Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken - HR Recruiter

Recruiter

Info

Functie

Recruiter

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

31.12.2023 - 17.05.2024

Opdrachtnummer

149713

Sluitingsdatum

date-icon11.12.2023 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Voor de tijdelijke vervanging tijdens zwangerschapsverlof zijn wij per januari 2024 op zoek naar een gedreven en professionele interim Recruiter.

Als Recruiter bij het beleidsdepartement van het ministerie van Financiën in Den Haag ben jij de spil tussen de arbeidsmarkt en de mogelijkheden bij Financiën. Je organiseert zelfstandig het sollicitatieproces, van intake tot het voeren van gesprekken met kandidaten die jij gevonden hebt. Naast de uitvoering van recruitmentactiviteiten zijn wij erg benieuwd naar jouw ervaringen met het verder inrichten, professionaliseren en standaardiseren van ons werving-en-selectieproces. Als geen ander weet jij goede kandidaten aan te trekken voor onze vacatures en je profileert het ministerie van Financiën als aantrekkelijke werkgever. Daarbij zoek je zowel intern, met onze managers en hr-adviseurs, als extern, bijvoorbeeld met diversiteitsnetwerken, hogescholen, universiteiten en studieverenigingen, regelmatig de samenwerking op. Samen met de vacaturehouder speel je een grote rol in de uitvoering van het gehele recruitmentproces: van het bepalen van de juiste wervingsaanpak voor (soms) lastig in te vullen vacatures, tot het voeren van selectiegesprekken met kandidaten. En je objectiveert het proces van a tot z met oog voor diversiteit. Je bent zowel een denker als een doener en schakelt soepel van adviseren naar uitvoeren.

Als Interim Recruiter draag jij zorg de perfecte match te vinden tussen ons als ministerie en nieuw talent.
 Belangrijke taken hierbij zijn:
 • Met de manager in gesprek om te achterhalen wat het gewenste profiel van de ideale kandidaat is. Jij zorgt dat je de managers, op een klantgerichte en overtuigende manier, kritisch bevraagt.
• Het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op de specifieke doelgroepen.
 • Het proactief aanspreken van jouw netwerken en benaderen van potentiële kandidaten om jouw vacatures onder de aandacht te brengen.
• Je draagt eraan bij dat de planning en organisatie van het werving-en-selectieproces op rolletjes loopt.
• Je bereidt voor, organiseert en begeleidt cv- en briefselecties. Met geselecteerde kandidaten voer je de selectiegesprekken. Je onderhoudt contacten met kandidaten over de voortgang van hun sollicitatieprocedure.
• Je houdt contact met interne/externe organisaties die betrokken zijn bij wervingsactiviteiten
 • Vanzelfsprekend houd je de vacaturehouder goed op de hoogte van de stand van zaken.

 Een flinke uitdaging daar zijn we ons van bewust, maar je hoeft dit niet alleen te doen. Als Interim Recruiter maak je deel uit van een team met 6 collega recruiters en kun je altijd sparren met een (senior) Recruiter en (senior) HR-Adviseur. Daarnaast heb je regelmatig contact met vacaturehouders en leidinggevenden bij het ministerie van financiën met wie je kan sparren over jouw ideeën en wervingsactiviteiten. Tevens kan je gebruik maken van de ondersteuning van het team recruitment, de concerndirectie Mens en Organisatie en rijksbrede diensten vanuit het O&P Rijk.

 Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
 • Je hebt minimaal hbo-niveau en meerdere jaren werkervaring op het gebied van (corporate) recruitment;
 • Je hebt kennis van de arbeidsmarkt en succesvolle ervaring opgedaan met het werven van lastig vervulbare functies in een grote organisatie;
• Je netwerk is passend bij de doelgroep waarvoor wij werven (beleid, uitvoering en juridische advisering);
 • Je hebt ervaring in het vertalen van de wensen van managers naar een concrete werving-enselectieaanpak, waarbij je met jouw kritische blik en professionele houding de managers zelfstandig en proactief kunt adviseren;
• Je kunt goed schakelen tussen de day-to-day business en de doelstellingen van een langere termijn. Daarbij maak je gemakkelijk verbinding en werk je graag samen met anderen om zo gezamenlijke doelen te bereiken;
• Je hebt bij voorkeur een vlotte pen en vindt het leuk om wervende, inclusieve vacatureteksten te schrijven en af en toe inhoudelijk iets op papier te zetten. Dit doe je doortastend, planmatig en resultaatgericht.

Eisen:
- Het CV dient in het Nederlands aangeleverd te worden.
- Het tarief waarvoor u de bieding plaatst is inclusief reiskosten.
-Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau
- Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar Recruitment ervaring
- Kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het vertalen van de wensen van managers naar een concrete werving-en-selectieaanpak, waarbij je hebt moeten adviseren
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op de specifieke doelgroepen.

