Opdrachten

HR - Rijksvastgoedbedrijf HR Ondersteuner

HR Ondersteuner

Info

Functie

HR Ondersteuner

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

18.06.2023 - 17.12.2023

Opdrachtnummer

138247

Sluitingsdatum

date-icon13.06.2023 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Als lid van team werving werk je onder regie van en in samenwerking met de coördinator van dit
team. Je ondersteunt de vacaturehouders (managers) bij het selectieproces van werving en inhuur
van nieuwe collega’s. Daarin verzorg je het complete instroomproces van medewerkers. Je zorgt
voor de plaatsing van de vacatures in de diverse systemen en de administratieve afhandeling
daarvan. Je bewaakt tijdens het wervingsproces de afgesproken tijdslimieten en zorgt ervoor dat
de vacaturehouder steeds tijdig en volgens afspraak wordt geïnformeerd over de stand van zaken.
Je helpt bij het opstellen van de administratie en houdt deze actueel. Je coördineert met het
secretariaat de onboarding van de nieuwe collega’s. Voor de uitvoering van deze werkzaamheden
is kennis van personeelszaken van essentieel belang.

Hierin lever je:
• Een planning van de gefaseerde instroom van medewerkers, samen met het MT.
• Een actueel overzicht van de vacatures en lopende acties.
• Tweewekelijks een korte update aan het MT omtrent de voortgang.
• Je ondersteunt de afstemming van de vacatureteksten tussen de adviseurs van Werving en
Selectie, HRM advies en de vacaturehouders.
• In samenwerking met team onboarding en de manager maak je een onboardingsprogramma.
• Wekelijks een korte update aan het MT omtrent de voortgang in het onboarden.
• De evaluaties van de onboarding en de eerste 100 dagen van onze nieuwe medewerkers.

In de rol als lid van het wervingsteam voer je het volgende werk uit:
• Continue up-to-date houden en inventariseren van aankomende vacatures en dat delen met
Team Werving
• Samenbrengen van overeenkomende wervingsvragen om zo tot eenduidige vacatureprofielen
te komen (dus: clusteren/bundelen; vooral managers stimuleren om de benodigde info te
verzamelen)
• In samenwerking met HRM organiseer je periodiek (bijv. maandelijks) een matchingsoverleg
om de komende en lopende vacatures bespreekbaar te maken.
• Bundelen van losse vragen tot een gezamenlijke opdracht aan tekstbureau Voor Tekst.
• Zorgen dat alle betrokkenen vanuit de afdeling (managers, inhoudelijke deskundigen, etc.)
paraat zijn om het wervingsplan van Team Werving te helpen uitvoeren.
• Ontzorgen van managers bij het invoeren van vacatures, inclusief de benodigde info
verzamelen (tbv programma TIS Manager).
• Bijdragen aan het uitvoeren van het wervingsplan.
• Administratieve afhandelingen (o.a. TIS up-to-date houden), managers najagen, BackOffice
instrueren.
• Plannen van selectiegesprekken.
• Alle voorbereidende handelingen uitvoeren voor de komst van de nieuwe medewerker,
secretariaat instrueren, buddy regelen; kortom checklist aflopen met manager.

Achtergrond opdracht:
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed.
Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring.
We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa
94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken,
kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en
monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers,
gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen
en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en
renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het
Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen,
gebouwgebonden (technische) installaties, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf
(RVB) zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand. Bij specialties betreft dit panden,
terreinen en gronden die onlosmakelijk verbonden zijn met het primaire proces. Bij kantoren
betreft dit panden waar het primaire proces in kan worden uitgevoerd. Daarnaast realiseert de
directie de kleinere projecten die het gevolg zijn van (her)ontwikkeling, transformatie of
transacties.

Afdeling & team
De afdeling Bedrijfsvoering en Uitvoeringsstrategie van de directie Vastgoedbeheer zorgt voor de
(secretariële) ondersteuning van de directeur en andere leden van het MT van de directie
Vastgoedbeheer. Wij verzorgen onder andere de inhoudelijke voorbereiding van besluitvorming,
overleggen en van het opstellen van directieplannen. Tot slot verzorgt deze afdeling de
ondersteuning van facilitaire zaken, ICT en de administratie van projecten.
De HR-ondersteuner voert zijn of haar werkzaamheden uit voor het team werving, maar valt
hiërarchisch onder het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en Uitvoeringsstrategie en is daarmee
automatisch onderdeel van deze afdeling.

Eisen:
Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau.
Kandidaat heeft ervaring op het gebied van werving en selectie/HR/Personeelszaken

- Het CV dient in het Nederlands aangeleverd te worden.
- Het tarief waarvoor u de bieding plaatst is inclusief reiskosten.


Wensen:
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft op het gebied van werving en selectie/HR/Personeelszaken.
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft in een ondersteunende rol
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het vastleggen en verbeteren van sollicitatieprocedures en met het wervingsproces binnen een grote overheidsorganisatie.
Kandidaat beschikt over een diploma op HBO-niveau in de richting van HRM, directiesecretaresse of personeelszaken.


Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

HR - Rijksvastgoedbedrijf

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
Als lid van team werving werk je onder regie van en in samenwerking met de coördinator van dit
team. Je ondersteunt de vacaturehouders (managers) bij het selectieproces van werving en inhuur
van nieuwe collega’s. Daarin verzorg je het complete instroomproces van medewerkers. Je zorgt
voor de plaatsing van de vacatures in de diverse systemen en de administratieve afhandeling
daarvan. Je bewaakt tijdens het wervingsproces de afgesproken tijdslimieten en zorgt ervoor dat
de vacaturehouder steeds tijdig en volgens afspraak wordt geïnformeerd over de stand van zaken.
Je helpt bij het opstellen van de administratie en houdt deze actueel. Je coördineert met het
secretariaat de onboarding van de nieuwe collega’s. Voor de uitvoering van deze werkzaamheden
is kennis van personeelszaken van essentieel belang.

Hierin lever je:
• Een planning van de gefaseerde instroom van medewerkers, samen met het MT.
• Een actueel overzicht van de vacatures en lopende acties.
• Tweewekelijks een korte update aan het MT omtrent de voortgang.
• Je ondersteunt de afstemming van de vacatureteksten tussen de adviseurs van Werving en
Selectie, HRM advies en de vacaturehouders.
• In samenwerking met team onboarding en de manager maak je een onboardingsprogramma.
• Wekelijks een korte update aan het MT omtrent de voortgang in het onboarden.
• De evaluaties van de onboarding en de eerste 100 dagen van onze nieuwe medewerkers.

In de rol als lid van het wervingsteam voer je het volgende werk uit:
• Continue up-to-date houden en inventariseren van aankomende vacatures en dat delen met
Team Werving
• Samenbrengen van overeenkomende wervingsvragen om zo tot eenduidige vacatureprofielen
te komen (dus: clusteren/bundelen; vooral managers stimuleren om de benodigde info te
verzamelen)
• In samenwerking met HRM organiseer je periodiek (bijv. maandelijks) een matchingsoverleg
om de komende en lopende vacatures bespreekbaar te maken.
• Bundelen van losse vragen tot een gezamenlijke opdracht aan tekstbureau Voor Tekst.
• Zorgen dat alle betrokkenen vanuit de afdeling (managers, inhoudelijke deskundigen, etc.)
paraat zijn om het wervingsplan van Team Werving te helpen uitvoeren.
• Ontzorgen van managers bij het invoeren van vacatures, inclusief de benodigde info
verzamelen (tbv programma TIS Manager).
• Bijdragen aan het uitvoeren van het wervingsplan.
• Administratieve afhandelingen (o.a. TIS up-to-date houden), managers najagen, BackOffice
instrueren.
• Plannen van selectiegesprekken.
• Alle voorbereidende handelingen uitvoeren voor de komst van de nieuwe medewerker,
secretariaat instrueren, buddy regelen; kortom checklist aflopen met manager.

Achtergrond opdracht:
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed.
Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring.
We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa
94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken,
kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en
monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers,
gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen
en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en
renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het
Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen,
gebouwgebonden (technische) installaties, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf
(RVB) zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand. Bij specialties betreft dit panden,
terreinen en gronden die onlosmakelijk verbonden zijn met het primaire proces. Bij kantoren
betreft dit panden waar het primaire proces in kan worden uitgevoerd. Daarnaast realiseert de
directie de kleinere projecten die het gevolg zijn van (her)ontwikkeling, transformatie of
transacties.

Afdeling & team
De afdeling Bedrijfsvoering en Uitvoeringsstrategie van de directie Vastgoedbeheer zorgt voor de
(secretariële) ondersteuning van de directeur en andere leden van het MT van de directie
Vastgoedbeheer. Wij verzorgen onder andere de inhoudelijke voorbereiding van besluitvorming,
overleggen en van het opstellen van directieplannen. Tot slot verzorgt deze afdeling de
ondersteuning van facilitaire zaken, ICT en de administratie van projecten.
De HR-ondersteuner voert zijn of haar werkzaamheden uit voor het team werving, maar valt
hiërarchisch onder het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en Uitvoeringsstrategie en is daarmee
automatisch onderdeel van deze afdeling.

Eisen:
Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau.
Kandidaat heeft ervaring op het gebied van werving en selectie/HR/Personeelszaken

- Het CV dient in het Nederlands aangeleverd te worden.
- Het tarief waarvoor u de bieding plaatst is inclusief reiskosten.


Wensen:
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft op het gebied van werving en selectie/HR/Personeelszaken.
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft in een ondersteunende rol
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het vastleggen en verbeteren van sollicitatieprocedures en met het wervingsproces binnen een grote overheidsorganisatie.
Kandidaat beschikt over een diploma op HBO-niveau in de richting van HRM, directiesecretaresse of personeelszaken.


Aanvullende informatie

Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Lisa Sijsenaar

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.