herbouwde applicaties en werkprocessen; bestaande uit het formaliseren van (werk)afspraken, voorbereiden en verzorgen van nazorg en trainingen.

De implementatiemedewerker werkt namens het projectmanagement OEP en BWB en verzorgt voor hen de afstemming met de gebruikers en stakeholders van de oude en nieuwe applicaties qua werkprocessen, implementatie en overgang van de dienstverlening naar KOOP. De implementatiemedewerker rapporteert aan de implementatiemanager OEP en BWB.

Achtergrond opdracht

KOOP is verantwoordelijk voor de dagelijkse publicatie van overheidsinformatie in Nederland. Met onze publicatiediensten stellen we de gehele Nederlandse overheid in staat om officiële overheidsinformatie te publiceren. Deze zijn te vinden op de portal officielebekendmakingen.nl. Daarnaast heeft KOOP de primaire taak het rechtsgeldig bekendmaken en beschikbaar stellen van wet- en regelgeving van alle overheden van Nederland. Resultaat van alle geconsolideerde wet- en regelgeving is zichtbaar in de portal wetten.nl. We staan aan de vooravond om de hele keten Officiële Publicaties en het redactiesysteem van het BasisWettenbestand te herbouwen en veilig te stellen voor de komende 10 jaar. In 2026/2027 nemen wij de momenteel redactionele en dataverwerkingsdiensten over van de commerciële partij waarbij dit momenteel belegd is. Het personeel van de betreffende afdelingen komt dan over naar KOOP. Voor het implementeren van de herbouwde systemen, het overnemen van de dienstverlening en het begeleiden van de insourcing zoeken wij een implementatiemedewerker.

Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met beveiliging, versleutelde harde schijf (encryptie), stabiele internetverbinding en antivirussoftware t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden.
  • De aangeboden kandidaat beheerst de Nederlandse taal op het niveau dat nodig is voor de genoemde werkzaamheden (aantoonbaar in aanbieding).
  • Kandidaat heeft minimaal HBO of gelijkwaardig werk- en denkniveau (5 jaar).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in project management of project ondersteuning (project leider project management ondersteuner) (5 jaar).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in communicatie rond de implementatie van IT-applicaties met interne en externe gebruikers (5 jaar).
  • Ervaring in diensten binnen de overheid, een leverancier aan de overheid of vergelijkbare organisatie.
  • Ervaring in het initiëren van afstemming met belanghebbenden.
  • Kennis om de juiste oplossing te bewerkstelligen door advies en begeleiding te geven.
  • Ervaring in het plannen van middelen om te voldoen aan het gedefinieerde serviceniveau.
  • Ervaring met het opstellen van BPMN-schema's/modellen.
  • Ervaring met implementatie van reorganisaties, vergelijkbare organisatorische wijzigingen of personele aangelegenheden.

Wensen

  • Ervaring in het creëren van betrouwbare relaties met de gebruikers en klanten
  • Ervaring in het helpen identificeren van de klantbehoeften en vereisten voor de gebruikers
  • Ervaring met het leveren van services of diensten

Competenties

  • Goed kunnen samenwerken binnen een multidisciplinair implementatie of projectteam
  • Communicatief en sociaal vaardig in woord en geschrift (Nederlands taal)
  • Sterke analytische vaardigheden
  • Je bent flexibel en hebt een gezonde dosis pit
  • Je neemt initiatief, pro-actief en bent resultaat gericht
  • Snel begrip van nieuwe kennisdomeinen
  • Verantwoordelijk kunnen zijn voor eigen acties en die van anderen voor het leveren van oplossingen

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Logius

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De implementatiemedewerker vormt de primaire verbinding tussen KOOP en gebruikers van nieuw te bouwen redactieapplicatie (BasisWettenBestand) en Digitaal Loket (Officiële Electronische Publicaties) voor zover het betreft de overstap van de oude naar de herbouwde systemen. Tot de taken van de implementatiemedewerker behoren:

  • Het uitwerken, afstemmen en uitvoeren van de implementatieplannen;
  • Het inrichten van de dienstverlening bij KOOP;
  • Het beschrijven van de bijbehorende werkprocessen bij KOOP;
  • Het begeleiden van de insourcing van diensten en personeel;
  • Het opzetten en geven van trainingen rondom de herbouwde applicaties en werkprocessen;
  • Het volledig managen van aansluiting op de herbouwde applicaties en werkprocessen; bestaande uit het formaliseren van (werk)afspraken, voorbereiden en verzorgen van nazorg en trainingen.

