Opdrachten

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid - HR Specialist Verzuimadministratie en ERD

Specialist Verzuimadministratie en ERD

Info

Functie

Specialist Verzuimadministratie en ERD

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

22.04.2024 - 21.10.2024

Opdrachtnummer

157613

Sluitingsdatum

date-icon12.04.2024 clock-icon18:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid werkt aan eerlijk, gezond en veilig werk in Nederland. Het ministerie geeft als werkgever het goede voorbeeld.
Deze opdracht wordt uitgevoerd bij de HRM-afdeling van SZW. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 80 collega’s. De afdeling is verdeeld in verschillende teams. Eén van deze teams is Team HR-Ondersteuning en Beheer (HRO). Team HRO is verantwoordelijk voor procesondersteuning op het brede spectrum van HRM. De ondersteuning richt zich met name op complexe processen die niet zelf door managers kunnen worden uitgevoerd (in P-direkt). De HRO vervult hiermee een belangrijke rol in een rechtmatige en ongestoorde voortgang van de personele bedrijfsvoering processen binnen SZW.

Project
Het team HRO is onderverdeeld in een aantal clusters met ieder een eigen takenpakket/ aandachtsgebied. Het cluster Verzuim-UWV-ERD verricht ondersteunende, administratieve en controletaken op het gebied van Poortwachter, no-riskpolis/vangnet, regres, bovenwettelijke regelingen en het eigenrisicodragerschap (ERD) WW/ZW/WGA.
Door jouw inzet ontstaat er in het cluster meer ruimte om collega’s verder in te werken. Mocht je ervaring hebben met het optimaliseren van administratieve processen, dan ben je welkom om hier in samenspraak met het cluster over mee te denken.


Opdrachtomschrijving 

Als Specialist Verzuimadministratie en ERD speel je een cruciale rol in het verzorgen van diverse taken met betrekking tot verzuim, loongegevens en uitkeringen. Je bent verantwoordelijk voor:

• Het aanleveren en verwerken van diverse gegevens, bijvoorbeeld uitkeringsgegevens;
• Het controleren, opstellen en verwerken van (standaard)brieven (bijvoorbeeld van het UWV, ABP en APG);
• Het betalen van facturen (bijvoorbeeld boetes voor te late hersteld meldingen);
• Het bewaken van de acties die moeten worden genomen door de HR-adviseur, re-integratieadviseur of managers. Waar nodig help je met advies over het proces;
• Waar nodig help je het cluster met andere administratieve taken.


Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
• Het hebben van kennis en ervaring op het gebied Wet verbetering Poortwachter, de regelingen ZW/WAZO/WIA en WW en het eigenrisicodragerschap van ZW, WGA en WW is een must.
• Kennis van de CAO Rijk
• Ervaring met Word, Excel, en geautomatiseerd personeelssysteem (P-Direktportaal)
• Je werkt nauwkeurig en vind het leuk om met collega’s met administratieve processen aan de slag te gaan.


Eisen

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal MBO werk- en denkniveau.

Kandidaat beschikt over kennis van Wet Poortwachter, WIA en Eigenriscodragerschap (ERD)

Kandidaat heeft werkervaring op het gebied van verzuimadministratie.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid - HR

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid werkt aan eerlijk, gezond en veilig werk in Nederland. Het ministerie geeft als werkgever het goede voorbeeld.
Deze opdracht wordt uitgevoerd bij de HRM-afdeling van SZW. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 80 collega’s. De afdeling is verdeeld in verschillende teams. Eén van deze teams is Team HR-Ondersteuning en Beheer (HRO). Team HRO is verantwoordelijk voor procesondersteuning op het brede spectrum van HRM. De ondersteuning richt zich met name op complexe processen die niet zelf door managers kunnen worden uitgevoerd (in P-direkt). De HRO vervult hiermee een belangrijke rol in een rechtmatige en ongestoorde voortgang van de personele bedrijfsvoering processen binnen SZW.

Project
Het team HRO is onderverdeeld in een aantal clusters met ieder een eigen takenpakket/ aandachtsgebied. Het cluster Verzuim-UWV-ERD verricht ondersteunende, administratieve en controletaken op het gebied van Poortwachter, no-riskpolis/vangnet, regres, bovenwettelijke regelingen en het eigenrisicodragerschap (ERD) WW/ZW/WGA.
Door jouw inzet ontstaat er in het cluster meer ruimte om collega’s verder in te werken. Mocht je ervaring hebben met het optimaliseren van administratieve processen, dan ben je welkom om hier in samenspraak met het cluster over mee te denken.


Opdrachtomschrijving 

Als Specialist Verzuimadministratie en ERD speel je een cruciale rol in het verzorgen van diverse taken met betrekking tot verzuim, loongegevens en uitkeringen. Je bent verantwoordelijk voor:

• Het aanleveren en verwerken van diverse gegevens, bijvoorbeeld uitkeringsgegevens;
• Het controleren, opstellen en verwerken van (standaard)brieven (bijvoorbeeld van het UWV, ABP en APG);
• Het betalen van facturen (bijvoorbeeld boetes voor te late hersteld meldingen);
• Het bewaken van de acties die moeten worden genomen door de HR-adviseur, re-integratieadviseur of managers. Waar nodig help je met advies over het proces;
• Waar nodig help je het cluster met andere administratieve taken.


Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
• Het hebben van kennis en ervaring op het gebied Wet verbetering Poortwachter, de regelingen ZW/WAZO/WIA en WW en het eigenrisicodragerschap van ZW, WGA en WW is een must.
• Kennis van de CAO Rijk
• Ervaring met Word, Excel, en geautomatiseerd personeelssysteem (P-Direktportaal)
• Je werkt nauwkeurig en vind het leuk om met collega’s met administratieve processen aan de slag te gaan.


Eisen

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal MBO werk- en denkniveau.

Kandidaat beschikt over kennis van Wet Poortwachter, WIA en Eigenriscodragerschap (ERD)

Kandidaat heeft werkervaring op het gebied van verzuimadministratie.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig.
Onder andere met betrekking tot de Wet Ketenaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot Eindklant.
Brokerpartijen dekken deze risico’s voor hun klanten af. Om de aansprakelijkheid te beperken zijn er een aantal maatregelen die genomen dienen te worden. Zo ook door Between.
- Allereerst is er de geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop alleen loonheffingen en BTW worden gestort, en worden betaald aan de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
- Beschikt u niet over een G-rekening dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
- Wanneer u eigenaar bent een Eenmanszaak leent u geen personeel uit, echter draagt u wel BTW af. Om hier zicht op te hebben, vragen we elk kwartaal een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst op.
Als u hierover vragen heeft kunt ons altijd bellen op 020-5840859 of mailen op info@Between.nl

De recruiter

Jordan Gemert

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center