Wensen:
- Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met Recruitment
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op specifieke doelgroepen en hierin proactief kunnen adviseren richting managers(toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek)
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties (o.a. netwerker, verbinder, initiatiefrijk, creatief, klantgericht, overtuigend) en vaardigheden (zoals plannen en organiseren) (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken - HR

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Voor de tijdelijke vervanging tijdens zwangerschapsverlof zijn wij per januari 2024 op zoek naar een gedreven en professionele interim Recruiter.

Als Recruiter bij het beleidsdepartement van het ministerie van Financiën in Den Haag ben jij de spil tussen de arbeidsmarkt en de mogelijkheden bij Financiën. Je organiseert zelfstandig het sollicitatieproces, van intake tot het voeren van gesprekken met kandidaten die jij gevonden hebt. Naast de uitvoering van recruitmentactiviteiten zijn wij erg benieuwd naar jouw ervaringen met het verder inrichten, professionaliseren en standaardiseren van ons werving-en-selectieproces. Als geen ander weet jij goede kandidaten aan te trekken voor onze vacatures en je profileert het ministerie van Financiën als aantrekkelijke werkgever. Daarbij zoek je zowel intern, met onze managers en hr-adviseurs, als extern, bijvoorbeeld met diversiteitsnetwerken, hogescholen, universiteiten en studieverenigingen, regelmatig de samenwerking op. Samen met de vacaturehouder speel je een grote rol in de uitvoering van het gehele recruitmentproces: van het bepalen van de juiste wervingsaanpak voor (soms) lastig in te vullen vacatures, tot het voeren van selectiegesprekken met kandidaten. En je objectiveert het proces van a tot z met oog voor diversiteit. Je bent zowel een denker als een doener en schakelt soepel van adviseren naar uitvoeren.

Als Interim Recruiter draag jij zorg de perfecte match te vinden tussen ons als ministerie en nieuw talent.
 Belangrijke taken hierbij zijn:
 • Met de manager in gesprek om te achterhalen wat het gewenste profiel van de ideale kandidaat is. Jij zorgt dat je de managers, op een klantgerichte en overtuigende manier, kritisch bevraagt.
• Het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op de specifieke doelgroepen.
 • Het proactief aanspreken van jouw netwerken en benaderen van potentiële kandidaten om jouw vacatures onder de aandacht te brengen.
• Je draagt eraan bij dat de planning en organisatie van het werving-en-selectieproces op rolletjes loopt.
• Je bereidt voor, organiseert en begeleidt cv- en briefselecties. Met geselecteerde kandidaten voer je de selectiegesprekken. Je onderhoudt contacten met kandidaten over de voortgang van hun sollicitatieprocedure.
• Je houdt contact met interne/externe organisaties die betrokken zijn bij wervingsactiviteiten
 • Vanzelfsprekend houd je de vacaturehouder goed op de hoogte van de stand van zaken.

 Een flinke uitdaging daar zijn we ons van bewust, maar je hoeft dit niet alleen te doen. Als Interim Recruiter maak je deel uit van een team met 6 collega recruiters en kun je altijd sparren met een (senior) Recruiter en (senior) HR-Adviseur. Daarnaast heb je regelmatig contact met vacaturehouders en leidinggevenden bij het ministerie van financiën met wie je kan sparren over jouw ideeën en wervingsactiviteiten. Tevens kan je gebruik maken van de ondersteuning van het team recruitment, de concerndirectie Mens en Organisatie en rijksbrede diensten vanuit het O&P Rijk.

 Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
 • Je hebt minimaal hbo-niveau en meerdere jaren werkervaring op het gebied van (corporate) recruitment;
 • Je hebt kennis van de arbeidsmarkt en succesvolle ervaring opgedaan met het werven van lastig vervulbare functies in een grote organisatie;
• Je netwerk is passend bij de doelgroep waarvoor wij werven (beleid, uitvoering en juridische advisering);
 • Je hebt ervaring in het vertalen van de wensen van managers naar een concrete werving-enselectieaanpak, waarbij je met jouw kritische blik en professionele houding de managers zelfstandig en proactief kunt adviseren;
• Je kunt goed schakelen tussen de day-to-day business en de doelstellingen van een langere termijn. Daarbij maak je gemakkelijk verbinding en werk je graag samen met anderen om zo gezamenlijke doelen te bereiken;
• Je hebt bij voorkeur een vlotte pen en vindt het leuk om wervende, inclusieve vacatureteksten te schrijven en af en toe inhoudelijk iets op papier te zetten. Dit doe je doortastend, planmatig en resultaatgericht.

Eisen:
- Het CV dient in het Nederlands aangeleverd te worden.
- Het tarief waarvoor u de bieding plaatst is inclusief reiskosten.
-Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau
- Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar Recruitment ervaring
- Kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het vertalen van de wensen van managers naar een concrete werving-en-selectieaanpak, waarbij je hebt moeten adviseren
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op de specifieke doelgroepen.

Wensen:
- Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met Recruitment
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op specifieke doelgroepen en hierin proactief kunnen adviseren richting managers(toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek)
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties (o.a. netwerker, verbinder, initiatiefrijk, creatief, klantgericht, overtuigend) en vaardigheden (zoals plannen en organiseren) (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Lisa Sijsenaar

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center