Opdrachten

HR - Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk Casemanager ERD

Casemanager ERD

Info

Functie

Casemanager ERD

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

04.09.2022 - 03.03.2023

Opdrachtnummer

118067

Sluitingsdatum

date-icon29.08.2022 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Alle ministeries zijn eigenrisicodrager (ERD) voor de Ziektewet (ZW), voor de regeling Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA) en voor de Werkeloosheidswet (WW). Het Rijk geeft een (ex-)medewerker die door arbeidsongeschiktheid of werkloosheid ondersteuning bij herstel, re-integratie en arbeidsbemiddeling. UBR Bedrijfszorg voert dit voor de meeste ministeries uit.

Als casemanager ERD ben je verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de 3 sociale zekerheidswetten:
• In je rol van casemanager ERD WGA begeleid je (ex-)medewerkers die in de WGA zitten en zorgt voor de juiste interventies;
• In je rol van casemanager ERD ZW onderhoudt je het contacten met de externe uitvoerder en volg je het verloop en bemiddel je bij interventies;
• In je rol van casemanager WW verwijs je de uitkeringsgerechtigde – na het doen van een intake – door naar een van de gecontracteerde bemiddelingsbureaus.

Je blijft de uitkeringsgerechtigde volgen zolang deze in de WW en bovenwettelijke WW zit. Jij bent spin in het web in de uitvoering van deze wetten voor jouw klanten. Jij houdt de klant op de hoogte van het verloop en hebt regelmatig contact hierover. Binnen klantorganisatie verzorg je voorlichting op het gebied van ERD en denk je mee op aanverwante vraagstukken.

We zoeken een ervaren casemanager op wo- werk en denkniveau, met aantoonbare kennis van het aandachtsterrein en relevante wet- en regelgeving (o.a. ZW, Regeling WGA en WW). Je beschikt over de opleiding tot register case- en caremanager (RCCM/RCM/RCMC). Je hebt ervaring met regievoering op verzuim (o.a. contacten onderhouden met klanten, leveranciers, interventiebureaus en bedrijfsartsen). Je hebt bij voorkeur kennis van de sector Rijk. Je hebt ruime, aantoonbare ervaring met adviestrajecten.

De voor de functie relevante competenties zijn:
• klantgerichtheid;
• plannen en organiseren;
• voortgangscontrole;
• samenwerken;
• omgevingsbewustzijn;
• oordeelsvorming;
• flexibiliteit;
• stressbestendigheid;

Achtergrond opdracht:
Het ministerie van BZK waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. BZK draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.'

UBR
Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk is een interne dienstverlener die de rijksoverheid adviseert bij grote organisatieveranderingen, complexe ICT-trajecten en innovaties in de bedrijfsvoering. Daarnaast levert UBR specialistische diensten en producten op vier expertisegebieden: Informatisering, Personeel, Organisatie en Inkoop. Op elk van deze gebieden levert UBR diensten en producten op verschillende niveaus; van een specialistische klus tot grote politiek-bestuurlijke transitieopdrachten. De afgelopen jaren heeft UBR geïnvesteerd in het optimaliseren en continu ontwikkelen van dienstverlening, maar ook in het doelmatig en duurzaam robuust maken van onze organisatie. Deze investering, gecombineerd met diverse ontwikkelingen binnen en buiten de rijksoverheid, vraagt om een verdere doorontwikkeling van de koers van UBR. UBR heeft als doel bij te dragen aan een sterkere, veiligere, slimmere en wendbaardere overheid. Eén van de gevolgen van de doorontwikkeling van UBR is dat het onderdeel ECO&P het komende jaar in een tijdelijke werkorganisatie verkeert. 'Doel is de overheid beter, sterker en slimmer te maken.'