De implementatiemedewerker werkt namens het projectmanagement OEP en BWB en verzorgt voor hen de afstemming met de gebruikers en stakeholders van de oude en nieuwe applicaties qua werkprocessen, implementatie en overgang van de dienstverlening naar KOOP. De implementatiemedewerker rapporteert aan de implementatiemanager OEP en BWB.

Achtergrond opdracht

KOOP is verantwoordelijk voor de dagelijkse publicatie van overheidsinformatie in Nederland. Met onze publicatiediensten stellen we de gehele Nederlandse overheid in staat om officiële overheidsinformatie te publiceren. Deze zijn te vinden op de portal officielebekendmakingen.nl. Daarnaast heeft KOOP de primaire taak het rechtsgeldig bekendmaken en beschikbaar stellen van wet- en regelgeving van alle overheden van Nederland. Resultaat van alle geconsolideerde wet- en regelgeving is zichtbaar in de portal wetten.nl. We staan aan de vooravond om de hele keten Officiële Publicaties en het redactiesysteem van het BasisWettenbestand te herbouwen en veilig te stellen voor de komende 10 jaar. In 2026/2027 nemen wij de momenteel redactionele en dataverwerkingsdiensten over van de commerciële partij waarbij dit momenteel belegd is. Het personeel van de betreffende afdelingen komt dan over naar KOOP. Voor het implementeren van de herbouwde systemen, het overnemen van de dienstverlening en het begeleiden van de insourcing zoeken wij een implementatiemedewerker.

Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met beveiliging, versleutelde harde schijf (encryptie), stabiele internetverbinding en antivirussoftware t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden.
  • De aangeboden kandidaat beheerst de Nederlandse taal op het niveau dat nodig is voor de genoemde werkzaamheden (aantoonbaar in aanbieding).
  • Kandidaat heeft minimaal HBO of gelijkwaardig werk- en denkniveau (5 jaar).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in project management of project ondersteuning (project leider project management ondersteuner) (5 jaar).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in communicatie rond de implementatie van IT-applicaties met interne en externe gebruikers (5 jaar).
  • Ervaring in diensten binnen de overheid, een leverancier aan de overheid of vergelijkbare organisatie.
  • Ervaring in het initiëren van afstemming met belanghebbenden.
  • Kennis om de juiste oplossing te bewerkstelligen door advies en begeleiding te geven.
  • Ervaring in het plannen van middelen om te voldoen aan het gedefinieerde serviceniveau.
  • Ervaring met het opstellen van BPMN-schema's/modellen.
  • Ervaring met implementatie van reorganisaties, vergelijkbare organisatorische wijzigingen of personele aangelegenheden.

Wensen

  • Ervaring in het creëren van betrouwbare relaties met de gebruikers en klanten
  • Ervaring in het helpen identificeren van de klantbehoeften en vereisten voor de gebruikers
  • Ervaring met het leveren van services of diensten

Competenties

  • Goed kunnen samenwerken binnen een multidisciplinair implementatie of projectteam
  • Communicatief en sociaal vaardig in woord en geschrift (Nederlands taal)
  • Sterke analytische vaardigheden
  • Je bent flexibel en hebt een gezonde dosis pit
  • Je neemt initiatief, pro-actief en bent resultaat gericht
  • Snel begrip van nieuwe kennisdomeinen
  • Verantwoordelijk kunnen zijn voor eigen acties en die van anderen voor het leveren van oplossingen

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Daphne Most

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center