UBR|Personeel
UBR Personeel, onderdeel van het Ministerie van BZK en UBR, levert de tweedelijns expertise die nodig is om een slagvaardig, toekomstbestendig en evenwichtig personeelsbeleid van het Rijk te realiseren. We adviseren en begeleiden op het gebied van arbeidsmarkt, arbeidsjuridische dienstverlening, gezond werken, realisatie banenafspraak, loopbaan, ontwikkeling & mobiliteit en werving & selectie. Ook leiden we op met trainingen en workshops.

Afdelingsinformatie
UBR Bedrijfszorg werkt landelijk en richt zich op veilig en gezond werken binnen het Rijk. Wij adviseren leidinggevenden en medewerkers over hoe ze hun eigen regie kunnen pakken bij het voorkomen van problemen of oplossen ervan. Daarnaast adviseren we over vragen die te maken hebben met de uitvoering van personele werkgeverstaken. Oftewel, bij Bedrijfszorg werken professionals. Professionals die hun vak verstaan en ervaring hebben met de Rijksoverheid en een breed pakket aan diensten leveren. Dit integrale pakket betreft arbozorg, preventie, verzuimmanagement, re-integratie, vitaliteit, duurzame inzetbaarheid, psychosociale begeleiding, financiële hulpverlening en bedrijfsgeneeskundige dienstverlening. Op het gebied van Bedrijfszorg dragen alle professionals het Rijksgedachtegoed op het gebied van gezondheidsmanagement en strategisch Personeelsbeleid Rijk 2025 uit, waaronder als multidisciplinair zorgteam de klant adviseren en begeleiden in eigen regie en zelfredzaamheid.

Eisen:
- Kandidaat beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau (afgeronde WO-opleiding of vergelijkbaar, bijvoorbeeld, post-HBO, MBA, etc.).
- Kandidaat heeft aantoonbaar de opleiding tot casemanager regie op verzuim of register case- en caremanager afgerond.

Wensen:
- Mate waarin de kandidaat kennis heeft van wet- en regelgeving op het gebied van ERD WGA, ZW en WW. (aantoonbaar in CV en motivatie)
- Mate waarin de kandidaat kennis heeft van de sector Rijk
- Mate waarin kandidaat aantoonbare ervaring heeft met adviestrajecten.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

HR - Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Alle ministeries zijn eigenrisicodrager (ERD) voor de Ziektewet (ZW), voor de regeling Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA) en voor de Werkeloosheidswet (WW). Het Rijk geeft een (ex-)medewerker die door arbeidsongeschiktheid of werkloosheid ondersteuning bij herstel, re-integratie en arbeidsbemiddeling. UBR Bedrijfszorg voert dit voor de meeste ministeries uit.

Als casemanager ERD ben je verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de 3 sociale zekerheidswetten:
• In je rol van casemanager ERD WGA begeleid je (ex-)medewerkers die in de WGA zitten en zorgt voor de juiste interventies;
• In je rol van casemanager ERD ZW onderhoudt je het contacten met de externe uitvoerder en volg je het verloop en bemiddel je bij interventies;
• In je rol van casemanager WW verwijs je de uitkeringsgerechtigde – na het doen van een intake – door naar een van de gecontracteerde bemiddelingsbureaus.

Je blijft de uitkeringsgerechtigde volgen zolang deze in de WW en bovenwettelijke WW zit. Jij bent spin in het web in de uitvoering van deze wetten voor jouw klanten. Jij houdt de klant op de hoogte van het verloop en hebt regelmatig contact hierover. Binnen klantorganisatie verzorg je voorlichting op het gebied van ERD en denk je mee op aanverwante vraagstukken.

We zoeken een ervaren casemanager op wo- werk en denkniveau, met aantoonbare kennis van het aandachtsterrein en relevante wet- en regelgeving (o.a. ZW, Regeling WGA en WW). Je beschikt over de opleiding tot register case- en caremanager (RCCM/RCM/RCMC). Je hebt ervaring met regievoering op verzuim (o.a. contacten onderhouden met klanten, leveranciers, interventiebureaus en bedrijfsartsen). Je hebt bij voorkeur kennis van de sector Rijk. Je hebt ruime, aantoonbare ervaring met adviestrajecten.

De voor de functie relevante competenties zijn:
• klantgerichtheid;
• plannen en organiseren;
• voortgangscontrole;
• samenwerken;
• omgevingsbewustzijn;
• oordeelsvorming;
• flexibiliteit;
• stressbestendigheid;

Achtergrond opdracht:
Het ministerie van BZK waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. BZK draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.'

UBR
Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk is een interne dienstverlener die de rijksoverheid adviseert bij grote organisatieveranderingen, complexe ICT-trajecten en innovaties in de bedrijfsvoering. Daarnaast levert UBR specialistische diensten en producten op vier expertisegebieden: Informatisering, Personeel, Organisatie en Inkoop. Op elk van deze gebieden levert UBR diensten en producten op verschillende niveaus; van een specialistische klus tot grote politiek-bestuurlijke transitieopdrachten. De afgelopen jaren heeft UBR geïnvesteerd in het optimaliseren en continu ontwikkelen van dienstverlening, maar ook in het doelmatig en duurzaam robuust maken van onze organisatie. Deze investering, gecombineerd met diverse ontwikkelingen binnen en buiten de rijksoverheid, vraagt om een verdere doorontwikkeling van de koers van UBR. UBR heeft als doel bij te dragen aan een sterkere, veiligere, slimmere en wendbaardere overheid. Eén van de gevolgen van de doorontwikkeling van UBR is dat het onderdeel ECO&P het komende jaar in een tijdelijke werkorganisatie verkeert. 'Doel is de overheid beter, sterker en slimmer te maken.'

UBR|Personeel
UBR Personeel, onderdeel van het Ministerie van BZK en UBR, levert de tweedelijns expertise die nodig is om een slagvaardig, toekomstbestendig en evenwichtig personeelsbeleid van het Rijk te realiseren. We adviseren en begeleiden op het gebied van arbeidsmarkt, arbeidsjuridische dienstverlening, gezond werken, realisatie banenafspraak, loopbaan, ontwikkeling & mobiliteit en werving & selectie. Ook leiden we op met trainingen en workshops.

Afdelingsinformatie
UBR Bedrijfszorg werkt landelijk en richt zich op veilig en gezond werken binnen het Rijk. Wij adviseren leidinggevenden en medewerkers over hoe ze hun eigen regie kunnen pakken bij het voorkomen van problemen of oplossen ervan. Daarnaast adviseren we over vragen die te maken hebben met de uitvoering van personele werkgeverstaken. Oftewel, bij Bedrijfszorg werken professionals. Professionals die hun vak verstaan en ervaring hebben met de Rijksoverheid en een breed pakket aan diensten leveren. Dit integrale pakket betreft arbozorg, preventie, verzuimmanagement, re-integratie, vitaliteit, duurzame inzetbaarheid, psychosociale begeleiding, financiële hulpverlening en bedrijfsgeneeskundige dienstverlening. Op het gebied van Bedrijfszorg dragen alle professionals het Rijksgedachtegoed op het gebied van gezondheidsmanagement en strategisch Personeelsbeleid Rijk 2025 uit, waaronder als multidisciplinair zorgteam de klant adviseren en begeleiden in eigen regie en zelfredzaamheid.

Eisen:
- Kandidaat beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau (afgeronde WO-opleiding of vergelijkbaar, bijvoorbeeld, post-HBO, MBA, etc.).
- Kandidaat heeft aantoonbaar de opleiding tot casemanager regie op verzuim of register case- en caremanager afgerond.

Wensen:
- Mate waarin de kandidaat kennis heeft van wet- en regelgeving op het gebied van ERD WGA, ZW en WW. (aantoonbaar in CV en motivatie)
- Mate waarin de kandidaat kennis heeft van de sector Rijk
- Mate waarin kandidaat aantoonbare ervaring heeft met adviestrajecten.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Jacqueline Graaf

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center